Μήπως να μας ‘το σπάσουν σε ταληράκια’ ή να μας το ‘κάνουν πιο λιανά’ κάποιοι;
… μάλλον πρέπει να ήρθε από τα … ξένα και δεν γνωρίζει…
https://www.militaire.gr/ypoyrgeio-ethnikis-amynas-to-skoteino-aporrito-i-voyli-kai-oi-enoples-dynameis/
Αφορμή μας δόθηκε από το άρθρο: «Υπουργείο Εθνικής Άμυνας: το σκοτεινό απόρρητο, η Βουλή και οι Ένοπλες Δυνάμεις» του κυρίου Στράτου Βαλτινού από το Omegapress.gr.
Στο αν λόγω άρθρο αναγράφονται μεταξύ άλλων και τα κάτωθι:
1. «Η στεγανοποίηση του υπουργείου Άμυνας, ένας τομέας που απορροφά πάνω από το 2% του ΑΕΠ κάθε χρόνο και διαχειρίζεται οπλικά συστήματα πολλών δις, είναι ένα κατάλοιπο του εμφυλίου πολέμου».
2. «Το σοβαρό πρόβλημα είναι ότι η υποκρισία περί του απορρήτου και από τη βουλή…».
3. «Μήπως ήρθε η στιγμή να αρθούν τα στεγανά και η βουλή να αναλάβει τον ρόλο που της επιβάλλει η κοινοβουλευτική δημοκρατία;»
4. «Η ώρα για μια μεγάλη τομή»
5. «Ο ίδιος (μιλάει για τον Α/ΓΕΕΘΑ), ταπεινωμένος και πλέον αφανής συνεχίζει να είναι ο επικεφαλής των Ενόπλων Δυνάμεων. Τις οποίες ούτε εμπνέει, ούτε είναι ικανός να διοικήσει. Αυτό αποδείχθηκε από τον τρόπο με τον οποίο δεν αντιμετωπίστηκε ούτε η πυρκαγιά στην Αγχίαλο, ούτε η πλημμύρα στο Στεβανοβίκειο».
6. «Είναι προφανές όμως ότι υπάρχουν πολλά ερωτηματικά και για τα δις που δαπανώνται και για πως δαπανώνται και πόσο αποδίδουν».
7. «Είναι έτοιμο το υπουργείο Άμυνας για έναν πιο σύνθετο ρόλο; Πως μπορεί αυτό το υπουργείο να διασυνδεθεί με την Πολιτική Προστασία για να επιτελεί πρόσθετα καθήκοντα;»
8. «Γι’ αυτό είναι εθνική ανάγκη να υπάρχει διαφάνεια. Είναι το πρώτο βήμα για να μπορεί το κοινοβούλιο να ελέγχει λεπτομερώς κάθε ευρώ που παίρνει το υπουργείο Άμυνας».
9. «Το υπουργείο Άμυνας πρέπει να απογαλακτιστεί πλέον, είναι καιρός από τα κατάλοιπα του εμφυλίου και να τεθεί η δραστηριότητά του, υπό κοινοβουλευτικό έλεγχο».
Ας δούμε κάποια βασικά, σχετικά για την λειτουργία της Ελληνικής Βουλής, από την ιστοσελίδα της:
«Κατηγορίες
(άρθρα 68 του Σ (Συντάγματος) και 31-48 και 89-91 του ΚτΒ (Κανονισμού της Βουλής))
Η Βουλή των Ελλήνων ασκεί νομοθετικό έργο και κοινοβουλευτικό έλεγχο. Για το σκοπό αυτό συνιστώνται επιτροπές που συγκροτούνται από Bουλευτές, ανάλογα με τη δύναμη των κοινοβουλευτικών ομάδων και των ανεξάρτητων Bουλευτών. Οι επιτροπές επιλαμβάνονται του νομοθετικού έργου ή του κοινοβουλευτικού ελέγχου ή ειδικών θεμάτων. Το Σύνταγμα και ο Κανονισμός της Βουλής προβλέπουν τις ακόλουθες επιτροπές (ενεργές επιτροπές τρέχουσας συνόδου):
https://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikes-Epitropes/Katigories
Διαρκείς επιτροπές
Συνιστώνται και συγκροτούνται στην αρχή κάθε τακτικής συνόδου της Βουλής με απόφαση του Προέδρου της Βουλής, προκειμένου να επεξεργάζονται και να εξετάζουν σχέδια νόμων ή προτάσεις νόμων. Μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος το 2001 και την αντίστοιχη τροποποίηση του Κανονισμού της Βουλής, μπορούν να ασκούν και νομοθετικό έργο και κοινοβουλευτικό έλεγχο. Επίσης μπορούν να συζητούν θέματα συναφή με την αρμοδιότητά τους, καθώς και να διατυπώνουν γνώμη για τους προτεινόμενους προς διορισμό σε ορισμένες θέσεις, εφόσον αυτό προβλέπεται από τον Κανονισμό ή νόμο. Επιπλέον τις διαρκείς επιτροπές ενημερώνουν ο αρμόδιος Υπουργός, ή ο εκπρόσωπος φορέα μαζί με τον εποπτεύοντα Υπουργό, πριν από τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων μεγάλης αξίας.
Προβλέπονται έξι (6) διαρκείς επιτροπές :
• Επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων
• Επιτροπή εθνικής άμυνας και εξωτερικών υποθέσεων
• Επιτροπή οικονομικών υποθέσεων
• Επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων
• Επιτροπή δημόσιας διοίκησης, δημόσιας τάξης και δικαιοσύνης
• Επιτροπή παραγωγής και εμπορίου
Στη διαρκή επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων συνιστάται υποεπιτροπή για τη μελέτη και αντιμετώπιση του προβλήματος των ναρκωτικών.
Σε κάθε διαρκή επιτροπή μπορεί να συσταθούν υποεπιτροπές, κατά υπουργεία.
Ειδικές διαρκείς επιτροπές
Προβλέπονται τέσσερις ειδικές διαρκείς επιτροπές, στις οποίες εφαρμόζονται οι διατάξεις περί διαρκών επιτροπών. Αυτές είναι:
• Επιτροπή του απολογισμού και του γενικού ισολογισμού του Κράτους και ελέγχου της εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Κράτους
• Επιτροπή ευρωπαϊκών υποθέσεων
• Επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων και συμβάσεων
• Επιτροπή παρακολούθησης του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης»
Επιπροσθέτως:
«Αρμοδιότητες της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων
1. Η Ειδική Διαρκής Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων που λειτουργεί σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής, ασκεί τις αρμοδιότητες που προβλέπονται από:
α. τα άρθρα 5 έως 8, σχετικά με τη Δομή Δυνάμεων, τον ΜΠΑΕ, τον ΚΠΣΣΕ και την Ενεργοποίηση Προγράμματος Στρατιωτικού Εξοπλισμού,
β. το άρθρο 10, σχετικά με την Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική (ΕΑΒΣ),
γ. το άρθρο 88, σχετικά με την κατακύρωση συμβάσεων μείζονος οικονομικής αξίας,
δ. το άρθρο 130, σχετικά με την αξιοποίηση μη επιχειρησιακά αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμού.
2. Επιπρόσθετα, η Επιτροπή ενημερώνεται από τον ΥΕΘΑ, μια τουλάχιστον φορά σε κάθε τακτική σύνοδο, για την εξέλιξη των εξοπλιστικών προγραμμάτων μείζονος οικονομικής αξίας και τη συνολική εξέλιξη του ΜΠΑΕ (Μακροπρόθεσμος Προγραμματισμός Αμυντικών Εξοπλισμών) και του ΚΠΣΣΕ (Κυλιόμενος Προγραμματισμός Συμβάσεων Στρατιωτικού Εξοπλισμού)».
Επίσης:
«( ΔΙΑΡΚΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ) Διαρκής Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων
Η Διαρκής Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων ορίζεται αρμόδια επί θεμάτων του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας».
Στις ενημερώσεις των μελών της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Αμύνης & Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιείτε συνήθως στο ΥΠΕΘΑ, παρευρίσκεται σύσσωμη η αρμόδια πολιτική και στρατιωτική ηγεσία προς την κατανόηση του περιεχομένου. Αναλύονται, αποτελέσματα νατοϊκών δραστηριοτήτων και Συνόδων του ΝΑΤΟ, νομοθετικές πρωτοβουλίες του ΥΠΕΘΑ, συμπεράσματα στρατιωτικών συναντήσεων, τρέχουσες στρατιωτικές εξελίξεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και άλλα συναφή θέματα.
Οι ενημερώσεις – συσκέψεις με την Ειδική Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων & Συμβάσεων της Βουλής, έχουν σκοπό να ενημερώνει και ο ΥΕΘΑ, λόγω ακριβώς της σοβαρότητας των ζητημάτων που υφίστανται. Έχουν πιεστικότερο χαρακτήρα από την Πολιτική Εθνικής Αμύνης και τις υποθέσεις εξωτερικών που σχετίζονται με τις Ένοπλες Δυνάμεις. Τα κρίσιμα ζητήματα εξοπλιστικών προγραμμάτων τίθενται και αυτά υπ’ όψιν της αρμοδίου Επιτροπής, προς πλήρη κατανόηση της εκάστοτε κατάστασης.
Και μπορεί η Βουλή να διαδραματίζει κάποιον ρόλο στην έγκριση εξοπλιστικών προγραμμάτων, όμως αυτός που καθορίζει τον αμυντικό προϋπολογισμό είναι η εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση. Όλη η…ιστορία είναι να πεισθεί ο εκάστοτε πρωθυπουργός ότι αποτελεί εξαιρετικά σοβαρό θέμα λειτουργίας για τις Ένοπλες Δυνάμεις η άμεση αύξηση των αμυντικών δαπανών.
Για να…πεισθεί ένας πρωθυπουργός, αρμόδιος δεν είναι ούτε η στρατιωτική ηγεσία, ούτε η Βουλή, ούτε ο ΥΕΘΑ ούτε κάποιος άλλος ή άλλοι συγκεκριμένα. Το θέμα αυτό είναι «πολυπαραγοντικό» όπως συνηθίζουν να μας ‘σερβίρουν’ οι επαΐοντες του είδους.
Και κάποιες ακόμα σκέψεις-απορίες μας
1. Αναρωτιέται κανείς που είναι το ‘σκοτεινό απόρρητο’ και που είναι η ’στεγανοποίηση’ του υπουργείου Άμυνας και φυσικά πως μας προέκυψε η περίεργη άποψη περί του ‘καταλοίπου του εμφυλίου πολέμου’. Μήπως να μας ‘το σπάσουν σε ταληράκια’ ή να μας το ‘κάνουν πιο λιανά’ κάποιοι;
2. Γιατί κάποιος να ψάχνει τώρα μήπως ήρθε η στιγμή να αρθούν τα ‘στεγανά’ και η Βουλή να αναλάβει τον ρόλο που της επιβάλλει η κοινοβουλευτική δημοκρατία; Δηλαδή η Βουλή δεν τον έχει αναλάβει αυτό το ρόλο με όλες αυτές τις επιτροπές; Και αν όχι, τώρα το θυμήθηκαν κάποιοι και μιλάνε για τομές; Μήπως κάποιοι είναι λίγο…αδιάβαστοι ή είναι μονοδιάστατοι (κάτι με παρωπίδες σαν να λέμε);
3. Για την επίθεση στον Α/ΓΕΕΘΑ δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Μόνο ένα: Δεν είναι πολιτικό πρόσωπο, είναι ο στρατιωτικός ηγέτης της πατρίδας μας. Αυτό, δεν μπορούν να το καταλάβουν κάποιοι. Πρόβλημά τους.
4. Όταν κάποιος μιλάει για έναν πιο ‘σύνθετο ρόλο’ για το υπουργείο Άμυνας και ‘πως μπορεί αυτό το υπουργείο να διασυνδεθεί με την Πολιτική Προστασία για να επιτελεί πρόσθετα καθήκοντα’, μάλλον πρέπει να ήρθε από τα … ξένα και δεν γνωρίζει και πολλά πράματα για ‘Ξενοκράτη’ και τη λειτουργία του φοβερού Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και την διασύνδεσή του με τα άλλα υπουργεία σε περιπτώσεις αντιμετώπισης κρίσεων.
5. Δεν μπορούμε βέβαια παρά να συμφωνήσουμε ότι ‘είναι εθνική ανάγκη να υπάρχει διαφάνεια’ παντού. Και αυτή η ανάγκη δεν προέκυψε τώρα, είναι διαχρονική.
6. Δηλαδή, το υπουργείο Άμυνας και οι όποιες δραστηριότητές του, δεν είναι υπό κοινοβουλευτικό έλεγχο; Ποιος το ελέγχει δηλαδή το υπουργείο Άμυνας; Μήπως η…Μαρία η Πενταγιώτισσα;
7. Και η τελική μας απορία: Μήπως κάποιοι είναι σε…διατεταγμένη υπηρεσία;
ΥΓ1 : Η φιλόξενη ιστοσελίδα μας (Hellenic Defense Net) και ο συντάξας το παρόν κείμενο, δεν έχουμε κάτι εναντίον του αρθρογράφου του άρθρου που αναφερθήκαμε αλλά ούτε και της γνωστής ιστοσελίδας που φιλοξενεί το άρθρο του.
ΥΓ2 : Όλοι στην ιστοσελίδα μας (Hellenic Defense Net) είμασταν, είμαστε και θα παραμείνουμε πιστοί στην ελευθερία του λόγου (γραπτού και προφορικού) και στα δημοκρατικά ιδεώδη, για όλους.
ΥΓ3 : Το κείμενο δεν είναι πολιτικό ούτε έχει σκοπό την ανάδειξη ή προώθηση οποιωνδήποτε πολιτικών προτιμήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου