Τρίτη 4 Απριλίου 2023

OH-58D Kiowa Warrior (OH-58F Fox) Armed Reconnaissance Helicopter

Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος 

OH-58D Kiowa Warrior (OH-58F Fox) Armed Reconnaissance Helicopter

Το Armed OH-58D Kiowa Warrior, σε υπηρεσία με τον αμερικανικό στρατό, προμηθεύεται από την Bell Helicopter Textron του Φορτ Γουόρθ του Τέξας. Περίπου 375 Kiowa βρίσκονται σε υπηρεσία και το μονοκινητήριο, διπλό οπλισμένο αναγνωριστικό ελικόπτερο έχει αναπτυχθεί για την υποστήριξη των ενόπλων δυνάμεων των Ηνωμένων Πολιτειών σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Αϊτής, της Σομαλίας και του Κόλπου της Αραβίας (Desert Storm και Desert Shield).

Το 2002, οι Kiowa αναπτύχθηκαν ως μέρος των δυνάμεων SFOR του ΝΑΤΟ στη Βοσνία και, το 2003, 120 Kiowa αναπτύχθηκαν για την υποστήριξη της Επιχείρησης Iraqi Freedom. Κατά τη διάρκεια αυτής της επιχείρησης χάθηκαν 29 ελικόπτερα. Ο στόλος του αμερικανικού στρατού Kiowa πέτυχε συνολικά 750.000 ώρες μάχης μέχρι το τέλος του 2011.

Το πιο πρόσφατο μοντέλο, το OH-58D Kiowa Warrior, λειτουργεί κυρίως σε έναν ένοπλο αναγνωριστικό ρόλο για την υποστήριξη των χερσαίων στρατευμάτων. Το OH-58 έχει εξαχθεί στην Αυστρία, τον Καναδά, την Κροατία, τη Δομινικανή Δημοκρατία, την Ταϊβάν την Σαουδική Αραβία και την Ελλάδα. Έχει επίσης παραχθεί με άδεια στην Αυστραλία.

OH-58D Kiowa Warrior, οπλισμένος ο ρόλος του ελικοπτέρου αναγνώρισης Η κύρια αποστολή του ελικοπτέρου είναι ο ρόλος της αναγνώρισης και της επίθεσης. Το ελικόπτερο μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί για την εκτέλεση ρόλων μεταφοράς και χρησιμότητας χρησιμοποιώντας κιτ εξοπλισμού εγκατεστημένα εξωτερικά σε υπάρχοντα σκληρά σημεία.

Ένα άγκιστρο μεταφοράς φορτίου έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει φορτία έως 2.000 λίβρες. Η εκκένωση τραυματιών έκτακτης ανάγκης μπορεί να πραγματοποιηθεί μεταφέροντας δύο θύματα σε απορρίμματα (φορεία), συν πάνω από 320 κιλά προμηθειών σε ακτίνα λειτουργίας άνω των 185 χιλιομέτρων. Το Kiowa μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εισαγωγή έως και έξι στρατευμάτων για αποστολές ασφαλείας κρίσιμων σημείων.

Δύο Kiowa μπορούν να μεταφερθούν σε αεροσκάφος C-130. Για μεταφορά αέρα, οι κάθετοι στροφείς πτερυγίου της ουράς, τα πτερύγια του κύριου ρότορα και ο οριζόντιος σταθεροποιητής διπλώνονται και αφαιρούνται το στόχαστρο που είναι τοποθετημένο στον ιστό, η κεραία IFF και ο κάτω κόφτης καλωδίων. Το σύστημα προσγείωσης μπορεί να γονατίσει για να μειώσει το ύψος.

Ένοπλο αναγνωριστικό ελικόπτερο επόμενης γενιάς

Το OH-58D Kiowa Warrior επρόκειτο να αντικατασταθεί από το οπλισμένο αναγνωριστικό ελικόπτερο επόμενης γενιάς (ARH) εντός του αμερικανικού στρατού. Μια σύμβαση αξίας 211 εκατομμυρίων δολαρίων για το ARH, μια στρατιωτική έκδοση του Bell 407, ανατέθηκε στην Bell Helicopter τον Ιούλιο του 2005. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Bell έπρεπε να προμηθεύσει 368 ελικόπτερα μεταξύ 2008 και 2013.

Προκειμένου να αντικατασταθούν τέσσερα τάγματα επιθετικών ελικοπτέρων Εθνικής Φρουράς Στρατού, ο αριθμός των ελικοπτέρων που θα παραδοθούν αυξήθηκε από 368 σε 512. Τον Ιούλιο του 2008, ο στρατός των ΗΠΑ ανακάλυψε ότι το πρόγραμμα ARH είχε υπερβεί τα όρια κόστους-ανάπτυξης του νόμου Nunn-McCurdy . Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα ARH τερματίστηκε τον Οκτώβριο του 2008.

Πρόγραμμα βελτίωσης της ασφάλειας Kiowa (SEP) Για να διατηρηθεί η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα του στόλου της Kiowa μέχρι τη συνταξιοδότησή του, ξεκίνησε ένα πρόγραμμα βελτίωσης της ασφάλειας (SEP) ως μέρος του προγράμματος ανανέωσης του Στρατού του ελικοπτέρου το 1998. Το SEP παρείχε αναβαθμίσεις κινητήρα και βελτιωμένα συστήματα ελέγχου υπολογιστή για 292 ελικόπτερα Kiowa. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε το 2011.

Τον Μάρτιο του 2009, ο Στρατός των ΗΠΑ ανέθεσε σύμβαση στην Bell Helicopter για την αναβάθμιση επιπλέον 27 αεροσκαφών OH-58D στο πλαίσιο του Kiowa Warrior SEP.

Οι εργασίες αναβάθμισης στα 27 αεροσκάφη ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2009 και οι παραδόσεις ξεκίνησαν το τελευταίο τρίμηνο του 2009 με ρυθμό τριών αεροσκαφών το μήνα. Τον Μάρτιο του 2010 ο στρατός των ΗΠΑ ανέθεσε σύμβαση για την τροποποίηση των τελικών 30 αεροσκαφών OH-58D στο πλαίσιο του SEP. Οι εργασίες για την τελική παρτίδα αεροσκαφών στο SEP ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 2010 και ολοκληρώθηκαν το 2011. Η αναβάθμιση πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο 1 της Bell Helicopter στο Φορτ Γουόρθ του Τέξας.

Ελικόπτερο OH-58F Fox

Τον Οκτώβριο του 2010, ο στρατός των ΗΠΑ παρείχε την ονομασία «Fox» στην αναβαθμισμένη έκδοση του OH-58D Kiowa Warriors. Η νέα έκδοση είναι γνωστό ότι είναι OH-58F ή Fox και θα έχει αναβαθμισμένο πιλοτήριο και αισθητήρα. Ο αναβαθμισμένος στόλος αναμένεται να αναπτυχθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2015.

OH-58F Fox

Το OH-58F είναι η επόμενη γενιά Kiowa Warrior που σχεδιάστηκε ειδικά για την αποστολή ανίχνευσης επίθεσης επόμενης γενιάς του Στρατού. Βασισμένο στα αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα του προκατόχου του, ενώ προσθέτει την τελευταία λέξη της προηγμένης τεχνολογίας, το OH-58F ανταποκρίνεται στο κάλεσμα για επιμονή, μυστικότητα και φονικότητα. Το OH-58F διαθέτει βελτιωμένους αισθητήρες, νέο υλικό και λογισμικό ελέγχου πιλοτηρίου, τρεις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, έναν διπλό περιττό ψηφιακό ελεγκτή κινητήρα και τον πιο πρόσφατο εξοπλισμό που μπορεί να επιβιώσει αεροσκάφος. Η τεχνολογία Manned-Unmanned Operations Level II (MUM-O) έχει επίσης ενσωματωθεί για να παρέχει αυξημένη επίγνωση της κατάστασης και βελτιωμένη διοίκηση και έλεγχο στο πεδίο της μάχης.

Βασικά Χαρακτηριστικά και Οφέλη

OH-58F –

Αισθητήρας στη μύτη

Νέο υποσύστημα ελέγχου και εμφάνισης 5 (CDS5)

Βελτιωμένο MCPU

Ενσωματωμένο κοινό σύστημα προειδοποίησης πυραύλων (CMWS)

FADEC διπλού καναλιού

Ενσωματωμένο επίπεδο II MUM-O (Επανδρωμένες-Μη Επανδρωμένες Επιχειρήσεις)

Όπλα

M3P ,50 Cal. Πολυβόλο

Rocket Pods 2,75” (7 βολές)

Πύραυλοι Hellfire καθοδηγούμενοι με λέιζερ (προαιρετικά)

Ψηφιακό πιλοτήριο

OH-58F

Λειτουργικό μόνος πιλότος

2 έγχρωμες οθόνες 5×7

1 Έγχρωμη οθόνη 6×8

Διπλά, ανεξάρτητα κανάλια χαρτών

Υποσύστημα ελέγχου και εμφάνισης έκδοση 5 (CDS5)

SWB 4 και πέρα

Βελτιωμένο MCPU

Ένδειξη στάσης αναμονής έκτακτης ανάγκης (ESIS)

Απόδοση/Αξιοπιστία

Κινητήρας 250 C30R/3 (FADEC) διπλού καναλιού FADEC

Κουδούνι 406 Μετάδοση

CBM – Συντήρηση βάσει συνθηκών

Καθοδήγηση πλοήγησης

P3I EGI (GPS/INS)

Πλοήγηση σε όλο τον κόσμο

Επικοινωνία/Ταυτοποίηση/Διαλειτουργικότητα

AN/ARC-231 UHF/VHF/SATCOM (2)

AN/ARC-201 VHF FM (2)

Ψηφιακές Επικοινωνίες (IDM 304)

Ψηφιακό ICS

Βελτιωμένη διαμόρφωση συχνότητας (IFM)

APX-123 (λειτουργία 5)

Blue Force Tracker (BFT)

Πιστοποιημένο VMF

Αισθητήρες

Προηγμένο FLIR, I2, Έγχρωμη τηλεόραση

Std & Eyesafe LRF/D

Δείκτης λέιζερ

Laser Spot Tracker

Λύση High Skids & Side Beam

Ομαδικό επίπεδο II UAS - σε οποιαδήποτε οθόνη

Βιωσιμότητα

Ικανοποιήστε ή υπερβείτε τις απαιτήσεις R&M

Τρέχον και προβλεπόμενο ποσοστό ετοιμότητας (>80%)

Υποστηρίζεται στο τρέχον σύστημα Στρατού

Ολοκληρωμένη συντήρηση βάσει συνθηκών (CBM)

Οπλισμός και Θνησιμότητα

OH-58F – Εικόνα: scoutsout.com

Εκτοξευτής σωλήνας M260-7 2.75 FFAR (έως 2)

0,50 πολυβόλο (M3P)

Σύστημα διαχείρησης εκτόξευσης όπλων MIL-STD-1760

(Με αυτό διαχειρίζεται και ρίχνει διάφορα οπλικά συστήματα. https://www.mil-1553.com/m4k1553pxs-1760-multi-protocol-4000)

Ψηφιακός εκτοξευτής HELLFIRE

Ενσωμάτωση JAGM

Εκσυγχρονισμένος εκτοξευτής πυραύλων

Εξοπλισμός επιβίωσης αεροσκαφών

Ενσωματωμένο κοινό σύστημα προειδοποίησης πυραύλων (CMWS)

Ενσωματωμένος δέκτης προειδοποίησης ραντάρ APR-39A(v)4 Pulse/Doppler

Ενσωματωμένος δέκτης προειδοποίησης λέιζερ AN/AVR 2B

AN/APR-39A

AN/APR-39A (V)2 –

Goodrich AN/AVR-2B(V) Laser Warning System (LWS)

Επιβίωση

LW/Επισκευάσιμο θωρακισμένο σταθμό πληρώματος (πλάτη καθίσματος, πλάι, κάτω, καυστήρας, έλεγχος καυσίμου)

Κιβώτια ταχυτήτων 30 λεπτών (αντοχή κίνησης 30 λεπτών χωρίς λάδι)

Περιττοί έλεγχοι πτήσης πιλοτηρίου

Βαλλιστικά ανεκτικές λεπίδες και κυψέλες καυσίμου

Κρυφή εξάτμιση, μικρή παρουσιαζόμενη περιοχή και χαμηλή υπογραφή IR

Essential Specifications

Cruise Speed with Weapons 95 kts 176 kph

Range 140 nm 260 km

Seating 2 crew seats in cockpit

Maximum Gross Weight 5,500 lbs 2,495 kg

Powerplant One (1) Rolls-Royce 250-C30R3

650 shp 485 kW

OH-58F Block II

Η Bell λέει ότι το επίδειξης OH-58 Block II «παίρνει ένα OH-58 Kiowa Warrior και το κάνει μια λύση γρήγορου πεδίου, χαμηλού κινδύνου και χαμηλότερου κόστους» για την αναμενόμενη επιχειρησιακή απαίτηση του Στρατού στα 6.000 πόδια, Απόδοση 95 μοιρών. Αυτή η απόδοση μπορεί να επιτευχθεί με αναβαθμίσεις πρόωσης και μετάδοσης κίνησης στην υπάρχουσα πλατφόρμα, λέει η εταιρεία.

Το αεροσκάφος Block II βασίζεται στο πρόγραμμα αναβάθμισης πιλοτηρίου και αισθητήρα του μοντέλου OH-58F (CASUP) με την προσθήκη ενός νέου συστήματος κινητήρα, μετάδοσης και ρότορα Honeywell HTS900. Το πρόγραμμα CASUP αντικαθιστά τον αισθητήρα που τοποθετείται στον ιστό του OH-58D με έναν αισθητήρα τοποθετημένο στη μύτη, ενημερώνει το πιλοτήριο με έγχρωμες, πολυλειτουργικές οθόνες και ενσωματώνει πλήρη έλεγχο ψηφιακού κινητήρα και κοινό σύστημα προειδοποίησης πυραύλων. Όπως και με το υποψήφιο ελικόπτερο EADS, το αεροσκάφος OH-58 Block II μπορεί να εξοπλιστεί με πολυβόλο M3P, ρουκέτες 2,75 ιντσών και πυραύλους Hellfire. Πηγή ainonline.com

Κινητήρας Honeywell HTS900 (OH-58F)

Ο κινητήρας Honeywell HTS900 είναι ένας κινητήρας σχεδιασμού νέου τύπου για να παρέχει ανώτερη απόδοση σε υψηλές, ζεστές συνθήκες, απόδοση καυσίμου και λειτουργικό κόστος», δήλωσε ο Mike Cuff, Αντιπρόεδρος της Honeywell, Helicopters and Surface Systems. «Αυτή η πιστοποίηση καταδεικνύει τη συνεχή επιτυχία της Honeywell στην ανάπτυξη των κινητήρων στροβιλοκινητήρων υψηλότερης απόδοσης στον κόσμο τόσο για το εμπορικό όσο και για το στρατιωτικό τμήμα.

«Ο κινητήρας Honeywell HTS900 παράγει πάνω από 1.000 ίππους άξονα (SHP) που απεγκαταστάθηκαν στο επίπεδο της θάλασσας σε μια τυπική ημέρα – και έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 1.000 ώρες πτήσης», Πηγή aero-news.net

OH-58D cockpit

Το Kiowa ήταν το πρώτο ελικόπτερο του αμερικανικού στρατού που διέθετε πιλοτήριο all-glass . Το πιλοτήριο προμηθεύεται από την Sperry Flight Systems και είναι εξοπλισμένο με δείκτη πολλαπλών στόχων παρακολούθησης / κινούμενου στόχου, σύστημα συμβόλων οθόνης ANVIS (σύστημα νυχτερινής όρασης αεροπορίας) και οθόνη τοποθετημένη στο κράνος.

Οι κύριες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών παρέχουν πληροφορίες για την κατάσταση, έλεγχο επικοινωνιών και βίντεο θέασης που είναι τοποθετημένο στον ιστό. Μια συσκευή εγγραφής βίντεο αποθηκεύει την τηλεόραση και τις θερμικές εικόνες από την αποστολή και επιτρέπει την αναπαραγωγή στο πιλοτήριο.

Όπλα Kiowa Το OH-58D είναι εξοπλισμένο με δύο γενικούς πυλώνες όπλων γρήγορης αλλαγής. Κάθε πυλώνας μπορεί να οπλιστεί με δύο πυραύλους Hellfire, επτά πυραύλους Hydra 70, δύο πυραύλους Stinger αέρος-αέρος ή ένα σταθερό εμπρός πολυβόλο διαμετρήματος 0,50.

Πύραυλοι Hellfire

Κύρια Λειτουργία: Βλήμα στόχου/αντιθωρακισμένου σημείου αέρος-εδάφους και επιφανείας-εδάφους

Κύριος ανάδοχος: Hellfire Systems, LLC – A Boeing – Lockheed Martin Joint Venture

Πρόωση: ATK (τώρα Orbital ATK) πυραυλοκινητήρας στερεού προωθητικού (IM HELLFIRE Propulsion System).

AGM-114A: ATK M120E3; AGM-114B: ATK M120E4; AGM-114L: ATK M120E4

Μήκος: 5,33 πόδια (1,62 m); AGM-114L: 5,77 πόδια (1,76 μ.)

Διάμετρος: 7 ίντσες (17,8 cm)

Άνοιγμα φτερών: 28 ίντσες (0,71 μ.)

Βάρος: 98 έως 109 λίβρες (44,5 έως 49,4 κιλά). AGM-114R: 109 λίβρες (49,4 κιλά)

Ταχύτητα: Υποχητικός

Εμβέλεια: AGM-114 K/L/M/N: 4,97 μίλια (8.000 m)

Το AGM-114R εκτοξεύτηκε στα 3.000 πόδια (914 μέτρα):

4,97 μίλια (8.000 m) – LOAL, υψηλή τροχιά

4,41 μίλια (7.100 m) – LOAL, χαμηλή/άμεση τροχιά

Καθοδήγηση: Αναζητητής ημι-ενεργού λέιζερ (SAL). AGM-114L: Ανιχνευτής ραντάρ κυμάτων χιλιοστών (MMW).

Κεφαλή: AGM-114 A/C/F/K/K-2/L/P/P+: Σχηματισμένη κεφαλή γόμωσης

AGM-114F-A/K-2A/P-2A: Σχηματισμένη κεφαλή γόμωσης με μανίκι frag

AGM-114M/N: Κεφαλή κατακερματισμού έκρηξης (το AGM-114N είναι μια θερμοβαρική έκδοση με γόμωση αύξησης μετάλλων)

AGM-114R: Ενσωματωμένη κεφαλή πολλαπλών χρήσεων Blast Frag Sleeve (IBFS)

Υπάρχουν νέες εκδόσεις με μεγαλύτερη εμβέλεια τα 11,5 χιλιόμετρα

Πηγή fi-aeroweb.com

Εκτοξευτής πυραύλων LAU-68 με επτά πυραύλους 2,75″ Hydra 70

Hydra-70 Family

Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι εννέα κύριες παραλλαγές του πυραύλου Hydra-70:

M151 Ισχυρά Εκρηκτικό:

Το M151 HEPD είναι μια ενιαία κατακερματισμένη κεφαλή κατά προσωπικού 10 λιβρών κατά προσωπικού, κατά υλικού με το Μ423 Point Detonating Fuze. Κατά την έκρηξη, η κεφαλή τεμαχίζεται σε χιλιάδες μικρά θραύσματα υψηλής ταχύτητας. Η εκρηκτική κεφαλή έχει μήκος 16,2" και ζυγίζει 9,3 κιλά.

M156:

Ο λευκός φώσφορος M156 (καπνός) χρησιμοποιείται κυρίως για τη σήμανση στόχων. Το M156 έχει τα ίδια βαλλιστικά χαρακτηριστικά με το M151 και είναι παρόμοιας κατασκευής. Το υλικό πλήρωσης για το M156 είναι 2,2 λίβρες λευκού φωσφόρου με φόρτιση έκρηξης 0,12 λιβρών της σύνθεσης Β. Η συντηγμένη κεφαλή έχει μήκος 16,2 ιντσών και βάρος 9,65 λίβρες.

M229 Υψηλή Εκρηκτική:

Η κεφαλή M229 High Explosive είναι μια βαρύτερη έκδοση του M151. Ο στρατός των ΗΠΑ δεν αγοράζει αυτήν την παραλλαγή. Η εκρηκτική κεφαλή έχει μήκος 26" και ζυγίζει 17 κιλά.

M255A1 Flechette:

Η κεφαλή Flechette M255A1 αποτελείται από ένα συγκρότημα κώνου μύτης, μια θήκη κεφαλής, μια ενσωματωμένη ασφάλεια, 1.179 φλσέτες 60 κόκκων και ένα συγκρότημα γόμωσης εξώθησης. Η κύρια ασφάλεια (M439) έχει ρυθμιστεί εξ αποστάσεως με την Πολυλειτουργική οθόνη Aerial Rocket Control System (ARCS) (ARCS) ή το Rocket Management System (RMS) για να παρέχει εμβέλεια από 500 μέτρα έως 7.200 μέτρα. Κατά την εκδίωξη, οι 1.179 60-κοκκίων, σκληρυμένο χάλυβα flechettes χωρίζονται και σχηματίζουν μια δισκοειδή μάζα που διασπάται με κάθε flechette να παίρνει μια ανεξάρτητη τροχιά. Το flechette χρησιμοποιεί κινητική ενέργεια που προέρχεται από την ταχύτητα του πυραύλου για να παράγει την επιθυμητή πρόσκρουση και διείσδυση του στόχου. Η εκρηκτική κεφαλή έχει μήκος 26,9" και ζυγίζει 14 κιλά.

M257 Illuminating Flare:

Η κεφαλή M257 Illuminating έχει σχεδιαστεί για να παρέχει φωτισμό πεδίου μάχης και δεν απαιτεί τη χρήση γυαλιών υπέρυθρων (IR). Ο πύραυλος εκτόξευσης M257 μπορεί να εκτοξευθεί είτε από αεροσκάφος σταθερής πτέρυγας είτε από αεροσκάφος με περιστροφικά φτερά. Η ασφάλεια καύσης κινητήρα M442 λειτουργεί μετά από καθυστέρηση 9 δευτερολέπτων. Η εκρηκτική κεφαλή έχει μήκος 29,1" και ζυγίζει 11 κιλά.

M261 Υποπυρομαχικά πολλαπλών χρήσεων (MPSM):

Η κεφαλή MPSM (το βάρος είναι 13,9 λίβρες) παρέχει βελτιωμένη θανατηφόρα αποτελεσματικότητα έναντι στόχων περιοχής όπως ελαφριά θωράκιση, τροχοφόρα οχήματα, υλικό και προσωπικό. Τα υποπυρομαχικά M73 αναπτύσσονται πάνω από τον στόχο και κατεβαίνουν σχεδόν κάθετα. Η κεφαλή M261 είναι μια κεφαλή φορτίου που αποτελείται από ένα συγκρότημα κώνου μύτης, μια θήκη, ενσωματωμένη ασφάλεια, εννέα υποπυρομαχικά και ένα συγκρότημα γόμωσης αποβολής. Η κύρια ασφάλεια κεφαλής M439 ρυθμίζεται εξ αποστάσεως με το Aerial Rocket Control System (ARCS), την Multifunctional Display (MFD) ή το Rocket Management System (RMS) για να παρέχει εμβέλεια από 500 μέτρα έως 7.200 μέτρα.

M264 RP Καπνός:

Ο καπνός M264 RP (κόκκινος φώσφορος) χρησιμοποιείται ως πύραυλος καπνού γεμάτο με κόκκινο φώσφορο που προωθείται από τον κινητήρα Mk 66 και ο καπνός αναπτύσσεται σε μια απόσταση που ρυθμίζεται από απόσταση μέσα από το πιλοτήριο του αεροσκάφους. Η κεφαλή M264 χρησιμοποιείται για την απόκρυψη καπνού στο φάσμα του ορατού φωτός. Η κεφαλή έχει μήκος 26,9" και ζυγίζει 8,6 κιλά.

M274 Smoke Signature (εξάσκηση):

Η κεφαλή M274 είναι μια κεφαλή εξάσκησης καπνού/φλας που χρησιμοποιείται για αποστολές εκπαίδευσης πιλότων/πυροβολητών και αποτελείται από μια κεφαλή από χυτοσίδηρο τροποποιημένη με οπές εξαερισμού, ένα καπάκι μύτης από αλουμίνιο με καρφίτσα βολής, μια ασφάλεια ασφαλείας M423 και συσκευή όπλισης και μια συσκευή καπνού/ κασέτα φλας. Η κεφαλή έχει μήκος 16,2" και ζυγίζει 9,3 κιλά.

Υπέρυθρη έκλαμψη M278:

Η κεφαλή υπέρυθρης έκλαμψης M278 έχει σχεδιαστεί για φωτισμό πεδίου μάχης για χρήση με γυαλιά υπέρυθρων (IR). Οι πύραυλοι εκτόξευσης μπορούν να εκτοξευθούν είτε από αεροσκάφος σταθερής πτέρυγας είτε από αεροσκάφος με περιστροφικά φτερά. Η ασφάλεια καύσης κινητήρα 442 λειτουργεί μετά από καθυστέρηση 9 δευτερολέπτων. Η φωτιστική κεφαλή έχει μήκος 29,1" και ζυγίζει 11 κιλά.

WTU-1/B (εξάσκηση):

Η φωτιστική κεφαλή έχει μήκος 16,2" και ζυγίζει 9,3 κιλά.

Πηγή fi-aeroweb.com

Πολυβόλο M3P (ή M296) ,50 cal (12,7 mm).

Διαμέτρημα 12,7x99mm NATO (0,50)

Συνολικό μήκος Από 1.680 mm (66,1″) έως 1.800 mm (70,9″)

Βάρος όπλου 37 κιλά (81,5 λίβρες)

Βάρος κάνης 5 κιλά (11 λίβρες)

Μήκος κάννης 914mm (36″)

Μέγιστη εμβέλεια 6.500μ

Τύπος πυρομαχικών Ball, Tracer, API, APEI

Γλουτό τύπου N/A

Κυκλικός ρυθμός πυρκαγιάς 1.025 (+/- 75 σ.α.λ.)

Αποτελεσματική εμβέλεια 2.500 m (2.734 γιάρδες)

Τροφοδοσία αριστερά ή δεξιά (σύνδεσμοι M9)

Λειτουργία πυροδότησης Πλήρης αυτόματη

Χειροφύλακας τύπου N/A

Ρόλος Αερομεταφερόμενες Εφαρμογές

Σύνδεσμος εξώθησης Δεξιά ή αριστερή πλευρά

Πηγή fnherstal.com

Η Lockheed Martin εκτόξευσε με επιτυχία τους κατευθυνόμενους πυραύλους DAGR από το ελικόπτερο OH-58D Kiowa Warrior τον Μάρτιο του 2010.

Το DAGR του LM εκτοξεύεται από το Kiowa Warrior:

Ένα μόνο DAGR εγκατεστημένο σε ένα Kiowa Warrior πριν από τη δοκιμαστική βολή. (φωτογραφία – Lockheed Martin)

Πύραυλος 2,75 ιντσών/70 χλστ. DAGR

Ο πύραυλος DAGR 2,75 ιντσών/70 χιλιοστών είναι ένα πυρομαχικό πολλαπλών ρόλων ακριβείας, πολλαπλών ρόλων, που εξουδετερώνει αποτελεσματικά στόχους ελαφρά θωρακισμένους και υψηλής αξίας κοντά σε πολιτικά μέσα ή φιλικές δυνάμεις. Το DAGR προσφέρει ικανότητα κρούσης με την αξιοπιστία ενός πυραύλου HELLFIRE II ενώ περιορίζει περαιτέρω τις παράπλευρες ζημιές.

Το σύστημα DAGR τοποθετεί τους πυραύλους HELLFIRE II και την τεχνολογία Joint Air-to-Ground Missile σε ένα τμήμα καθοδήγησης 2,75 ιντσών που ενσωματώνεται άψογα με τους παλιούς πυραύλους Hydra-70. Όπως το HELLFIRE, το DAGR προσφέρει δυνατότητα κλειδώματος μετά την εκτόξευση (LOAL) και κλειδώματος πριν από την εκτόξευση (LOBL), μεταβίβαση στόχου, βελτιωμένη ενσωματωμένη δοκιμή στη ράγα και κωδικοποίηση λέιζερ από το πιλοτήριο. Το αποτέλεσμα είναι ένας πύραυλος κατευθυνόμενος με λέιζερ που προσφέρει δυνατότητες πέρα ​​από αυτές ενός απλού κατευθυνόμενου πυραύλου.

Το κάνιστρο DAGR (RMC) τοποθετείται σε ψηφιακούς και αναλογικούς εκτοξευτές συμβατούς με HELLFIRE (π.χ. M299/M310 και M272). Το RMC ενσωματώνεται εύκολα με όλες τις πλατφόρμες HELLFIRE, συμπεριλαμβανομένων των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων και των ελικοπτέρων Apache, Kiowa, Little Bird, Cobra και Tiger.

Η συμβατότητα Plug-and-play HELLFIRE II επιτρέπει στα πληρώματα αεροσκαφών να συνδυάζουν φόρτωση μεταξύ πυραύλων HELLFIRE και DAGR στον ίδιο εκτοξευτή, παρέχοντας την ευελιξία να ανταποκριθούν σε οποιαδήποτε πρόκληση σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο πεδίο μάχης. Όταν η αυξημένη φόρτωση ή το μειωμένο βάρος είναι απαραίτητο, το DAGR προσφέρει. Πηγή lockheedmartin.com

Οι επεξεργαστές αποστολής ελέγχουν τη σουίτα των υποσυστημάτων αποστολής μέσω ενός στρατιωτικού προτύπου διαύλου 1553B. Ένας ενσωματωμένος υπολογιστής παρέχει εμβέλεια λέιζερ και θέση στόχου εντός 10 μέτρων.

Έτσι τώρα πια μπορεί να μεταφέρει 16 κατευθυνόμενες ρουκέτες από 14 μη κατευθυνόμενες το ελικόπτερο, δεν έχουμε δει όμως αυτούς τους φορείς στα δικά μας ελικόπτερα.

Αντίμετρα

Η σουίτα αντιμέτρων περιλαμβάνει έναν παρεμβολέα υπερύθρων AN/ALQ-144, δέκτες προειδοποίησης ραντάρ έναντι ραντάρ παλμικών και συνεχών κυμάτων και ανιχνευτή προειδοποίησης λέιζερ.

Αυτοάμυνα: AN/APR-39(V)1 ή -39A(V)1 RWR. Η Φάση 1 προσθέτει τον παρεμβολέα υπερύθρων AN/ALQ-144, το δεύτερο σύστημα ανίχνευσης λέιζερ RWR (AN/APR-44(V)3) και AN/AVR-2. Πηγή aviastar.org

AN/APR-39(V)1 ή -39A(V)1 RWR

Το APR-39 παρέχει συνεχή κάλυψη 360 μοιρών για αυτόματη ανίχνευση και αναγνώριση τύπων απειλών, εκπομπών και θνησιμότητας πριν ειδοποιήσει το πλήρωμα του πιλοτηρίου για κάθε απειλή με ένα γραφικό σύμβολο στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών του πιλοτηρίου ή στην οθόνη βίντεο. Αυτό το οικονομικό σύστημα διαθέτει τεχνολογία αιχμής σε μια μικρή, ελαφριά διαμόρφωση που προστατεύει μια μεγάλη ποικιλία αεροσκαφών σταθερής, περιστροφικής και ανακλινόμενης πτέρυγας από τις πιο σύγχρονες απειλές του σήμερα.

«Τις τελευταίες δύο δεκαετίες το AN/APR-39 του Northrop Grumman ήταν ο κύριος δέκτης προειδοποίησης ραντάρ και σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικού πολέμου για τα αεροσκάφη περιστροφικής πτέρυγας του Στρατού, του Ναυτικού, του Σώματος Πεζοναυτών και της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών», δήλωσε ο Mark Kula, αντιπρόεδρος του Συστήματα Μάχης και Πληροφοριών Ραδιοσυχνοτήτων στο Τμήμα Συστημάτων Γης και Αυτοπροστασίας της Northrop Grumman. «Το AN/APR-39 είναι ειδικά σχεδιασμένο για να μεγιστοποιεί την επιβίωση βελτιώνοντας την επίγνωση της κατάστασης του πληρώματος του αεροσκάφους».

Μέχρι σήμερα έχουν εγκατασταθεί πάνω από 6.000 συστήματα APR-39 σε εγχώρια και διεθνή συστήματα AH-1W/Z, UH-1N/Y, MV-22B, KC-130T, UH-60, OH-58D, CH-53, CH- 46, αεροσκάφη AH-64A/D και CH-47. Πηγή dailyairforce.com

ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ / EW:

AN/APR-39A(V)1 – (Στρατός) ESM

Ρόλος: RWR, Δέκτης προειδοποίησης ραντάρ

Μέγιστη εμβέλεια: 222,2 χλμ

Πηγή cmano-db.com

Υπέρυθρη παρεμβολή AN/ALQ-144

Σετ αντιμέτρων AN/ALQ 144C(V)1

Το AN/ALQ-144 IR Countermeasures Set είναι ένας μόνιμα ενεργός παρεμβολέας υπερύθρων, παρέχοντας προστασία από υπέρυθρους πυραύλους σε μεγάλη περιβαλλοντική εμβέλεια. Το σύστημα είναι εξαιρετικά ευέλικτο, καθώς προσφέρει πολλαπλές διαμορφώσεις για να συμπληρώσει ελικόπτερα μικρής έως μεσαίας υπογραφής. Μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα ή συνεκτικά με σύστημα προειδοποίησης πυραύλων και φωτοβολίδες.

Πολύπλευρος

Ευελιξία αποστολής

Στιγμιαία και πλήρης προστασία

Δυνατότητα παρεμβολής ενεργού πολλαπλών απειλών

Πηγή baesystems.com

AN/AVR-2 laser detection system

Το σετ ανίχνευσης λέιζερ AN/AVR-2A αναπτύχθηκε από την Raytheon για να προειδοποιεί τα πληρώματα στρατιωτικών ελικοπτέρων για απειλές από όπλα με υποβοήθηση λέιζερ. Διαθέτει 4 μονάδες αισθητήρων και μια κεντρική μονάδα επεξεργασίας που ανιχνεύει, αναγνωρίζει, χαρακτηρίζει και εμφανίζει όπλα με υποβοήθηση λέιζερ. Το AVR-2A έχει κάλυψη περιφέρειας 360 μοιρών και υψόμετρο +45/-45 μοιρών γύρω από το αεροσκάφος. Μόλις εντοπιστούν απειλές, το σύστημα εμφανίζει κάθε απειλή με σειρά προτεραιότητας θνησιμότητας. Το AN/AVR-2A είναι σε παραγωγή για στρατιωτικά ελικόπτερα των ΗΠΑ.

Κάλυψη αζιμουθίου: 360 μοίρες

Κάλυψη σε Υψόμετρο: 90 μοίρες

Πηγή deagel.com

ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ / EW:

AN/AVR-2 – ESM

Ρόλος: LWR, Laser Warning Receiver

Μέγιστη εμβέλεια: 18,5 χλμ

Πηγή cmano-db.com

Έλεγχος και παρατήρηση πυρός

Το χαρακτηριστικό σκόπευτρο (MMS) της Boeing, που βρίσκεται πάνω από τα πτερύγια του ρότορα, επιτρέπει στο Kiowa Warrior να λειτουργεί μέρα και νύχτα και να εμπλέκει τον εχθρό στη μέγιστη εμβέλεια των οπλικών συστημάτων και με την ελάχιστη έκθεση του ελικοπτέρου.

Το MMS περιέχει μια σουίτα αισθητήρων που περιλαμβάνει: μια τηλεοπτική κάμερα υψηλής ανάλυσης για ανίχνευση στόχων μεγάλης εμβέλειας. έναν αισθητήρα θερμικής απεικόνισης για πλοήγηση, απόκτηση και προσδιορισμό στόχων. έναν αποστασιόμετρο λέιζερ / προσδιοριστή για τη θέση στόχου και την καθοδήγηση των πυραύλων Hellfire και την ονομασία για τα βλήματα πυροβολικού Copperhead. και ένα συγκρότημα διάτρησης που παρέχει ευθυγράμμιση αισθητήρα κατά την πτήση. Ο αποστασιόμετρο / προσδιοριστής λέιζερ χρησιμοποιείται επίσης για μεταβίβαση σε ελικόπτερο AH-1 Cobra για εμπλοκές πυραύλων TOW.

Το MMS χρησιμοποιείται κυρίως για τη συλλογή εικόνων και δεδομένων απόκτησης στόχων του πεδίου μάχης κατά τη διάρκεια της ημέρας ή της νύχτας, κάτω από ακραίες αντίξοες συνθήκες.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Αισθητήρας τηλεόρασης Low Light Silicon Vidicon

Φασματικό εύρος 0,65 – 0,9 μm

Μορφή γραμμής 875

Πεδίο προβολής στενό 2,0°; Πλάτος 8,0°

Αισθητήρας θερμικής απεικόνισης 640 x 480 στοιχείου Ανιχνευτής InSb

Φασματικό εύρος 3,8 – 4,8 μm

Μορφή γραμμής 875

Οπτικό πεδίο Στενό 1,6° x 2,0°; Πλάτος 4,9° x 3,7°

Σταθεροποίηση Καλύτερη από 20 µ Rad

Οπτικό πεδίο ±190° Αζιμούθιο, ±30° Υψόμετρο

Αρχιτεκτονική διεπαφής MIL STD 1553

Δυνατότητα παρακολούθησης Auto – Tracker (Centroid, Scene, Offset)

Laser Rangefinder Designator 1,06 μm NdYAG

Διαστάσεις πυργίσκου 25,5 ίντσες διάμετρος, 47 ίντσες ύψος

Πηγή drs.com

Κάμερα τηλεόρασης

ΓΕΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ:

Τύπος: Οπτικό Υψόμετρο Μέγιστο: 0 m

Μέγιστη εμβέλεια: 148,2 km Υψόμετρο Ελάχ.: 0 m

Ελάχιστη εμβέλεια: 0 km Γενιά: Οπτική, τηλεοπτική κάμερα 2ης γενιάς (δεκαετίες 1980/1990, AXX-1 TCS)

Ιδιότητες: Αναγνώριση φίλου ή εχθρού (IFF) [Πληροφορίες], Ταξινόμηση [Πληροφορίες κλάσης] / Brilliant Weapon [Αυτόματη απόκτηση στόχου], Δυνατότητα συνεχούς παρακολούθησης [Οπτικό]

ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ / EW:

Γενική τηλεοπτική κάμερα – (2ης γενιάς, παρακολούθηση και αναγνώριση στόχου) Οπτική

Ρόλος: Οπτική, Τηλεοπτική κάμερα παρακολούθησης στόχων και αναγνώρισης

Μέγιστη εμβέλεια: 148,2 χλμ

Laser Designator (Μόνο επιφάνεια)

ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ / EW:

Generic Laser Designator – (Surface Only) Laser Designator

Ρόλος: Laser Target Designator & Ranger (LTD/R)

Μέγιστη εμβέλεια: 18,5 χλμ

FLIR

ΓΕΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ:

Τύπος: Υπέρυθρες Υψόμετρο Μέγιστο: 0 m

Μέγιστη εμβέλεια: 148,2 km Υψόμετρο Ελάχ.: 0 m

Ελάχιστη εμβέλεια: 0 km Γενιά: Υπέρυθρες, Απεικόνιση 2ης Γενιάς (δεκαετίες 1980/1990, LANTIRN, Litening) )

Ιδιότητες: Αναγνώριση φίλου ή εχθρού (IFF) [Πληροφορίες], Ταξινόμηση [Πληροφορίες κλάσης] / Brilliant Weapon [Αυτόματη απόκτηση στόχου], Δυνατότητα συνεχούς παρακολούθησης [Οπτικό]

ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ / EW:

Generic FLIR – (2nd Gen, Target Tracking and Identification) Υπέρυθρες

Ρόλος: Υπέρυθρες, Κάμερα παρακολούθησης και αναγνώρισης στόχου Μέγιστη εμβέλεια: 148,2 χλμ

Πηγή cmano-db.com

Η DRS Technologies είναι επί του παρόντος υπεύθυνη για τη σουίτα αισθητήρων και, τον Μάρτιο του 2004, της ανατέθηκε μια σύμβαση 8,2 εκατομμυρίων δολαρίων για την αναβάθμιση του συστήματος θερμικής απεικόνισης στο MMS. Η αναβάθμιση του συστήματος θερμικής απεικόνισης (TISU) παρέχει βελτιωμένη ανίχνευση και εμβέλεια στόχου. Οι παραδόσεις ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2005 και ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 2006.

Η σύμβαση αποτελεί μέρος μιας πενταετούς σύμβασης κύριας αορίστου παράδοσης / αόριστης ποσότητας (IDIQ) 514 εκατομμυρίων δολαρίων που ανατέθηκε στην DRS τον Δεκέμβριο του 2003.

Τον Φεβρουάριο του 2006, η Διοίκηση Αεροπορίας και Πυραύλων Στρατού των ΗΠΑ (AMCOM) ανέθεσε άλλη μια σύμβαση TISU αξίας 33 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι παραδόσεις προϊόντων ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2006 και ολοκληρώθηκαν τον Δεκέμβριο του 2008.

Ένα νέο πενταετές συμβόλαιο (Ιανουάριος 2009-Δεκέμβριος 2013) αξίας 913 εκατομμυρίων δολαρίων ανατέθηκε στην DRS τον Φεβρουάριο του 2009 για την υποστήριξη της συντήρησης, επισκευής και σέρβις του MMS στο OH-58D Kiowa Warrior. Αυτό είναι συνέχεια του προηγούμενου συμβολαίου 514 εκατομμυρίων δολαρίων.

Βάσει της σύμβασης, η DRS ανέλαβε σύμβαση 110 εκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια ανταλλακτικών, επισκευών και υπηρεσιών προγράμματος για το MMS τον Απρίλιο του 2009. Η σύμβαση περιλαμβάνει παράδοση νέων ανταλλακτικών από τον Ιούνιο του 2009 έως τον Μάρτιο του 2013, ενώ οι υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης έχουν προγραμματιστεί από τον Ιούνιο του 2009 έως τον Ιανουάριο του 2012.

Πλοήγηση και επικοινωνίες

Το OH-58D του Στρατού των ΗΠΑ είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα αναφοράς κατεύθυνσης στάσης (AHRS) από τη Litton και ένα ολοκληρωμένο Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Θέσης και Σύστημα Αδρανειακής Πλοήγησης, GPS/INS.

Μια μονάδα φόρτωσης δεδομένων επιτρέπει την αποθήκευση δεδομένων σημείου πλοήγησης και ραδιοσυχνοτήτων πριν από την αποστολή. Ο εξοπλισμός της αποστολής περιλαμβάνει ένα βελτιωμένο μόντεμ δεδομένων για ψηφιακές επικοινωνίες πεδίου μάχης, (IDMDBC). Το σύστημα επικοινωνίας βασίζεται στον ασλυρματι Have-Quick UHF και SINCGARS FM κατά της εμπλοκής-παρεμβολής.

Κινητήρας Kiowa Warrior

Το ελικόπτερο OH-58D είναι εξοπλισμένο με κινητήρα στροβίλου Model 250 485 kW της Rolls-Royce. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει μεταβατικό επίπεδο ισχύος 475 kW. Ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης έχουν αναβαθμιστεί για να παρέχουν υψηλά επίπεδα απόδοσης σε υψηλές θερμοκρασίες και ακραία κλίματα.

Rolls-Royce M250-C30R/3

Ένας στρόβιλος άξονας Allison 250-C30R (T703-Ad-700), (C30R/3 με βελτιωμένο διαχύτη στο Kiowa Warrior) με ενδιάμεση ονομαστική ισχύ 485 kW σε S/L, ISA, FADEC. Βαθμολογία μετάδοσης: Kiowa 339kW συνεχής. Kiowa Warrior 410kW συνεχές. Μία αυτοσφραγιζόμενη κυψέλη καυσίμου, ανθεκτική σε σύγκρουση, χωρητικότητας 424 λίτρων που βρίσκεται πίσω από την καμπίνα. Σημείο ανεφοδιασμού καυσίμων στη δεξιά πλευρά της ατράκτου. Χωρητικότητα λαδιού 5,7 λίτρα. Πηγή aviastar.org

Εισήλθε στην υπηρεσία το 1985

Πλήρωμα 2 άτομα

Διαστάσεις και βάρος

Μήκος 12,9μ

Διάμετρος κύριου ρότορα 10,67 m

Ύψος 3,95μ

Βάρος (άδειο) 1,74 t

Βάρος (μέγιστη απογείωση) 2,5 τόνοι (?)

Κινητήρες και επιδόσεις

Κινητήρες 1 x στρόβιλος Allison

Ισχύς κινητήρα 650 shp

Μέγιστη ταχύτητα 240 km/h

Ταχύτητα πλεύσης 205 km/h

Οροφή εξυπηρέτησης 4,58 χλμ

Εμβέλεια 555 χλμ

Εξοπλισμός

Κάδος με πολυβόλο 12,7 mm ή αυτόματο εκτοξευτή χειροβομβίδων 40 mm

Πύραυλοι έως 4 x αντιαρματικά βλήματα AGM-114 Hellfire ή έως 4 αντιαεροπορικά βλήματα FIM-92 Stinger

Πύραυλοι 2 x Hydra 70 ρουκέτες με μη κατευθυνόμενους πυραύλους στη θέση των βλημάτων

Σε Ελληνική υπηρεσία τι απέμεινε από όλον αυτόν τον εξοπλισμό και τι αντικαταστήσαμε είναι άγνωστο! Δεν έχουμε χρήματα λέμε συνεχώς και δίνουμε επιδόματα από εδώ και από εκεί. Ήταν μια ευκαιρία αυτά τα ελικόπτερα για να καλύψουμε δεκάδες τρύπες στην άμυνα που έχουμε.

Τα δημοσιεύματα πάντως δεν λένε πως τα έχουμε σε υπηρεσία όλα κλπ.

Θα έπρεπε να τα είχαμε όλα στην εντέλεια αλλά κάποιοι δεν θέλουν δυστυχώς.

Όσο για της δικαιολογίες δεν έχουμε προσωπικό κλπ, μπορείς να προσλάβεις πολιτικό προσωπικό και να εκπαιδεύσεις πιλότους κλπ.

Τα όσα ξέρω δεν τα λέω αλλά δικαιολογίες δεν υπάρχουν σε καμία περίπτωση. Τα αγοράσαμε για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε μια κατάληψη μικρού νησιού από τους Τούρκους κυρίως και πρέπει να είναι ικανά να το κάνουν.

Γεώργιος Δικαίος

ΠΗΓΗ hellenicdefence

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου