Τετάρτη 3 Απριλίου 2024

Όλα ξεκινούν και τελειώνουν στην θολή «Ατζέντα 2030»; Η Ισπανική Indra κερδίζει το συμβόλαιο πολεμικών πλοίων της Σαουδικής Αραβίας από τη Lockheed Martin!


Όλα ξεκινούν και τελειώνουν στην θολή «Ατζέντα 2030»;

Η Ισπανική Indra κερδίζει το συμβόλαιο πολεμικών πλοίων της Σαουδικής Αραβίας από τη Lockheed Martin


7 Φεβρουαρίου 2024

Η Lockheed Martin μπήκε στο πρόγραμμα MMSC τον Ιούλιο του 2018, προτού της ανατεθεί σύμβαση σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων, τον Δεκέμβριο του 2019.

Η ισπανική αμυντική εταιρεία Ίντρα, θα εξοπλίσει τα πλοία που προορίζονται για τη Σαουδική Αραβία με ηλεκτρονικά αμυντικά συστήματα.

Η Lockheed Martin επέλεξε την Indra για να εξοπλίσει τέσσερα πλοία μάχης επιφανείας πολλαπλών αποστολών (MMSC)  που προορίζονται για το Βασιλικό Ναυτικό της Σαουδικής Αραβίας με ηλεκτρονικά αμυντικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας.

Η σύμβαση για τα τέσσερα πλοία, μήκους 118 μέτρων (3 μέτρα μακρύτερα από τα LCS της παραλλαγής Freedom), θα προβλέπει ότι κάθε πλοίο θα είναι εφοδιασμένο με το σύστημα Ηλεκτρονικών Μέτρων Υποστήριξης Rigel της Indra (σουίτα Rigel EW). Η σουίτα μπορεί να ανιχνεύσει και να αναλύσει σήματα ραντάρ από άλλα σκάφη-πλατφόρμες στην περιοχή επιχειρήσεων για να εντοπίσει και να ταξινομήσει τα επίπεδα απειλής τους.

MMSC

Το σκάφος, το οποίο θα έχει αυτονομία 5.000 nm, έχει βασιστεί στο πλοίο LCS της παραλλαγής Freedom και θα παράγει τελική ταχύτητα άνω των 30 kt. Τα πλοία θα έχουν εκτόπισμα περίπου 4.200 τόνους, 700 τόνους περισσότερο, από τους 3.500 τόνους της παραλλαγής Freedom .

Indra και SAMI-AEC

Η Indra θα συνεργαστεί με τον εταίρο SAMI-AEC από τη Σαουδική Αραβία, θυγατρική της κρατικής αμυντικής εταιρείας SAMI, με τις δύο εταιρείες να έχουν συνεργαστεί πρόσφατα για τον εξοπλισμό πέντε κορβετών κατηγορίας 2200 Saudi Avante .

Ο Jaime Temes, διευθυντής χερσαίων και ναυτικών συστημάτων στην Indra, ισχυρίστηκε: «Οι ικανότητές μας στο EW, με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, μας επιτρέπουν να συμμετέχουμε σε τόσο φιλόδοξα και απαιτητικά αμυντικά προγράμματα όπως αυτό».

Indra και  Lockheed Martin

Η Indra και η Lockheed Martin έχουν συνεργαστεί σε έργα από τη δεκαετία του 1990, όταν η Indra άρχισε να αναπτύσσει στοιχεία του συστήματος Aegis. Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία για την ανάλυση περαιτέρω επιχειρηματικών ευκαιριών στον τομέα της άμυνας.

Πολλά δις

Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ φέρεται να ενέκρινε μια στρατιωτική πώληση τον Οκτώβριο του 2015 με πιθανή τιμή άνω των 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Σαουδική Αραβία, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων MMCS, μαζί με τον σχετικό εξοπλισμό, ανταλλακτικά και υλικοτεχνική υποστήριξη..

Η Lockheed Martin μπήκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα τον Ιούλιο του 2018, όταν της ανατέθηκε μια σύμβαση 450 εκατομμυρίων δολαρίων για να ξεκινήσει ο σχεδιασμός για την κατασκευή των σκαφών MMSC. Τον Δεκέμβριο του 2019, της ανατέθηκε μια σύμβαση αξίας σχεδόν 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή τεσσάρων MMSC, με το κόστος κάθε μονάδας να εκτιμάται στα 490 εκατομμύρια δολάρια.

MRO

Για τα πλοία Multi-Mission Surface Combatant που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, το βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας αναζητά επί του παρόντος ικανότητα συντήρησης, επισκευής και γενικής επισκευής στη χώρα.

«Πρόσφατα καταλήξαμε σε συμφωνία για την υποστήριξη μιας ικανότητας (maintenance, repair and overhaul) MRO ή συντήρησης, επισκευής και γενικής επισκευής για τα πλοία MMSC εδώ στο βασίλειο», είπε ο Ταξίαρχος Rank ,αρμόδιος του υπουργείου άμυνας των ΗΠΑ. «Αυτό θα φέρει την αιχμή της ικανότητας διατήρησης με αρκετούς Σαουδάραβες εταίρους».

Πρόγραμμα Επέκτασης Ναυτικού της Σαουδικής Αραβίας

Τα πλοία MMSC προμηθεύονται ως μέρος ενός προγράμματος εκσυγχρονισμού για τον ανατολικό στόλο του Βασιλικού Ναυτικού της Σαουδικής Αραβίας που ονομάζεται Πρόγραμμα Επέκτασης Ναυτικού της Σαουδικής Αραβίας.

Το MMSC χρησιμοποιεί το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης COMBATSS-21, που κατασκευάστηκε από τη Βιβλιοθήκη Common Source του Aegis Combat System, επιτρέποντας αντιαεροπορικές και αντιεπιφανειακές ικανότητες σε μια μικρή πλατφόρμα μάχης επιφάνειας (μικρή φρεγάτα).

«Αξίζει να σημειωθεί ότι το LCS είναι ένα από τα πιο σύνθετα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ», δήλωσε ο Ταξίαρχος Rank.

Το Tuwaiq Project προχωρά κανονικά

Με αποδεδειγμένη σειρά συστημάτων διαχείρισης μάχης, το MMSC της Lockheed Martin έχει τη διαλειτουργικότητα που απαιτείται για τους σημερινούς ελιγμούς της ναυτικής δύναμης από κοινού με τους συμμάχους.

Το πρόγραμμα MMSC της Βασιλικής Ναυτικής Δύναμης της Σαουδικής Αραβίας, γνωστό και ως «Tuwaiq Project», προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Fincantieri Marinette Marine

Τα τέσσερα πλοία υπό παραγγελία για το βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Fincantieri Marinette Marine στο Ουισκόνσιν στη λίμνη Μίσιγκαν, σε συνεργασία με τη Lockheed Martin ως κύριο ανάδοχο. Τα πλοία λαμβάνουν τα ονόματα Σαουδαραβών μοναρχών και θα ονομάζονται HMS King Saud, HMS King Fahd, HMS King Abdullah και HMS King Salman.

Το ναυπηγείο της Fincantieri Marine Group (FMG) στο Marinette του Ουισκόνσιν των ΗΠΑ εργάζεται σε τρεις κατηγορίες πλοίων:

1.        τα τρία τελευταία παράκτια μαχητικά πλοία κατηγορίας Freedom για το Ναυτικό των ΗΠΑ,

2.       τα τέσσερα Multi-Mission Surface Combatants (MMSC) για τη Σαουδική Αραβία, όλα σε συνεργασία με κύριο ανάδοχο τη Lockheed Martin και

3.       με πρωταγωνιστή την Fincantieri Marine Group, τις φρεγάτες κλάσης Constellation (FFG 62) για το Ναυτικό των ΗΠΑ.

Από τα μέσα Οκτωβρίου 2023, το πρώτο Σαουδαραβικό MMSC συγκεντρωνόταν (φάση προχωρημένης συναρμολόγησης) μέσα σε ένα υπόστεγο ανέγερσης, τα πρώτα τμήματα του κύτους του μελλοντικού Constellation άρχιζαν να σχηματίζονται και τα τρία τελευταία LCS κατηγορίας Freedom, που είχαν όλα καθελκυστεί, βρίσκονται παραβεβλημένα στις όχθες του ποταμού Menominee δίπλα στο ναυπηγείο.

Το πρώτο MMSC της Σαουδικής Αραβίας, αν και εξωτερικά παρόμοιο με τα πλοία της κατηγορίας Freedom, έχει αρκετές διαφορές, ξεκινώντας με την απόφαση να βάψουν τα πλοία αντί να αφήσουν την υπερκατασκευή σε φυσικό φινίρισμα από αλουμίνιο όπως στα πλοία των ΗΠΑ. Το MMSC θα είναι πιο βαριά οπλισμένο και θα καταργήσει τις επαναδιαμορφώσιμες δυνατότητες του LCS και βέβαια υπάρχουν πάρα πολλές εσωτερικές αλλαγές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της Σαουδικής Αραβίας.

Τα block ( κατασκευαστικά τμήματα) των πλοίων της Σαουδικής Αραβίας και των φρεγατών κλάσης Constellation που ακολουθούν επίσης, κατασκευάζονται στο ναυπηγείο Fincantieri Bay Ship στο Sturgeon Bay του Ουισκόνσιν και μεταφέρονται μέσω του Green Bay στη Marinette Marine για εγκατάσταση-συναρμολόγηση στο πλήρες κύτος.

Σχόλιο

Τα ναυπηγεία της Fincantieri Marinette Marine στις ΗΠΑ, φαίνεται πως δουλεύουν ως ραπτομηχανή και ασταμάτητα, προς όφελος του USN και της Σαουδικής Αραβίας.

Τα ναυπηγεία της εταιρίας Naval Group στο Lorient στη Γαλλία, δουλεύουν ασταμάτητα, προς όφελος του Γαλλικού πολεμικού ναυτικού και του δικού μας Πολεμικού Ναυτικού (φυσικά με το αζημίωτο αλλά προς όφελος της Γαλλικής οικονομίας και αμυντικής βιομηχανίας).

Η χώρα μας, παραδοσιακά ναυτική χώρα, στερείται ακόμα και τώρα, ικανών, αξιόλογων και λειτουργικών ναυπηγείων, αλλά και προγράμματος ναυπήγησης σύγχρονων πολεμικών πλοίων διαφόρων τύπων, που είναι άκρως απαραίτητα, για σταδιακή αντικατάσταση των υπαρχόντων γερασμένων μας πολεμικών πλοίων.

Και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Και δεν τρέχει κανείς. Και δεν μας λέει κανείς τίποτα. Και δεν υπάρχει ένα πλάνο, έστω και ένα όραμα για την αναγέννηση του ΠΝ μας και τον οδικό χάρτη που θα ακολουθήσουμε για να την πετύχουμε.

Και είναι να απορεί κανείς: Δεν υπάρχουν άνθρωποι (αρμόδιοι και σχετικοί) με όραμα για το ΠΝ μας; Όλα ξεκινούν και τελειώνουν στην θολή «Ατζέντα 2030»;

ΠΗΓΗ https://hellenicdefencenet.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου