Κυριακή 31 Μαρτίου 2024

Ηλεκτρικές πλατφόρμες μάχης (I). Τομέας γης


Eleek e-bike Atom Military (Fuente- eleek.com) 

Βλέπουμε όλο και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους μας, μια ακμάζουσα βιομηχανία που ενισχύεται από τις πολιτικές απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. 

Τόσο που ήδη υπάρχουν προγράμματα για την κατασκευή 100% ηλεκτρικών πλατφορμών και σε άλλους τομείς όπως η ναυτιλία και η αεροπορική. Δεδομένης αυτής της επέκτασης σε διαφορετικές περιοχές ή τομείς, αν σκεφτούμε από στρατιωτική άποψη, θα πρέπει να τεθεί το ακόλουθο ερώτημα: Θα μπορούσαν 100% ηλεκτρικά οχήματα να χρησιμοποιηθούν σε στρατιωτικές επιχειρήσεις; Η απάντηση είναι ναι. Ωστόσο, πολλοί ειδικοί έχουν επιφυλάξεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, τον τρόπο και την έκταση της ηλεκτροδότησης του πεδίου μάχης. Ας εξερευνήσουμε αυτό το ενδιαφέρον θέμα που μπορεί να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού του πολέμου.

Eleek e-bike Atom Military (Πηγή: eleek.com)

https://eleek.com.ua/en/item/eleek_atom_afu/

Ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Το stealth άλογο εργασίας στην Ουκρανία.


Οι ουκρανικές μικρές μονάδες τακτικής αναγνώρισης και αντιαρματικών όπλων έχουν υιοθετήσει μια εκπληκτική προσέγγιση για να αυξήσουν την κινητικότητα, τη μυστικότητα και την αποτελεσματικότητά τους στον πόλεμο με τη Ρωσία: την ηλεκτρική μοτοσικλέτα. Αυτή είναι η πρώτη σύγκρουση στην οποία αυτά τα οχήματα χρησιμοποιούνται εκτενώς σε μάχη. Το μοντέλο που χρησιμοποιείται είναι το Atom Military της εταιρείας Elek που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου με ένα χωμάτινο ποδήλατο.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτού του e-bike είναι εκπληκτικά. Ζυγίζοντας μόλις 60 κιλά, μπορεί να διανύσει έως και 150 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας πέντε ωρών. Είναι ικανό να μεταφέρει έως και 150 κιλά και να φτάσει σε τελικές ταχύτητες 90 km/h. Έχει επίσης τη λειτουργία "ποδήλατο" χρήσης ως μέθοδος έκτακτης ανάγκης και για εξοικονόμηση μπαταρίας. Ο stealth χαρακτήρας του ξεχωρίζει, παρέχοντας ένα κρίσιμο τακτικό πλεονέκτημα στις ουκρανικές δυνάμεις. Η αθόρυβη κινητικότητά του και η χαμηλή θερμική υπογραφή του παρέχουν ευελιξία και έκπληξη, βασικές πτυχές στη σύγχρονη μάχη. Χρησιμοποιούνται επίσης από αγγελιοφόρους για τη διασφάλιση της λειτουργίας εντολής και ελέγχου. Η ικανότητά του εκτός δρόμου επιτρέπει τη χρήση δρομολογίων μέσω σύνθετου εδάφους μακριά από την επιτήρηση του εχθρού.


Αν και οι μπαταρίες φορτίζονται σε βάσεις και ελεγχόμενους στρατιωτικούς χώρους, εάν χρειαστεί, το e-bike θα μπορούσε να συνδεθεί στο γενικό ηλεκτρικό δίκτυο, αυξάνοντας την αυτονομία των μικρών μονάδων και μειώνοντας το υλικοτεχνικό αποτύπωμα της δύναμης. Το ενδιαφέρον για αυτόν τον τύπο οχημάτων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, στην Ισπανία η Πολεμική Αεροπορία χρησιμοποιεί ηλεκτρικά ποδήλατα Bultaco Jump R για εργασίες επιτήρησης σε βάσεις και εγκαταστάσεις από το 2017.

Οχήματα μάχης πεζικού. Ηλεκτρικό ή υβριδικό;
Η General Motors Defense (GMD) αποκάλυψε στην Marine Military Expo από το 2023 το νέο Hummer EV, ένα 100% ηλεκτρικό όχημα μάχης με χωρητικότητα για διμοιρία. Τροφοδοτείται από μια μπαταρία 200 kWh που του προσφέρει αυτονομία περίπου 450 km.

Hummer EV από την General Motors Defense (Πηγή: gmdefensellc.com)
Έχει τη δυνατότητα να εξοπλιστεί με επέκταση εμβέλειας ντίζελ για να αυξήσει την ικανότητα επαναφόρτισής του σε κατανεμημένες λειτουργίες. Ωστόσο, παρά τα τακτικά τους πλεονεκτήματα, οι μπαταρίες παρέχουν επί του παρόντος περιορισμένη αυτονομία στα οχήματα μάχης. Επιπλέον, οι χρόνοι επαναφόρτισης μπορεί να διαρκέσουν ώρες, ειδικά σε τακτικές καταστάσεις όπου η ισχύς φόρτισης είναι χαμηλή.


Το Πεντάγωνο σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει εκτενώς 100% ηλεκτρικά οχήματα στο πεδίο της μάχης μέχρι το 2050. Ωστόσο, το πρώτο βήμα αυτής της μετάβασης θα γίνει με τα υβριδικά. Ένας υβριδικός κινητήρας, ως επί το πλείστον καύσης που υποστηρίζεται από ηλεκτρικό, επιτρέπει τη συνένωση των καλύτερων και των δύο ιδεών. με παρόμοιο τρόπο με τον ηλεκτρικό με επέκταση αυτονομίας ντίζελ. Το κύριο έργο που εργάζεται επί του παρόντος στον Αμερικανικό Στρατό αυτή τη στιγμή είναι το XM30 MICVveteran υποκατάστατο Bradley. Μία από τις τρεις τεχνικές προδιαγραφές που έπρεπε να λάβουν υπόψη τα έργα των εταιρειών που υπέβαλαν στο πρόγραμμα ήταν η ύπαρξη μονάδας με υβριδική-ηλεκτρική πρόωση. Η αρχική του ανάπτυξη έχει προγραμματιστεί για το 2026, με πλήρη δυναμικότητα το 2035.

XM30 MICV από την American Rheinmetall Vehicles (Πηγή: rheinmetall.com)
Το 2020, το AUROCHS Vamtac electric με εκτεταμένη αυτονομία που διέθετε δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυασμένη ισχύ 200 kW (272 HP). Η μπαταρία των μόλις 10,5 kWh παρείχε μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 40 km. Για να το αυξήσει, είχε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που επαναφόρτιζε την μπαταρία και αύξανε την ισχύ των ηλεκτροκινητήρων αν χρειαζόταν. Τον Νοέμβριο του 2023, η Urovesa συνήφθη με ένα συμβόλαιο για την ανάπτυξη του ηλεκτρικού οχήματος Vamtahan με κυψέλη υδρογόνου που θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο πολεμάμε στις Ισπανικές Ένοπλες Δυνάμεις.


Με αυτόν τον τρόπο βλέπουμε ότι η χρήση ηλεκτρικών κινητήρων και μπαταριών φαίνεται να τραβάει την προσοχή της βιομηχανίας ασφάλειας και άμυνας. Επιβεβαιώνεται ότι η ενεργειακή απόδοση που παράγεται από μονάδες ηλεκτρικής πρόωσης μπορεί να αποτελέσει βασική πτυχή στην ανάπτυξη νέων έργων υλικών τα επόμενα χρόνια.

Σχόλιο Γεωργίου Δικαίου πολύ ελαφρύ και πολύ καλό το ηλεκτρικό ποδήλατο αλλά το εργαλείο είναι εργαλείο σαν το παρακάτω δεν είναι σε καμία περίπτωση:

Όλο από αλουμίνιο GILERA 50 CC ENDURO. 

Το επόμενο που βγήκε ποτέ είναι το  Motoped Survival Bike - The Ultimate Machine For Adventurer.

Είναι το πουλάνε στο παρακάτω λινκ 

https://www.aliexpress.com/item/1005004679179263.html

Το λινκ της εταιρίας με πολύ χαμηλώτερη τιμή:

 https://www.blessthisstuff.com/stuff/vehicles/motorcycles/motoped-survival-bike/

Η διαφορά είναι τεράστια γιατί είναι από χάλυβα και τιτάνιο με το ηλεκτρικό που δεν ξέρεις αν θα βρεις να το ξανά φορτίσεις κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων.

Είναι ωραίο να γράφουμε άρθρα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Ο Ισπανός ειδικός Χουάν Κάρλος Αντρές Ερέρο, ο οποίος εξέφρασε τις σκέψεις του στις σελίδες του Infodefensa, στο άρθρο που ένα μέρος διαβάσατε, διαφωνεί μαζί τους και μαζί μου! Πιστεύει πως τα κατάφεραν στην Ουκρανία τα Ε-ΒΙΚΕ! Είναι δυστυχώς μεγάλη η άγνοια των γεγονότων και η παραπληροφόρηση που μας κάνει να πιστεύουμε τα αδύνατα δυνατά!

Η ωμή πραγματικότητα:

Τα Ε-ΒΙΚΕ τα πήγαν καλά σε ξαφνικές επιθέσεις σε ανοργάνωτες όμως θέσεις, όταν βελτίωσαν της θέσεις τους οι Ρώσοι απέτυχαν παταγωδώς με τεράστιες απώλειες. Τα drones βλέπουν τα πάντα από ψηλά και εκεί έκαναν της βελτιώσεις οι Ουκρανοί. 

  Στο ποδήλατο υπάρχουν έξοδοι USB Type-A, Type-C με υποστήριξη για γρήγορη φόρτιση συσκευών
• Το Military μπορεί να διαθέτει πρίζα 220V με ισχύ έως 200W (DC). Μια πολύ δροσερή λειτουργία που σας επιτρέπει να φορτίζετε οποιεσδήποτε συσκευές, drones και ακόμη και να συνδέσετε το Starlink.

Χρησιμοποιούν τα Ε-ΒΙΚΕ για να μεταφέρουν drones και να κάνουν ξαφνικές επιθέσεις με αυτά στους Ρώσους. Τα drones μεταφέρονται στα σακίδια και η νέα τακτική είναι δυο Ε-ΒΙΚΕ ή ένα αν η αποστάσεις είναι μικρές με δυο στρατιώτες. Ο ένας στρατιώτης μεταφέρει drones αναγνώρισης και ο άλλος drone τετρακόπτερο επίθεσης με ΑΤ ή εκρηκτική κεφαλή.

Υπάρχουν σακίδια μεταφοράς drone σε μεγάλους αριθμούς και τα χρησιμοποιούν οι εμπόλεμοι γιατί δεν διπλώνουν όπως τα μικρά εμπορικά drone. 

Μια ομάδα με μηχανές εκτός δρόμου με πολλά επιθετικά drones, θα έκαναν τεράστια ζημιά σε εχθρικές μονάδες. Κάθε ένας λόχος στην Φιλανδία έχει 100 drones εμείς γιατί οι δικοί μας λόχοι δεν έχουν κανένα; Γιατί δεν επιδοτούμε τους Εθνοφρουρούς να είναι έτοιμοι με μηχανές και drones να αναχαιτίσουν μια επίθεση εξ ανατολών;

Συγνώμη αλλά ξέχασα: εδώ δεν επιτρέπουν να αγοράσουμε ραβδωτά κυνηγητικά που τα απαγόρεψε με νόμο η Χούντα! Να έχουμε όπλα κατάλληλα για πόλεμο μεγάλων αποστάσεων με διοπτρές και καλά σκοπευτικά. Σε όλη την ΕΕ κυκλοφορούν ελεύθερα εκτός από την Ελλάδα γιατί άραγε; Ούτε flober δεν μπορείς να αγοράσεις με στρατιωτικές προδιαγραφές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου