Από τη δημοτική κίνηση Κοινοτικόν
Ως γνωστόν, με την έναρξη των πρόσφατων πανελλαδικών κινητοποιήσεων των καλλιτεχνών εναντίον του ΠΔ 85/22, οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πατρών κατέλαβαν το κτίριο Μπάρι (αρχές Ιανουαρίου) και το Θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ (αρχές Φεβρουαρίου).
Η διοίκηση του ΔΗΠΕΘΕ ομόφωνα, υποστήριξε τους κινητοποιημένους σπουδαστές και καλλιτέχνες από την αρχή των πανελλαδικών κινητοποιήσεων. Στα τέλη του περασμένου μήνα, οι σπουδαστές ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις, έληξαν την κατάληψη στο κτίριο Μπάρι, οι παραιτημένοι καθηγητές της δραματικής σχολής επαναπροσλήφθησαν και τα μαθήματα ξεκίνησαν από 27 Μαρτίου με αναμορφωμένο πρόγραμμα με στόχο να μην χαθεί η ακαδημαϊκή χρονιά. Την ίδια στιγμή, όμως, συνεχίζεται η κατάληψη στο Θέατρο Απόλλων από μια συντονιστική επιτροπή κατάληψης-φάντασμα, καθώς οι εκπρόσωποι των σπουδαστών δήλωσαν στο πρόσφατο διοικητικό συμβούλιο του θεάτρου ότι άλλη η δική τους επιτροπή στο Μπάρι και άλλη στο Θέατρο Απόλλων!
Η συνέχιση της κατάληψης, μάλιστα, στο Θέατρο Απόλλων εκμηδένισε οριστικά τις όποιες πιθανότητες πραγματοποίησης της κεντρικής εαρινής παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ, “ISADORA”, προϋπολογισμού 52.000 ευρώ, της οποίας οι συντελεστές θα πληρωθούν κανονικά, παρ’ όλο που οι επίσημοι χώροι για πρόβες ήταν κατειλημμένοι και οι παραστάσεις δεν θα δοθούν ποτέ! Και αυτό θα συμβεί διότι η πλειοψηφία του Δ.Σ. ψήφισε την αναμόρφωση του προϋπολογισμού της παραγωγής και τη σύναψη συμβάσεων στις 14 Φεβρουαρίου (και πάλι στη 1 Μαρτίου), ενώ και οι δύο χώροι (Μπάρι και Απόλλων) ήταν ήδη κατειλημμένοι και άγνωστη η προοπτική επαναλειτουργία τους, και παράλληλα αρνήθηκε να διακόψει την παραγωγή επικαλούμενη λόγους ανωτέρας βίας, όπως και είχε τη δυνατότητα από το νόμο. Κατά δήλωσιν στελέχους της πλειοψηφίας στο πρόσφατο συμβούλιο, «οι αγώνες έχουν ένα κόστος»!
Έτσι, 50.000 από τα χρήματα του θεάτρου δαπανήθηκαν προς χάριν της, ανέξοδης για την ίδια, αλληλεγγύης της πλειοψηφίας της διοίκησης, και ταυτόχρονα το εμβληματικό κτίριο του θεάτρου ΑΠΟΛΛΩΝ παραμένει κλειστό, σε άγνωστη κατάσταση των υποδομών του, «διαχειριζόμενο» από μια επιτροπή-φάντασμα, την ώρα που οι σπουδαστές συνεχίζουν τις σπουδές τους στη σχολή τους! Την ίδια στιγμή, η θερινή παραγωγή του «Άρματος Θέσπιδος», προϋπολογισμού 65.000 ευρώ, ήδη τρέχει με συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από 1 Μαρτίου και είναι απορίας άξιον πού γίνονται οι πρόβες. Μόλις πριν δυο μέρες, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. αποφάσισε τελικά, με επιστολή του προς τους σπουδαστές, να ρωτήσει ποιος κρατάει κλειστό το Θέατρο Απόλλων αφού οι ίδιοι κάνουν τα μαθήματά τους στη σχολή!
Συμπερασματικά, ο Πρόεδρος και η πλειοψηφία του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ απέτυχαν να επιτελέσουν το διπλό ρόλο για τον οποίο ήταν εξουσιοδοτημένοι: και να εκφράσουν την συμπαράστασή τους στον αγώνα των σπουδαστών, αλλά και να διασφαλίσουν τα συμφέροντα του οργανισμού του οποίου προΐστανται. Προσπαθώντας κατά προτεραιότητα να αποκομίσουν κομματικά οφέλη από τον αγώνα άλλων, ξέχασαν το ρόλο τους, άφησαν τα πράγματα στον αυτόματο πιλότο, και ουσιαστικά έχασαν τον έλεγχο του οργανισμού. Η σημερινή κατάσταση είναι η συνέχιση μιας πορείας που μπορεί να θεωρηθεί και εκφυλιστική για το ιστορικό ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας, αφού συμπληρώνει γεγονότα όπως ο πανελλαδικός σάλος από τις ανόητες δηλώσεις του καλλιτεχνικού διευθυντή, μια σειρά εμπορικών (και καλλιτεχνικών, για κάποιους) αποτυχιών και η πλήρης αδυναμία να υπάρξει εαρινή παραγωγή, ακόμα και αυτή που είχε προγραμματιστεί προς τιμήν της διάσημης χορεύτριας Ισιδώρας Ντάνκαν και θα είχε την «πρωτοτυπία» να επιτελεστεί από χορωδούς και λυρικούς τραγουδιστές, χωρίς χορευτές…
Τελειώνοντας, επαναφέρουμε προς τον Πρόεδρο του ΔΗΠΕΘΕ τις ερωτήσεις που του απέστειλε πρόσφατα το μέλος της κίνησής μας και μέλος του Δ.Σ., Θ. Ντρίνιας, τις απαντήσεις στις οποίες οφείλει να γνωρίζει, αν δεν έχει χάσει τελείως τον έλεγχο:
• ποια συλλογικότητα συνεχίζει την κατάληψη, στο βαθμό που οι σπουδαστές/ριες έχουν ξεκινήσει τα μαθήματά τους;
• με τι αιτήματα;
• ποια η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο χώρος, στο βαθμό πάλι που οι σπουδαστές/ριες βρίσκονται πλέον στα μαθήματά τους και προφανώς ο κατειλημμένος χώρος είναι αντικείμενο διαχείρισης από τρίτους;
UPDATE: Πληροφορηθήκαμε ότι οι πρόβες της παραγωγής “Του Κουτρούλη ο γάμος” για το “Άρμα Θέσπιδος” γίνονται στα Παλαιά Σφαγεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου