Δύο 24ωρα πριν από την κρίσιμη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών, τέσσερα
στελέχη του ΠΑΣΟΚ απέστειλαν επιστολή στο οικονομικό επιτελείο με την
οποία εκφράζουν τρεις αντιρρήσεις σε σχέση με τα προτεινόμενα από το
οικονομικό επιτελείο μέτρα, ενώ παράλληλα καταθέτουν και έξι προτάσεις.
Το περιεχόμενο της επιστολής:
«Όπως γνωρίζετε, βασική πρόταση του ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι η παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής κατά δύο τουλάχιστον χρόνια (έως 31/12/2016), ώστε η προσαρμογή να επιτευχθεί με πιο ήπιο τρόπο, πιο φιλικό για την ανάπτυξη και τους πολίτες.
Το ΠΑΣΟΚ σεβάστηκε την επιλογή του Πρωθυπουργού να εξειδικευθούν και να αποφασιστούν πρώτα στο σύνολό τους μέτρα 11,5 δισ. ευρώ και μετά να τεθεί από την Κυβέρνηση στους εταίρους μας το ζήτημα της παράτασης.
Με δεδομένο, όμως, ότι η ισχύουσα δανειακή σύμβαση προβλέπει ρητά ότι σε περίπτωση βαθύτερης ύφεσης (όπως συμβαίνει τώρα), ανοίγει η συζήτηση για παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής, θεωρούμε ότι η παράταση θα επιβεβαιωθεί από τους εταίρους μας το αργότερο στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 18/10/2012.
Συνεπώς, ναι μεν τώρα εξειδικεύονται και αποφασίζονται στο σύνολό τους μέτρα 11,5 δισ. ευρώ, αυτά όμως μπορούν και πρέπει να εφαρμοστούν όχι σε δύο (μέχρι το 2014), αλλά σε τέσσερα (μέχρι το 2016) χρόνια.
Απλώνοντας τα μέτρα σε τέσσερα, αντί για δύο χρόνια, μπορούμε να επιδιώξουμε, μέσα από τη μείωση της ύφεσης, την αύξηση του ΑΕΠ και των εσόδων, την αποφυγή κοινωνικά επώδυνων μέτρων κυρίως της τρίτης και τέταρτης χρονιάς, άρα να μειώσουμε σημαντικά τις επιπτώσεις τους για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Οι βασικές μας αντιρρήσεις σε σχέση με τα προτεινόμενα από το οικονομικό επιτελείο μέτρα είναι οι ακόλουθες:
Α. Τα προτεινόμενα μέτρα για μισθούς και συντάξεις έχουν οριζόντιο χαρακτήρα ο οποίος είναι ιδιαίτερα άδικος, καθώς πλήττει τους χαμηλόμισθους και τους χαμηλοσυνταξιούχους. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι μειώσεις για τους συνταξιούχους του ΟΓΑ, αλλά και των άλλων ταμείων, φτάνουν έτσι το 14%.
Β. Τα προτεινόμενα μέτρα για τους αναπήρους είναι ιδιαίτερα σκληρά, αφού τα επιδόματα και μάλιστα σε περιπτώσεις με βαριά αναπηρία μπορεί να μειωθούν μέχρι και 40%.
Γ. Για τα ασφαλιστικά ταμεία κρίσιμο στοιχείο είναι το γεγονός ότι η τρόικα υποεκτιμά τα έσοδα με αποτέλεσμα να διευρύνεται το δημοσιονομικό έλλειμμα και να ζητούνται πρόσθετα μέτρα περικοπής δαπανών. Κατά την ίδια λογική, δεν συνυπολογίζονται από την τρόικα έσοδα από ρυθμίσεις που έχουν ψηφιστεί και προβλέπεται η εφαρμογή τους από 1/1/2013 (ειδική εισφορά ΟΑΕΕ). Η διαφορά μεταξύ των εκτιμήσεων της τρόικα και των πραγματικών στοιχείων των ταμείων, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί έως σήμερα, ανέρχεται σε ποσό ύψους 1,5 δισ. ευρώ ετησίως.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
1. Να αποτυπωθούν, σε ό,τι αφορά τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων, τα πραγματικά μεγέθη, έτσι όπως αυτά προκύπτουν από την εξέλιξή τους έως σήμερα και να αφαιρεθεί από τα μέτρα το 1,5 δισ. ευρώ της διαφοράς.
2. Να αφαιρεθεί παντελώς η πρόβλεψη για μείωση των επιδομάτων αναπηρίας ως ελάχιστη κίνηση κοινωνικής ευαισθησίας. Φυσικά, πρέπει να συνεχιστεί αποφασιστικά και γρήγορα ο ιατρικός έλεγχος για όλους τους δικαιούχους, ώστε να μην λαμβάνουν τα επιδόματα άνθρωποι που δεν είναι ανάπηροι.
3. Να μην περικοπούν τα δώρα των δημοσίων υπαλλήλων, μια και οι μειώσεις που έχουν αυτοί υποστεί με το νέο μισθολόγιο είναι ήδη ιδιαίτερα υψηλές.
4. Να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των φορέων για την αύξηση των ατομικών εισφορών στους κλάδους εφ’ άπαξ βοηθήματος, αντί της υπερβολικής μείωσης στην καταβολή των εφ’ άπαξ.
5. Να αντικατασταθεί η προτεινόμενη από το οικονομικό επιτελείο ρύθμιση για τις συντάξεις που βασίζεται στην οριζόντια περικοπή των δώρων (που είναι σταθερό ποσό ανεξαρτήτως ύψους σύνταξης) με μια κλιμακωτή μείωση από 3% έως 8% κατ’ έτος, για τα έτη 2013-2014, αναλόγως με το ύψος των συντάξεων και αντίστοιχη κλιμακωτή μείωση των δώρων μέχρι το 50% αυτών.
Μόλις επιβεβαιωθεί η παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής, η παραπάνω κλιμάκωση θα γίνει, αντί σε δύο, σε τέσσερα χρόνια. Αυτό επιτρέπει να αποφευχθεί η δεύτερη φάση της μείωσης, εφόσον η παράταση σε συνδυασμό με τα μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας, ανάσχεσης της ύφεσης και στήριξης της ανάπτυξης, αλλάξει τα δημοσιονομικά δεδομένα ως προς τα έσοδα.
6. Τέλος ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να υπάρξει στις περικοπές των ΟΤΑ, έτσι ώστε να μη θίγεται η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών στους πολίτες και η λειτουργικότητα τους».
ΠΗΓΗ real.gr
Το περιεχόμενο της επιστολής:
«Όπως γνωρίζετε, βασική πρόταση του ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι η παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής κατά δύο τουλάχιστον χρόνια (έως 31/12/2016), ώστε η προσαρμογή να επιτευχθεί με πιο ήπιο τρόπο, πιο φιλικό για την ανάπτυξη και τους πολίτες.
Το ΠΑΣΟΚ σεβάστηκε την επιλογή του Πρωθυπουργού να εξειδικευθούν και να αποφασιστούν πρώτα στο σύνολό τους μέτρα 11,5 δισ. ευρώ και μετά να τεθεί από την Κυβέρνηση στους εταίρους μας το ζήτημα της παράτασης.
Με δεδομένο, όμως, ότι η ισχύουσα δανειακή σύμβαση προβλέπει ρητά ότι σε περίπτωση βαθύτερης ύφεσης (όπως συμβαίνει τώρα), ανοίγει η συζήτηση για παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής, θεωρούμε ότι η παράταση θα επιβεβαιωθεί από τους εταίρους μας το αργότερο στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 18/10/2012.
Συνεπώς, ναι μεν τώρα εξειδικεύονται και αποφασίζονται στο σύνολό τους μέτρα 11,5 δισ. ευρώ, αυτά όμως μπορούν και πρέπει να εφαρμοστούν όχι σε δύο (μέχρι το 2014), αλλά σε τέσσερα (μέχρι το 2016) χρόνια.
Απλώνοντας τα μέτρα σε τέσσερα, αντί για δύο χρόνια, μπορούμε να επιδιώξουμε, μέσα από τη μείωση της ύφεσης, την αύξηση του ΑΕΠ και των εσόδων, την αποφυγή κοινωνικά επώδυνων μέτρων κυρίως της τρίτης και τέταρτης χρονιάς, άρα να μειώσουμε σημαντικά τις επιπτώσεις τους για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Οι βασικές μας αντιρρήσεις σε σχέση με τα προτεινόμενα από το οικονομικό επιτελείο μέτρα είναι οι ακόλουθες:
Α. Τα προτεινόμενα μέτρα για μισθούς και συντάξεις έχουν οριζόντιο χαρακτήρα ο οποίος είναι ιδιαίτερα άδικος, καθώς πλήττει τους χαμηλόμισθους και τους χαμηλοσυνταξιούχους. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι μειώσεις για τους συνταξιούχους του ΟΓΑ, αλλά και των άλλων ταμείων, φτάνουν έτσι το 14%.
Β. Τα προτεινόμενα μέτρα για τους αναπήρους είναι ιδιαίτερα σκληρά, αφού τα επιδόματα και μάλιστα σε περιπτώσεις με βαριά αναπηρία μπορεί να μειωθούν μέχρι και 40%.
Γ. Για τα ασφαλιστικά ταμεία κρίσιμο στοιχείο είναι το γεγονός ότι η τρόικα υποεκτιμά τα έσοδα με αποτέλεσμα να διευρύνεται το δημοσιονομικό έλλειμμα και να ζητούνται πρόσθετα μέτρα περικοπής δαπανών. Κατά την ίδια λογική, δεν συνυπολογίζονται από την τρόικα έσοδα από ρυθμίσεις που έχουν ψηφιστεί και προβλέπεται η εφαρμογή τους από 1/1/2013 (ειδική εισφορά ΟΑΕΕ). Η διαφορά μεταξύ των εκτιμήσεων της τρόικα και των πραγματικών στοιχείων των ταμείων, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί έως σήμερα, ανέρχεται σε ποσό ύψους 1,5 δισ. ευρώ ετησίως.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
1. Να αποτυπωθούν, σε ό,τι αφορά τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων, τα πραγματικά μεγέθη, έτσι όπως αυτά προκύπτουν από την εξέλιξή τους έως σήμερα και να αφαιρεθεί από τα μέτρα το 1,5 δισ. ευρώ της διαφοράς.
2. Να αφαιρεθεί παντελώς η πρόβλεψη για μείωση των επιδομάτων αναπηρίας ως ελάχιστη κίνηση κοινωνικής ευαισθησίας. Φυσικά, πρέπει να συνεχιστεί αποφασιστικά και γρήγορα ο ιατρικός έλεγχος για όλους τους δικαιούχους, ώστε να μην λαμβάνουν τα επιδόματα άνθρωποι που δεν είναι ανάπηροι.
3. Να μην περικοπούν τα δώρα των δημοσίων υπαλλήλων, μια και οι μειώσεις που έχουν αυτοί υποστεί με το νέο μισθολόγιο είναι ήδη ιδιαίτερα υψηλές.
4. Να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των φορέων για την αύξηση των ατομικών εισφορών στους κλάδους εφ’ άπαξ βοηθήματος, αντί της υπερβολικής μείωσης στην καταβολή των εφ’ άπαξ.
5. Να αντικατασταθεί η προτεινόμενη από το οικονομικό επιτελείο ρύθμιση για τις συντάξεις που βασίζεται στην οριζόντια περικοπή των δώρων (που είναι σταθερό ποσό ανεξαρτήτως ύψους σύνταξης) με μια κλιμακωτή μείωση από 3% έως 8% κατ’ έτος, για τα έτη 2013-2014, αναλόγως με το ύψος των συντάξεων και αντίστοιχη κλιμακωτή μείωση των δώρων μέχρι το 50% αυτών.
Μόλις επιβεβαιωθεί η παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής, η παραπάνω κλιμάκωση θα γίνει, αντί σε δύο, σε τέσσερα χρόνια. Αυτό επιτρέπει να αποφευχθεί η δεύτερη φάση της μείωσης, εφόσον η παράταση σε συνδυασμό με τα μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας, ανάσχεσης της ύφεσης και στήριξης της ανάπτυξης, αλλάξει τα δημοσιονομικά δεδομένα ως προς τα έσοδα.
6. Τέλος ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να υπάρξει στις περικοπές των ΟΤΑ, έτσι ώστε να μη θίγεται η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών στους πολίτες και η λειτουργικότητα τους».
ΠΗΓΗ real.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου