Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL
Φόρο αεροπορικής τιμής για τον ήρωα Σμηναγό Κώστα Ηλιάκη απέτισαν 60 μαχητές με αεροσκάφη F-16 που πέταξαν, κάποιοι εξ αυτών και στους αεροδιαδρόμους που είχε κινηθεί ο Σμηναγός πριν από δεκαεπτά χρόνια.
Αυτοί οι αεροδιάδρομοι σχεδόν κάθε μέρα χρησιμοποιούνται από τα «γεράκια» της πολεμικής αεροπορίας.
Όμως ειδικά αυτή τη μέρα, κάθε χρόνο στις 23 Μάϊου, θυμίζουν τη δολοφονική ενέργεια του Τούρκου πιλότου κατά τη διάρκεια της αερομαχίας με τον Σμηναγό Ηλιάκη.
Την ημέρα εκείνη, πριν δεκαεπτά χρόνια, το απόγευμα της 23 ης Μάϊου 2006 στους διαδρόμους του υπουργείου Εθνικής άμυνας οι εκπρόσωποι του Τύπου αναζητούσαν απαντήσεις για το τι ακριβώς είχε συμβεί.
Την ίδια στιγμή τα βλέμματα τους «φυλάκιζαν» τα πρόσωπα των παριστάμενων αξιωματικών και υπαξιωματικών.
Υπήρχε η φαινομενική ψυχραιμία αλλά μέσα τους οι πάντες «έβραζαν».
Οι συνομιλίες σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο είχαν ως αποτέλεσμα τις επόμενες ημέρες ούτε οι Τούρκοι, ούτε οι Έλληνες αεροπόροι ν’ απογειωθούν.
Στο ελληνικό επιτελείο υπήρχε έκδηλος προβληματισμός για μια ενδεχόμενη εν θερμώ κίνηση.
Γιατί όμως 60 αεροπόροι με F-16 κατέκλεισαν τον ουρανό της Καρπάθου, της Κρήτης, της Μεσογείου ανήμερα της ημέρας μνήμης για τον Σμηναγό Κώστα Ηλιάκη;
Η άσκηση ανεφοδιασμού στον αέρα με την παραχώρηση δυο ιπτάμενων τάνκερ από το Ισραήλ ήταν η αφορμή και γι’ αυτό αυτή ειδικά τη μέρα όλες οι μοίρες των F-16 έσπευσαν να διαθέσουν κάποια από τ’ αεροσκάφη τους.
Αυτοί οι 60 αεροπόροι με τα F-16, μπορεί να κατευθύνονταν νότια από το Τυμπάκι μετέχοντας σ’ αυτή τη σημαντική άσκηση, όμως η πτήση τους στον ουρανό που πολέμησε ο Σμηναγός Ηλιάκης, γι’ αυτούς ήταν ένας κόμπος στο λαιμό.
Επίδειξη αεροπορικής ισχύος…
Ο αριθμός των 60 αεροσκαφών που απογειώθηκαν είναι μια επίδειξη ισχύος. Και από την στιγμή που η χώρα μας δεν διαθέτει ιπτάμενο τάνκερ, η πολεμική αεροπορία σπεύδει να εκμεταλλευτεί όταν υπάρχει διαθέσιμο από σύμμαχη χώρα.
Σκοπός του αεροπορικού επιτελείου είναι να υπάρχει πιστοποιημένη διαθεσιμότητα ιπταμένων στη συγκεκριμένη διαδικασία διότι δεν είναι λίγες οι φορές που η πολεμική αεροπορία μετέχει, είτε εντός είτε εκτός FIR, σε συνεκπαιδεύσεις και ασκήσεις στις οποίες απαιτείται και ο εναέριος εφοδιασμός με καύσιμο.
Οι πιστοποιήσεις αυτές έχουν συγκεκριμένη διαβάθμιση και χωρίζονται, σε αυτές που έχουν διάρκεια έναν χρόνο για όλους όσοι ανεφοδιάζονται ημέρα και έξι μηνών για τους ιπταμένους που κάνουν εναέριο εφοδιασμό τη νύχτα, καθώς αυτή η άσκηση θεωρείται υψηλών απαιτήσεων και δυσκολίας.
Οι Ισραηλινοί μάλιστα για την άσκηση αυτή χρησιμοποίησαν δυο καινούρια ιπτάμενα τάνκερ καθώς ο ανεφοδιασμός είναι σε εξέλιξη μέχρι αργά το βράδυ της Τρίτης.
Στο πλαίσιο της ελληνοισραηλινής συμφωνίας που έχει υπογραφεί ανάμεσα στα δυο γενικά επιτελεία προβλέπεται κάθε εξάμηνο να διεξάγεται αυτή η κοινή εκπαίδευση για τα πληρώματα των δυο αεροποριών.
Σημαντική λεπτομέρεια των σχέσεων που έχουν αναπτυχθεί εδώ και καιρό με το Ισραήλ είναι ότι την ημέρα άφιξης των εκπαιδευτικών jet αεροσκαφών Μ-346 στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας, ο Έλληνας Αρχηγός της πολεμικής αεροπορίας είχε πολύωρο τετ α τετ με τον Ισραηλινό ομόλογό του.
Και μάλιστα το συμπέρασμα των συνομιλιών εκείνων είναι πως η ισραηλινή αεροπορία επιθυμεί μεγαλύτερη συνεργασία στον τομέα των πληροφοριών και της επιχειρησιακής εκπαίδευσης στον ουρανό της Μεσογείου.
ΠΗΓΗ hellasjournal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου