Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024

Προδιαγραφές σχεδίασης αποβατικού πλοίου χαμηλού κόστους, ειδικά σχεδιασμένο για το ΠΝ, μεγάλης ταχύτητας και γρήγορης μεταφοράς ενισχύσεων.

 
Προδιαγραφές σχεδίασης αποβατικού πλοίου χαμηλού κόστους, ειδικά σχεδιασμένο για το ΠΝ, μεγάλης ταχύτητας και γρήγορης μεταφοράς ενισχύσεων.

Η διάχυτη απορία όλων: πως μπορεί να επιβιώσει η πολεμική μας βιομηχανία σε διεθνή ανταγωνισμό; Τι θα συμβεί αν πραγματοποιήσουμε διεθνείς διαγωνισμούς για την σχεδίαση και κατασκευή οπλικών συστημάτων; Θα υπάρχει ελπίδα Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία να κερδίσει τον διεθνή διαγωνισμό και πως θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί αυτό;

Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος

Μια παρόμοια προμελέτη είχα κάνει πολύ παλιότερα για 6Χ6 τομα και LAIT τομα. Οι προδιαγραφές πρέπει να είναι συγκεκριμένες και όχι αόριστες, πχ θέλουμε μια φρεγάτα ή μια κορβέτα.

Δεν γράφουμε έτσι απλά για να περνάμε την ώρα μας, προσπαθούμε να εξηγήσουμε πως υπάρχουν λύσεις ακόμα και με τον πολύ σκληρό διεθνή ανταγωνισμό να έχουμε μια υγιή πολεμική βιομηχανία.

Σκοπός της προμελέτης είναι να δείξουμε πως ακόμα και με διεθνή διαγωνισμό, δεν θα μπορεί κανένας να υλοποιήσει την σχεδίαση που θέλουμε. Μόνο το ναυπηγείο που θα συνεργαστούμε και εμείς που θα έχουμε της πατέντες στα χέρια μας και θα σχεδιάσουμε το αποβατικό πλοίο μπορούμε να το κάνουμε.

Στο προσχέδιο υπάρχουν πολλές διαφορές εν σχέση με την προμελέτη. Το πλοίο πρέπει να μεγαλώσει σε μήκος-πλάτος και σε κόστος για να χωράει αυτά που πρέπει να βάλουμε επάνω.

Έχουμε υπολογίσει όλες της πατέντες, λύσεις, ιδέες που θα εφαρμόσουμε στην σχεδίαση. Μια ασάφεια υπάρχει ακόμα και θα αφήσουμε ένα μέτρο ακόμα για να είμαστε 99% σίγουροι.

Προδιαγραφές σχεδίασης αποβατικού πλοίου μήκους 167 μέτρων, πλάτους 26 μέτρα.

Με υπόστεγο ελικόπτερων διαστάσεων 57Χ26 μέτρων που μπορεί να τροποποιηθεί. Δηλαδή με πολύ εύκολο τρόπο μέσα σε μερικά λεπτά το υπόστεγο ελικοπτέρων να γίνει ένας χώρος για την τοποθέτηση 6 LCM-1E2 23,3Χ6,4 μέτρων καινούργιας κατασκευής! Από τρία LCM σε δυο σειρές με δυο γερανούς εκατέρωθεν που με τους γερανούς, να πέφτουν  στην θάλασσα τα νέας κατασκευής αποβατικά LCM-1E με μέγιστο βάρος 110 τόνων.

Προσοχή τα LCM δεν θα είναι ίδια με τα παλιά LCM-8, υπάρχουν νέες σχεδιάσεις LCM-1E με μεγαλύτερες ικανότητες, αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις 23,3 μέτρα μήκος, πλάτος 6,4  μέτρα.

Speed: 22 knots

Engine: MAN 2 x MAN D-2842 LE 402X diesel engines

Engine Power: 809 kW

Το σωστό είναι πρώτα να αποφασίσουμε τι LCM θα χρησιμοποιήσουμε. Δεν πρέπει να ξεχνάμε της διαστάσεις των γερανών που χρειάζονται για να πέσουν στην θάλασσα. Θα κάνουμε πλήρη ανάλυση πως γίνονται όλα αυτά, της ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα που ανακύπτουν.  

Παρένθεση.

Charleston-class amphibious cargo ship μετέφερε four LCM-8, five LCM-6, two LCVP, two LCPL!

Υπήρχαν παλιότερα πολλές κλάσεις που μετέφεραν LCM & LCPV.

Εμείς δεν θέλουμε να μεταφέρουμε τόσα πολλά και οι γερανοί από το 1960 έχουν βελτιωθεί τρομερά! Απλά έβαλα τις φωτογραφίες για να δείτε της διαφορές των γερανών. Θα αναφερθώ εκτενώς βάση μελετών που έχω διαβάσει, άσχετα αν δεν συνέχισαν την ναυπήγηση φορτηγών μεταφοράς αποβατικών.

Συνεχίζουμε στης προδιαγραφές σχεδίασης αποβατικού πλοίου,

Δυνατότητα μεταφοράς 12 RIB των 11,5 μέτρων ή 24 Μ-117 στην ίδια θέση, ή 24 Μ-113, ή 20 αμφίβια Μ-113. Υπάρχουν πολλές εναλλαγές θωρακισμένων ή τεθωρακισμένων οχημάτων, βάρους εως 25 τόνους.

Δεν υπάρχει σε πατέντα: να μπορείς να τοποθετήσεις στην πρύμνη σε 4 σειρές, από τρία RIB των 11,5 μέτρων σε κάθε μια σειρά. Υπάρχουν πολλές λύσεις για να τοποθετηθούν με διάφορούς τρόπους: όπως το να πατάνε επάνω σε πολλές μικρές ρόδες για να πέφτουν στην θάλασσα. Έχουν κατασκευαστεί για τα OPV και λειτουργούν άψογα. Κανείς δεν έχει βάλει περισσότερα από ένα σε σειρά όμως και εναλλακτικά, να μπορούν να μπουν στην ίδια θέση θωρακισμένα ή τεθωρακισμένα οχήματα. Η πατέντα λύση ιδέα είναι δική μου και θα σας την περιγράψω. Κανένας δεν έχει τόσα πολλά μικρά νησιά που μόνο με RIB μπορείς να μεταφέρεις ενισχύσεις.

Ελικοδρόμιο 55 μέτρων CH-47 & ελικόπτερο 11,5 τόνων.

 Το αποβατικό πρέπει να είναι ικανό στην μέγιστη φόρτωση, με 9 LCM-1E και τα υπόλοιπα θωρακισμένα που μεταφέρει, να κινείται με ταχύτητα 27 κόμβων για πολλές ώρες.

Άλλα χαρακτηριστικά του αποβατικού

Οπλισμός: πυροβόλο των 76 ή 57 χιλιοστών

Σύστημα RAM μεταξύ γέφυρας και πυροβόλου

Εκατέρωθεν του συστήματος RAM, μπορούν να τοποθετηθούν πύραυλοι επιφανείας ή δυο VLS ADL.

Ραντάρ NS-50 ή καλύτερο.

Εκατέρωθεν της γέφυρας θα τοποθετηθούν:

Δυο+ δυο πυροβόλα των 30 χιλιοστών.

Δυο εκτοξευτές των 8 πυραύλων LMM εμβέλειας 6 χιλιομέτρων που καταστρέφουν UAVUSV, περιπλανώμενα πυρομαχικά και ταχέα σκάφη.

Μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα το SONAR Thales BlueWatcher και δυο τριπλούς τορπιλοσωλήνες των 324 χιλιοστών.

Όλα τα ανωτέρω 76, 4Χ30, RAM, 2X8 LMM πύραυλοι και 8 NSM, τα κατευθύνει το ραντάρ NS50 και δυο μικρά ραντάρ, κανονικά θέλουμε δυο ραντάρ!

Αναφέρουμε τον χαμηλότερου κόστους οπλισμό του πλοίου, αν υπάρχουν χρήματα βάζεις οπλισμό φρεγάτας. Δυο πυροβόλα των 30 χιλιοστών μπορούν να τοποθετηθούν στην πρύμνη στο τέλος του ελικοδρομίου.

Μήκος 167 μέτρα

Πλάτος 26 μέτρα

Δυνατότητα ενδιαίτησης 320 ατόμων

Δυο χειρουργεία

Τρεις θάλαμοι νοσηλείας των 5 ατόμων.

Ας μην ξεχνάμε πως όλα τα μεγάλα αποβατικά πλοία της ΕΕ πήραν επιδότηση χρημάτων, ακόμα και το μεγάλο αεροπλανοφόρο της Ιταλίας.

Πρέπει να ξέρουμε όμως ακριβώς τι χρειάζεται η ΕΕ για να δώσει περισσότερα χρήματα.

Η επιδότηση από ΕΕ ανέρχεται στα 200-250 εκατομμύρια δηλαδή στα 400-500 εκατομμύρια για δυο πλοία. Υπολογιζόμενο κόστος πλοίου αρχικό 300 εκατομμύρια με μερικό οπλισμό, 70 εκατομμύρια για την σχεδίαση, 30 εκατομμύρια ευρώ για της δοκιμές αποδοχής. 150 εκατομμύρια για τα 15 LCM-1Ε, 50 εκατομμύρια για 40 RIB= 900 εκατομμύρια μείον την επιδότηση της ΕΕ. Χοντρικά με 300-400 εκατομμύρια θα έχουμε δυο μεγάλα αποβατικά πλοία, εμπορικής ναυπήγησης με 50% παραπάνω στεγανά και συστήματα ασφαλείας πολεμικών πλοίων περισσότερα συστήματα πυρασφαλείας κλπ. Υπάρχουν όμως και τα ερευνητικά προγράμματα της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Το αποβατικό πλοίο θα έχει πολλές καινοτομίες και πατέντες για να πάρουμε χρήματα από τα ερευνητικά προγράμματα, θα αναφερθούμε στο τέλος για αυτό αναλυτικά.

Για το κόστος θα το εξετάσω πάλι διεξοδικά πόσο θα βγει. 

Απορίες

Δεν χρειάζεται πολύς χρόνος να είναι το αποβατικό πλοίο σταματημένο, για να κατέβουν με τους γερανούς τα 6 μικρά αποβατικά LCM; Μήπως είναι λάθος και πρέπει να κατασκευάσουμε ένα LPD;

Όχι! Γιατί τα LPD κάνουν κράτη της μηχανές, ανοίγουν της αντλίες για να βάλουν νερό στην δεξαμενή αποβατικών. Μετά ανοίγουν τον καταπέλτη για να βγουν τα αποβατικά LCM έξω, βγαίνουν έξω τα LCM, κλείνει η πόρτα, δουλεύουν οι αντλίες για να βγει το νερό έξω και μετά φεύγει το πλοίο. Ακόμα και με έναν γερανό να γίνει η εκφόρτωση των τριών LCM στην θάλασσα από το αποβατικό ο χρόνος είναι λιγότερος.

Δεν θα περιμένει το αποβατικό πλοίο να ξαναγυρίσουν τα αποβατικά-RIB σε αυτό;

Αυτό θα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα λάθη. Το αποβατικό θα πλησιάσει στα 70-100 χιλιόμετρα από το Καστελόριζο για να εξαπολύσει τα 12 RIB (με νέα πατέντα μπορεί να πάρει 20 RIB). Θα φύγει αμέσως προς Κρήτη για να πάρει 24 M-117 και να ενισχύσει άλλο νησί που απειλείται. Σε άλλο νησί θα ρίξει τα 20 πλήρως αμφίβια Μ-113 των πεζοναυτών και τα 6 LCM-1E με 6 άρματα. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, τα 12 RIB μετά το Καστελόριζο μπορούν να επιστρέψουν μόνα τους στην Κρήτη. Θα δούμε πως με νέες πατέντες μπορεί να πάρει 20 πλήρως αμφίβια Μ-113 και 8 RIB & 9 LCM-1E.

Για τα πλήρως αμφίβια Μ-113 των πεζοναυτών θα αναφερθούμε εκτενώς.

Ενστάσεις

Γιατί να μην τοποθετήσουμε τα 6 μικρά αποβατικά LCM σε ένα LPD ίδιου μεγέθους;

Σε όλες της φωτογραφίες που αναρτώ τα 26 μέτρα πλάτος του πλοίου, είναι στο κατάστρωμα ελικοπτέρων και όχι κάτω στην δεξαμενή αποβατικών. Τρία LCM τοποθετημένα κατά πλάτος, είναι αδύνατον να χωρέσουν στην δεξαμενή αποβατικών.

Αν βάλουμε ανά δυο τα LCM σε τρεις σειρές, το απαιτούμενο μήκος της δεξαμενής αποβατικών είναι 75 μέτρα. Μετά την δεξαμενή αποβατικών είναι το μηχανοστάσιο που καταλαμβάνει μεγάλο μήκος του αποβατικού.

Η δεξαμενή αποβατικών και το μηχανοστάσιο καταλαμβάνουν δυο καταστρώματα σε ύψος. Υπάρχει και το πυροβόλο στην πρύμνη που ο γεμιστήρας των πυρομαχικών και η αποθήκη των πυρομαχικών καταλαμβάνουν δυο καταστρώματα σε ύψος. Αν η δεξαμενή αποβατικών έχει μήκος 75 μέτρα, με το μηχανοστάσιο, την αποθήκη και τον γεμιστήρα πυρομαχικών του πυροβόλου, συν την αρχή της πλώρης που τοποθετούνται οι άγκυρες. Έχουμε φτάσει στα 130-135 μέτρα του μήκους του πλοίου, που θα υπάρξει χώρος για να τοποθετηθούν οι καμπίνες;

Τελικά μπορεί να πάρει 9 LCM-1E το αποβατικό, με δομική ενίσχυση όμως.

Διαφωνίες

Δεν χρειαζόμαστε ελικοπτεροφόρο έχουμε τόσα νησιά.

Χρειαζόμαστε αποβατικό μεταφοράς ενισχύσεων, με δυνατότητα απόβασης. Το υπόστεγο ελικοπτέρων είναι απαραίτητο, γιατί χωρίς αυτό δεν θα πάρουμε μεγάλα κονδύλια επιδότησης από την ΕΕ. Μας χρειάζεται όμως σε πολλες περιπτώσεις πχ γρήγορη μεταφορά ενισχύσεων σε ένα νησί, θα το καταλάβουμε αυτό στην περιγραφή του πλοίου.

Ενστάσεις 2

Έχουμε 5 αρματαγωγά που μεταφέρουν άρματα, γιατί χρειαζόμαστε το αποβατικό που θα μεταφέρει 6-9 άρματα με τα LCM-1E;

Τα αρματαγωγά με μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων και κατώτερο οπλισμό, δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν και να φτάσουν σε νησί που απειλείται. Οι τούρκοι έχουν δεκάδες οπλικά συστήματα νέας γενεάς δικά τους που μπορούν εύκολα να τα καταστρέψουν.

Περιγραφή του αποβατικού.

Οι διαστάσεις είναι 167 μέτρα μήκος και 26 μέτρα πλάτος. Η μοναδική διαφωνία που υπήρχε ήταν στο μήκος της γέφυρας, αν τελικά θα είναι 26Χ35 μέτρα ή 26Χ40 μέτρα. Δεν έχουν σχεδιαστεί τα μέρη του πλοίου, αυτό θα γίνει στην μελέτη και πρέπει να εξετάσουμε πρώτα όλες της λύσεις, ιδέες, πατέντες πως θα τοποθετηθούν στο πλοίο. Τελικά η γέφυρα θα είναι 35Χ26 μέτρα και αυτό οριστικοποιήθηκε.

Ενδιαίτηση

Το αποβατικό χρειάζεται ενδιαιτήσεις για 320 άτομα. Ανάλυση:

Δυστυχώς με νέες πατέντες, ιδέες, λύσεις μπαίνουν περισσότερα LCM-1E & RIB. Όλα αυτά βγήκαν στην προσπάθεια λύσεων και βελτιώσεων. Δεν ξέρω αν μπορούν να βγουν επιπλέον καμπίνες ή θα παραμείνουν σε δυο χώρους σαλόνι οι επιπλέον στρατιώτες.

Πλήρωμα 24 ατόμων για τα 12 RIB των 11,5 μέτρων, κυβερνήτης, πολυβολητής.

Οι μεταφερόμενες ομάδες πεζοναυτών- καταδρομέων με τα 12 RIB είναι 144 στρατιώτες. Το κάθε ένα RIB μεταφέρει 12 στρατιώτες και βαρύ οπλισμό. Υπάρχουν πολλά που μεταφέρουν περισσότερους από 12 στρατιώτες στης ίδιες διαστάσεις. Δεν θα στείλουμε όμως 12 ελαφρά οπλισμένους στρατιώτες μέσα στο κάθε ένα ΡΙΒ, για να ενισχύσουν πχ το Καστελόριζο. Πρέπει να έχουν πολυβόλα, ΑΤ πυραύλους, όλμους, Stinger και μεγάλη επάρκεια πυρομαχικών.

Πλήρωμα εξυπηρέτησης ελικοπτέρων 12 άτομα. Δεν αναφερόμαστε όταν το πλοίο είναι ελικοπτεροφόρο, πρέπει να ανεφοδιάσουν ελικόπτερα με καύσιμα κλπ.

Ιατρικό προσωπικό, Ιατροί νοσηλευτές 12 άτομα.

Τα 6 LCM απαιτούν 24 άτομα πλήρωμα, 4 το κάθε ένα.

Τα πληρώματα των 6 αρμάτων στα LCM είναι 24 αρματιστές, κάθε άρμα απαιτεί 4 άτομα για πλήρωμα.

Το πλήρωμα του αποβατικού είναι 80 αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και ναύτες.

Δυο χειρουργεία και τρεις θάλαμοι νοσηλείας των 5 ασθενών έκαστος.

Σε νέα μέγιστη φόρτωση με 20 RIB των 11,5 μέτρων και 9 LCM-1E θα ανέβει κατά 136 στρατιώτες-ναύτες ο συνολικός αριθμός μέσα στο πλοίο. Δηλαδή θα είναι 456 από 320, θεωρώ πολύ δύσκολο να βγουν τόσες πολλές καμπίνες.

Θα δούμε της διαφοροποιήσεις σε κάθε μια κατηγορία περιγράφοντας το πλοίο.

Ελικοδρόμιο

Οι διαστάσεις του είναι 55Χ26 μέτρα, γιατί 35 μέτρα είναι το απαιτούμενο μήκος για το CH-47 και 20 μέτρα για ένα ελικόπτερο μεσαίου μεγέθους (κανονικά είναι 25 μέτρα). Όπως καταλάβαμε το Σινούκ μπορεί να προσγειωθεί λίγο πιο πίσω και να δεθεί σε προκαθορισμένη θέση.

Προσωρινά μπορείς να παρκάρεις ελικόπτερα στο ελικοδρόμιο, για να γίνει ανεφοδιασμός με καύσιμα ή αν έχουν χτυπηθεί και έχουν υποστεί ζημίες.

Υπόστεγο ελικοπτέρων

Το υπόστεγο των ελικοπτέρων δεν είναι μόνιμο όπως στα άλλα πολεμικά πλοία, αλλά γίνετε με ορισμένες μετατροπές! Δεν υπάρχει πουθενά ούτε σε μελέτη, μια τέτοια παρόμοια σχεδίαση σε πολεμικό πλοίο. Οι διαστάσεις του υπόστεγου ελικοπτέρων είναι 57Χ26 μέτρα και τροποποιείτε σε υπόστεγο όταν απουσιάζουν τα 6 LCM-1E.

Η διαμόρφωση του υπόστεγου ελικοπτέρων.

Στον χώρο τοποθέτησης των 6 LCM-1E, γίνετε η μετατροπή σε υπόστεγο ελικοπτέρων. Η πίσω πλευρά που είναι η πόρτα εισόδου των ελικοπτέρων υπάρχει, καθώς και τα πλαϊνά των υπέρ κατασκευών. Μόνο η οροφή λείπει, γιατί από εκεί θα βγουν τα αποβατικά LCM-1E με γερανούς για να πέσουν στην θάλασσα.

Η οροφή αποτελείται από 4 συρταρωτές κατασκευές των 13Χ26 μέτρων η κάθε μια. Δηλαδή από φύλλα αλουμινίου που διπλώνουν και μαζεύονται, ή εκτείνονται για να κατασκευαστεί η οροφή του υπόστεγου.

Ένσταση

Δεν θα έχει αντοχή η οροφή σε ένα χτύπημα, θα πάρουν φωτιά τα ελικόπτερα που θα είναι μέσα.

Διευκρινήσεις

Αν χτυπηθεί από έναν πύραυλο ναι θα συμβεί αυτό, ακόμα και στα πλευρά της κατασκευής. Ένα περιπλανώμενο πυρομαχικό έχει εκρηκτική κεφαλή 30-40 κιλά, είναι ίσο με μια οβίδα πυροβολικού των 155 χιλιοστών. Ακόμα και φρεγάτα να χτυπήσει στο υπόστεγο δεν θα αντέξει και τα θραύσματα θα χτυπήσουν το αποθηκευμένο ελικόπτερο.

Αν χτυπήσει πύραυλος την οροφή του υπόστεγου που αναφέρουμε, θα το διαπεράσει και θα εκραγεί στο κάτω κατάστρωμα, Το ίδιο θα συμβεί με μια οβίδα πυροβολικού με μεγάλη γωνία, λόγο της ειδικής κατασκευής του πυροκροτητή.

Το υπόστεγο ελικοπτέρων δεν είναι η πρώτη προτεραιότητα για εμάς, δεν δίνουν όμως της επιδοτήσεις από την ΕΕ χωρίς υπόστεγο.

Μπορεί να διαμορφώσεις τον χώρο με άλλη επιλογή. Να έχεις 3 LCM-1E και ένα μικρότερο υπόστεγο ελικοπτέρων.

Για να πάρουμε τα χρήματα από τα κονδύλια έρευνας της ΕΕ και του ΝΑΤΟ είμαστε υποχρεωμένοι να φτιάξουμε έτσι το αποβατικό. Αν δεν μας αρέσει μελλοντικά, σκεπάζουμε με κανονική οροφή το μισό υπόστεγο και αφήνουμε το άλλο μισό για 3 LCM-1E.

Δεν γίνετε να βάλουμε στην οροφή του υπόστεγου ελικοπτέρων και τόσο ψηλά τα LCM-1E. Η προτεραιότητα μας είναι οι αποβάσεις και η ενίσχυση των νησιών, το υπόστεγο είναι δευτερεύον σημασίας.

Η χωρητικότητα του υπόστεγου ελικοπτέρων

Μπορείς να τοποθετήσεις 6 ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους σε τρεις σειρές από δυο. Στο ελικοδρόμιο μπορούν να προσγειωθούν ελικόπτερα του στρατού CH-47, Boeing AH-64 Apache. Το να μπουν μέσα σε υπόστεγο τα  CH47 F που αναδιπλώνουν τα στροφεία τους, είναι αδύνατον γιατί χρειάζεσαι ύψος υπόστεγου 6 μέτρων. Τα Boeing AH-64 Apache έχει ύψος 4,5 μέτρα και εδώ έχουμε πρόβλημα. Αυτό αφορά την αρχική ιδέα με μόνιμη οροφή που ανοίγει-κλίνει.

Τα προβλήματα

Τα προβλήματα είναι πολλά, λύθηκαν όμως όλα. Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι η τα δυο φουγάρα του πλοίου που θα βγουν ενδιάμεσα στο υπόστεγο. Δηλαδή ενδιάμεσα στης δυο σειρές των LCM-1E που θα έχουν μήκος δυο μέτρων τουλάχιστον (άφησα 3 μέτρα διαθέσιμο χώρο). Δεν ξέρω αν μπορούν να τοποθετηθούν οι 4 μηχανές ντίζελ πιο μπροστά και τα φουγάρα να βγαίνουν στης υπέρ κατασκευές. Υπάρχει μια ιδιομορφία του μηχανοστασίου, θα αναφερθώ εκτενώς για όλα αυτά στην περιγραφή του μηχανοστασίου.

Το άλλο πρόβλημα είναι οι διαστάσεις από της 4 συρταρωτές κατασκευές, όταν είναι διπλωμένες για μην υπάρχει πρόβλημα στην ρίψη των LCM-1E στην θάλασσα. Για αυτό και οι διαστάσεις του πλοίου άλλαξαν εν σχέση με το προσχέδιο δυο φορές. Δεν βάζω χειρόγραφα σχέδια-σκίτσα για να τα δείτε, δεν έχουν κατοχυρωθεί οι πατέντες. Πρώτα θα σχεδιαστούν ολοκληρωμένα οι πατέντες του υπόστεγου ελικοπτέρων και η δυνατότητα στον ίδιο χώρος LCM-1E και στην πρύμνη, οι δυνατότητες της πατέντας ρίψης RIB και μεταφοράς οχημάτων και μετά θα σχεδιαστεί βάση αυτών το αποβατικό.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα στην κατασκευή της ανοιγόμενης οροφής είναι το μεγάλο πλάτος και αν επαρκεί ο χώρος που θα είναι μαζεμένη. Δυο λύσεις υπάρχουν με πάνελ ή με μια κατασκευή σαν της γκαραζόπορτες. Υπάρχουν προβλήματα όμως και στης δυο αυτές λύσεις.

Πλήρης αποτυχία;

Αυτήν την λέξη την έχω βγάλει από το λεξιλόγιο μου. Πάντα υπάρχει λύση αξιόπιστη και εύκολη να πραγματοποιηθεί. Θα υπάρχει μια προσθαφαιρούμενη οροφή από αλουμίνιο σε κομμάτια στον Ναύσταθμο, η οποία μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα σε μια ώρα. Μπορεί να βάλουμε την μισή οροφή και να έχουμε χώρο για την τοποθέτηση τριών LCM-1E και υπόστεγο ελικοπτέρων. Έχουν δυο αποβατικά πλοία που το ένα αποβατικό πλοίο θα την έχει τοποθετημένη την οροφή για να είναι ελικοπτεροφόρο, το άλλο θα έχει τα LCM-1E. Αυτά θα εναλλάσσονται μεταξύ τους κάθε έξη μήνες, με έναν χρόνο.

Ήθελα ανοιγόμενη οροφή για να καλύπτουμε τα LCM-1E και το φορτίο τους, από της καιρικές συνθήκες που μπορεί να είναι ένα ραντάρ κλπ. Ο πραγματικός λόγος για την οροφή όμως είναι άλλος.

Σε συμμαχική άσκηση ή σε περίπτωση κρίσεων όπως γίνετε τώρα στον κόλπο του Άντεν ή σε περίπτωση πολέμου σε απόβαση. Το αποβατικό μας πλοίο συμμετέχει ρίχνει τα LCM-1E στην θάλασσα και δέχεται πυραύλους ένα μεγάλο αποβατικό πλοίο των ΗΠΑ. Τα εναέρια μέσα του αποβατικού των ΗΠΑ μπορούν να τοποθετηθούν στο υπόστεγο και η οροφή να κλείσει προσωρινά είτε με αδιάβροχη τέντα, είτε με φυσούνα που θα εκτείνεται. Δηλαδή στην κατασκευή μας θα υπάρχει η λύση της αδιάβροχης τέντας που θα είναι διπλωμένη.

Με αυτές της λύσεις μπορούμε να έχουμε υπόστεγο μεγαλύτερου ύψους που να μπορεί να πάρει μέσα τα CH-47 F και τα νεότερα μοντέλα που αναδιπλώνουν τα στροφεία τους και όλα τα ελικόπτερα του στρατού που αναδιπλώνουν τα στροφεία τους. Στο υπόστεγο ελικοπτέρων μπορούν να μπουν 6 CH-47, από δυο σε τρεις σειρές. Προσοχή αυτό αφορά την μεταφορά τους, δεν είναι λειτουργικό ούτε με 4 CH-47.

Αυτές οι λύσεις δεν αφορούν εμάς.

Ναι αυτές οι λύσεις δεν αφορούν εμάς αλλά της ΗΠΑ! Ο στρατός των ΗΠΑ έχει εκφράσει επανειλημμένως τα παράπονά του για το πρόβλημα της μεταφοράς των ελικοπτέρων του. Παραλίγο να κλείσει το πρόγραμμα της κατασκευής των CH-47 και το κράτησαν σε παραγωγή μετά από μεγάλο αγώνα της Boeing. Ο στρατός των ΗΠΑ, η Boeing και οι Πεζοναύτες, θα βοηθήσουν για να πάρουμε χρηματοδότηση από της ΗΠΑ. Το αποβατικό πλοίο μετά την κατασκευή του, θα πλεύση στην ΗΠΑ για να το δοκιμάσουν ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, σε διάφορες αποστολές και εκπαιδευτικά σενάρια. Υπολογίζουμε πως θα καταφέρουμε να πάρουμε, ίσως και παραπάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια επιδότηση και για τα δυο πλοία από της ΗΠΑ. 

Το μοναδικό μειονέκτημα που υπάρχει είναι πως δεν μπορούμε να βάλουμε οπλισμό στην προσθαφαιρούμενη οροφή, ούτε στα σταθερά σημεία γιατί εκεί υπάρχουν οι 4 γερανοί και τα δυο φουγάρα.

Γερανοί, χώρος τοποθέτηση 6 LCM-1E

Η τεχνολογία για να τοποθετήσουμε τα 6 LCM νέας κατασκευής στο κατάστρωμα, σε δυο σειρές με τρία LCM-1Ε η κάθε μια υπάρχει. Κανείς όμως δεν έχει κάνει τον ίδιο χώρο σε μετατροπή για να γίνετε ένα υπόστεγο ελικοπτέρων. Έχουμε επιλέξει τα καινούργια LCM-1E που μπορούν να μεταφέρουν τα μεγάλα βαριά άρματα των 65+ τόνων. Πρακτικά δεν χρειάζονται τόσο μεγάλα άρματα για εμάς στα νησιά, αλλά διαφορετικές επιλογές ελαφρών αρμάτων και άλλων οχημάτων στο αποβατικό. Η ταχύτητα του LCM-1E με το μέγιστο φορτίο ενός άρματος, είναι 13,5 κόμβοι. Δηλαδή 25 χιλιόμετρα την ώρα! Πρακτικά μπορείς να τα ρίψεις στην θάλασσα τα LCM-1E σε απόσταση έως μιας ώρας από την ακτή και θα συνοδεύονται από ταχύπλοα πλοιάρια συνοδείας και πυραυλακάτους.

Η χρήση των 6 LCM-1E και των 12 RIB των 11,5 μέτρων είναι η μοναδική μας ελπίδα ανακατάληψης νησιού, ή ενίσχυσης όταν έχουν καταλάβει το λιμάνι. Τα LCM-1E όπως θα δούμε μπορεί να γίνουν 9, να προσθέσουμε άλλα τρία ακόμα. Υπάρχει τρόπος να αυξηθούν τα ΡΙΒ από 12 σε 20! Ένα αποβατικό πλοίο που μπορεί να μεταφέρει σε έκτακτη ανάγκη 9 LCM-1E και 20 RIB των 11,5 μέτρων.

Οι γερανοί είναι 4 δυο πίσω από την γέφυρα και δυο μετά το τέλος του ελικοδρομίου (επάνω από την υπέρ κατασκευή που υπάρχει η πόρτα του υπόστεγου ελικοπτέρων). Είναι απαραίτητοι οι 4 γερανοί για να πέσουν στην θάλασσα γρήγορα τα 6 LCM-1E.

Τεράστιο πρόβλημα

Πως θα πέσουν στη θάλασσα τα 6 LCM-1E αφού υπάρχουν οι υπέρ κατασκευές στα πλάγια, δηλαδή στα πλευρά του πλοίου για το υπόστεγο ελικοπτέρων; Είναι αδύνατον να σηκωθούν πιο ψηλά 4,5 μέτρα για να περάσουν της υπέρ κατασκευές και να πέσουν στην θάλασσα. Χρειαζόμαστε για την κάθε μια σειρά LCM-1E 24 μέτρα καθαρό χώρο στα πλευρά για να πέσουν στην θάλασσα.

Για να λυθεί το πρόβλημα πρέπει να εξετάσουμε όλες της πιθανές ιδέες, λύσεις και να βρούμε- ανακαλύψουμε της λειτουργικές πατέντες. Δεν το έχει κάνει κανένας πριν από εμάς, οι πατέντες θα είναι στα χέρια μας και όχι στα χέρια των ξένων. Αυτό που δεν θέλουν να καταλάβουν οι ιθύνοντες εδώ στην Ελλάδα που τα ίδια λέω για περισσότερα από 32 χρόνια. Το αποβατικό πλοίο θα έχει πολλές πατέντες για αυτό και θα μας δώσουν τα χρήματα από τα ερευνητικά προγράμματα της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.

Η λύση

Βασικά τρεις λύσεις υπάρχουν οι δυο από αυτές είναι πολύπλοκες και δεν δίνατε να πραγματοποιηθούν, απλά θα της αναφέρω. Για πέσει στην θάλασσα το LCM-1Ε πρέπει να υπάρχει 24 μέτρα κενό στα πλάγια του καταστρώματος. Να μετακινείτε προς τα έξω και να πέφτει προς τα κάτω ή να κατεβαίνει προς τα κάτω. Αυτό είναι αδύνατον για διαστάσεις 4,5Χ24 μέτρα (ή 6Χ24 μέτρα αν θέλουμε να μπαίνουν τα CH-47) που είναι το ύψος της υπέρ κατασκευής για το υπόστεγο ελικοπτέρων και το απαιτούμενο μήκος, για να πέφτουν τα LCM-1E με άνεση από το κατάστρωμα στην θάλασσα.

Η καλύτερη λύση, ιδέα, πατέντα είναι: να έχουν εξωτερικά 4 κατασκευές σαν τους καταπέλτες των αποβατικών πλοίων! Να κατεβαίνουν προς τα έξω και να κλείνουν λίγο περισσότερο από 180 μοίρες. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε τα απαραίτητα κενά στα πλάγια, για να δέσουμε τα LCM-1E στους γερανούς και να τα κατεβάσουμε στην θάλασσα. Μια απλή λύση για άλλη χρήση. Όλα έχουν τα μειονεκτήματα τους και τα πλεονεκτήματα τους. Δεν θέλουμε έναν καταπέλτη-ράμπα για να μεταφέρει φορτία, θα είναι μικρότερου βάρους.

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα

Με τους 4 γερανούς μπορούμε να κατεβάσουμε βαριά φορτία, άρματα, αυτοκινούμενα πυροβόλα, αντιαεροπορικά συστήματα κλπ σε μια προβλήτα. Δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος στο πλοίο για την κατασκευή κεκλιμένης ράμπας εσωτερικά, για να κατέβουν στο κάτω κατάστρωμα και να βγουν από τα πλάγια σε μια προβλήτα. Αν υπήρχε διαθέσιμος χώρος δεν θα είχε αντοχή για να πάρει άρματα, αυτοκινούμενα πυροβόλα και 8Χ8 θωρακισμένα οχήματα και βαριά 8Χ8 φορτηγά.

Αυτά μπορεί να μην μας ενδιαφέρουν όπως πιστεύουν πολλοί άμεσα, μπορεί όμως το αποβατικό να πάει στης ΗΠΑ και να δείξει της δυνατότητες του. Πως θα ζητήσουμε κονδύλια από τα ερευνητικά προγράμματα του ΝΑΤΟ; Μπορούμε να ζητήσουμε και από της ΗΠΑ χρήματα με διάφορους τρόπους, θα έχουν πλήρη ενημέρωση για τα σχέδια και θα δοκιμάσουν τα αποβατικά πλοία, αυτά τα ανέφερα πριν.

Η μέγιστη φόρτωση με 9 LCM-1E  

Χρειάζεται ενίσχυση του καταστρώματος και δομική υποστήριξη στο κάτω κατάστρωμα με υποστηρίγματα για να τοποθετηθούν άλλα τρία LCM-1E στην αρχή του ελικοδρομίου. Αυτά θα πέσουν στην θάλασσα με τους δυο πίσω γερανούς. Ο χρόνος είναι 50% μεγαλύτερος για να πέσουν στην θάλασσα, από τον απαιτούμενο χρόνο για να πέσουν στην θάλασσα τα 6 LCM-1E.

Οι 4 γερανοί κατεβάζουν στην θάλασσα 4 LCM-1E, απομένουν δυο από τα έξη στο κατάστρωμα. Ένας γερανός θα κατεβάσει το LCM-1E της πρώτης σειράς και ο ένας από τους πίσω θα κατεβάσει το LCM-1E της δεύτερης σειράς. Ο δεύτερος πίσω γερανός θα κατεβάσει το ένα LCM-1E που έχει τοποθετηθεί στο ελικοδρόμιο. Μετά οι δυο πίσω γερανοί θα κατεβάσουν στην θάλασσα τα δυο εναπομείναντα LCM-1E που είναι τοποθετημένα στο ελικοδρόμιο.

Ο χρόνος για να πέσουν στην θάλασσα 4 LCM-1E, με 4 γερανούς από ένα πλήρωμα άριστα εκπαιδευμένο, είναι 40 δευτερόλεπτα! Χρειάζονται 80 δευτερόλεπτα για να πέσουν στην θάλασσα τα 6 LCM-1E και 120 δευτερόλεπτα για να πέσουν στην θάλασσα τα 9 LCM-1E! Ο κανονικός χρόνος είναι μεγαλύτερος 60 δευτερόλεπτα για τα 4 LCM-1E, 120 δευτερόλεπτα για τα 6 LCM-1E και 180 δευτερόλεπτα για τα 9 LCM-1E. Δηλαδή απαιτούνται 2-3 λεπτά για να ρίξεις στην θάλασσα τα 6 ή 9 LCM-1E.

Την ίδια ώρα που έχει κάνει κράτη της μηχανές το πλοίο, ανοίγει ο καταπέλτης και πέφτουν στην θάλασσα τα RIB και τα πλήρως αμφίβια Μ-113 σε λιγότερο χρόνο.

Τεράστιες δυνατότητες

Ένα αποβατικό που να μεταφέρει 9 LCM-1E & 20 αποβατικές ακάτους! Δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, ούτε τα τεράστια LPD των πεζοναυτών των ΗΠΑ! Προσπαθούμε για το καλύτερο αποτέλεσμα, δεν επαναπαυόμαστε σε μια λύση, πατέντα, ιδέα. Συνεχίζουμε να ψάχνουμε για το καλύτερο αποτέλεσμα, με το φτηνότερο κόστος.

Άλλη δυνατότητα μεταφοράς 9 LCM-1E, 8 RIB 11,5 μέτρων και 20 πλήρως αμφίβια Μ-113.

Όλα αυτά βγαίνουν σε διαστάσεις 167Χ26 μέτρων.

Για τα Μ-113 ζητούσαν 500 χιλιάδες ευρώ το ένα, για να τα κάνουν πλήρως αμφίβια για τους πεζοναύτες οι Ιταλοί. Κόστος μετατροπής για 100 Μ-113 Α3 50 εκατομμύρια ευρώ! Θα μπορούσαν να πέσουν στην θάλασσα τα πλήρως αμφίβια Μ-113 από τον καταπέλτη ενός φορτηγού οχηματαγωγού. Τα 124 kurasier μας τα έδιναν με κόστος λιγότερο από 10 εκατομμύρια ευρώ, μαζι με τα ανταλλακτικά τους και όλο το απόθεμα πυρομαχικών για το πυροβόλο των 105 χιλιοστών. Θα μπορούσαν να μεταφερθούν από τα πλοία της ακτοπλοΐας μας τα Kurasier.

Πρύμνη οι πατέντες ρίψης 12 RIB στην θάλασσα.

Οι διαστάσεις στην πρύμνη για να τοποθετηθούν τα RIB, M-117, M-113 είναι 40 μέτρα μήκος, 21 μέτρα πλάτος.

Αυτή είναι μια βελτιωμένη παλιά πατέντα, ιδέα, λύση για να μπορούν να τοποθετηθούν σε περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης και να έχουν δυνατότητες ενίσχυσης των νησιών. Θα είχαν τα RIB ή αμφίβια θωρακισμένα οχήματα 6Χ6 δικής μας κατασκευής. Από την δεκαετία του 1980 συζητάμε για ειδικά πλοία μεταφοράς ενισχύσεων και δεν έχουμε κατασκευάσει κανένα.


Λύσεις για να πέσουν τα RIB στην θάλασσα υπάρχουν πολλές πχ να στηρίζονται σε μικρές ρόδες. Κάποιες από αυτές θα έχουν κίνηση με ηλεκτροκινητήρες για να το σπρώξουν από την θέση του στην θάλασσα. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές λύσεις και θα συνεχίζεται η πατέντα στον καταπέλτη.


Κανένας όμως δεν έχει αφήσει χώρο σε ευθεία γραμμή, λίγο μεγαλύτερο από της ερπύστριες ή της ρόδες για να μπορούν να μπουν ταυτόχρονα τα Μ-117, Μ-113 κλπ. Υπάρχει όριο πλάτους και βάρους των τεθωρακισμένων και θωρακισμένων οχημάτων, με απαραίτητη προϋπόθεση το χαμηλό τους ύψος. Αυτά θα μπορούν να βγουν με τον καταπέλτη σε μια προβλήτα ή να πέσουν στο νερό αν είναι πλήρως αμφίβια όπως τα ARISGATOR amphibious vehicle.

Το μέγιστο πλάτος των RIB είναι 3,5 μέτρα, είναι σε τέσσερις σειρές. Ενδιάμεσα υπάρχουν τρεις διάδρομοι οι δυο του ενός μέτρου και ο μεσαίος δυο μέτρων. Στον μεσαίο διάδρομο στα 15 μέτρα προς το εσωτερικό θα μπουν τα υποστηρίγματα, για να υπάρχει αντοχή για να τοποθετηθούν τα τρία  LCM-1E στο ελικοδρόμιο.

Τα RIB δεν μπορούν να επιστρέψουν και να μπουν στο πλοίο με την ίδια ταχύτητα που έχουν βγει. Θα υπάρχει συρματόσκοινο με βίντσι για να τα τραβάει προς τα επάνω, φυσικά όχι ένα μόνο. Υπάρχουν πολλές λύσεις δεν θα της αναφέρω, οι πατέντες δεν έχουν σχεδιαστεί ολοκληρωτικά και κατοχυρωθεί.

Πως θα βάλουμε 20 RIB στο ίδιο χώρο;

Η πιο εύκολη λύση είναι: να δεθούν τα δυο πίσω από τα τρία που έχει η κάθε μια σειρά και να σηκωθούν προς την οροφή, για να τοποθετηθούν άλλα δυο από κάτω τους. Όταν πέσει στην θάλασσα το πρώτο RIB και έχουν μετακινηθεί τα άλλα δυο μια θέση πιο κάτω, κατεβαίνει το πίσω RIB που είναι κρεμασμένο στην οροφή και μετά το εμπρός RIB. Χρειάζεται όμως μια πατέντα στήριξης από κάτω από το RIB για να τραβηχτεί προς τα επάνω, με τους ανάλογους οδηγούς και χώρο στην πατέντα παραμονής- ρίψεις στην θάλασσα.

Αν επαρκεί ο χώρος του ύψους μπορούμε να βάλουμε από κάτω τα Μ-113 που έχουν χαμηλό ύψος. Μήκος Μ-113 4,86 μέτρα, μπαίνουν άνετα 6 σε κάθε μια σειρά, ανοίγουν τους καταπέλτες ανά δυο για να μπουν μέσα οι στρατιώτες ή μπαίνουν από την οροφή. Μήκος Μ-117 6 μέτρα, μπαίνουν μέσα άνετα 6 σε κάθε μια σειρά, έχουν πλαγίες πόρτες εισόδου. Μόνο παρόμοια σε πλάτος θωρακισμένα και τεθωρακισμένα οχήματα μπορούν να μπουν.

Τα ARISGATOR amphibious vehicle που είναι η μετατροπή των Μ-113 σε αμφίβια έχουν διαστάσεις 7,2 μέτρα μήκος, 2,9 μέτρα πλάτος και 2,4 μέτρα ύψος. Η διαφορά με το Μ-113 είναι το μεγαλύτερο μήκος και το πλάτος που το Μ-113 έχει 2,686 μέτρα. Πρακτικά το πλάτος είναι ίδιο, απλά μπαίνουν οι προωθητές στο πίσω μέρος για να κινείται στην θάλασσα. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην πατέντα για να τοποθετηθούν. Τοποθετούνται λιγότερα λόγο μεγαλύτερου μήκους 5 κατά σειρά αντί για 6 Μ-113.

Τα 40 μέτρα από το τέλος της πρύμνης, είναι ο απαιτούμενος χώρος για να τοποθετηθούν με άνεση όσα περιγράφω. Συμπεριλαμβάνεται και ο καταπέλτης. Έχει υπολογιστεί ο χώρος με ανοιχτές της πίσω πόρτες στα πλήρως αμφίβια Μ-113, για γρήγορη επιβίβαση του μεταφερόμενου προσωπικού.

Το μηχανοστάσιο

Το μηχανοστάσιο αποτελείται από τέσσερις μηχανές ντίζελ των 12000 KW ή 12500 KW και τέσσερις ηλεκτρογεννήτριες των 1500 KW. Δυο άλλες ηλεκτρογεννήτριες των 600 KW, θα τοποθετηθούν σε άλλο μέρος του πλοίου και όχι μια όπως συνηθίζεται. Θέλουμε δυο ηλεκτρογεννήτριες, μια στο πίσω μέρος του πλοίου και η άλλη στην γέφυρα. Αν καταστραφεί το μηχανοστάσιο, να μπορούν να πέσουν στην θάλασσα τα LCM-1E με τους γερανούς και να μπορεί να ανοίξει ο καταπέλτης για να πέσουν στην θάλασσα τα RIB. Εξυπακούεται πως αυτό χρειάζεται για την εκκένωση του πλοίου, αφού υπάρχουν πολλές πιθανότητες να βυθιστεί. Οι δυο ηλεκτρομηχανές δίνουν ρεύμα στα 4 πυροβόλα των 30 χιλιοστών, στους δυο εκτοξευτές των πυραύλων LMM, στα μικρά ραντάρ και στο σύστημα RAM για να έχει δυνατότητες αυτοάμυνας το αποβατικό.

Το μηχανοστάσιο δεν θα είναι ενιαίο αλλά θα χωριστεί στα δυο, με ενδιάμεσο χώρισμα με πόρτα ασφαλείας. Το κάθε ένα ξεχωριστό μηχανοστάσιο θα έχει δυο μηχανές ντίζελ και δυο ηλεκτρογεννήτριες. Για χαμηλότερο κόστος θα έχει 4 έλικες με απευθείας πρόωση.

Λύσεις για διπλά εξωτερικά τοιχώματα και θωρακισμένα κιβώτια με ηχομόνωση που να καλύπτουν της μηχανές ντίζελ, απορρίφθηκαν λόγο υψηλού κόστους. Η μεγάλη ταχύτητα των πυραύλων επιφανείας, τους επιτρέπει να κάνουν διάτρηση του εξωτερικού διαφράγματος και μετά να εκρήγνυτε. Οι μελέτες λένε πως θα κάνουν διάτρηση και σε δεύτερο εσωτερικό διάφραγμα από χάλυβα που έχει τοποθετηθεί στα 3 μέτρα από το πρώτο. Δεν αναφερόμαστε σε θωρακίσεις αρμάτων αλλά πολεμικών πλοίων.    

Οι 4 κινητήρες ντίζελ των 12.000 KW ή 12.500 KW, έχουν την δυνατότητα να δώσουν στο πλοίο ταχύτητες κοντά στους 30 κόμβους. Το αποβατικό πρέπει να είναι ικανό στην μέγιστη φόρτωση, με 9 LCM-1E και τα υπόλοιπα θωρακισμένα που μεταφέρει πχ 24 Μ-117, να κινείται με ταχύτητα 27 κόμβων για πολλές ώρες για να φτάσει γρήγορα στο νησί που απειλείται και να το ενισχύσει ή να βοηθήσει στην ανακατάληψη του.

Ταχύτητες αποβατικών 18-22 κόμβων είναι απαράδεκτες, για αυτό δεν διαλέξαμε την λύση της δεξαμενής αποβατικών και κάναμε όλη αυτήν την μελέτη.

Εν κατακλείδι

Έγραψα μια προμελέτη με πολλές προοπτικές για δυο καινοτόμα αποβατικά πλοία, με τεράστια περιθώρια βελτίωσης που μπορούν να πάρουν οπλισμό φρεγάτας! Θα το διαβάσουμε αυτό στην συνέχεια.

Γιατί κάναμε αυτήν την μελέτη; Θα έχουμε τα χρήματα για να κατασκευάσουμε τα δυο αποβατικά πλοία; Δεν έχουμε φρεγάτες θα δώσουμε χρήματα για δυο νέας γενεάς αποβατικά πλοία;

Εξήγησα πως όλα τα αποβατικά πλοία πήραν επιδότηση από την ΕΕ και είναι εφικτό να πάρουμε και εμείς  περισσότερα από 200 εκατομμύρια ευρώ για το κάθε ένα αποβατικό LCG. Τα χρήματα αυτά δεν επαρκούν για να προχωρήσουμε το πρόγραμμα και θα έχουμε πολλά εμπόδια για την χρηματοδότηση.

Έχουμε όμως και άλλες λύσεις για να βρούμε την χρηματοδότηση που χρειαζόμαστε, από τα προγράμματα έρευνας της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Θα μας δώσουν τα χρήματα γιατί θα κατασκευάσουμε δυο καινούργια καινοτόμα διαφορετικά αποβατικά πλοία με τεράστιες δυνατότητες.

Στην πράξη μόνο για το πρώτο πλοίο δίνουν χρήματα από τα προγράμματα έρευνας της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Θα είναι ίδια τα δυο αποβατικά, αλλά δεν θα αναφέρουμε όλες της καινοτόμες λύσεις και της πατέντες στο πρώτο πλοίο, για να μας δώσουν χρήματα και για το δεύτερο.

Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να πάρουμε περισσότερα από 700 εκατομμύρια ευρώ επιδότηση από ΕΕ, από τα κονδύλια έρευνας της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, από της ΗΠΑ! Το πόσα θα καταφέρουμε να πάρουμε, είναι θέμα των πολιτικών και των αρμοδίων που θα ασχοληθούν με της γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Σύνοψη

Μήκος 165 μέτρα, πλάτος 25,5 μέτρα.

Οπλισμός: 76 mm, 2Χ30mm, 2Χ8 LMM, RAM, 8 NSM      

LCG1

6 LCM-1E ή υπόστεγο για 6 ελικόπτερα

12 RIB των 11,5 μέτρων ή 24 Μ-117 ή 24 Μ-113 ή κλπ

LCG2

6 ή 9 LCM-1E με μείωση του ελικοδρομίου ή 3 LCM-1E και υπόστεγο για 2 ελικόπτερα

20 RIB των 11,5 μέτρων ή 8 RIB των 11,5 μέτρων και 24 Μ-113 ή 24 Μ-117

Με 800 εκατομμύρια ευρώ επιδότηση, αν καταφέρουμε και κρατήσουμε το κόστος χαμηλά θα μας κοστίσουν ελάχιστα χρήματα. Προσοχή η επιδότηση που θα πάρουμε, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δοθεί στο υπουργείο οικονομικών για να κάνουν αυτοί την διαχείριση. Θα έχουμε σοβαρά προβλήματα, να έχουν πάρει τα χρήματα και να μην τα δίνουν. Τα χρήματα της επιδότησης θα δοθούν άμεσα για της πληρωμές των προμηθευτών ή για νέα πλοία!

Η μάχιμή έκδοση των αποβατικών!

Είναι πολύ εύκολο να τοποθετήσουμε VLS και πυραύλους στην μια θέση των 3 LCM-1E και ο άλλος χώρος να γίνει μόνιμο υπόστεγο!

Τα κελία VLS θα τοποθετηθούν και στο πρόστεγο για 32 IRIS-T SLX & 64 IRIS-T SLM, εμβέλειας 80 & 40 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Το σύστημα RAM και οι πύραυλοι επιφανείας θα τοποθετηθούν επάνω από το υπόστεγο ελικοπτέρων.

Θέλουμε πυραύλους SM-2!

Οι πύραυλοι SM-2 δεν παράγονται πλέον θα σου δώσουν οι ΗΠΑ SM-6; Ας σοβαρευτούμε επιτέλους και να σταματήσουμε να λέμε πράγματα που δεν ισχύουν. Ούτε το ραντάρ ΑΡΑΡ2 δεν μπορεί να καθοδηγήσει τους πυραύλους SM-6 σε τόσο μεγάλες εμβέλειες.

Θα κατασκευάσουμε 4 πλοία μεγέθους αντιτορπιλικού, θα έχουν VDS SONAR CAPTAS 4 που θα τοποθετηθεί στην μια σειρά των RIB. Τα πλοία μας θα έχουν δυνατότητα ρίψεις RIB και αμφίβιων οχημάτων ή να μεταφέρουν Μ-117 & Μ-113.

Μπορούμε να αξιοποιήσουμε κονδύλια ύψους 200 εκατομμυρίων ανά πλοίο, όπως έκαναν οι Πορτογάλοι.

Τα 6 πλοία θέλουν έναν χρόνο για σχεδίαση, τρία το πρώτο και δυο χρόνια τα επόμενα δυο για να κατασκευαστούν στα δυο ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά.

Με μια ετήσια χρηματοδότηση 250 εκατομμύριων και τα κονδύλια 1,6 δις που θα μαζέψουμε από της χρηματοδοτήσεις, έχουμε ένα ποσό 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε 8 χρόνια.

Το κόστος των αποβατικών ανέρχεται στα 500-550 εκατομμύρια ευρώ έκαστο.

350 εκατομμύρια η κατασκευή και 150-200 εκατομμύρια για ηλεκτρονικά συστήματα- όπλα.

Με 200 εκατομμύρια θα έχει πλήρη οπλισμό: Ραντάρ NS200, NS50, δυο SPEXER 2000 3D MKIII, TACTIKOS, δυο ραντάρ επιφανείας, πυροβόλο των 76 χιλιοστών, τέσσερα πυροβόλα SEA SNAKE των 30 χιλιοστών, δυο οκταπλούς εκτοξευτές πυραύλων LMM, σύστημα RAM, 2x4 NSM, SONAR BlueWatcher, ECM.

Το κόστος των αντιτορπιλικών ανέρχεται στα 650-700 εκατομμύρια ευρώ έκαστο.

Με 3,6 δισεκατομμύρια αγοράζεις 6 κορβέτες με ένα περιστρεφόμενο ράντα και 16 πυραύλους MICA. Που δεν είναι ικανές να επιβιώσουν ούτε στο αιγαίο, ούτε στην ανοικτή θάλασσα.

Τελικό συμπέρασμα.

Μπορούμε με εύκολο τρόπο να βρούμε λύσεις και να κατασκευάσουμε 6 μεγάλα πλοία με χαμηλό κόστος. Τα πλοία μας θα έχουν τεράστιες ικανότητες, θα είναι ικανά για να μείνουν τρεις μήνες στην θάλασσα και αλλάζουν τα δεδομένα στην περιοχή μας.

Επιχειρησιακές δυνατότητες.

Τα δυο αποβατικά μπορούν να μεταφέρουν: το ένα 6 ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους το άλλο 9 LCM-1E. Το ένα μεταφέρει 24 Μ-117 και 8 RIB, το άλλο μεταφέρει 20 αμφίβια Μ-113 Arisgator και 8 RIB. Γίνετε αεραπόβαση με τα 6 ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους που μεταφέρουν 120 καταδρομείς, απόβαση με τα 16 ΡΙΒ που μεταφέρουν 192 πεζοναύτες-καταδρομείς, απόβαση με τα 20 αμφίβια Μ-113 Arisgator και αποβίβαση των 24 Μ-117 σε μια μικρού μεγέθους προβλήτα. Τα LCM-1E μεταφέρουν στην ακτή 9 άρματα για υποστήριξη της ανακατάληψης ή ενίσχυσης ενός νησιού.

Δυνατότητες που δεν της έχουν δυο μεγάλα LPD των ΗΠΑ.

Το αποβατικό πλοίο είναι έτσι σχεδιασμένο για να χωράνε στο υπόστεγο τέσσερα V-22 Osprey και να μπορούν να απογειωθούν ταυτόχρονα δυο από το ελικοδρόμιο.

Η μεγαλύτερη απορία.

Γιατί επιμένω πως θα μας δώσουν οι ΗΠΑ χρήματα για την σχεδίαση του πλοίου; Τι εξαιρετικό έχει που θα τους κάνει να το δοκιμάσουν στης ΗΠΑ και να πληρώσουν για αυτό. Πως θα καταφέρουμε να πάρουμε τόσα μεγάλα κονδύλια από την ΕΕ και το ΝΑΤΟ;

Το αποβατικό πλοίο έχει και άλλες ικανότητες.

Στο συνέδριο στης ΗΠΑ για τα αυτόνομα UAV, USV, UUV, UGV, DRONES και τα περιπλανώμενα πυρομαχικά που έγινε τον Φεβρουάριο: ειπώθηκε πως ο επόμενος πόλεμος θα είναι ο πόλεμος των UAV, USV, UUV, UGV, DRONES και τα περιπλανώμενα πυρομαχικά με ΑΙ. Θα αντιμετωπίσουν οι ΗΠΑ τα αυτόνομα εναέρια, επίγεια, θαλάσσια και υποθαλάσσια αυτόνομα συστήματα της Κίνας. Όποιος νικήσει τα αυτόνομα συστήματα του εχθρού θα είναι και ο τελικός νικητής! Πιστεύουν πως δεν θα τολμήσει ο εχθρός να συνεχίσει τον πόλεμο και πρέπει να ελέγξουν τα θαλάσσια περάσματα.

https://www.asdevents.com/event.asp?id=24557

Δεν αναφέρθηκαν στο ετήσιο συνέδριο στης ΗΠΑ για μια επανάληψη του πολέμου, όπως έγινε στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο με την Ιαπωνία. Μικρές ομάδες Κινέζων στρατιωτών θα αποβιβαστούν σε μικρά νησιά για να κατευθύνουν τα αυτόνομα συστήματα προς τους στόχους, αλλά και τους πυραύλους μεγάλη εμβέλειας. Τα μεγάλα αποβατικά πλοία των ΗΠΑ θα είναι εύκολος στόχος και δεν μπορούν να κρυφτούν εύκολα.

Για αυτό οι πεζοναύτες ζητάνε LSM, μικρά πλοία με δυνατότητες μεταφοράς 75 πεζοναυτών και οχημάτων για πρώτη φορά μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Θέλουν να καταστρέψουν της μικρές ομάδες των Κινέζων στρατιωτών, αφού πρώτα τους εντοπίσουν από της ηλεκτρονικές συχνότητες που εκπέμπουν τα συστήματα τους.

Οι Κίνα κατασκευάζει πολλά νέα μεγάλα UAV μεταφοράς φορτίου και αυτόνομα ιπτάμενα τάνκερ με τεράστιες εμβέλειες.

Μεταφορά USV, XLUUV από το αποβατικό πλοίο.

Οι 4 γερανοί με δυνατότητα ανύψωσης 120 τόνων, μπορούν να ρίξουν στην θάλασσα UUV & USV 23,5 μέτρων. Όσο το μήκος των LCM-1E και μεγαλύτερου μεγέθους, έως 30 μέτρων στην αρχή του ελικοδρομίου. Τα υπόλοιπα αποβατικά πλοία δεν μπορούν να το κάνουν αυτό. Μικρότερα USV μπορούν να μεταφερθούν στην θέση των RIB. Θα μπορούσαμε να βγάζαμε δυο πλαϊνές πόρτες όπως έχουν πολλά σύγχρονα πλοία. Για αυτό βελτιώθηκε η πατέντα για να τοποθετηθούν 4+4 ακόμα RIB, τα οποία θα μπορούσαν να βγουν από τα πλάγια ή USV.

Το αποβατικό μας πλοίο μπορεί να μεταφέρει τα καινούργια USV μεταφοράς φορτίου των πεζοναυτών που θα έχουν μήκος 21 μέτρα. Προσοχή όχι το πρωτότυπο που βλέπετε στην παρακάτω φωτογραφία.

Περιμένουμε τα καινούργια βαριά οπλισμένα USV, αν και πιστεύω πως είναι δυνατόν να κατασκευαστούν στα 23,5 μέτρα όσο είναι το μήκος των LCM-1E. Η μεταφορική ικανότητα 6 USV των 23,5 μέτρων και 3 XLUUV έως 30 μέτρων στο κατάστρωμα, από το αποβατικό πλοίο που κάναμε την προμελέτη. Μας δίνει την δυνατότητα να έχουμε χρηματοδότηση από ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΗΠΑ λόγο των καινοτομιών που έχει.

Εξαιρετικές ικανότητες

Κάναμε μια προμελέτη αποβατικού πλοίου με εξαιρετικές ικανότητες. Το πλοίο μπορεί να αποβιβάσει με τα 9 LCM-1E, 27 KURASIER ή αντίστοιχα μεγέθους και βάρους 3Χ22 τόνους βάρος ή ένα βαρύ άρμα μάχης ΛΕΟ2Α6. Να ρίξει στην θάλασσα 20 πλήρος αμφίβια Μ-113 ARISGATOR και 8 RIB των 11,5 μέτρων. Εναλλακτικά αντί για τα 8 RIB των 11,5 μέτρων, μπορεί να πάρει USV ή ταχέα σκάφη με βαρύ οπλισμό.

Δεν σχεδιάσαμε ένα πλοίο μόνο για της δικές ανάγκες, αλλά κάναμε προσπάθεια για να έχει πολλαπλές ικανότητες που αφορούν μεγάλες χώρες, για να εξασφαλίσουμε την χρηματοδότηση για να το κατασκευάσουμε.

Οι ικανότητα μεταφοράς CH-47, USV, XLUUV και όλα τα υπόλοιπα που αναφέραμε, μας δίνουν μια δυναμική για να μπορέσουμε να προωθήσουμε την προμελέτη σε μελέτη και να κατασκευάσουμε σε πολύ μικρό κόστος στα δυο αποβατικά μας πλοία.

ΠΗΓΗ https://hellenicdefencenet.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου