Μεταξύ των συστημάτων που δοκιμάστηκαν στα πρώτα Sea Trials της γαλλικής φρεγάτας «Amiral Ronarc’h», όπως αποκάλυψε το Onalert.gr, ήταν και τα δύο ανθυποβρυχιακά συστήματα CAPTAS-4 και Kingclip MK2, τα οποία διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό όλες οι φρεγάτες FDI.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η δοκιμή των δύο Sonar δεν περιορίστηκε απλά στην λειτουργία τους και στον τρόπο χειρισμού τους από το εξειδικευμένο πλήρωμα του Nationale Marine, αλλά επεκτάθηκε σε διαδικασίες εντοπισμού υποβρυχίων και μάλιστα σε συνθήκες οι οποίες παραπέμπουν σε πραγματικές επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, το Sonar CAPTAS-4 χρησιμοποιήθηκε – όπως ανέφεραν αρμόδιες πηγές στο Onalert.gr – για πρώτη φορά σε νέα εκσυγχρονισμένη έκδοση, η οποία πρόκειται να πιστοποιηθεί κατά τη διάρκεια των επόμενων θαλάσσιων δοκιμών οι οποίες τοποθετούνται χρονικά εντός Δεκεμβρίου.
Οι εικόνες που έδωσε στην δημοσιότητα το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό είναι ενδεικτικές από τις δοκιμές της «Amiral Ronarc’h» ανοιχτά της Βρέστης στον Βισκαϊκό Κόλπο, στις οποίες συμμετείχε, μεταξύ άλλων, και ένα από τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια του Marine Nationale, αλλά και ένα ελικόπτερο H-160. Συγκεκριμένα πρόκειται για το υποβρύχιο «Tourville» κλάσης Suffren, το όποιο επίσης βρίσκεται σε περίοδο δοκιμών πριν παραδοθεί στο γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.
Τα πρώτα στοιχεία από τα Sea Trials της πρώτης Belharra βρίσκονται ήδη εν γνώση των Στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού και ενώ το Ναυτικό Επιτελείο βρίσκεται εν αναμονή της δεύτερης περιόδου δοκιμών, η οποία τοποθετείται χρονικά εντός Δεκεμβρίου αλλά και της έναρξης των Sea Trials της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» στις αρχές του 2025.
Την ίδια ώρα η Thales, κατασκευάστρια εταιρεία των Sonar μεταβλητού βάθους (Variable Depth Sonar) CAPTAS-4, παρουσίασε τις επιδόσεις του στο πλαίσιο της έκθεσης Euronaval, επίσης στη Βρέστη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Thales, το CAPTAS-4 κατάφερε να εντοπίσει εχθρικό υποβρύχιο σε απόσταση που φτάνει τα 140 χιλιόμετρα. Είναι σίγουρα μια εντυπωσιακή επίδοση, η οποία αν συνδυαστεί με τη δυνατότητα εντοπισμού υποβρυχίων από το Sonar τρόπιδας Kingklip MK-2 στα 25 χιλιόμετρα, μετατρέπουν τις φρεγάτες Belharra σε κορυφαίο «θηρευτή» υποβρυχίων.
Αν προστεθούν σε αυτά τα δεδομένα και οι ανθυποβρυχιακές δυνατότητες που διαθέτουν τα ελικόπτερα Romeo, είναι εύκολα αντιληπτό ότι οι νέες φρεγάτες του Στόλου πέρα από το μεγάλο αντιαεροπορικό «αποτύπωμα», θα αποτελούν εφιάλτη για κάθε εχθρικό υποβρύχιο, όχι μόνο στο κλειστό Αιγαίο αλλά και στην ανοιχτή ανατολική Μεσόγειο. Το Marine Νationale δεν διαθέτει στο οπλοστάσιο του τα κορυφαία παγκοσμίως ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα Romeo, κατά συνέπεια ο συνδυασμός CAPTAS-4, Kingklip MK-2 και Romeo θα δοκιμαστεί στις ελληνικές θάλασσες, όταν ήδη το Πολεμικό Ναυτικό θα έχει παραλάβει την πρώτη Belharra «ΚΙΜΩΝ» εντός του 2025.
Ήδη, το Πολεμικό Ναυτικό έχει παραλάβει και σταδιακά εντάσσει επιχειρησιακά τα πρώτα 3 ελικόπτερα Romeo, ενώ εντός του 2025 αναμένεται να φτάσουν από τις ΗΠΑ και τα υπόλοιπα 4.
Το CAPTAS-4 θεωρείται το κορυφαίο παγκοσμίως Sonar μεταβλητού βάθους, το οποίο ήδη από το 2021 έχει βραβευτεί από το US NAVY με το «Hook’em», την κορυφαία διάκριση για τις επιδόσεις που επέδειξε σε όλες τις μεγάλες ανθυποβρυχιακές ασκήσεις του ΝΑΤΟ.
Χρησιμοποιήθηκε με τεράστια επιτυχία από τις γαλλικές φρεγάτες FREMM και αποδείχθηκε εξαιρετικά αποτελεσματικό στο Anti-submarine Warfare περιβάλλον και στο «κυνήγι» των «εχθρικών» υποβρυχίων με δυνατότητα εντοπισμού, παρακολούθησης και εγκλωβισμού τους σε πολύ μεγάλες αποστάσεις. Το ίδιο βραβείο κέρδισαν οι γαλλικές φρεγάτες και τα επόμενα δύο χρόνια στο πλαίσιο ασκήσεων με Μονάδες του 6ου Στόλου του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού.
Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι το US NAVY επέλεξε το CAPTAS-4 έναντι κάθε άλλου συρόμενου ανθυποβρυχιακού Sonar μεταβλητού βάθους προκειμένου να εξοπλίσει τις φρεγάτες κλάσης «Constellation», οι οποίες περιλαμβάνονται και στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού μας Ναυτικού. Το πρώτο CAPTAS-4 παραδόθηκε ήδη στο US NAVY τον Οκτώβριο του 2023.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου