Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Προεδρικές διευκρινίσεις για έγγραφο Ντάουνερ και Κυπριακό

Της  Παναγιώτας Χαραλάμπους
Από το philenews


Λευκωσία: Διευκρινίσεις σε σχέση με το έγγραφο Ντάουνερ, που περιγράφει τις συγκλίσεις και τις αποκλίσεις της περιόδου 2008-2012, αλλά και για τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα αρχίσει ένας νέος κύκλος συνομιλιών για το Κυπριακό, έδωσε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, διαμηνύοντας προς πάσα κατεύθυνση ότι δεν τον δεσμεύουν προτάσεις που υποβλήθηκαν από την ε/κ πλευρά, αλλά απορρίπτονται από την πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων και το λαό.

Συγκεκριμένα ο πρόεδρος Αναστασιάδης αναφέρει τα ακόλουθα:


α. Όσον αφορά την επίδοση του εγγράφου συγκλίσεων – αποκλίσεων της περιόδου 2008-2012, μετά από διευκρινίσεις που εδόθησαν από τον κ. Ντάουνερ φαίνεται ότι το έγγραφο όντως επιδόθηκε στο Διπλωματικό μου Γραφείο στις 30 Απριλίου. Ενώπιον μου ετέθη στις 16 Μαΐου, μετά από τις δηλώσεις του ΓΓ του ΑΚΕΛ. Στη συνέχεια, η απουσία ενημέρωσής μου οφείλεται αποκλειστικά στο φόρτο εργασίας και στο γεγονός ότι από το Διπλωματικό μου Γραφείο αξιολογήθηκε ως ένα απλό έγγραφο αναφοράς και ως μη επείγον όσον αφορά την ουσία. Δεν αποδίδω σε κανέναν εκ των συνεργατών μου την ευθύνη διότι θεωρώ πως ορθώς εκρίθη ότι δεν αποτελούσε έγγραφο ουσίας, αφού αναφερόταν στα πεπραγμένα της περιόδου 2008-2012.

β. Θέλω με κατηγορηματικότητα να τονίσω, όπως εξάλλου διευκρίνισα και προς τον κ. Ντάουνερ, ότι ο όποιος νέος κύκλος συνομιλιών δεν θα αρχίσει από το σημείο τερματισμού τους, το 2012. Επιπρόσθετα έχω ξεκαθαρίσει πως οι όποιες προτάσεις υποβλήθηκαν από την ελληνοκυπριακή πλευρά, αλλά απορρίπτονται από την πλειοψηφία των πολιτικών δυνάμεων και του λαού με κατ΄ ουδένα τρόπο δεν με δεσμεύουν αλλά και απορρίπτονται.

γ. Όπως έχω επανειλημμένα δηλώσει η πολιτική διαχείριση του Κυπριακού θα συνδιαμορφώνεται σε συνεργασία με το Εθνικό Συμβούλιο, πράγμα που θα διαφανεί στη συνεδρία της 15ης Ιουνίου, κατά την οποία θα παρουσιάσω, με βάση το προεκλογικό μου πρόγραμμα, ολοκληρωμένες προτάσεις που θα αφορούν όχι μόνο το νέο αναβαθμισμένο ρόλο του Εθνικού Συμβουλίου, το διορισμό συνομιλητή, τις Ομάδες Εργασίες και εμπειρογνωμόνων, την ετοιμασία συνολικού πλαισίου προτάσεων και της νέας διαδικασίας που θα πρέπει να συμφωνηθεί προ της έναρξης του όποιου νέου κύκλου συνομιλιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου