Εφόσον οι έρευνες του Ievoli Relume με βάση την NAVTEX πραγματοποιηθούν χωρίς προβλήματα και χωρίς αντίδραση της Τουρκίας, θα είναι ένα επιχείρημα στις τελικές διαπραγματεύσεις που θα γίνουν στην Λευκωσία για την ηλεκτρική διασύνδεση. Φωτογραφία από βίντεο, via Skai
Σε μια κίνηση η οποία δεν είναι άσχετη με τις έντονες και τελικές διεργασίες για την λήψη αποφάσεων σχετικά με την ηλεκτρική διασύνδεση της Κύπρου με την Ελλάδα, το ιταλικό ερευνητικό σκάφος Ievoli Relume πλέει από τα ξημερώματα σε περιοχή εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, αν και βγήκε για λίγο εκτός πραγματοποιώντας έρευνες για την πόντιση του καλωδίου.
Όπως μετέδωσε το κανάλι Omega (Ανδρέας Παφίτης), οι έρευνες του πλοίου πραγματοποιούνται με την ελληνική NAVTEX η οποία εκδόθηκε σήμερα από τον Σταθμό του Ηρακλείου και προβλέπει την διεξαγωγή ερευνών από τις 8 έως 10 Σεπτεμβρίου συμπεριλαμβάνοντας δυο περιοχές οι οποίες είναι εντός ελληνικών χωρικών υδάτων νοτίως της Κάσου και της Καρπάθου είναι ακριβώς οι δύο γραμμές που βλέπουμε στις οθόνες μας.
Οι ημερομηνίες συμπίπτουν με το οργιώδες παρασκήνιο που βρίσκεται σε εξέλιξη. Την Τρίτη όταν θα γίνει η κρίσιμη συνάντηση στην Κύπρο η NAVTEX θα είναι σε ισχύ και το πλοίο πιθανόν να διεξάγει έρευνες για την ηλεκτρική διασύνδεση.
Ενδεχομένως να είναι ένα ακόμη μήνυμα από την Ελληνική πλευρά ότι το έργο δεν πρόκειται να παρεμποδιστεί και να προσπαθεί ενόψει και της συνάντησης της Τρίτης να μειώσει τους φόβους για το γεωπολιτικό ρίσκο.
Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει αντίδραση εκ μέρους της Τουρκίας, όπως είχε συμβεί σε ανάλογη απόπειρα ερευνών στα τέλη Ιουλίου ΕΚΤΟΣ τότε των ελληνικών χωρικών υδάτων σε περιοχή που επικαλύπτει το παράνομο Τουρκολυβικό Μνημόνιο.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει «διακριτική» τουρκική παρουσία στην περιοχή.
Εφόσον οι έρευνες του Ievoli Relume με βάση την NAVTEX πραγματοποιηθούν χωρίς προβλήματα και χωρίς αντίδραση της Τουρκίας, θα είναι ένα επιχείρημα στις τελικές διαπραγματεύσεις που θα γίνουν στην Λευκωσία ώστε να επιχειρηθεί να υποβαθμιστεί το ενδεχόμενο μη ολοκλήρωσης του έργου λόγω της αντίθεσης της Τουρκίας, καθώς οι ενδεχόμενες αποζημιώσεις λόγω του «γεωπολιτικού ρίσκου» παραμένουν ένα μεγάλο αγκάθι στην διαπραγμάτευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου