Τι λένε όλοι αυτοί οι ελσιεσφάγοι, αλουμινοτρατάδες;
Αν δεν πρέπει να πάρουμε τα LCS τώρα σαν ενδιάμεση λύση, τι μας προτείνουν να πάρουμε;
Περί προμήθειας πλοίων LCS της κλάσης Freedom.
Κύριε υπουργέ της εθνικής άμυνας, κύριε Δένδια, έχετε ξαναδιατελέσει υπουργός εθνικής άμυνας και δεν μάθατε. Δεν μάθατε, ότι όταν θέλετε πολεμικά πλοία, δεν πρέπει να ακούτε το πολεμικό μας ναυτικό; Δεν μάθατε ότι, όταν θέλετε πολεμικά αεροσκάφη, δεν πρέπει να ακούτε την πολεμική μας αεροπορία;
Και θα ρωτήσετε τώρα με το δίκιο σας και ποιόν θα ρωτάω; Μα θα ρωτάτε τους απόστρατους γεροναύαρχους που τα ξέρουν αυτοί καλύτερα, θα ρωτάτε τα σοβαρά μας ΜΜΕ που και αυτοί τα ξέρουν όλα, θα ρωτάτε τους σοβαρούς αναλυτές και άλλους μαϊντανούς των ΜΜΕ που και αυτοί τα ξέρουν όλα.
Τι έχει γίνει λοιπόν με το ΠΝ μας;
Η ηγεσία του ΠΝ μας μελέτησε (γράφτηκε σε πολλά ΜΜΕ και ειπώθηκε από τον πρώην Α/ΓΕΝ) το πρόβλημα των γερασμένων κύριων πολεμικών μονάδων μας και αποφάσισε και πρότεινε τα LCS σαν ενδιάμεση λύση ανάγκης, μέχρι να έλθουν τα καλύτερα.
Όμως η άποψη των γεροναύαρχων, των σοβαρών μας ΜΜΕ, των σοβαρών μας αναλυτών και των άλλων σοβαροφανών μαϊντανών των ΜΜΕ που τα ξέρουν όλα καλύτερα, είναι τελείως αρνητική για τα LCS. Για την ακρίβεια, δεν υφίστανται LCS για αυτούς αλλά ‘αλουμινότρατες’.
Τι λένε όλοι αυτοί οι ελσιεσφάγοι, αλουμινοτρατάδες;
Α. Μας λένε ότι για να τα πάρουμε θα πρέπει να είναι τα LCS της κλάσης Freedom, να βρίσκονται εν ενεργεία και να έχουν επιδιορθώσει όλα τα μηχανολογικά τους προβλήματα. (Συμφωνούμε, ας ευχηθούμε να είναι έτσι).
Β. Πρέπει να παραχωρηθούν εντελώς δωρεάν. Στην περίφημη επιστολή του Αμερικανού Υπουργού Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν, τα LCS αναφέρονται ως πλεονάζων αμυντικό υλικό (Excess Defence Artilces, EDA). Τα EDA εντελώς δωρεάν δεν είναι και επίσης παρέχονται σε κατάσταση “as is where is”. (Συμφωνούμε, ας ευχηθούμε να είναι έτσι).
Γ. Είναι επιεικώς αστεία ή άποψη του ΠΝ μας ότι θα αξιοποιηθούν άμεσα τα όπλα των υφιστάμενων φρεγατών “S”, όπως οι αντιπλοϊκοί πύραυλοι Harpoon και οι τορπιλοσωλήνες. Επίσης αστείο είναι ότι θα μπορούσαν σε δεύτερη φάση να αξιοποιηθούν οι πύραυλοι Sea Sparrow ή/και το πυροβόλο των 76mm ή/και το σύστημα Phallanx. Είναι επίσης αστεία ή άποψη του ΠΝ μας ότι οι ανθυποβρυχιακές τους δυνατότητες θα βασίζονται αρχικά στο «ελικόπτερο MH-60R» και στο σύστημα Hawklink που διαθέτουν ήδη. Είναι επίσης αστεία ή άποψη του ΠΝ μας ότι σε δεύτερη φάση θα εξεταστεί η προσθήκη κάποιου συρόμενου σόναρ τύπου VDS στο πίσω μέρος των πλοίων.
(Διαφωνούμε, η άποψη του ΠΝ μας, δεν ήταν, δεν είναι και ποτέ δεν θα γίνει επειδή το λέει ο κάθε ‘ειδικός’, αστεία! Αλλοίμονό μας αν ήταν αστεία ή άποψη του ΠΝ μας. Πριν εκφέρει άποψη το ΠΝ μας, όπως και οι άλλοι κλάδοι των ΕΔ μας, το ψάχνουν, το μελετάνε και μετά αποφασίζουν ή/και προτείνουν).
Δ. Αυτά τα πλοία δεν θα μπορούν να λαμβάνουν μέρος σε ανθυποβρυχιακές αποστολές, γιατί όπως αναφέρουν οι ίδιοι οι Αμερικανοί, το πλοίο λόγω πρόωσης, παράγει ένα ακουστικό ίχνος επιπέδου αεροπλανοφόρου όταν πλέει στη μέγιστη ταχύτητα (άνω των 40 κόμβων). Πως θα λυθεί άραγε αυτό το πρόβλημα;
(Είναι πραγματικά γελοίο να μιλάει κανείς όταν δεν γνωρίζει και όταν ψάχνει να βρει οτιδήποτε να ψέξει. Στις ανθυποβρυχιακές αποστολές οι ταχύτητες των πολεμικών πλοίων είναι μικρές, έως 12 κόμβους το μέγιστο (συνήθως 7 έως 9 κόμβους). Σε αυτές τις ταχύτητες τα πολεμικά πλοία είναι πολύ πιο ήσυχα σε δημιουργία θορύβων εξαιτίας της λειτουργίας των κυρίων μηχανών τους. Όταν όμως επιχειρούν με αεριοστρόβιλους και μάλιστα στις μέγιστες δυνατότητές τους, τότε ναι, τα LCS παράγουν ένα ακουστικό ίχνος επιπέδου αεροπλανοφόρου καθόσον οι κινητήρες τους Rolls-Royce MT30 χρησιμοποιούνται και από αεροπλανοφόρα (Queen Elizabeth (Ηνωμένο Βασίλειο)) και άλλα μεγαλύτερα από τα LCS πολεμικά και εμπορικά πλοία).
Ε. Γιατί να πάρουμε εμείς τα LCS, αφού καμία χώρα και κανένα Ναυτικό διεθνώς δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη πρόσκτησή τους. (Αν εκδήλωναν ενδιαφέρον 4 ή 5 ΠΝ διαφορετικών χωρών, όλα καλά; Τότε θα ήταν της μόδας; Απίστευτη λογική!)
ΣΤ. Είναι επίσης αστεία ή πρόταση του ΠΝ μας να πάρουμε τα LCS ως κύριες μονάδες επιφανείας αφού δεν μπορούν να αναλάβουν επιχειρήσεις επιφανείας ούτε ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις αλλά ούτε και αντιαεροπορικές. Μόνο για περιπολίες κάνουν οπότε ας τα πάρει το Λιμενικό.
(Πριν εκφέρει άποψη το ΠΝ μας, όπως και οι άλλοι κλάδοι των ΕΔ μας, το ψάχνουν, το μελετάνε και μετά αποφασίζουν).
Ζ. Οι αρμόδιοι του ΠΝ μας δεν είδαν ότι η επιβιωσιμότητα των πλοίων αυτών, είναι επιπέδου Ι, ανάλογη δηλαδή ενός περιπολικού σκάφους ανοικτής θαλάσσης, για το αμερικανικό ΠΝ. Οι μονάδες του ΠΝ μας όμως, καλούνται να δράσουν σε περιβάλλον αεροναυτικών επιχειρήσεων υψηλής εντάσεως.
(Στο ΠΝ μας, δεν ακολουθούμε τις οδηγίες 9070.1 του Γραφείου του CNO (OPNAV) του αμερικανικού ΠΝ. Για τον λόγο αυτό οι φρεγάτες μας και όλα τα υπόλοιπα πολεμικά μας πλοία, δεν κατατάσσονται σε κάποια κατηγορία επιβιωσιμότητας, αλλά απλά ακολουθούμε σαν ΠΝ άλλες προσεγγίσεις σε αυτό το θέμα. Οι γνωστοί όμως ειδήμονες δεν κάνουν καν τον κόπο να αναφερθούν σε αυτό).
Η. Και πως το ΠΝ μας θα υποστηρίξει από πλευράς καταναλώσεων καυσίμων τα LCS; Θα γεμίσει πρατήρια καυσίμων τα νησιά μας ή θα ακολουθεί και ένα πετρελαιοφόρο πίσω από κάθε ένα LCS;
(Το σκάφος κατηγορίας Freedom κινείται από δύο αεριοστρόβιλους Rolls-Royce MT30 36 MW (48.000 hp), δύο πετρελαιοκινητήρες Colt-Pielstick 16PA6B 6,8 MW (9.100 hp) και 4 υδροστρόβιλους (water jets) της Rolls-Royce. Το σκάφος μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα 47 κόμβων (87 km/h, 54 mph) με εμβέλεια πλεύσης 3.500 nmi (6.500 km, 4.000 mi) στους 18 κόμβους (33 km/h, 21 mph). Ο Rolls-Royce MT30 (Marine Turbine) είναι ένας κινητήρας αεριοστρόβιλος θαλάσσης που βασίζεται στον αεροκινητήρα Rolls-Royce Trent 800. Ο MT30 διατηρεί 80% κοινά στοιχεία με το Trent 800, τον κινητήρα για το Boeing 777 . Η μέγιστη ονομαστική ισχύς του είναι 40 MW και η ελάχιστη αποδοτική ισχύς 25 MW με μέγιστη ειδική κατανάλωση καυσίμου 0,207 kg/kWh και θερμική απόδοση 40%, σε συνθήκες τοποθεσίας στο επίπεδο της θάλασσας 15°C. Συγκριτικά ο αεροστρόβιλος LM2500+ των ΜΕΚΟ είναι μια εξέλιξη του LM2500, που αποδίδει έως και (29 MW) με μέγιστη ειδική κατανάλωση καυσίμου 0,215 kg/kWh και θερμική απόδοση 38%, σε συνθήκες τοποθεσίας στο επίπεδο της θάλασσας 15°C).
(O Rolls-Royce MT30 των LCS, είναι δηλαδή ποιο οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου από τον στρόβιλο των ΜΕΚΟ. Οι εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες της συγκεκριμένης σχεδίασης, αλλά και κάθε ταχύπλοης ναυτικής σχεδίασης, απαιτούν και εξαιρετικά υψηλές καταναλώσεις καυσίμων. Η ταχύτητα είναι γνωστό ότι δεν προσφέρεται δωρεάν και αφειδώς, την πληρώνεις και με υψηλές καταναλώσεις καυσίμων).
Και άλλες ανησυχίες των ελσιεσφάγων για το ΠΝ μας
1. Μήπως πρέπει η ηγεσία του ΠΝ να εξηγήσει στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Δένδια, τι πραγματικά ισχύει με τις ‘παραχωρήσεις’ στρατιωτικού υλικού και μάλιστα πολεμικών πλοίων του Αμερικανικού Ναυτικού στο ΠΝ μας; Και μάλιστα να εξηγήσει τι ακριβώς συνέβη με τη παραχώρηση των φρεγατών Knox και των αντιτορπιλικών Adams στο ΠΝ προ μερικών δεκαετιών; Γιατί ήταν τόσο σύντομη η ζωή τους στο ΠΝ μας, ποιο ήταν το ή τα προβλήματα;
2. Αφού δεν υπάρχει θετική απόφαση ΑΝΣ ούτε μελέτη πρόσκτησης για τα LCS, γιατί συζητάμε να τα πάρουμε;
3. Και τέλος ποιο θα είναι το τελικό κόστος κύκλου ζωής τους; Γιατί, σύμφωνα με το Αμερικανικό ΠΝ, είναι ασύμφορο. Πως θα αντιμετωπίσει το ΠΝ το υπέρογκο αυτό κόστος, δεδομένου του πενιχρού του λειτουργικού προϋπολογισμού;
Για τα ερωτήματα αυτά δεν θα επιχειρήσουμε καμία απάντηση. Έχουμε γράψει τόσα και τόσα. Προκαλούμε δε αυτούς που τα αναγράφουν να απαντήσουν οι ίδιοι από μόνοι τους. Αφού είναι παντογνώστες ας μας απαντήσουν λοιπόν.
Και επιπλέον τους προκαλούμε να απαντήσουν στην ερώτηση: Αν δεν πρέπει να πάρου με τα LCS τώρα σαν ενδιάμεση λύση, τι μας προτείνουν να πάρουμε; Γιατί δεν μας το λένε ευθέως;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου