Νέο Συγκρότημα Ισχύος και σύστημα ψύξης
Νέο Ηλεκτρικό Σύστημα Ψηφιακής αρχιτεκτονικής
Νέα Θέση Οδηγού με επαυξημένη δυνατότητα οδήγησης σ’ όλες τις συνθήκες ορατότητας
Ενισχυμένες Ακραίες Μεταδόσεις
Ενισχυμένη Ανάρτηση,
Νέες ράβδοι στρέψης
Εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου
Νέα ανεξάρτητα καθίσματα προσωπικού
Σύστημα C5I*
Ψύξη του διαμερίσματος προσωπικού – (A/C)*
Σύστημα καταστολής πυρκαγιάς*
Σύστημα NBC προστασίας*
Ελαστικές ερπύστριες*
(*προαιρετικά)
Ολοκληρωμένη Διαμόρφωση:
Για την επαύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων και της προβαλλόμενης μαχητικής ισχύος στο βασικό πακέτο μπορούν να προστεθούν:
Α) Ολοκληρωμένο πακέτο προστασίας και επαύξησης της επιβιωσιμότητας το οποίο περιλαμβάνει:
Πρόσθετη εξωτερική θωράκιση νέας γενιάς STANAG 4569 Level 4++
Αντιναρκική προστασία STANAG 4569 Level 2a/2b
Αντιθραυσματική επένδυση (Spall Liners)
Καθίσματα αναρτημένα από την οροφή
Β) Τηλεχειριζόμενους Σταθμούς Οπλισμού (RWS)
MIDGARD 127: Εξοπλισμένο με βαρύ πολυβόλο M2 των 12,7mm ή εναλλακτικά με Πολυβόλο Βομβίδων GMG των 40mm
MIDGARD 200: Εξοπλισμένο με Πυροβόλο Rheinmetall RH-20 των 20mm × 139mm (προκειμένου να χρησιμοποιεί με τα ίδια πυρομαχικά με τα υφιστάμενα ΤΟΜΑ MARDER 1A3)
GUARDIAN 250: Εξοπλισμένο με Πυροβόλο M242 Bushmaster 25 × 137mm
Οι ανωτέρω σταθμοί RWS:
Είναι προσιτού κόστους,
Δεν απαιτούν παρεμβάσεις στο σκάφος
Δεν καταλαμβάνουν εσωτερικό χώρο
Δεν προξενούν καταπόνηση του σκάφους, λόγω περιορισμένων δυνάμεων ανάκρουσης
Η συγκεκριμένη διαμόρφωση είναι κατάλληλη για όλες τις μάχιμες εκδόσεις M-113A1/A2/A3
Αναβάθμιση Σκάφους: Το νέο συγκρότημα ισχύος αποτελείται από κινητήρα ισχύος 375 ίππων συζευγμένο με κιβώτιο μετάδοσης Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Κίνησης (CVT). Για την προσαρμογή του απαιτούνται ελάχιστες τροποποιήσεις στο σκάφος και δεν χρειάζεται μετακίνηση του υφιστάμενου διαφράγματος. Η οδήγηση γίνεται πλέον σε στυλ αυτοκινήτου ενώ το όχημα αποκτά δυνατότητα επιτόπιας στροφής. Ο κινητήρας και το κιβώτιο διαθέτουν Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου (ECU) που συνδέεται μέσω αρτηρίας δεδομένων με το ηλεκτρικό σύστημα του σκάφους και την θέση οδήγησης, δίνοντας έτσι την δυνατότητα για προαιρετικό τηλεχειρισμό/αυτόνομη χρήση ως πλατφόρμα UGV (Unmanned Ground Vehicle). Επιπλέον το συγκρότημα ισχύος έχει ενσωματωμένο υδραυλικό σύστημα (δεν απαιτείται πρόσθετη δεξαμενή για τον ανεμιστήρα ψύξης και την πίσω ράμπα) καθώς και άλλα υποσυστήματα για ευκολότερη συντήρηση, αφαίρεση και εγκατάσταση. Η θέση οδήγησης έχει βελτιστοποιηθεί για να παρέχει την καλύτερη δυνατή εργονομία, άνεση και επιβιωσιμότητα ενώ οι διεπαφές ανθρώπου-μηχανής χρησιμοποιούν οθόνες αφής LCD, πολλαπλών λειτουργιών και ενσύρματους πίνακες ελέγχου. Το νέο σύστημα συσσωρευτών διαθέτει μονάδα φορτιστή, επί του σκάφους που εξασφαλίζει προηγμένους κύκλους φόρτισης/εκφόρτισης και σύστημα ισοστάθμισης φόρτισης που διατηρεί όλες τους συσσωρευτές, στο ίδιο επίπεδο φόρτισης.
Επιλογές Τηλεχειριζόμενου Οπλισμού: Στην βασική έκδοση προηγμένου ΤΟΜΠ το όχημα εφοδιάζεται με τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού (RWS) MIDGARD 127 βάρους 250 kg εξοπλισμένο με βαρύ πολυβόλο M2 των 12,7mm και 400 φυσίγγια, έτοιμα για χρήση ή εναλλακτικά Πολυβόλο Βομβίδων GMG των 40mm με απόθεμα 200 βομβίδων. Η προσαρμογή του βομβιδοβόλου γίνεται με τη βοήθεια ειδικού κιτ. Στην περίπτωση επιλογής μετατροπής της πλατφόρμας σε υβριδικό ΤΟΜΑ, το όχημα εφοδιάζεται με τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού MIDGARD 200 βάρους 350kg εξοπλισμένο με πυροβόλο Rheinmetall RH-20 των 20mm × 139 mm, το οποίο μπορεί να προέλθει από τα υπάρχοντα αποθέματα διδύμων αντιαεροπορικών Rheinmetall, για σημαντική μείωση του τελικού κόστους. Προαιρετικά, ο πύργος MIDGARD 200 μπορεί να ενσωματώσει και σύστημα εκτόξευσης Α/Τ πυραύλων (EUROSPIKE ή AKERON). Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης (υπό προϋποθέσεις) του βαρύτερου τηλεχειριζόμενου σταθμού οπλισμού GUARDIAN 250 βάρους 650kg εξοπλισμένου με αυτόματο πυροβόλο M242 Bushmaster 25 × 137mm και απόθεμα 200 βλημάτων. Σε όλες τις επιλογές οπλισμού η θέση του πυροβολητή είναι κοινή και διαθέτει οθόνες αφής LCD, πολλαπλών λειτουργιών και ενσύρματους πίνακες ελέγχου. Ο έλεγχος πυρός εξασφαλίζεται από 3ης γενιάς ΣΕΠ (FCS) που διαθέτει αυτόματη ιχνηλάτηση στόχου και επιτρέπει βολή ακριβείας εν κινήσει. Το σύστημα παρέχει πλήρη σταθεροποίηση σε δύο άξονες και διαθέτει σκοπευτικά ημέρας, νύκτας (θερμικά), και τηλέμετρο Laser. Προαιρετικά μπορεί να εγκατασταθεί περιφερειακό σύστημα όρασης που βασίζεται σε κάμερες 8x και παρέχει πλήρη επίγνωση τακτικής κατάστασης στο πλήρωμα.
Συνεργατικές δυνατότητες μάχης: Το αναβαθμισμένο M-113HEL έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σε ένα νέο σύνθετο ρόλο ενταγμένο σε Μονάδες και Σχηματισμούς που εν των πραγμάτων θα πρέπει να διαλειτουργούν αποτελεσματικά στο σύνθετο πεδίο της Μάχης. Δύναται να μετασχηματιστεί σε πλήρως ψηφιοποιημένη Δικτυοκεντρική Πλατφόρμας Μάχης με ευρεία χρήση/σύντηξη αισθητήρων. Για το λόγο αυτό απαιτείται συνδεσιμότητα πολλαπλών επιπέδων που περιλαμβάνει κλιμάκια διοίκησης, τμήματα χερσαίων και εναέριων δυνάμεων, με χρήση ασφαλών ζεύξεων επικοινωνιών δεδομένων υψηλής ταχύτητας. Τέλος μέσω συστήματος C5I μπορεί να γίνει κοινή χρήση και ανταλλαγή δεδομένων απεικόνισης τακτικής κατάστασης σε πραγματικό χρόνο για διεξαγωγή συνδυασμένων επιχειρήσεων από τον απλό στρατιώτη που αποβιβάζεται από το όχημα, έως το επίπεδο του Τακτικού Συγκροτήματος Μάχης και της Ταξιαρχίας.
Βελτιωμένη Αξιοπιστία και Δυνατότητα Συντήρησης: Νέα συστήματα υψηλής αξιοπιστίας, χαμηλής κατανάλωσης, με περιορισμένες απαιτήσεις συντήρησης και μεγάλο χρόνο μεταξύ εμφάνισης βλαβών. Τεχνολογία υποστήριξιμη για τα επόμενα 25 χρόνια. Εξασφάλιση της μεγίστης δυνατής εμπλοκής της Ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, με εγχώρια παραγωγή της θωράκισης και όλων των ηλεκτρονικών και ηλεκτροπτικών μονάδων καθώς και του κιβωτίου συνεχούς μετάδοσης. Εξασφάλιση πλήρους εν συνεχεία υποστήριξης (FOS: Follow On Support) στην Ελλάδα, για όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής.
Η ελληνική εταιρία EODH πρωτοπόρος στις θωρακίσεις έχει καταθέσει μια πρόταση για την αναβάθμιση του ΤΟΜΠ Λεωνίδας στο πρότυπο Λεωνίδας 300, μια επιλογή που θα επιτρέψει την μετατροπή του οχήματος σε ένα σύγχρονο ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ ανάλογα με την τελική επιλογή του κύριου οπλισμού.
Θωράκιση
Το βασικό όχημα είναι φτιαγμένο από φύλλα συγκολλημένου χάλυβα θωρακίσεως με πάχος θωράκισης 26 έως 32 χιλιοστά στο πρόσθιο τμήμα και 15,5 χιλιοστά στα πλάγια. Η βασική κεκλιμένη θωράκιση προσφέρει μετωπικά προστασία από βλήματα AP των 20 χιλιοστών σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων και περιμετρικά από βολίδες 7,62 χιλ από όλες τις αποστάσεις. Το νέο πακέτο θωράκισης που προτείνει η EODH είναι:
- Τοποθέτηση πρόσθετης πολυστρωματικής σύνθετης θωράκισης (Composite Armor) νέας γενιάς που, έχει αναπτύξει η ίδια, στο πρόσθιο μέρος και στα πλάγια. Αυτό σημαίνει προστασία επιπέδου 5 κατά Stanag 4569 μετωπικά και προστασία έναντι διατρητικών βλημάτων APDS-T 25 x 137mm και θραυσμάτων βλημάτων πυροβολικού των 155χιλ περιμετρικά του οχήματος και από απόσταση 25 μέτρων.
- Προσθήκη εσωτερικής αντιθραυσματικής επένδυσης (Spall liner) που αυξάνει το ποσοστό επιβίωσης των μεταφερόμενων στρατιωτών μετά από προσβολή και διάτρηση της εξωτερικής θωράκισης.
Επιπρόσθετα ο χρήστης μπορεί να διαλέξει την τοποθέτηση:
- Αντι-ναρκικής θωράκισης επιπέδου 3a και 3b κατά Stanag 4569.
- Αντικατάσταση των υπαρχόντων καθισμάτων προσωπικού τύπου πάγκου από οκτώ νέας τεχνολογίας ειδικά αντι-ναρκικά καθίσματα αναρτημένα από την οροφή.
Το βάρος μάχης της προτεινόμενης έκδοσης είναι 16,5 τόνοι στην έκδοση ΤΟΜΠ και 17,8 τόνοι στην έκδοση ΤΟΜΑ.
Ευκινησία
Προκειμένου το όχημα να μην απωλέσει την ευκινησία του λόγω της αύξησης του βάρους από την επιπλέον θωράκιση και τον πύργο η EODH συμπεριλαμβάνει στην πρότασή της την αντικατάσταση του κινητήρα Steyr 7FA από τον νεότερης τεχνολογίας CAT 7.2 της Caterpilar. Ο νέος κινητήρας CAT 7.2 είναι ένας πολιτικού τύπου τετράχρονος εξακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας ντίζελ των 7,2 λίτρων τεχνολογίας Tier III που χρησιμοποιείται σε βαρέα μηχανήματα. Αποδίδει 360 ίππους στις 2400 στροφές/λεπτό σε σχέση με τον υπάρχοντα εξακύλινδρο κινητήρα της Steyr ο οποίος αποδίδει 320 ίππους στις 2300 στροφές/λεπτό. Η αύξηση της ιπποδύναμης ουσιαστικά εκμηδενίζει την αύξηση του βάρους αφού ο λόγος ισχύος ανά τόνο παραμένει στα ίδια επίπεδα, 21,81 hp/t για την έκδοση ΤΟΜΠ και 20,22 hp/t για την έκδοση ΤΟΜΑ σε σύγκριση με το 21,62 hp/t της αρχικής έκδοσης. Παράλληλα ο νέος κινητήρας έχει αυξημένη ροπή 1254Nm σε σχέση με τα 1100Nm του Steyr 7FA αυξάνοντας την ευκινησία του οχήματος.
Επιπλέον πλεονεκτήματα αυτής της επιλογής είναι η ευκολία συντήρησης και εξεύρεσης ανταλλακτικών και η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με έναν κινητήρα 40 και πλέον ετών. Ο νέος κινητήρας έχει βάρος στεγνός 679 κιλά και διαστάσεις (μ x π x υ) 1,069 x 0,728 x 0,936 μέτρα. Παράλληλα θα τοποθετηθεί νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 6 σχέσεων στη θέση του παλαιού χειροκίνητου κιβωτίου ZF6-S80, νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης και αναβαθμισμένο σύστημα αλλαγής κατεύθυνσης βελτιστοποιώντας την οδηγική συμπεριφορά του οχήματος και μειώνοντας τον φόρτο του οδηγού. Επίσης, η θέση του οδηγού βελτιώνεται και ψηφιοποιείται με προσθήκη ψηφιακού πίνακα ελέγχου, το ηλεκτρικό σύστημα αντικαθίσταται με αρτηρία δεδομένων CANBUS και ο οδηγός αποκτάει επίγνωση της πλήρης κατάστασης του οχήματος με ψηφιακά μέσα. Επιπλέον προσθήκη είναι μια οθόνη LCD στη θέση του οδηγού με δυνατότητα απεικόνισης της εικόνας από την πρόσθια και οπίσθια κάμερα του οχήματος. Ο φωτισμός του οχήματος αντικαθίσταται επίσης από led.
Ισχύς Πυρός
Όσον αφορά την ισχύ πυρός στη έκδοση ΤΟΜΠ ο υπάρχον ανοιχτός πύργος του ενός ατόμου και βάρους 300 κιλών περίπου, αντικαθίσταται από τηλεχειριζόμενο σταθμό όπλων (RWS) με δυνατότητα μεταφοράς πυροβόλου 0,50 in ή βομβιδοβόλου των 40 mm.
Η πρόταση της EODH, Λεωνίδας 300. Η διαφορά με την παρούσα κατάσταση είναι χαοτική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου