Εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να συνεδριάσει το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο προκειμένου να καταλήξει στις οριστικές προδιαγραφές των ελικοπτέρων ενώ θα ακολουθήσει νέον ΑΑΣ για την τελική εισήγηση.
Κώστας Σαρικάς
Μια ευχάριστη έκπληξη επιφύλασσε στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη η Ιταλίδα ομόλογος του Τζόρτζια Μελόνι κατά τη διάρκεια της συνάντησης τους την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα.
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός έθεσε στο τραπέζι μεταξύ άλλων και το ζήτημα των ελικοπτέρων έρευνας-διάσωσης για τα οποία ενδιαφέρεται η Πολεμική Αεροπορία αναφερόμενη στην πρόταση της Ιταλικής Leonardo.
Η Τζόρτζια Μελόνι εξέφρασε την πρόθεση της όχι απλά να στηρίξει την πρόταση αλλά να πιέσει την Ευρωπαική Ένωση το πρόγραμμα να ενταχθεί στον ευρύτερο σχεδιασμό για το μεταναστευτικό και χρηματοδοτηθεί από κονδύλια της ΕΕ στο πλαίσιο της δράσης Rescue EU.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίστηκε ιδιαίτερα θετικός καθώς γνωρίζει τόσο την άμεση ανάγκη της Πολεμικής Αεροπορίας για απόκτηση καινούργιων ελικοπτέρων έρευνας-διάσωσης προκειμένου να αντικαταστήσει σε πρώτη φάση τα απαρχαιωμένα πλέον ΑΒ-205 και στη συνέχεια τα Super Puma τα οποία διαθέτει, αλλά και το βάρος που καλείται καθημερινά να σηκώσει η χώρα και οι αρμόδιες αρχές μεταξύ των οποίων και η HAF σε αποστολές SAR εξαιτίας του μεταναστευτικού. Άλλωστε το πολύνεκρο ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου όπως και τα συνεχή περιστατικά το τελευταίο διάστημα καταδεικνύουν την οξύτητα του προβλήματος.
Την ίδια ώρα τα αρμόδια Στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας συνεχίζουν τις εντατικές επαφές με τους μνηστήρες του προγράμματος, την Ιταλική Leonardo και τους Γάλλους της Airbus ενώ ήδη διαθέτει στα χέρια της την Αμερικανική πρόταση της Sikorsky για τα Black Hawkτα οποία ενδιαφέρουν την Αεροπορία Στρατού αλλά και τη Διοίκηση Ειδικού Πολέμου.
Η επιτροπή της HAF που χειρίζεται το πρόγραμμα ζήτησε σύμφωνα με πληροφορίες την περασμένη εβδομάδα διευκρινήσεις για τεχνικά και οικονομοτεχνικά θέματα από τους Ιταλούς και τους Γάλλους.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην Militarized έκδοση των ελικοπτέρων με τους Ιταλούς της Leonardo να απαντούν ήδη προτείνοντας την έκδοση ΜΗ-139A Grey Wolf η οποία στηρίζεται στο AW-139 και αποκτήθηκε από την USAF. Από την πλευρά τους οι Γάλλοι της Airbus φέρονται να προτείνουν την έκδοση Η-160 με μειονεκτήματα στο SAR αλλά και στο γεγονός ότι πρόκειται για ελαφρύ ελικόπτερο 6 τόνων, το Η-175 με παράδοση όμως μετά το 2026,άγνωστη τιμή και ερωτηματικό την υποστήριξη αλλά και το μεγαλύτερο Η-225 η τιμή του οποίου όμως φαίνεται να αγγίζει τα 38 εκ.
Διευκρινίσεις ζητά η Πολεμική Αεροπορία και για ζητήματα υποστήριξης με ενημέρωση από τους ενδιαφερόμενους για το κόστος ανά ώρα πτήσης. Η απόκτηση simulator εντάσσεται στα προαπαιτούμενα ενώ πρόθεση είναι η υποστήριξη Follow On Support για επτά χρόνια. Την ίδια ώρα προβληματισμός επικρατεί για το μέλλον των Super Pumaκαθώς η υποστήριξη τους θεωρείται αδύνατη μετά το 2027-2028 ενώ ήδη οι διαθεσιμότητες είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να συνεδριάσει το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο προκειμένου να καταλήξει στις οριστικές προδιαγραφές των ελικοπτέρων ενώ θα ακολουθήσει νέον ΑΑΣ για την τελική εισήγηση.
Το ενδιαφέρον της Πολεμικής Αεροπορίας εστιάζεται στην απόκτηση συνολικά 14 ελικοπτέρων από τα οποία 4 ή 5 θα προορίζονται και για αποστολές Combat SAR. Συγκεκριμένα σε ότι αφορά τα ελικόπτερα CSAR θα πρέπει να διαθέτουν θωράκιση τόσο στην καμπίνα όσο και στα καίρια συστήματα του ελικοπτέρου με έμφαση στην αντιβαλλιστική προστασία του Main Gear Box.
Επιπλέον στη διαμόρφωση των Combat SAR ελικοπτέρων θα πρέπει να περιλαμβάνεται οπλισμός και πιο συγκεκριμένα πολυβόλα, σύστημα αυτοπροστασίας με αντίμετρα flares και chaffs αλλά missile warning ενώ και τα συστήματα επικοινωνιών θα έχουν military χαρακτηριστικά. Στα προαπαιτούμενα και για τα 14 ελικόπτερα περιλαμβάνεται το σύστημα ανταλλαγής δεδομένων Link-16.
Στις επιχειρησιακές δυνατότητες έμφαση δίνεται στην ακτίνα δράσης του ελικοπτέρου η οποία καθορίζεται minimum στα 180 μίλια με πλήρωμα έως 4 επιβάτες, δηλαδή πλήρωμα για αποστολές SAR ενώ ο χρόνος παραμονής στην περιοχή του συμβάντος ορίζεται σε τουλάχιστον μισή ώρα σύμφωνα με την παγκόσμια εμπειρία σε αποστολές Έρευνας-Διάσωσης. Τα ελικόπτερα που ενδιαφέρουν την Πολεμική Αεροπορία θα πρέπει να είναι βάρους minimum 6,8 τόνους και να μπορούν να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες άνω των 145 κόμβων απαραίτητες σε SAR αποστολές όπου ο χρόνος αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας.
ΠΗΓΗ https://newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου