Στις 29 Νοεμβρίου 2023, η Airbus επιβεβαίωσε ότι μια ειδική έκδοση Καταστολής της Εχθρικής Αεράμυνας (SEAD) του Eurofighter Typhoon, με την ονομασία Eurofighter EK, πήρε το πράσινο φως από τη γερμανική κυβέρνηση. Μάλιστα, μετά την πρόσφατη κοινοβουλευτική έγκριση από τη γερμανική επιτροπή προϋπολογισμού, η Airbus θα διαμορφώσει 15 γερμανικά Eurofighter για ηλεκτρονική μάχη, τα οποία θα είναι πιστοποιημένα από το ΝΑΤΟ έως το 2030 και στη συνέχεια θα αντικαταστήσουν το Tornado ECR στον ρόλο SEAD.
ΠΗΓΗ theaviationist.com
«Ο ηλεκτρονικός πόλεμος και η αναγνώριση είναι μια σημαντική απαίτηση του ΝΑΤΟ. Οι τρέχουσες συγκρούσεις και η παρούσα κατάσταση ασφάλειας δείχνουν πόσο σημαντικές είναι οι δύο δυνατότητες», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus Defense and Space Michael Schöllhorn.
«Από αυτή την άποψη, η απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να συμπεριλάβει μια τόσο σημαντική ικανότητα όπως ο ηλεκτρονικός πόλεμος στο χαρτοφυλάκιο δυνατοτήτων του Eurofighter είναι ένα σημαντικό μέτρο. Η έκδοση EK θα προσθέσει αυτή τη σημαντική ικανότητα στο ήδη ευρύ επιχειρησιακό φάσμα του Eurofighter ενισχύοντας παράλληλα την ευρωπαϊκή κυριαρχία και αυτονομία».Με την κοινοβουλευτική έγκριση από την Επιτροπή Προϋπολογισμού, το Eurofighter ορίζεται πλέον επίσημα ως διάδοχος του Tornado ECR (Ηλεκτρονική Μάχη/Αναγνώριση). Αρχικά, η Γερμανία εξέτασε τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα μικτό στόλο F/A-18E/F Super Hornets και EA-18G Growlers. Αργότερα αποφασίστηκε η απόκτηση του F-35A για την απαίτηση κοινής χρήσης πυρηνικών, αλλά δεν έγινε καμία αναφορά για το ρόλο του SEAD. Η Airbus περιμένει τώρα την επίσημη παραγγελία για την ενσωμάτωση των επιλεγμένων τεχνικών λύσεων στο Eurofighter. Η αντίστοιχη σύμβαση μεταξύ της Eurofighter GmbH, ως κύριου εργολάβου, και της NETMA (NATO Eurofighter and Tornado Management Agency) αναμένεται να υπογραφεί πριν από το τέλος του έτους.
Η Airbus έκανε λόγο για την έκδοση Eurofighter ECR το 2019. Η διαμόρφωση που παρουσίασε τότε η Airbus έδειχνε το Typhoon να μεταφέρει δύο Escort Jammer Pods, τρεις δεξαμενές καυσίμου 1000 λίτρων και έξι πυραύλους αέρος-εδάφους MBDA SPEAR-EW. Σε ορισμένες απεικονίσεις παρουσιάζεται επίσης με AGM-88B HARM ή AGM-88E AARGM, ενώ τα Escort Jammer Pods συμπληρώνονται από δύο συστήματα εντοπισμού εκπομπών που ήταν εγκατεστημένα στα ακροπτερύγια του Typhoon. Το αεροσκάφος θα ήταν διθέσιο με έναν Αξιωματικό Ηλεκτρονικού Πολέμου στο πίσω κάθισμα.
Τώρα η Airbus επιβεβαιώνει ότι το Eurofighter EK θα χρησιμοποιήσει τον AGM-88E AARGM, ένα σύστημα εντοπισμού πομπού και αυτοπροστασίας από τη Saab και άλλες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα, αυτά περιλαμβάνουν μια λύση τεχνητής νοημοσύνης που καθιστά δυνατή την ανάλυση δεδομένων ραντάρ και τον γρήγορο προσδιορισμό ακριβών μέτρων αυτοπροστασίας. Επιπλέον νέες αναπαραστάσεις απεικονίζουν το Eurofighter EK ως μονοθέσιο.
Η σουίτα αισθητήρων που παρέχει η Saab είναι η σουίτα Arexis Electronic Warfare, που επιλέχθηκε για να εξοπλίσει τα 15 Eurofighters ΕΚ. Η Saab είπε ότι η γερμανική κυβέρνηση αξιολόγησε προϊόντα ευρωπαϊκών και διεθνών παρόχων EW, λαμβάνοντας υπόψη πτυχές όπως η απόδοση, η ενσωμάτωση και η διαδρομή προς την πιστοποίηση. Η Saab δήλωσε ότι η εταιρεία θα πραγματοποιούσε ένα μεγάλο μέρος των εργασιών στον χώρο της στη Βαυαρία της Γερμανίας, μαζί με τον συνεργάτη της τεχνητής νοημοσύνης Helsing. Η σουίτα Arexis μπορεί να ενσωματωθεί πλήρως σε ένα αεροσκάφος ή να χρησιμοποιηθεί ως missionized pod.
Το Arexis διαθέτει ραντάρ AESA και δέκτες υπερευρείας ζώνης και Μνήμες Ψηφιακών Συχνοτήτων (DRFM). Η Saab λέει ότι είναι σε θέση να εξουδετερώσει συστήματα Anti Access/Area Denial (A2/AD) με υποστήριξη και εμπλοκή συνοδείας σύγχρονων «anti-stealth» ραντάρ, χάρη στην ικανότητά της να μεταδίδει επίσης δεδομένα από τους αισθητήρες της σε συμμαχικό δίκτυο.
ΠΗΓΗ defence-point
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου