«το γοργόν και χάριν έχει» ή «τα ζώα μου αργά»
Περιμένετε, θα βρέξει ευρώ, πολλά ευρώ, ‘παρτάκηδες είστε’,
Έως το 2020, οι εργολάβοι έκαναν το 95 τοις εκατό της συντήρησης, ενώ τα πληρώματα πλοίων LCS μόνο το 5 τοις εκατό.
Οι υποσχέσεις ότι το Littoral Combat Ship (LCS) θα επέτρεπε συμπαγή, φθηνά, ικανά πλοία με ολιγομελές πλήρωμα και την ικανότητα ταχείας αλλαγής αποστολών βασίστηκαν σε πολυάριθμες λανθασμένες υποθέσεις. Η περιγραφή των λόγων για τους οποίους απέτυχε αυτό το πρόγραμμα όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί θα απαιτούσε ένα πολύ εκτενές άρθρο (πολλά έχουν γραφτεί και έχουμε γράψει και εμείς αρκετά). Ήταν καταδικασμένες από την υπόθεση ότι με μη δοκιμασμένη τεχνολογία (μερικές από τις έννοιες της απασχόλησης και συντήρησης αψηφούσαν τη λογική), θα επέτρεπε στα πλοία να αντικαταστήσουν τα εδώ και χρόνια ισχύοντα στη διατήρηση και λειτουργία τους (για πολεμικά πλοία) με πολύ καλά βελτιωμένες ικανότητες.
Η μεγάλη επιμονή ότι η πλατφόρμα πρέπει να είναι σε θέση να επιτύχει ακραίες ταχύτητες για αποστολές που δεν το απαιτούσαν (και αυτό θα την έκανε να ξεμείνει γρήγορα από καύσιμα στη μέση του ωκεανού), δημιούργησε πολλούς περιορισμούς σχεδιασμού που απέκλειαν την επιτυχία.
Επιπροσθέτως, οι άφθονες καινοτομίες συσσώρευσαν επίσης περισσότερες μη δοκιμασμένες ιδέες από όσες μπορούσαν να χωρέσουν στην πλατφόρμα και οι υπερβάσεις κόστους (το ίδιο έγινε και στην περίπτωση των αντιτορπιλικών τύπου Zumwalt) ήταν υπερβολικές ακόμη και σύμφωνα με τα πρότυπα του Υπουργείου Άμυνας.
Μπορούν και οι δύο προειδοποιητικές εμπειρίες (LCS και Zumwalt) να χρησιμοποιηθούν καταχρηστικά ως δικαιολογίες για την αποφυγή καινοτόμου σκέψης και τεχνολογιών στο μελλοντικό ναυτικό; Λογικά όχι, ωστόσο, θα πρέπει να κατανοηθούν ως πιο συγκεκριμένα μαθήματα σχετικά με την ανάγκη καθορισμού συνεκτικών, εφικτών στόχων, την ανάγκη αποφυγής λαθών στην προσπάθεια ταχείας εισαγωγής πρόωρων τεχνολογιών και διαχείρισης καινούργιων νεοαποκτηθέντων πολεμικών πλοίων.
Το Πολεμικό Ναυτικό μπορεί και θα πρέπει να αναλάβει τη σταδιακή εισαγωγή νέων τεχνολογιών και προσαρμογής για δεκαετίες, αντανακλώντας την εμπειρία των προηγούμενων ναυτικών μετασχηματισμών.
Το ναυτικό αλλάζει τις πρακτικές συντήρησης και στελέχωσης LCS
Καθώς το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επιδιώκει να βελτιώσει την αυτάρκεια των παράκτιων πολεμικών πλοίων του (LCS) , η υπηρεσία κινείται στο να επιτρέψει στους ναυτικούς (πληρώματα) να διεξάγουν σχεδόν όλη τη συντήρηση των πλοίων στο εγγύς μέλλον, σύμφωνα με αξιωματούχους του Πολεμικού Ναυτικού.
Ο στόλος LCS αρχικά οραματιζόταν να έχει μικρό πλήρωμα και το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ θα συνεργαζόταν με εργολάβους για να εκπληρώσει σχεδόν όλες τις ανάγκες συντήρησης των πλοίων. Αλλά όπως συμβαίνει με τον στόλο LCS, από τα κοστοβόρα και χρονοβόρα συμβάντα βλαβών έως τις αποστολές που δεν υλοποιήθηκαν ποτέ, αυτό το σύστημα συντήρησης αντιμετώπισε προκλήσεις.
Οι ‘ιπτάμενοι’ εργολάβοι που τρέχουν σε όλο τον κόσμο για την εκτέλεση της τακτικής συντήρησης των πλοίων άφησαν τα πληρώματα χωρίς την τεχνογνωσία (με την σύμφωνη γνώμη των κυβερνητικών αρμοδίων) να επιλύσουν μόνοι τους ακόμη και βασικά προβλήματα. Και επειδή οι αρχικοί κατασκευαστές ήταν οι μόνοι που ήξεραν πώς να επιδιορθώνουν ορισμένα συστήματα πλοίων, η έλλειψη διαθέσιμων ανταλλακτικών, κινδύνευε επίσης να θέσει σε κίνδυνο τα χρονοδιαγράμματα συντήρησης LCS.
Και φτάσαμε έτσι στα κανιβαλισμένα εξαρτήματα και συστήματα που τα πληρώματα δεν μπορούν να επιδιορθώσουν. Τα προβλήματα συντήρησης LCS θα μπορούσαν να επιδεινωθούν ακόμα περαιτέρω.
Τώρα
Αλλά τώρα, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επιδιώκει (το αυτονόητο) να θέσει περισσότερες από αυτές τις εργασίες συντήρησης στα χέρια των πληρωμάτων και του προσωπικού του Πολεμικού Ναυτικού, εκπαιδεύοντας τις λεγόμενες «Ομάδες Εκτέλεσης Συντήρησης (ΟΕΣ)» και τροποποιώντας τον τρόπο με τον οποίο στελεχώνονται τέτοια σκάφη.
Οι ναυτικοί που έχουν ανατεθεί σε αυτές τις ΟΕΣ, εργάζονται για περιφερειακά κέντρα συντήρησης και αναπτύσσονται για να βοηθήσουν τα πληρώματα LCS με τη συνήθη συντήρηση και τη διαθεσιμότητα προληπτικής συντήρησης. Λαμβάνουν επίσης εκπαίδευση από τους κατασκευαστές αυθεντικού εξοπλισμού για να διεξάγουν μέρος αυτής της εργασίας.
Για παράδειγμα, πριν από τις μεταρρυθμίσεις, οι εργολάβοι πραγματοποιούσαν περίπου το 95 τοις εκατό της συντήρησης στο LCS της παραλλαγής Independence ως το 2020. Σήμερα, οι ομάδες συντήρησης του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, ολοκληρώνουν περισσότερο από το 60 τοις εκατό τέτοιων εργασιών, σύμφωνα με τον αρχιπλοίαρχο Marc Crawford, διοικητή του Littoral Combat Ship Squadron 1 (πλοία κλάσης Independence) που έχει σαν βάση το Σαν Ντιέγκο.
Αυτές οι ομάδες, τις οποίες ο Crawford περιέγραψε ως «αλλαγή του παιχνιδιού», πρόκειται να αναλάβουν ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη συντήρησης στο μέλλον. «Τον επόμενο έτος, στόχος μας είναι να τους φτάσουμε εκεί όπου οι ναυτικοί μας να εκτελούν το 95 τοις εκατό της συντήρησης και οι εργολάβοι να εκτελέσουν μόνο το 5 τοις εκατό», είπε ο Crawford. « Το θέμα είναι να χτίσουμε την αυτάρκεια στην αυτοεπισκευαστική ικανότητα και την ικανότητα αυτοσυντήρησης στα πλοία αυτά και στη συνέχεια να αξιοποιήσουμε την ικανότητα αυτών των ομάδων συντήρησης».
Ο Crawford σημείωσε ότι αυτό το νέο σύστημα συντήρησης συνέβαλε στην πρόσφατη ανάπτυξη 26 μηνών του LCS Charleston κατηγορίας Independence, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη LCS μέχρι σήμερα. Το πλοίο, το οποίο επέστρεψε στο Σαν Ντιέγκο φέτος τον Ιούνιο, πραγματοποίησε περιπολίες στις θάλασσες της Νότιας και Ανατολικής Κίνας και επίσης έγινε το πρώτο LCS που πραγματοποίησε εκπαίδευση αντιμέτρων ναρκών διεθνώς.
Freedom
Παρόμοιες τάσεις συντήρησης διαδραματίζονται στην παραλλαγή της κατηγορίας Freedom. Επί του παρόντος, το 75 τοις εκατό της συντήρησης για αυτά τα πλοία διεξάγεται από το πλήρωμα του ίδιου του πλοίου, σύμφωνα με τον αρχιπλοίαρχο Mark Haney, διοικητή του Littoral Combat Ship Squadron 2 (πλοία κλάσης Freedom) που έχει σαν βάση το Mayport της Φλόριντα.
Σύμφωνα με τον Haney, μια βασική πτυχή που διευκολύνει την αυτάρκεια των πλοίων της παραλλαγής Freedom είναι η στροφή σε μια ιδέα ενός μόνο πληρώματος. Αυτή είναι μια απόκλιση από το μοντέλο διπλού πληρώματος, «μπλε-χρυσό», όπου τα πληρώματα εναλλάσσονται στα πλοία κάθε τέσσερις ή πέντε μήνες.
Το μεμονωμένο πλήρωμα επέτρεψε στην ομάδα πλοίων Freedom του Haney να ακολουθήσει πιο παραδοσιακά προγράμματα ανάπτυξης του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ παράλληλα ενίσχυσε το ανθρώπινο δυναμικό στα πανιόλα των μηχανοστασίων και στα καταστρώματα. Σήμερα, περισσότεροι από 90 ναυτικοί στελεχώνουν τα πλοία της παραλλαγής Freedom — από περίπου 40 που ήταν αρχικά.
«Προχωρώ παρέχοντάς τους εργαλεία και την εκπαίδευση που θα δίναμε σε ένα παραδοσιακό πολεμικό πλοίο για να μπορεί να λειτουργεί και να έχει την ίδια ικανότητα αυτοεπισκευής στο σκάφος, την ίδια αυτοσυντήρηση επί του σκάφους, όπως βλέπουμε στα παραδοσιακά πολεμικά μας πλοία», δήλωσε ο Haney. Ο Haney σημείωσε ότι τα Milwaukee, Detroit και Little Rock (όλα πρόσφατα παροπλισμένα) ήταν με ένα πλήρωμα τον τελευταίο χρόνο και λειτουργούσαν στα μέγιστα όρια λειτουργικότητας για LCS. Ως αποτέλεσμα, ο Haney είπε ότι αυτά τα τρία πλοία είδαν ενισχυμένη αξιοπιστία και αυτάρκεια.
Τα περισσότερα από τα πλοία της κλάσης Independence του Crawford εξακολουθούν να λειτουργούν με τη δομή διπλού πληρώματος και αυτό θα παραμείνει για μερικά ακόμη χρόνια. Τα σχέδια είναι ακόμη σε εξέλιξη για τη μετάβαση της παραλλαγής Independence σε ένα μόνο πλήρωμα.
Παροπλισμός και πωλήσεις στο εξωτερικό
Παρά το γεγονός ότι τα πλοία αναμένεται να λειτουργήσουν για 25 χρόνια, πολλά πλοία παραλλαγής Freedom παροπλίστηκαν στις αρχές του τρέχοντος έτους, συμπεριλαμβανομένου του Milwaukee με λιγότερο από μια δεκαετία υπηρεσίας και του Sioux City με λιγότερο από πέντε χρόνια υπηρεσίας.
Το Πολεμικό Ναυτικό ανακοίνωσε το 2022 ότι ήθελε να κόψει αυτά τα πλοία για να χρηματοδοτήσει άλλες προτεραιότητες, καθώς η κλάση πλοίων της παραλλαγής Freedom υπέστη ένα ελάττωμα σε ολόκληρη την κατηγορία του (γρανάζι συνδυαστικού μειωτήρα). Οι αξιωματούχοι των υπηρεσιών και το Κογκρέσο επανέλαβαν τις ανησυχίες ότι τα πλοία δεν θα έφερναν πολλά αποτελέσματα σε μια ναυμαχία εναντίον ενός άλλου έθνους, όπως η Κίνα. Ο παροπλισμός των πλοίων αυτών νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, εκτιμάται ότι αντιστοιχεί σε απώλεια σχεδόν 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με βάση στοιχεία από το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου.
Ο Haney είπε ότι από τα τέσσερα πλοία της παραλλαγής Freedom που παροπλίστηκαν το 2023, τρία από αυτά λειτουργούσαν ουσιαστικά μέχρι τη στιγμή που έπεσαν στη ναφθαλίνη. Για παράδειγμα, το Ντιτρόιτ και το Λιτλ Ροκ ολοκλήρωσαν το καθένα τις αποστολές στον 4ο Στόλο το 2023, όπου διεξήγαγαν την απαγόρευση των ναρκωτικών και άλλες αποστολές.
"Το LCS συνεχίζει να κάνει μεγάλες βελτιώσεις", δήλωσε ο αντιναύαρχος Ted LeClair. Ο LeClair ηγείται επί του παρόντος στην προσπάθεια ως διευθυντής της Task Force Littoral Combat Ship, την οποία οι Naval Surface Forces δημιούργησαν το 2021 για να βελτιώσουν και να καθοδηγήσουν την απασχόληση, τη συντήρηση και την αξιοπιστία του προγράμματος LCS.
Το 2022, το Sioux City (LCS-11) ήταν το πρώτο LCS παραλλαγής Freedom που αναπτύχθηκε στον 5ο Στόλο .Ήταν πολύ επιτυχημένο. Φέτος, το Indianapolis (LCS-17) είναι «το πρώτο LCS που διεξάγει συνεχείς επιχειρήσεις στον Πέμπτο Στόλο, που βρίσκεται σε εξέλιξη σήμερα εκεί, διασφαλίζοντας τη θαλάσσια ασφάλεια και σταθερότητα στην περιοχή της Μέσης Ανατολής».
Άλλα πλοία της κλάσης Freedom παρέμειναν απασχολημένες σε όλες τις περιοχές του 4ου, του 5ου και του 6ου στόλου τα τελευταία χρόνια, είπε ο Haney. Αυτό περιλαμβάνει μια περίοδο από το 2021-2022 όταν τα Sioux City και Billings (LCS-15) πέρασαν περισσότερες από 600 ημέρες λειτουργίας στον 4ο στόλο και στην περιοχή Νότιας Διοίκησης των ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια του 2022, τα Milwaukee (LCS-5), Detroit (LCS-7) και Little Rock (LCS-9) υποστήριξαν τις απαιτήσεις του στόλου, «απελευθερώνοντας μεγαλύτερα πολεμικά πλοία να πάνε να κάνουν αποστολές υψηλότερης βαθμίδας εστιασμένες αλλού», είπε ο Haney. Αυτά τα τρία LCS έκτοτε έχουν παροπλιστεί με την κίνηση του Πολεμικού Ναυτικού να περιορίσει δαπάνες και να μεταφέρει μερικά μέσω πωλήσεων στο εξωτερικό.
Κλειδί υποστήριξης συντήρησης
Ο LeClair πιστεύει ότι στρέφεται σε συγκεκριμένες βελτιώσεις αξιοπιστίας και βιωσιμότητας, συμπεριλαμβανομένης της πιο στιβαρής εκπαίδευσης και της στροφής των περισσότερων συντηρήσεων πλοίων σε πληρώματα και ναύτες LCS και όχι σε εργολάβους. «Αλλά έχουμε πολύ περισσότερη δουλειά να κάνουμε. Δεν είμαστε ακόμα εκεί», πρόσθεσε.
Τον Αύγουστο του 2022, οι Ομάδες Εκτέλεσης Συντήρησης( ΟΕΣ) κάτω από κάθε LCS Squadron μεταφέρθηκαν στη NAVSEA για τη δημιουργία επίσημων Τμημάτων Συντήρησης Εκστρατείας (ΤΣΕ) για την προληπτική συντήρηση. Για το LCS Squadron 1, οι ομάδες στο Τμήμα Συντήρησης Εκστρατείας του Νοτιοδυτικού Περιφερειακού Κέντρου Συντήρησης στο Σαν Ντιέγκο αποτελούνται από ναυτικούς με εμπειρία στο πλοίο και τα συστήματά του και μπορούν να υποστηρίξουν την ενδιάμεση συντήρηση σε βάσεις στο εξωτερικό και να βοηθήσουν τα πληρώματα του LCS με προληπτικές εργασίες.
«Πραγματικά αποδίδει καρπούς. Βλέπουμε υψηλότερο βαθμό πακέτων προληπτικής συντήρησης που γίνονται στην ώρα τους ή σε υψηλότερα επίπεδα», είπε ο LeClair. «Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτό», πρόσθεσε. «Αυτή τη στιγμή, η μεγάλη εστίαση είναι στην πρόληψη».
Ο Crawford πιστώνει ότι αλλάζει στον τρόπο αντιμετώπισης προβλημάτων επισκευής και συντήρησης πλοίων ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη, με την επέκταση των δυνατοτήτων που μπορούν να κάνουν τα LCS για την υποστήριξη των λειτουργιών του στόλου επιφανείας.
Ο Crawford γνωρίζει καλά τα ζητήματα που μπορεί να προκύψουν ενώ το πλοίο βρίσκεται σε αποστολή και μακριά από το λιμάνι. Έως το 2020, οι εργολάβοι έκαναν το 95 τοις εκατό της συντήρησης, ενώ τα πληρώματα πλοίων LCS μόνο το 5 τοις εκατό.
«Έχουμε κάνει μια αλλαγή παραδείγματος», είπε. Οι ΟΕΣ και ΤΣΕ, σήμερα κάνουν «περίπου το 61,5 τοις εκατό της συντήρησης των πλοίων μας», είπε, και «τον επόμενο χρόνο, στόχος μας είναι να τα φτάσουμε εκεί όπου οι ναυτικοί να εκτελούν το 95 τοις εκατό της συντήρησης και οι εργολάβοι να πηγαίνουν να εκτελέσουν μόνο πέντε τοις εκατό».
Ο Haney πρόσθεσε ότι μεταξύ των πλοίων LCS Squadron 2, «το 75% της συντήρησης στο σημερινό πλοίο γίνεται από τη δύναμη του πλοίου».
Και οι δύο παραλλαγές κατασκευάστηκαν με εκτεταμένους χώρους αποστολής για την υποστήριξη αρθρωτών δυνατοτήτων για εξειδικευμένα πακέτα αποστολών, συμπεριλαμβανομένου του επιφανειακού πολέμου με τρόπο plug-and-play. Τα καταστρώματα πτήσης τους είναι μεγαλύτερα από αυτά των αντιτορπιλικών και υποστηρίζουν ελικόπτερα και μη επανδρωμένα drones, όπως το MQ-8C Fire Scout.
"Έχουμε φτάσει στην αρχική ικανότητα λειτουργίας με αυτό το σύστημα" - που ήρθε τον Μάιο - "και προχωράμε προς το ορόσημο πλήρους λειτουργικής ικανότητας", δήλωσε ο Crawford.
Αλλά αυτή τη στιγμή, η ομάδα εργασίας επικεντρώνεται στο να διασφαλίσει ότι διαθέτει αξιόπιστα πλοία, είπε ο LeClair. Πρόσθεσε δε: «νομίζω ότι έχουμε αποδείξει ότι ναι, μπορούμε να τα διατηρήσουμε αξιόπιστα. Αλλά έχουμε περισσότερη δουλειά να κάνουμε».
Η φαντασία μας είναι απεριόριστη
Ο Haney είπε ότι το LCS κλάσης Freedom ανταποκρίνεται τις περισσότερες από τις απαιτήσεις αποστολής όταν επιχειρεί στις περιοχές του 4ου στόλου και του 5ου στόλου. «Όταν δεν υπάρχει LCS εκεί, υπάρχει απαίτηση για ένα άλλο πλοίο επιφανείας, ένα DDG, έτσι ένα LCS απελευθερώνει αυτό για να πάει να κάνει τον αγώνα αποστολής υψηλού επιπέδου που το χρειαζόμαστε», είπε, ενώ εξακολουθεί να εκπληρώνει άλλες αποστολές για αυτούς τους διοικητές του στόλου. «Σε πολλές περιπτώσεις, το LCS υποστηρίζει τον αγώνα υψηλών προδιαγραφών αναδεικνύοντας την ετοιμότητα των DDG μας, των κορυφαίων πολεμικών οντοτήτων μας, να επικεντρωθούν σε αυτόν τον αγώνα υψηλής ποιότητας», πρόσθεσε.
Ο Crawford είπε: «Το LCS προσκαλείται συχνά στο χορό, ας πούμε έτσι, είτε πρόκειται για την Πολεμική Αεροπορία, τον Στρατό, τους Πεζοναύτες ή τους επιχειρησιακούς διοικητές του Πολεμικού Ναυτικού. Χρησιμοποιούμε αυτά τα πλοία με τρόπους που ποτέ πριν δεν είχαμε σκεφτεί. Σφυρηλατούμε νέα επικράτεια με το πακέτο αποστολής MCM που αναμένουμε και προχωράμε σε πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα».
Το LCS μπορεί να κάνει όλο το φάσμα λειτουργιών, πρόσθεσε. «Η φαντασία μας είναι απεριόριστη. Έτσι, είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι με τις διαφορετικές ευκαιρίες που έχουμε. Τον επόμενο χρόνο περίπου θα μπορούμε να μιλήσουμε για τα πράγματα με τα οποία πειραματιζόμαστε. Υπάρχει λοιπόν μια καλή είδηση εδώ μέσα».
Εν τω μεταξύ
Εν τω μεταξύ, το 13ο Littoral Combat Ship USS Marinette (LCS-25) κλάσης Freedom εντάχθηκε στο Αμεριμανικό ναυτικό, σε τελετή στο Μίσιγκαν το Σάββατο. Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, έχει παροπλίσει δύο LCS κλάσης Freedom φέτος και πρόκειται να παροπλίσει άλλα δύο εντός του 2023 ή αρχές του 2024.
Το Marinette ναυτικής κατασκευής των ναυπηγείων στη Marinette, παραδόθηκε στο Ναυτικό τον Φεβρουάριο μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών αποδοχής. Το πλοίο πήρε το όνομά του από το ναυπηγείο Marinette που το κατασκεύασε μαζί με τις εταιρείες Lockheed Martin και Fincantieri Marinette.
Το Marinette είναι ένα από τα τελευταία πλοία της κατηγορίας Freedom για την υπηρεσία. Το πλοίο παραδόθηκε με μια επιδιόρθωση για ένα ελάττωμα σχεδιασμού στον περίπλοκο μηχανισμό μετάδοσης που συνδέει τους κινητήρες ντίζελ του πλοίου με τους αεριοστρόβιλους υψηλής ισχύος.
Η Marinette Marine κατασκευάζει επίσης το μελλοντικό Nantucket (LCS-27), το οποίο αναμένεται να παραδοθεί στο Ναυτικό το 2023. Το μελλοντικό Beloit (LCS-29) και το μελλοντικό Cleveland (LCS-31) βρίσκονται επίσης υπό κατασκευή στη ναυπηγική κλίνη.
Freedom για το Βασιλικό Ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας
Το ναυπηγείο εργάζεται επίσης σε τέσσερις φρεγάτες πολλαπλών αποστολών που βασίζονται στο σχέδιο κατηγορίας Freedom για το Βασιλικό Ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας και στη φρεγάτα κατευθυνόμενων πυραύλων κατηγορίας Constellation για το Ναυτικό των ΗΠΑ.
Παροπλισμοί
Πέρυσι, το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε ότι θα παροπλίσει το μεγαλύτερο μέρος των LCS κατηγορίας Freedom σε υπηρεσία και θα τα προετοίμαζε για στρατιωτική πώληση στο εξωτερικό.
Μέχρι σήμερα, το Πολεμικό Ναυτικό έχει παροπλίσει το πρώην Freedom (LCS-1) το 2022 και τα Milwaukee (LCS-5) και Sioux City (LCS-11) νωρίτερα φέτος. Τα Detroit (LCS-7) και Little Rock (LCS-9) πρόκειται να αποχωρήσουν από τον στόλο εντός του 2023 ή αρχές του 2024 για στρατιωτική πώληση στο εξωτερικό.
Σκέψεις μας
Έχουμε γράψει πάρα πολλά και είμαστε ίσως από τους πιο φανατικούς υποστηρικτές του να προμηθευτούμε σαν χώρα και για την άμεση ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού μας τουλάχιστον 4 με 6 LCS κλάσης Freedom από το ναυτικό των ΗΠΑ.
Ήρθε λοιπόν η ώρα να αναθεωρήσουμε. Πιστεύουμε ότι κάναμε λάθος. Τώρα πια πιστεύουμε ότι θα ήταν προτιμότερο να πάρουμε όσα LCS κλάσης Freedom περισσότερα μπορούμε, ακόμα και το LCS 1 με τα τόσα προβλήματα.
Το σκεπτικό μας βασίζεται στο ότι:
1. Τα σκάφη είναι σε πολύ καλή κατάσταση, σαν καινούργια.
2. Είναι δοκιμασμένα και έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα αξιοπιστίας τους.
3. Εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από το ναυτικό των ΗΠΑ και θα χρησιμοποιούνται για πολλά χρόνια ακόμα.
4. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως έχουν.
5. Μπορούν να τροποποιηθούν και να γίνουν μίνι φρεγάτες.
6. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως πλοία ταχείας μεταφοράς.
7. Μπορούν να αποτελέσουν την ενδιάμεση λύση μέχρι να έρθουν, αν αποφασιστεί ποτέ, τα καλύτερα.
8. Μπορούν σε ελληνικά χέρια να γίνουν ελληνικοί σουγιάδες στη ΝΑ Μεσόγειο και στο Αιγαίο.
9. Είναι πολύ προσιτή η τιμή τους και η αποπληρωμή τους.
10. Αν δεν προσπαθήσουμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία που μας παρέχεται, θα γίνουμε οι χρήσιμοι ηλίθιοι των γειτόνων μας εξ ανατολών και οι χρήσιμοι πληρωτές των ευρωπαίων συμμάχων μας που μας υπόσχονται προστασία με το αζημίωτο βέβαια.
Απλά να σκεφτούμε, αν φτάνει σε σημείο ένας Αμερικανός να λέει: «Χρησιμοποιούμε αυτά τα πλοία με τρόπους που ποτέ πριν δεν είχαμε σκεφτεί», «Η φαντασία μας είναι απεριόριστη. Έτσι, είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι με τις διαφορετικές ευκαιρίες που έχουμε», ας σκεφτούμε, που μπορεί να φτάσει η ελληνική φαντασία των στελεχών των Ενόπλων μας Δυνάμεων και κυρίως του έμπειρου ΠΝ μας, για την πιο αποδοτική χρήση αυτών των πλοίων για την μεγιστοποίηση των αμυντικών επιχειρησιακών μας δυνατοτήτων.
Ας ελπίσουμε ότι είναι να γίνει να γίνει πάρα μα πάρα πολύ γρήγορα. Σε κάποιες περιπτώσεις (εκτιμάται ότι είμαστε σε αυτή την περίπτωση) «το γοργόν και χάριν έχει».
Η άλλη περίπτωση, το «σπεύδε βραδέως» (ή αλλιώς «τα ζώα μου αργά»), δυστυχώς μας έχει προσπεράσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, θα είναι καταστροφικό να το συνεχίζουμε, φτάνει.
Ας τρέξουμε λοιπόν με πιο έντονους ρυθμούς, μπορούμε, αρκεί να θέλουμε να προτάσσουμε το εμείς και όχι το εγώ, σε ότι κάνουμε, αρκεί να 'έχουμε' και λίγη πολιτική βούληση.
ΥΓ : Σε όσους διαφωνούν με τα παραπάνω, μερικές σκέψεις:
1. Περιμένετε, θα βρέξει ευρώ, πολλά ευρώ. Δεν ξέρουμε πότε, ίσως μετά την πρώτη μας γεώτρηση στη Ζίτσα του χρόνου.
2. Περιμένετε, έρχεται την Πέμπτη, ξέρετε, ο καζάν καζάν, ο γείτονας ο καλός.
3. Περιμένετε οι φιλογάλοι και πιέστε για Gowind, όσο πληρώνουν τις διαφημίσεις στις ιστοσελίδες σας είναι οι καλύτεροι. Και οι φιλοϊταλοί τα αντίστοιχα.
4. Περιμένετε και σεις οι απόστρατοι, πέστε και σεις το μακρύ και το κοντό σας, αναλύστε το, συζητήστε το, γράψτε και κανένα άρθρο με την γνωστή σας σοβαροφάνεια (δεν άφορά όλους τους απόστρατους το σχόλιο, αφορά κυρίως τους γνωστούς απόστρατους μιντιακούς μαϊντανούς) κάτι μπορεί και σεις να βγάλετε, και το γυαλί καλό είναι και ευρωεκλογές έρχονται κλπ.
5. Περιμένετε και σεις που κάνετε εξοπλιστική αντιπολίτευση και μεθοδική δολοφονία χαρακτήρων για τους δικούς σας λόγους, συνεχίστε να μιλάτε για αλουμινότρατες και να δείχνετε πόσο άσχετοι και αδιάβαστοι είστε. Εκτίθεστε περισσότερο και καταλαβαίνουμε όλο και περισσότεροι και πιο καθαρά το τι είστε και τι πραγματικά πρεσβεύετε: ‘παρτάκηδες είστε’, τουλάχιστον αυτό μας δείχνετε.
ΠΗΓΗ https://hellenicdefencenet.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου