Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024

Τί θέλει ο “Γιαπωνέζος” στην Ελευσίνα;

Από Σάββας Δ. Βλάσσης

Τί γυρεύει άραγε ένα αεροσκάφος τακτικών μεταφορών της Ιαπωνικής Αεροπορικής Δυνάμεως Αυτοάμυνας (JASDF) στην αεροπορική βάση Ελευσίνας; Ένα αεροπλάνο, βρίσκεται εδώ και μερικές ημέρες στην πίστα, δίπλα στα C-130 της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών στην 112 Πτέρυγα Μάχης. Πρόκειται για το “28-1216” συγκεκριμένα, το οποίο ανήκει στην 403 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, η οποία επιχειρεί από την αεροπορική βάση Μίχο.

Η παρουσία σχετίζεται με τις επιχειρήσεις εκκενώσεως ξένων υπηκόων από τον Λίβανο, οι οποίες ξεκίνησαν στις αρχές Οκτωβρίου. Το Τόκυο αποφάσισε στις 27 Σεπτεμβρίου να αναπτύξει αεροπλάνα στην θερμή ζώνη, σε ετοιμότητα εκκενώσεως των 50 περίπου Ιαπώνων υπηκόων από τον Λίβανο. Για τον λόγο αυτόν, αποφάσισε την αποστολή δύο αεροσκαφών τακτικών μεταφορών C-2 στην Ιορδανία και την Ελλάδα.

Στις 3 Οκτωβρίου, ένα C-2 ταξίδεψε από την Ιαπωνία και προσγειώθηκε στην Ιορδανία, από την οποία απογειώθηκε την επομένη κι εκκένωσε 16 άτομα από τον Λίβανο, εκ των οποίων 11 Ιάπωνες υπήκοοι. Ένα δεύτερο C-2, το “28-1216”, πέταξε για την Ιορδανία κι εν συνεχεία μεταστάθμευσε στην Ελευσίνα.

Η JASDF έχει σήμερα στην δύναμή της 14 C-2, από 22 συνολικώς που σχεδιάζεται να κατασκευαστούν. Το αεροσκάφος σχεδιάστηκε στην δεκαετία του 2000 προκειμένου να καλύψει την απαίτηση για ένα μέσο αεροσκάφος τακτικών μεταφορών μεγάλης εμβελείας, με απαίτηση υψηλής ταχύτητος ταξιδίου (0,8 Mach) ώστε να εκμεταλλεύεται την δυνατότητα πτήσεως σε βέλτιστα υψόμετρα (μεγάλα) στα οποία χαράζονται οι αεροδιάδρομοι των πολιτικών αερογραμμών. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο απερρίφθη το C-17, που επιτυγχάνει επίδοση ταχύτητος ταξιδίου 0,74 Mach.

Σε αυτό το σημείο μπορεί να ανοίξει μία παρένθεση και να σημειωθεί ότι αυτό ακριβώς είναι ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και του βραζιλιάνικου C-390 της Embraer, το οποίο με ταχύτητα ταξιδίου 0,8 Mach δύναται να εκτελεί με υψηλότερη ταχύτητα και οικονομία μεγάλα δρομολόγια, κριτήριο το οποίο του επέτρεψε να επικρατήσει στις περισσότερες των περιπτώσεων που ανταγωνίστηκε το C-130-30.

Επιστρέφοντας στο C-2, ο τύπος τέθηκε σε υπηρεσία το 2016. Με μήκος 43,9 μέτρων και εκπέτασμα 44,4 μέτρων, έχει βάρος κενό 69 τόννων, μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 37,6 τόννων και εμβέλεια 4.500 χλμ. με μέγιστο φορτίο. Η επιχειρησιακή οροφή είναι 13.000 μέτρα και έχει ικανότητα προσγειώσεως σε μικρούς διαδρόμους μήκους μέχρι και 500 μέτρων. Στην καμπίνα φόρτου, μπορούν να μεταφερθούν 110 άτομα.

Η επιλογή της Ελλάδος ως τόπος προαναπτύξεως αεροπλάνων για την υλοποίηση σχεδίων εκκενώσεως αμάχων από τον Λίβανο, σχετίζεται με την εικόνα εμπιστοσύνης που εκπέμπεται στο εξωτερικό. Οι ΗΠΑ αξιοποιούν επ’ αυτού την αεροπορική βάση Σούδας όπου υπάρχει η ανάλογη αμερικανική ευκολία. Για τον λόγο αυτόν έχει αναπτυχθεί αριθμός αεροσκαφών τακτικών μεταφορών C-130 αλλά και αεροσκαφών εναερίου ανεφοδιασμού KC-135. Για τις ανάγκες επιτηρήσεως εξάλλου, της καταστάσεως στον Λίβανο και την Γάζα, έχουν αναπτυχθεί και αεροσκάφη εγκαίρου προειδοποιήσεως E-3 Sentry.

ΠΗΓΗ https://doureios.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου