Ανώτατες πηγές τονίζουν ότι το Πολεμικό Ναυτικό ναι μεν ενδιαφέρεται για μεταχειρισμένες Μονάδες όμως την ίδια ώρα παραμένει σταθερά προσανατολισμένο στις προτεραιότητες τις οποίες έχει ήδη θέσει όπως ανέφερε το Newpost
Κώστας Σαρικάς
Το ζήτημα των μεταχειρισμένων Αμερικανικών LCS δεν τέθηκε τελικά στο χθεσινό Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο παρά τις φήμες για το δήθεν άμεσο ενδιαφέρον του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και τις ανυπόστατες όπως αποδείχθηκε «πληροφορίες» περί ελέγχου του LCS-11 USS «Sioux City» και πρόθεσης του Ναυτικού Επιτελείου για αποστολή σχετικού έγγραφου αιτήματος προς τις ΗΠΑ.
Ανώτατες πηγές τονίζουν ότι το Πολεμικό Ναυτικό ναι μεν ενδιαφέρεται για μεταχειρισμένες Μονάδες όμως την ίδια ώρα παραμένει σταθερά προσανατολισμένο στις προτεραιότητες τις οποίες έχει ήδη θέσει όπως ανέφερε το Newpost τις προηγούμενες ημέρες με κορυφαία τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης «ΥΔΡΑ».
Ενώ εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο από σχεδόν από τους πρώτους μήνες του 2022 βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με τους «μνηστήρες» για το πρόγραμμα των καινούργιων κορβετών και μάλιστα έχει καταλήξει στην τελική επιλογή αναφέροντας ότι τόσο οι Γαλλικές Gowind όσο και οι Ιταλικές Doha πληρούν απόλυτα τις προϋποθέσεις που έχει θέσει. Και πλέον η τελική απόφαση βρίσκεται στα χέρια της πολιτικής ηγεσίας η οποία συνδέει το πρόγραμμα των καινούργιων κορβετών με την κατασκευή τους σε Ελληνικό ναυπηγείο.
Η επαναφορά του ζητήματος των LCS στο προσκήνιο, τις οποίες στο παρελθόν είχε απορρίψει η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού ναι μεν αποτελεί μια νέα παράμετρο στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Στόλου η οποία πάντως όπως τονίζεται μόνο υπό προυποθέσεις μπορεί να αλλάξει τον σχεδιασμό. Η επιθυμία του Ναυτικού Επιτελείου εξακολουθεί να είναι η απόκτηση καινούργιων Μονάδων με το πρόγραμμα των φρεγατών Belharra να «τρέχει». Το ενδεχόμενο απόκτησης μιας ακόμη καινούργιας Γαλλικής φρεγάτας παραμένει ανοιχτό όμως ακόμα και τέσσερα καινούργια πλοία σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Πολεμικού Ναυτικού δεν αρκούν.
Με το Ναυτικό Επιτελείο σύμφωνα με πληροφορίες να μην εμφανίζεται θετικό στο ενδεχόμενο ακύρωσης του προγράμματος των κορβετών προκειμένου να αποκτηθούν οι μεταχειρισμένες LCS και μάλιστα με κόστος που ξεπερνά τα 500 εκ. Αντίθετα δηλώνει έτοιμο να συζητήσει και να προχωρήσει σε έλεγχο των πλοίων σε περίπτωση που οι Αμερικανοί αποφασίσουν να παραχωρήσουν δωρεάν τις LCS ή έστω έναντι ενός συμβολικού τιμήματος με δεδομένο ότι τα πλοία βρίσκονται ήδη υπό απόσυρση. Με τους ίδιους τους Αμερικανούς να κάνουν λόγο για το πλέον αποτυχημένο πρόγραμμα του USNAVY και τα τεράστια προβλήματα που δημιούργησε.
Την ίδια ώρα η Ελλάδα και το Πολεμικό Ναυτικό δεν έχουν τίποτα επίσημο στα χέρια τους σχετικά με την ένταξη στο πρόγραμμα Constellation παρά μόνο φήμες. Πρόγραμμα το οποίο βρίσκεται στο αρχικό στάδιο με τη ναυπήγηση του πρώτου πλοίου από την ανάδοχο εταιρεία Fincantieri σε Αμερικανικό ναυπηγείο με το συνολικό κόστος να ανέρχεται στο 1,28 δις δολάρια. Πλοίο το οποίο όταν ολοκληρωθεί το 2026 θα περάσει από το «μικροσκόπιο» του US NAVY προκειμένου να πάρει το «πράσινο φως» και να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή του πάντα σε Αμερικανικά ναυπηγεία σύμφωνα με τη νομοθεσία των ΗΠΑ για τα πλοία του US NAVY.
Κατά συνέπεια η απόκτηση φρεγατών κλάσης Constellation από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό δεν μπορεί κανείς να πει ότι είναι διασφαλισμένη. Κάθε άλλο καθώς στο παρελθόν ουδέποτε συμμαχική χώρα μπήκε σε πρόγραμμα ναυπήγησης πλοίων του US NAVY πόσο μάλλον στο αρχικό στάδιο.
Έτσι το ενδεχόμενο απόκτησης Constellation από την Ελλάδα και το Πολεμικό Ναυτικό και μάλιστα τα επόμενα χρόνια δείχνει ουτοπικό και εκτός πραγματικότητας.
ΠΗΓΗ https://newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου