Θύμα διαδικτυακής απάτης με άρωμα... Κίνας έπεσαν περισσότεροι από 800.000 άνθρωποι στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Μια διεθνής έρευνα των εφημερίδων Guardian, Die Zeit και Le Monde έδειξε ότι εξαπατήθηκαν και μοιράστηκαν τα στοιχεία της κάρτας τους και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα με ένα τεράστιο δίκτυο ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων σχεδιαστών.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες απάτες του είδους της, με 76.000 ψεύτικες ιστοσελίδες που δημιουργήθηκαν.
Μετά από προσεκτική μελέτη από δημοσιογράφους και εμπειρογνώμονες πληροφορικής όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι η επιχείρηση είναι εξαιρετικά οργανωμένη, τεχνικά έξυπνη και συνεχώς εξελίσσεται.
Λειτουργώντας σε βιομηχανική κλίμακα, οι προγραμματιστές δημιούργησαν δεκάδες χιλιάδες ψεύτικα διαδικτυακά καταστήματα που προσφέρουν εκπτωτικά προϊόντα από τις εταιρείες Dior, Nike, Lacoste, Hugo Boss, Versace και Prada, καθώς και πολλές άλλες premium μάρκες.
Δημοσιευμένοι σε πολλές γλώσσες, από αγγλικά έως γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά, σουηδικά και ιταλικά, οι ιστότοποι φαίνεται να έχουν δημιουργηθεί για να παρασύρουν τους αγοραστές να αποχωριστούν χρήματα και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Ωστόσο, οι ιστότοποι δεν έχουν καμία σχέση με τις μάρκες που ισχυρίζονται ότι πωλούν και στις περισσότερες περιπτώσεις οι καταναλωτές που μίλησαν για την εμπειρία τους δήλωσαν ότι δεν έλαβαν κανένα προϊόν.
Πότε εμφανίστηκαν τα πρώτα «ψεύτικα» ηλεκτρονικά καταστήματα
Τα πρώτα ψεύτικα καταστήματα του δικτύου φαίνεται ότι δημιουργήθηκαν το 2015. Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια έχουν διεκπεραιωθεί περισσότερες από ένα εκατ. «παραγγελίες», σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων. Οι πληρωμές δεν έγιναν όλες με επιτυχία, αλλά η ανάλυση υποδηλώνει ότι η ομάδα μπορεί να προσπάθησε να πάρει έως και 50 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια της περιόδου. Πολλά καταστήματα έχουν εγκαταλειφθεί, αλλά το ένα τρίτο από αυτά - περισσότερα από 22.500 - εξακολουθούν να λειτουργούν.
Μέχρι στιγμής, εκτιμάται ότι 800.000 άνθρωποι, σχεδόν όλοι τους στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, έχουν μοιραστεί διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ 476.000 από αυτούς έχουν μοιραστεί στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, συμπεριλαμβανομένου του τριψήφιου αριθμού ασφαλείας τους. Όλοι τους παρέδωσαν επίσης τα ονόματα, τους αριθμούς τηλεφώνου, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τις ταχυδρομικές διευθύνσεις τους στο δίκτυο.
Η μαρτυρία μιας 54χρονης
Ένα από τα θύματα ήταν και η Μέλανι Μπράουν, 54 ετών, από την Αγγλία, η οποία έψαχνε για μια νέα τσάντα. Έβαλε στο Google την εικόνα ενός δερμάτινου αντικειμένου από έναν από τους αγαπημένους της Γερμανούς σχεδιαστές, τον Rundholz. Αμέσως εμφανίστηκε ένας ιστότοπος που πρόσφερε την τσάντα με 50% έκπτωση στη συνήθη λιανική τιμή των 200 λιρών. Την πρόσθεσε στο καλάθι της.
Αφού επέλεξε την τσάντα, εντόπισε και άλλα ρούχα σχεδιαστών από μια high-end μάρκα που αγαπάει και ονομάζεται Magnolia Pearl. Βρήκε φορέματα, μπλούζες και τζιν, συγκεντρώνοντας ένα λογαριασμό 1.200 λιρών για 15 είδη. «Έπαιρνα πολλά για τα λεφτά, οπότε σκέφτηκα ότι άξιζε τον κόπο», είπε.
Όμως η Μπράουν είχε εξαπατηθεί όπως και χιλιάδες άλλοι.
ΠΗΓΗ https://www.cnn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου