Επεισόδιο στον εναέριο χώρο της βόρειας Κινεζικής Θάλασσας
συνέβη πριν λίγες ημέρες όταν κινεζικά μαχητικά J-7 και J-10 αναχαίτισαν
ένα P-3C του αμερικανικού Ναυτικού και ένα C-130 της αμερικανικής
Αεροπορίας σε διαφορετικά περιστατικά την ίδια ημέρα στα όρια του
εναέριου χώρου μεταξύ Κίνας – Ιαπωνίας.
Το περιστατικό το οποίο σημειωτέον δεν ανακοινώθηκε από αμερικανικές πηγές διέρρευσε από το κινεζικό υπουργείο Άμυνας και ως ημέρα του συμβάντος αναφέρεται η 10η Ιανουαρίου.
Την ίδια ημέρα που ιαπωνικό αναγνωριστικό αεροσκάφος πραγματοποίησε αποστολή παρακολούθησης κινεζικών μαχητικών που πετούσαν στη διαφιλονικούμενη περιοχή των νήσων Σενκάκου.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα αποκαλύπτεται ότι δόθηκε εντολή σε κινεζικά μαχητικά να απογειωθούν προκειμένου να αναχαιτίσουν τα δύο αμερικανικά αεροσκάφη τα οποία είχαν απογειωθεί – το μεν P-3C από τη βάση Misawa και το C-130 από τη Yokota στην Ιαπωνία.
Τα μαχητικά J-7 και J-10 εγκλώβισαν τα αμερικανικά αεροσκάφη και βρέθηκαν σε κλειστό σχηματισμό μαζί τους παρενοχλώντας την πτήση τους ενώ προκάλεσαν συναγερμό στην Διοίκηση Ειρηνικού (PACAF) η οποία έθεσε μαχητικά F-16C και F-15C σε ετοιμότητα για απογείωση.
Τελικά τα κινεζικά μαχητικά αφού συνόδευσαν τα αμερικανικά αεροσκάφη εκτός του εναέριου χώρου των Σενκάκου αποχώρησαν χωρίς περεταίρω συνέπειες για την ασφάλεια πτήσης των πληρωμάτων τους.
Την επόμενη ημέρα στις 11 Ιανουαρίου μαχητικά F-15J της Ιαπωνικής Αεροπορικής Δύναμης Αυτοάμυνας απογειώθηκαν για να αναχαιτίσουν εκ νέου δύο κινεζικά μαχητικά J-10, τα οποία επιχείρησαν να προσεγγίσουν ιαπωνικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και πάλι κοντά στα όρια του εναέριου χώρου της Κίνας με την Ιαπωνία.
Είναι σαφές ότι παρά το γεγονός ότι οι πτήσεις αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως πτήσεις ρουτίνας, η αναχαίτιση τους από κινεζικά προκάλεσε ένταση η οποία εγκυμονεί γενικότερους κινδύνους για την σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν πικρή εμπειρία ανάλογου περιστατικού τον Απρίλιο του 2001 όταν ένα αεροσκάφος ηλεκτρονικής επιτήρησης EP-3 SIGINT, αναχαιτίστηκε από κινεζικά μαχητικά J-8 ανοιχτά της νήσου Χαινάν και επακολούθησε σύγκρουση από άστοχο ελιγμό ενός εκ των κινέζων πιλότων με αποτέλεσμα το αμερικανικό αεροσκάφος να αναγκαστεί να πραγματοποιήσει προσγείωση εκτάκτου ανάγκης στο αεροδρόμιο της νήσου. Συνέπεια της εναέριας σύγκρουσης ήταν ο θάνατος του κινέζου πιλότου ενώ το 24μελές πλήρωμά του κρατήθηκε αιχμάλωτο για 21 ημέρες.
Το αεροσκάφος παραδόθηκε αργότερα καθώς οι κινέζοι αφαίρεσαν και μελέτησαν τον ευαίσθητο εξοπλισμό καταγραφής ηλεκτρονικών εκπομπών του EP-3E προκαλώντας τεράστια διαρροή τεχνολογίας και ασφάλειας για τις ΗΠΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΠΗΓΗ defencenet.
Το περιστατικό το οποίο σημειωτέον δεν ανακοινώθηκε από αμερικανικές πηγές διέρρευσε από το κινεζικό υπουργείο Άμυνας και ως ημέρα του συμβάντος αναφέρεται η 10η Ιανουαρίου.
Την ίδια ημέρα που ιαπωνικό αναγνωριστικό αεροσκάφος πραγματοποίησε αποστολή παρακολούθησης κινεζικών μαχητικών που πετούσαν στη διαφιλονικούμενη περιοχή των νήσων Σενκάκου.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα αποκαλύπτεται ότι δόθηκε εντολή σε κινεζικά μαχητικά να απογειωθούν προκειμένου να αναχαιτίσουν τα δύο αμερικανικά αεροσκάφη τα οποία είχαν απογειωθεί – το μεν P-3C από τη βάση Misawa και το C-130 από τη Yokota στην Ιαπωνία.
Τα μαχητικά J-7 και J-10 εγκλώβισαν τα αμερικανικά αεροσκάφη και βρέθηκαν σε κλειστό σχηματισμό μαζί τους παρενοχλώντας την πτήση τους ενώ προκάλεσαν συναγερμό στην Διοίκηση Ειρηνικού (PACAF) η οποία έθεσε μαχητικά F-16C και F-15C σε ετοιμότητα για απογείωση.
Τελικά τα κινεζικά μαχητικά αφού συνόδευσαν τα αμερικανικά αεροσκάφη εκτός του εναέριου χώρου των Σενκάκου αποχώρησαν χωρίς περεταίρω συνέπειες για την ασφάλεια πτήσης των πληρωμάτων τους.
Την επόμενη ημέρα στις 11 Ιανουαρίου μαχητικά F-15J της Ιαπωνικής Αεροπορικής Δύναμης Αυτοάμυνας απογειώθηκαν για να αναχαιτίσουν εκ νέου δύο κινεζικά μαχητικά J-10, τα οποία επιχείρησαν να προσεγγίσουν ιαπωνικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και πάλι κοντά στα όρια του εναέριου χώρου της Κίνας με την Ιαπωνία.
Είναι σαφές ότι παρά το γεγονός ότι οι πτήσεις αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως πτήσεις ρουτίνας, η αναχαίτιση τους από κινεζικά προκάλεσε ένταση η οποία εγκυμονεί γενικότερους κινδύνους για την σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν πικρή εμπειρία ανάλογου περιστατικού τον Απρίλιο του 2001 όταν ένα αεροσκάφος ηλεκτρονικής επιτήρησης EP-3 SIGINT, αναχαιτίστηκε από κινεζικά μαχητικά J-8 ανοιχτά της νήσου Χαινάν και επακολούθησε σύγκρουση από άστοχο ελιγμό ενός εκ των κινέζων πιλότων με αποτέλεσμα το αμερικανικό αεροσκάφος να αναγκαστεί να πραγματοποιήσει προσγείωση εκτάκτου ανάγκης στο αεροδρόμιο της νήσου. Συνέπεια της εναέριας σύγκρουσης ήταν ο θάνατος του κινέζου πιλότου ενώ το 24μελές πλήρωμά του κρατήθηκε αιχμάλωτο για 21 ημέρες.
Το αεροσκάφος παραδόθηκε αργότερα καθώς οι κινέζοι αφαίρεσαν και μελέτησαν τον ευαίσθητο εξοπλισμό καταγραφής ηλεκτρονικών εκπομπών του EP-3E προκαλώντας τεράστια διαρροή τεχνολογίας και ασφάλειας για τις ΗΠΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΠΗΓΗ defencenet.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου