Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024

Su-57: Πλήρης “εξουδετέρωση”, ελάχιστα πετούν


Η Ρωσία προσπαθεί να αποκτήσει αριθμό μαχητικών Su-57 την ώρα που οι παραδόσεις νέων μαχητικών F-35 «Lightning» στις ΗΠΑ και τους συμμαχικούς στρατούς ξεκίνησαν ξανά μετά από παύση ενός έτους.

ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ globaldefensecorp.com

Ωστόσο, στη Ρωσία, η παραγωγή του Sukhoi Su-57 Felon έχει σταματήσει. Και υπάρχει ένας βασικός λόγος. «Είναι σαφές ότι η στρατιωτική βιομηχανία της Ρωσίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από δυτικά εξαρτήματα, ιδιαίτερα ηλεκτρονικά», εξήγησε η Frontelligence Insight, μια ουκρανική ομάδα ανάλυσης. Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις δυτικές κυβερνήσεις τους 31 μήνες από τότε που η Ρωσία επιτέθηκε στην Ουκρανία έχουν περιορίσει την προμήθεια αυτών των κρίσιμων υλικών. Ως αποτέλεσμα, «η παραγωγή του Su-57 βρίσκεται σε κίνδυνο», κατέληξε η Frontelligence Insight.

Το μονοθέσιο, δικινητήριο Su-57 θεωρείται η απάντηση της Ρωσίας στο Lockheed Martin F-22 Raptor των Ηνωμένων Πολιτειών. Είναι ένα μεγάλο, γρήγορο μαχητικό με ικανότητα stealth, κατά τους Ρώσους. Πέταξε για πρώτη φορά το 2010, 20 χρόνια μετά την πρώτη πτήση του Raptor -του πρώτου μαχητικού stealth πέμπτης γενιάς στον κόσμο. Την επόμενη δεκαετία, οι εργαζόμενοι της Sukhoi κατασκεύασαν 10 πρωτότυπα δοκιμών. Το 2019, το Κρεμλίνο υπέγραψε σύμβαση για 76 Α/Φ παραγωγής, έναντι 50 εκ. δολαρίων έκαστο.

Η Sukhoi όμως δυσκολεύεται να παράγει και κλάσμα αυτού του αριθμού. Η ρωσική εταιρεία παρέδωσε τα πρώτα δέκα Su-57 παραγωγής στην Πολεμική Αεροπορία το 2022 και άλλα 11 το 2023. Μέχρι στιγμής φέτος, η Sukhoi φέρεται να έχει παραδώσει ελάχιστα επιπλέον αεροπλάνα. Εν τω μεταξύ, η ρωσική Πολεμική Αεροπορία έχασε δύο Su-57 – ένα πρωτότυπο δοκιμών και ένα τζετ παραγωγής – σε ατυχήματα. Επίθεση ουκρανικού μη επανδρωμένου αεροσκάφους στο Κρατικό Κέντρο Δοκιμών Πτήσεων της Ρωσίας στο Αχτουμπίνσκ στη νότια Ρωσία τον Ιούνιο κατέστρεψε τουλάχιστον ένα επιπλέον Su-57 στο έδαφος.

Είναι πιθανό ότι, 14 χρόνια μετά την πρώτη πτήση του τύπου, υπάρχουν ΛΊΓΟ περισσότερα από 30 Su-57 στο ρωσικό απόθεμα, το ένα τρίτο από αυτά είναι πρωτότυπα δοκιμών που ενδεχομένως δεν διαθέτουν κάποια από τα προγραμματισμένα ηλεκτρονικά. Ο ρυθμός παράδοσης τωνSu-57 φαίνεται να έχει μειωθεί σημαντικά μεταξύ 2023 και 2024. Κανονικά, θα έπρεπε να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο.

Το Su-57 όπως αποτελεί εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Είναι προφανές ότι, με στοχευμένες κυρώσεις, οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους έχουν αμβλύνει τον εκσυγχρονισμό της ρωσικής αεροπορίας. Εξετάζοντας τα ρωσικά έγγραφα, το Frontelligence Insight ανακάλυψε μερικά από τα κύρια σημεία συμφόρησης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος WA36 και τροφοδοτικών PLR7 60-12 και EA-PS 3150. Αυτά τα εξαρτήματα αποτελούν μέρος του MPPU-50 του Su-57.

Εκεί που κάποτε η Sukhoi μπορούσε να εισάγει νόμιμα MPPU-50 και ανταλλακτικά για MPPU-50, τώρα πρέπει να τα αποκτήσει παράνομα από τρίτους. «Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ρωσική στρατιωτική παραγωγή συνέχισε να επεκτείνεται το 2023 και το 2024, είναι σαφές ότι βρίσκουν τρόπους να διακινούν λαθραία βασικά εξαρτήματα ή να αγοράζουν κινεζικά ανταλλακτικά για να διατηρήσουν την παραγωγή», σημείωσε η Frontelligence Insight. Αλλά η παράνομη εισαγωγή απαιτεί χρόνο, προσπάθεια και χρήματα. Έτσι έχει επιβραδυνθεί ο ρυθμός παραγωγής και πιθανότατα αυξήθηκε το κόστος ανά μονάδα.

Μια λύση θα ήταν η στροφή της Ρωσίας σε λιγότερο εξελιγμένα μαχητικά κάτι όμως που θα αντιπροσώπευε μια νίκη για τους εχθρούς της Ρωσίας. Το πρόγραμμα Su-57 υποτίθεται ότι θα βοηθούσε τη ρωσική Πολεμική Αεροπορία να καλύψει τη το τεχνολογικό χάσμα με την USAF. Αλλά αυτό παίρνει τελικά πολύ χρόνο και οι Αμερικανοί τραβούν ακόμα πιο μπροστά τεχνολογικά. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ έχει ήδη ορίσει απαιτήσεις για ένα νέο μαχητικό stealth που θα αντικαταστήσει τα 180 F-22. Αυτό το νέο μαχητικό Next Generation Air Dominance θα μπορούσε να πετάξει προτού οι Ρώσοι παραλάβουν καν το 76ου και τελευταίου Su-57 από αυτήν την αρχική παραγγελία παραγωγής.

ΠΗΓΗ https://www.defence-point.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου