Τα υποβρύχια τύπου 214 στην ελληνοτουρκική κρίση του 2020 ήταν αυτά που έκαναν την μεγάλη διαφορά, “κλειδώνοντας” τόσο πολεμικά πλοία της Τουρκίας, αλλά και υποβρύχια. Πηγή: Πολεμικό Ναυτικό
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL- Αθήνα
«Δεν είναι δυνατό να αφήσουμε το Πολεμικό Ναυτικό να χάσει την προστιθέμενη αξία που έχει στον αθέατο στόλο του.
«Και σε αυτόν δεν μπορεί παρά να υπολογίζει ο καθένας τόσο επανδρωμένα, όσο και μη επανδρωμένα υποβρύχια», διαμηνύει ανώτατη πηγή, στην προσπάθεια να εξηγήσει την αποστροφή στον λόγο του υπουργού Εθνικής άμυνας στην Βουλή, ο οποίος κατ’ ουσία αποκάλυψε ότι το ναυτικό επιτελείο εργάζεται, όχι μόνο για τον στόλο επιφανείας, αλλά και για τα υποβρύχια.
Στρατιωτικές πηγές τοποθετούν σε τρεις άξονες την «έρευνα αγοράς» υποβρυχίων που βρίσκεται σε μυστική εξέλιξη.
Ο πρώτος έχει να κάνει με τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων κλάσης «Παπανικολής», τύπου 214.
Ο δεύτερος σχετίζεται με την ενίσχυση του επανδρωμένου στόλου υποβρυχίων.
Ο τρίτος με μια Μη Επανδρωμένη υποβρύχια δύναμη που όταν φτάσει στα χέρια του προσωπικού
του στόλου, θ’ αποτελεί το μέσο απαγόρευσης περιοχής.
Ο εκσυγχρονισμός των τύπου 214 είναι μια συζήτηση που έχει ήδη ενταχθεί στην λεγόμενη προτεραιοποίηση των αναγκών στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Συζητήσεις και αλληλογραφία με τους Γερμανούς το ναυτικό επιτελείο έχει κι αυτό δεν το έκρυψε κανείς. Άλλωστε πρόσφατα ελληνικό κλιμάκιο ήταν στην Γερμανία ώστε να βοηθήσει στην διαδικασία που σχετίζεται με τις νέες τορπίλες βαρέως τύπου που ακόμη λείπουν από τα σύγχρονα ελληνικά υποβρύχια.
Τα 214 να μην γίνουν ΜΕΚΟ…
Ο εκσυγχρονισμός αυτός θεωρείται βέβαιο πως θα είναι μια υπόθεση που αφορά τους κατασκευαστές, αν και η ελληνική πλευρά, τουλάχιστον συνομιλητές της σελίδας μας, δηλώνουν ότι οι Γερμανοί παρουσιάζονται σα να μην έχουν αντιληφθεί τα λάθη που έκαναν κατά το παρελθόν.
Ο εκσυγχρονισμός αυτός δεν μπορεί να καθυστερήσει πολύ για δυο λόγους, εξηγούν στρατιωτικές
πηγές.
Ο πρώτος έχει να κάνει με την Μέση Ζωή που διανύουν στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο τα υποβρύχια τύπου 214. Και στο ναυτικό δεν θα ήθελαν να βιώσουν κάτι ανάλογο για τα τέσσερα 214 και το Ωκεανός, με ό,τι συμβαίνει σήμερα στις τέσσερις γερμανικές ΜΕΚΟ.
- Από την άλλη πλευρά, στο Ναυτικό και στις εισηγήσεις που έχουν γίνει προς το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, εξηγούν ότι η Τουρκία ήδη πλησιάζει σημαντικά τον ελληνικό πολλαπλασιαστή ισχύος στο Αιγαίο και την Μεσόγειο, ο οποίος δεν είναι άλλος από τα «μαύρα σκαριά».
Και στο υπουργείο γίνεται αντιληπτό, ιδίως από το Νίκο Δένδια που έζησε ως υπουργός εξωτερικών το 2020 την κρίση στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο, ότι αυτό το asset για τον ελληνικό στόλο δεν μπορεί κανείς να το στερήσει από την χώρα μας.
Ενίσχυση του στόλου των υποβρυχίων αναερόβιας πρόωσης
Η ενίσχυση με νέα υποβρύχια μπορεί να θεωρηθεί κάτι που ίσως προηγηθεί κι από άλλα σημαντικά προγράμματα καθώς το συγκεκριμένο οπλικό σύστημα είναι αυτό που κάνει την μεγάλη και σημαντική διαφορά.
Τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης «Παπανικολής» και ο εκσυγχρονισμένος «Ωκεανός» στις μέρες μας δεν αρκούν, ενώ όσα 209 υπάρχουν, είναι σκαριά που έχουν σχεδόν ολοκληρώσει τον επιχειρησιακό τους βίο.
Η εισήγηση του ναυτικού δεν έχει απλώς την «ισοφάριση» του αριθμού που διαθέτει η Τουρκία, αλλά και κάτι παραπάνω.
Τα Μη Επανδρωμένα υποβρύχια και η ατζέντα 2030
Οι δε συνομιλητές για μια τέτοια κίνηση δεν είναι ένας. Και αυτό είναι αποτέλεσμα της συμπεριφοράς που έχουν επιδείξει σε αρκετά ζητήματα οι Γερμανοί.
Τα Μη Επανδρωμένα Υποβρύχια που εντάσσονται στην ατζέντα 2030 και πολλές φορές έχει αναφερθεί σε αυτά ο υπουργός, είναι ο τρίτος άξονας.
Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις με συγκεκριμένο φορέα από την Ευρώπη.
Πού θα φτάσουν αυτές κι αν στο συγκεκριμένο πλάνο θα τοποθετηθούν κι άλλοι «μνηστήρες» κανείς δεν μπορεί να το πει στην παρούσα στιγμή.
ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου