Γερμανοί επιτελείς ξεναγούνται στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας και στις νέες εγκαταστάσεις των Μ-346 εκπαιδευτικών αεροσκαφών. Πηγή: Πολεμική αεροπορία
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL
Μπροστά σ’ ένα MOU (σ.σ. memorandum of understanding) βρίσκεται η HAF και η Luftwaffe, δηλαδή η γερμανική πολεμική αεροπορία ύστερα κι από επίσημη εμφάνιση Γερμανών ιπταμένων στο Κέντρο Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα.
Στις 24 Μαρτίου η Hellas Journal έγραφε ότι υπάρχει γερμανικό ενδιαφέρον από την Luftwaffe για να στείλει ιπταμένους της στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα να εκπαιδευτούν από τους επίσης Νατοϊκούς αεροπόρους της Ελλάδας.
Δυο μήνες μετά κι αφού είχε προηγηθεί σειρά αλληλογραφίας, οι Γερμανοί προσγειώθηκαν στην Καλαμάτα ώστε να δουν από κοντά το νέο κέντρο εκπαίδευσης που χτίζεται στην Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, ενημερώθηκαν για το έργο και τις δυνατότητες του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου Πτήσεων, ενώ ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις των Επίγειων Συστημάτων Εκπαίδευσης (Ground Based Training Systems – GBTS), στις υποδομές υποστήριξης πτήσεων, καθώς και στις 362 και 364 Μοίρες Εκπαίδευσης Αέρος.
Πηγές από το αεροπορικό επιτελείο επισημαίνουν ότι οι διαπραγματεύσεις δεν σταματούν στην Luftwaffe καθώς μια ακόμη ευρωπαϊκή χώρα, κράτος μέλος της Συμμαχίας, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον ν’ αναπτυχθούν εκτός από τακτικές και εκπαιδευτικές σχέσεις με την Ελλάδα.
Ξεκαθαρίζεται, ωστόσο, ότι τα παραπάνω δεν μπορούν να συμβούν από τη μια ημέρα στην άλλη, διότι στην παρούσα στιγμή τα νέα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Μ-346 δεν αρκούν για τις ανάγκες της ελληνικής αεροπορίας.
Επιπλέον το αεροπορικό επιτελείο θέτει ως στόχο να μην υπάρχει μόνο η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η αποστολή ενός αριθμού νέων αλλοδαπών ιπταμένων στην Καλαμάτα. Στόχος είναι να δημιουργηθεί όλη εκείνη η υποδομή που χρειάζεται ώστε το Διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο εκτός από ελκυστικό να είναι ουσιαστικό για την ίδια την αεροπορία η οποία γνωρίζει ότι γίνεται ανταγωνιστική σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία όπου πριν λίγα 24ωρα συμφώνησε με τους Ολλανδούς για την εκπαίδευσή τους στο ιταλικό έδαφος.
Το Μ-346 τοποθετεί τους νέους ανθυποσμηναγούς μέσα στο μαχητικό με το οποίο θα επιχειρούν. Σε πολλά το νέο εκπαιδευτικό jet αεροσκάφος είναι ίδιο ή παρόμοιο με τα μαχητικά που διαθέτει ο αεροπορικός στόλος της χώρας.
Και επειδή υπάρχουν ενδιαφερόμενοι σε Δύση και Ανατολή από συμμάχους που θέλουν να εκπαιδευτούν στην Ελλάδα, στο αεροπορικό επιτελείο δεν έχει φύγει η σκέψη για μια επιπλέον επένδυση στα Μ-346, είτε Εθνική, είτε μέσω της συμφωνίας που έχει γίνει με την Ισραηλινή εταιρεία.
Μήνυμα υπεροχής στον ουρανό της Μεσογείου
Το προηγούμενο μεγάλο comao της αεροπορίας στον ουρανό της Μεσογείου είχε φτάσει τα 60 μαχητικά αεροσκάφη. Ο αριθμός που απογειώθηκε από τις πολεμικές μοίρες αυτή τη φορά για την εκπαίδευση σε εναέριο εφοδιασμό με καύσιμο ήταν παρόμοιος.
56 F-16, ημέρα και νύχτα με ισάριθμους αεροπόρους έκαναν την απαιτητική άσκηση. 8 μοίρες με F-16 απογείωναν τετράδες μαχητικών την ημέρα και τριάδες κατά τη διάρκεια της νύχτας, την στιγμή που η IAF χρησιμοποίησε δυο ιπτάμενα τάνκερ.
Είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστική η ανάρτηση των Ισραηλινών στο Χ οι οποίοι κάνουν λόγω για εκπαίδευση «στους ελληνικούς ουρανούς».
https://x.com/idfonline/status/1796558652121460902
«Ολοκληρώθηκε αυτή την εβδομάδα (Τρίτη) εκπαίδευση της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία στους ελληνικούς ουρανούς. Στο πλαίσιο της άσκησης, που περιελάμβανε ημερήσιο και νυχτερινό ανεφοδιασμό με αεροσκάφη ανεφοδιασμού τύπου «Ram» της μοίρας 120 (η μοίρα ανεφοδιασμού της Πολεμικής Αεροπορίας), δεκάδες ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη πέταξαν και ανεφοδιάστηκαν στον αέρα.», γράφουν οι επιτελείς της IAF στο Χ επιχειρώντας στην συγκεκριμένη στιγμή ν’ αναδείξουν την συμμαχική σχέση με την Ελλάδα αλλά και το μνημόνιο αμυντικής συνεργασίας που ξετυλίγουν τα δυο επιτελεία.
Οι Ισραηλινοί έχουν στο οπλοστάσιο τους συνολικά 7 Boeing 707 και ακόμη 4 KC-130 Hercules. Πρόσφατα παρήγγειλαν από τις ΗΠΑ ακόμη 4 KC-46 Pegasus, ωστόσο όλοι σχεδόν οι Έλληνες αεροπόροι είναι πιστοποιημένοι στο Air Refueling καθώς η HAF εκτός από τους Ισραηλινούς συνεργάζεται τόσο με τους Αμερικανούς της USAF όσο και με τους Γάλλους της Armee D’elAir που διαθέτουν ιπτάμενα τάνκερ.
Στόχος είναι πιστοποίηση και η παραμονή διαθεσιμότητας, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει τουλάχιστον μια φορά κάθε χρόνο να προχωρούν σε Air Refueling ενώ για τον εναέριο ανεφοδιασμό κατά τη διάρκεια της νύχτας ο χρόνος περιορίζεται στο εξάμηνο καθώς αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας.
Με δεδομένο ότι ο χώρος δράσης της αεροπορίας ξεφεύγει πλέον από τον ουρανό του Αιγαίου κι έχει επεκταθεί σχεδόν σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο, το Αεροπορικό Επιτελείο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον εναέριο εφοδιασμό και στη συνεχή εκπαίδευση των Ελλήνων ιπτάμενων.
Η κοινή εκπαίδευση πέρα από την ουσιαστική συμβολή στην εκπαίδευση λαμβάνει και υψηλού συμβολισμού χαρακτήρα.
Ιδιαίτερη αξία έχει ότι η άσκηση έγινε νότια της Κρήτης στους ουρανό της Μεσογείου και στα σημεία εκείνα που η Άγκυρα κομπάζει περί του παράνομου τουρκο-λιβυκού μνημονίου.
Επιπλέον δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο ότι η άσκηση διεξήχθη στην αρχή της εβδομάδας, ενώ πριν λίγες ώρες ο Ταγίπ Ερντογάν που ασκεί σφοδρή κριτική στο Τελ Αβίβ για τις επιθέσεις στην Γάζα και την Ράφα, είχε συνάντηση με τον Λίβυο πρωθυπουργό στην Άγκυρα όπου μεταξύ άλλων συζήτησαν για το Μεσανατολικό μέτωπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου