Η Darya "Dasha" Alexandrovna Zhukova γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου 1981, είναι φιλάνθρωπος, επιχειρηματίας, λάτρης της σύγχρονης τέχνης και ιδρύτρια του κέντρου σύγχρονης τέχνης GARAGE στη Μόσχα. Ενίοτε ποζάρει σαν μοντέλο ή πλασάρεται σαν σχεδιάστρια μόδας. Είναι η γυναίκα που στην ουσία “ένωσε” τη Μόσχα με την Ευρώπη στην πλατφόρμα της τέχνης και έβαλε όλους τους Ρώσους ολιγάρχες να ξοδεύουν αμύθητα ποσά για σύγχρονη τέχνη. Και πρώτο από όλους, τον σύντροφο της Ρόμαν Αμπράμοβιτς.
Οι γονείς της χωρίζουν όταν είναι μόλις τριών ετών και η μητέρα της που θέλει να προχωρήσει την ακαδημαική της καριέρα παίρνει την μικρή Dasha και μετακομίζουν στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στην ουσία η Dasha είναι ένα αμερικανάκι καθώς ζει μέχρι τα 12 της στο Χιούστον του Τέξας και μετά στο Λος Αντζελες. Η μητέρα της Εβραία, ο πατέρας της Χριστιανός Ορθόδοξος. Η μικρή θα παρακολουθεί εβραικά σχολεία και αργότερα θα δηλώσει ότι ταυτίζεται με την θρησκεία της μητέρας της. Εκτός από όμορφη με αναλογίες μοντέλου, η Dasha είναι και έξυπνη. Θα τελειώσει το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια με άριστα, σε Σπουδές Σλαβικής Λογοτεχνίας. Θα γυρίσει στη Μόσχα για να ξαναζεστάνει τις σχέσεις της με τον πατέρα της και λίγο αργότερα το 2004, θα μετακομίσει στο Λονδίνο. Τα χρήματα δεν ήταν ποτέ πρόβλημα για την Dasha αλλά ενώ σαν κάθε σωστή Μοσχοβίτισσα, ήξερε όλους τους σχεδιαστές μόδας απέξω, ήθελε πάντα κάτι καλύτερο. Σπουδάζοντας Φυσιοθεραπεία στο Λονδίνο, μέσα από μια σχέση της γνωρίζει την σύγχρονη τέχνη.
Οι ακριβές τσάντες και τα παπούτσια αντικαθίστανται από έργα τέχνης. Η Dasha εθίζεται στον κόσμο αυτό που ίσως της πάει περισσότερο από τον επιφανειακό κόσμο της μόδας. Το 2008 θα ιδρύσει τον μη-κερδοσκοπικό οργανισμό IRIS, που προωθεί τον σύγχρονο πολιτισμό. Κάπου εκεί λέγεται ότι γνωρίζει και τον Ρόμαν Αμπράμοβιτς. Τον μυεί στη σύγχρονη τέχνη και φυσικά όλοι οι υπόλοιποι Ρώσοι ολιγάρχες θα ακολουθήσουν. Κάπου εκεί όλοι οι Ευρωπαίοι γκαλερίστες προσκυνούν το ζεστό χρήμα των Ρώσων που τους σώζουν τελευταία στιγμή από την καταστροφή της οικονομικής κρίσης -ενώ όλοι οι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί συλλέκτες παγώνουν τις αγορές τους, οι Ρώσοι ξοδεύουν σαν να μην υπάρχει αύριο.
Το IRIS θα μεταλλαχθεί σε λίγα χρόνια στο Κέντρο Σύγχρονου Πολιτισμού GARAGE στη Μόσχα. Όλο το enfant-gate της σύγχρονης τέχνης, η αφρόκρεμα της Ευρώπης, διευθυντές μουσείων, star επιμελητές, τεχνοκριτικοί και έγκριτοι καλλιτέχνες θα βρεθούν εκεί για τα θεαματικά του εγκαίνια.
Η σχέση της Zuckova με τον Abramovic σοβαρεύει και το 2009 θα γεννήσει το πρώτο της παιδί μαζί του, λίγο μετά τον χωρισμό του Abramovic από την Irina Vyacheslavovna Malandina, αεροσυνοδό με την οποία παντρεύτηκε το 1991 και έκανε πέντε παιδιά.το 2013 θα κάνουν και έναν δεύτερο.
Το GARAGE είναι ένα από τα βασικά της μελήματα και στεγάζεται σε ένα από τα αρχιτεκτονικά αριστουργήματα της Ρωσίας, το πρώην γκαράζ λεωφορείων Bakhmetevsky, που σχεδιάστηκε το 1926 από τον κονστρουκτιβιστή αρχιτέκτονα , Μέλνικοφ. Σύμφωνα με φήμες, ο Abramovic της αγόρασε πρόσφατα και ένα νησί στη Μόσχα, όπου θα στεγάσει το δεύτερο κτίριο του Garage.
Μέχρι τώρα η Dasha
είχε απασχολήσει τον τύπο
μόνο για το ότι όταν γνώρισε τον Abramovic
ήταν 25 ετών και τον “έκλεψε”
από την οικογένεια του, ή για τις ιδιαίτερα ακριβές αγορές έργων τέχνης
καθώς και την σχέση της με τον κόσμο της μόδας. Είναι η πρώτη
φορά που η δραστήρια και πανέμορφη
Μοσχοβίτισσα κάνει ένα τόσο μεγάλο
faux-pas που
ίσως της στοιχίσει πολλά. Φήμες θέλουν
τον σύντροφο της να έχει εκνευριστεί
πάρα πολύ.
Και όλα αυτά γιατί για χάρη μιας φωτογράφησης, κάθισε πάνω σε μια καρέκλα-γλυπτό, έργο τέχνης το οποίο φιλοτέχνησε ο Νορβηγός καλλιτέχνης Bjarne Melgaard ως ωδή στον Βρετανό καλλιτέχνη της pop Allen Jones. Ο Jones είχε μείνει γνωστός για τα γλυπτά του που απεικόνιζαν γυναίκες (κάθε φυλής) να έχουν μετατραπεί σε έπιπλα, ντυμένες σαν πορνοστάρ σαδομαζοχιστικών ταινιών. Ο καλλιτέχνης ήθελε να τονίσει με αυτό τον τρόπο τον υποτιμητικό τρόπο με τον οποίο της δεκαετία του 70 απεικονίζονταν οι γυναίκες στην ποπ κουλτούρα.Και ο Melgaard είπε να τον τιμήσει κοπιάροντας το έργο του με μικροαλλαγές.
Και όλα αυτά γιατί για χάρη μιας φωτογράφησης, κάθισε πάνω σε μια καρέκλα-γλυπτό, έργο τέχνης το οποίο φιλοτέχνησε ο Νορβηγός καλλιτέχνης Bjarne Melgaard ως ωδή στον Βρετανό καλλιτέχνη της pop Allen Jones. Ο Jones είχε μείνει γνωστός για τα γλυπτά του που απεικόνιζαν γυναίκες (κάθε φυλής) να έχουν μετατραπεί σε έπιπλα, ντυμένες σαν πορνοστάρ σαδομαζοχιστικών ταινιών. Ο καλλιτέχνης ήθελε να τονίσει με αυτό τον τρόπο τον υποτιμητικό τρόπο με τον οποίο της δεκαετία του 70 απεικονίζονταν οι γυναίκες στην ποπ κουλτούρα.Και ο Melgaard είπε να τον τιμήσει κοπιάροντας το έργο του με μικροαλλαγές.
Η ποιότητα των έργων
αυτών είναι αδιαμφισβήτητη και ο Bjarne
Melgaard είναι ένας καλλιτέχνης
που αναπαράγει διάφορα εμβληματικά έργα τέχνης
και ασχολείται συστηματικά με
σαδομαζοχιστικά θέματα και την
υποκουλτούρα. Όπως είχε υπογραμμίσει
και η έγκριτη τεχνοκριτικός Roberta
Smith των New York Times «δεν
υπάρχει ούτε ένα ταμπού που αυτός ο
καλλιτέχνης δεν θέλει να σπάσει».Βέβαια η τέχνη πολλές φορές σοκάρει επίτηδες...
Δυστυχώς η φωτογράφηση Buro 24/7, το οποίο για το περιοδικό έγινε σε λάθος μέρα καθώς η 15 Ιανουαρίου ήταν η επέτειος γέννησης του μεγάλου Martin Luther King.
«Η καρέκλα
που απεικονίζεται είναι ένα έργο τέχνης
του Bjarne Melgaard, προς τιμήν των ιστορικών
έργων του ποπ καλλιτέχνη Allen Jones ως σχόλιο
για τις πολιτικές φύλου και φυλής.
Η χρήση του
στην φωτογράφηση βγήκε εκτός περιεχομένου
δυστυχώς γιατί η δημοσίευση του συνέπεσε
με την επέτειο γέννησης του Martin
Luther King. Μετανιώνω δυστυχώς
που χρησιμοποιήσαμε ένα τόσο δυνατό
έργο γεμάτο μηνύματα σε αυτή τη
φωτογράφηση. Σιχαίνομαι τον ρατισμό
και θα ήθελα να ζητήσω συγνώμη για όσους
προσβλήθηκαν από αυτή τη φωτογράφηση.
Το νέο περιοδικό της Zuckova
Garage, έχει ήδη δείξει
δείγματα οτι προωθεί την διαφορετικότητα
σε φυλετικά και σεξουαλικά ζητήματα
στον κόσμο τέχνης και μόδας και θα
συνεχίσει να πρεσβεύει αυτές τις θέσεις».
Η
ζημιά έχει γίνει, έχει υπάρξει παγκόσμια
κατακραυγή, αλλά το θέμα είναι πρόκειται για... βλακεία
ή έξυπνη κίνηση μάρκετινγκ από την
Dasha;
ΠΗΓΗ protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου