Κώστας Σαρικάς
Ήδη από προχθες και πριν προκύψει το δυσάρεστο περιστατικό το Newpost είχε τονίσει τις πολύ χαμηλές διαθεσιμότητες στα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 και είχε μεταφέρει τον έντονο προβληματισμό του Αεροπορικού Επιτελείου του.
H εικόνα των πέντε καθηλωμένων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130 ακριβώς δίπλα στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην άκρη του διαδρόμου της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα που αποκαλύπτει σήμερα το Newpost αξίζει σίγουρα όσο τουλάχιστον 1000 λέξεις. Κάποια από αυτά έχουν ήδη «κανιβαλιστεί» προκειμένου να εξασφαλιστούν πολύτιμα ανταλλακτικά προκειμένου να κρατήσουν «ζωντανά» όσα μεταγωγικά μπορούν ακόμη να πετάξουν. Ακόμη ένα C-130 βρίσκεται σε πολύ χειρότερη κατάσταση από τα τέσσερα εικονιζόμενα και πλέον μόνο από θαύμα και με πολύ υψηλό κόστος μπορεί με επανέλθει σε πτήσιμη κατάσταση.
Η βλάβη που ανάγκασε χθες το μεταγωγικό της Πολεμικής Αεροπορίας το οποίο είχε απογειωθεί από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό το Ιντσιρλίκ να αλλάξει πορεία πάνω από το Αιγαίο και να επιστρέψει στη Βάση της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών στην Ελευσίνα κατέδειξε το σοβαρό πρόβλημα στις διαθεσιμότητες των μεταγωγικών αεροσκαφών. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας δεν κατέστει δυνατό να επισκευαστεί ενώ στάθηκε αδύνατο να αντικατασταθεί από άλλο C-130 προκειμένου να φορτωθούν τα δύο οχήματα της ΕΜΑΚ. Έτσι επιστρατεύτηκε ένα διαθέσιμο δικινητήριο C-27 το οποίο όμως δεν έχει τη δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων και μεγάλων φορτίων όπως το C-130.
Ήδη από προχθες και πριν προκύψει το δυσάρεστο περιστατικό το Newpost είχε τονίσει τις πολύ χαμηλές διαθεσιμότητες στα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 και είχε μεταφέρει τον έντονο προβληματισμό του Αεροπορικού Επιτελείου το οποίο εδώ και χρόνια έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Και φυσικά δεν ανακάλυψε τώρα το πρόβλημα αλλά κατ’ επανάληψη με αναλυτικά ρεπορτάζ έχει αναφερθεί στο ζήτημα που «καίει» όχι μόνο την Πολεμική Αεροπορία αλλά συνολικά την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων. Με τελευταίο στις αρχές του περασμένου Μαίου όταν με τίτλο «Αποκάλυψη Newpost: Καθηλώθηκαν και πάλι τα C-130 – Ζοφερή η εικόνα στην 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών – Άμεση λύση στο μεγάλο «αγκάθι» ζητούν ΓΕΕΘΑ και ΓΕΑ» είχε υπογραμμίσει τόσο τις μεγάλες ανάγκες που έχει η Πολεμική Αεροπορία και γενικά η χώρα στις αερομεταφορές όσο την κωλυσιεργία των αρμόδιων να δώσουν λύση στο ζήτημα εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία.
Με το Αεροπορικό Επιτελείο να υψώνει κραυγή αγωνίας προς την ΕΑΒ η οποία είχε δεσμευτεί ότι θα παραδώσει εντός του 2022 τουλάχιστον δύο μεταγωγικά τα οποία βρίσκονταν στα υπόστεγα για συντήρηση και να ζητά την παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας. Τα μεταγωγικά δεν παραδόθηκαν με αποτέλεσμα οι διαθεσιμότητες να αγγίξουν το «μηδέν» και τους τεχνικούς της Πολεμικής Αεροπορίας να δίνουν μάχη προκειμένου να βγάλουν διαθέσιμα ένα με δύο μεταγωγικά προκειμένου να καλύψουν τις άκρως απαραίτητες ανάγκες. Και ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και η αυξημένη Τουρκική προκλητικότητα χτυπούσαν «καμπανάκι» για όσο το δυνατό περισσότερα διαθέσιμα μεταγωγικά.
Έπειτα από τις αποστολές αμυντικού υλικού στην Ουκρανία με τα C-130 αλλά και μια σειρά από άλλες δραστηριότητες στις οποίες χρησιμοποιήθηκαν, τα διαθέσιμα μεταγωγικά καθηλώθηκαν αφού συμπλήρωσαν μεγάλο αριθμό από ώρες πτήσης. Ήδη η Πολεμική Αεροπορία είχε ενημερώσει για την προβληματική κατάσταση την πολιτική ηγεσία η οποία εξέταζε μια σειρά από εναλλακτικές λύσεις όπως η αποστολή αριθμού αεροσκαφών στο Ισραήλ. Λύση η οποία δεν προχώρησε και απέμεινε μόνο η συντήρηση ενός C-130 μέσω ΝΑΤΟ στην Πορτογαλία.
Χαρακτηριστικό είναι όταν σε μαχητικό F-16 το οποίο είχε μετασταθμεύσει στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο προέκυψε πρόβλημα στον κινητήρα δεν υπήρχε διαθέσιμο C-130 για να τον μεταφέρει και επιστρατεύτηκαν φορτηγά τα οποία έφτασαν με πλοίο στο νησί. «Ακόμα και με τον διάβολο πλέον θα πρέπει να συνεργαστούμε για να λύσουμε το πρόβλημα των C-130» είχε χαρακτηριστικά αναφέρει ανώτατη στρατιωτική πηγή. Και αυτό είναι ενδεικτικό της αγωνίας στη Στρατιωτική Ηγεσία για τις διαθεσιμότητες των μεταγωγικών.
ΠΗΓΗ newpost
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου