Η ισραηλινή Elbit Systems παρουσίασε το Hermes 650 Spark, ένα Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος που εμπλουτίζει την συγκεκριμένη οικογένεια και περιγράφεται ως επόμενης γενιάς που «διαθέτει εξαιρετική αντοχή, ευελιξία και οικονομική απόδοση σε χερσαίες, εναέριες και θαλάσσιες επιχειρήσεις». Το νέο μέλος, εμπίπτει μεταξύ των Hermes 450 και του μεγαλύτερου Hermes 900.
Στα βασικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα, ο κατασκευαστής αναφέρει:
- Αυτόνομη Λειτουργία.
- Μοναδικός Ευρύς Φάκελος Πτήσης.
- Υψηλή Χωρητικότητα Ωφέλιμου Φορτίου.
- Ελάχιστο Κόστος Κύκλου Ζωής (LCC).
- Εξαιρετικά Πρότυπα Ασφάλειας, Επιβίωσης και Ανοχής.
- Αυξημένη Εμβέλεια (BLOS), Ταχύτητα Πτήσης και Αποδοτικότητα.
- Συμβατότητα με το ΝΑΤΟ STANAG 4671.
Σε επίπεδο επιδόσεων, το Hermes 650 Spark έχει δυνατότητες κατηγορίας Μέσου Υψομέτρου Μεγάλης Αυτονομίας (MALE) και αυξημένο ωφέλιμο φορτίου 260 κιλών, που με πλήρες καύσιμο επιτρέπει ανάρτηση όπλων βάρους 120 κιλών σε 6 πτερυγικούς πυλώνες, πέραν των 2 εσωτερικών διαμερισμάτων φορτίου. Το μέγιστο βάρος απογειώσεως ορίζεται σε 650 κιλά. Το UAV, πέραν του εξελιγμένου ηλεκτροπτικού συνόλου αισθητήρων, μπορεί να φέρει σύστημα ραντάρ και εξοπλισμό υποκλοπής ηλεκτρονικών εκπομπών (SIGINT) και επικοινωνιών (COMINT) ενώ υποστηρίζεται από δορυφορική ζεύξη (SATCOM) και η αυτονομία πτήσεως ανέρχεται σε 24 ώρες.
Σχεδιαστικώς, το Hermes 650 Spark ακολουθεί απλές και συμβατικές γραμμές ουραίου τμήματος και καθέτου σταθερού αλλά πλέον ο κινητήρας Rotax 912 φέρεται στο ρύγχος.
Ο κατασκευαστής αφήνει να εννοηθούν σημεία συγκριτικής υπεροχής σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όπως τα «υψηλά πρότυπα ασφάλειας, επιβίωσης και αντοχής, τα οποία ενισχύονται με σύγχρονες, αυτόνομες και προληπτικές πρακτικές συντήρησης, συνεισφέροντας τελικά στη μείωση του κόστους του κύκλου ζωής». Επιπλέον σημείο, είναι η «αυτόματη απογείωση και προσγείωση (ATOL) και η δυνατότητα αυτόματου χειρισμού από μικρούς διαδρόμους προσγείωσης». Το τελευταίο, αφορά διαδρόμους μήκους 200 μέτρων.
Όπως διαφαίνεται από τις σχετικές δηλώσεις, το Hermes 650 Spark προορίζεται για εξαγωγές και ήδη αναφέρεται ότι έχει ανατεθεί σύμβαση από ξένο πελάτη. Από αυτή την άποψη δεν είναι άτοπο να υποστηριχθεί ότι έρχεται να ανταγωνιστεί το πετυχημένο Bayraktar TB2 στις διεθνείς αγορές. Σχεδιαστικώς το ισραηλινό UAV είναι απλούστερο και το σύστημα προσγειώσεως, ως προς το ρηναίο σκέλος, λόγω θέσεως του ηλεκτροπτικού συνόλου αισθητήρων, δεν φαίνεται να αναδιπλώνεται όπως στο Bayraktar TB2. Συνολικώς, το Hermes 650 Spark μεταφέρει περισσότερα όπλα αέρος – εδάφους, συνολικού βάρους ελαφρώς μεγαλύτερου και τα συγκριτικά πλεονεκτήματά του εντοπίζονται προφανώς στις επιλογές εξελιγμένων φορτίων ηλεκτρονικών συστημάτων αποστολής.
ΠΗΓΗ https://doureios.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου