To F-35 Lightning II έχει κατασκευαστεί προκειμένου να μην εντοπίζεται από τα εχθρικά ραντάρ
Κώστας Σαρικάς
Rafale, F-16 Viper και κυρίως τα «αόρατα» μαχητικά 5ης γενιάς F-35 block 4 είναι τα ιπτάμενα «στρατηγεία» που θα έχει να πετάξει και να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα επόμενα χρόνια η νέα γενιά των Ελλήνων ιπτάμενων. Είναι τα εκκολαπτόμενα «γεράκια» της Πολεμικής μας Αεροπορίας που μαθαίνουν ήδη την αεροπορική τέχνη στη Σχολή Ικάρων ή θα περάσουν σύντομα το κατώφλι της.
Δικτυοκεντρικός πόλεμος. Εκεί οδηγούνται πλέον όλες οι εναέριες αποστολές και όχι μόνο κάτι που γνωρίζει καλά το Αεροπορικό Επιτελείο. Καθώς πλέον δεν θα αρκούν μόνο οι ικανότητες του ιπτάμενου να πετά στα όρια την πολεμική μηχανή που ονομάζεται μαχητικό αλλά να συνεργάζεται με τον καλύτερο τρόπο με τα υπόλοιπα αεροσκάφη αλλά και το σύνολο των οπλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων σε έδαφος και θάλασσα. Με τα μαχητικά να μετατρέπονται όλο και περισσότερο σε ιπτάμενες πλατφόρμες που συλλέγουν και μεταδίδουν πληροφορίες ώστε συνολικά να εκμεταλλευτούν με τον πλέον άριστο τρόπο όπλα και αισθητήρες. Τόσο τα Rafale που ήδη έχει αποκτήσει η HAF όσο και τα αναβαθμισμένα F-16 Viper τα οποία σταδιακά εντάσσονται στη «φαρέτρα» της ήδη δίνουν πρωτόγνωρες δυνατότητες στον δικτυοκεντρικό πόλεμο ειδικά με τα νέα ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA αλλά και τα υπόλοιπα προηγμένα ηλεκτρονικά τους. Όμως η επιτομή του δικτυοκεντρικού μαχητικού δεν είναι άλλη από το 5ης γενιάς «αόρατο» F-35 Lightning II το οποίο αποκτά η Πολεμική Αεροπορία και έχει κατασκευαστεί προκειμένου όχι μόνο να μην εντοπίζεται από τα εχθρικά ραντάρ αλλά να συλλέγει να αξιολογεί να προτεραιοποιεί και να μεταδίδει πληροφορίες από το πεδίο των επιχειρήσεων.
Σε αυτή τη λογική θα στηρίζεται τα επόμενα χρόνια ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης των νέων ιπτάμενων με το Αεροπορικό Επιτελείο να προσαρμόζει τον εκπαιδευτικό του σχεδιασμό στα νέα δεδομένα. Η παρουσία και εκπαίδευση των τριτοετών Ικάρων στην νεοσύστατη Μοίρα Επιχειρησιακής Συνθετικής Εκπαίδευσης αποτελεί κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Με στόχο τα αυριανά «γεράκια» της Πολεμικής μας Αεροπορίας πέρα από τις πρώτες τους πτητικές εμπειρίες με τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη να αποκτήσουν από τα αρχικά τους βήματα ικανότητες στον δικτυοκεντρικό πόλεμο χωρίς κόστος και με δυνατότητα άπειρων δωρεάν «πτητικών» ωρών σε ρεαλιστικές συνθήκες.
Οι επόμενοι μαχητές του Αιγαίου που βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις της ΜΕΣΕ στην 117 Πτέρυγα Μάχης πέταξαν στους εξομοιωτές τα πρώτα τους σενάρια εναέριας μάχης, διδάχθηκαν τον χειρισμό των ραντάρ, εξοικειώθηκαν στα όπλα των μαχητικών και κυρίως κατανόησαν τον δικτυοκεντρικό χαρακτήρα του εναέριου πολέμου που απαιτεί συνεχή συνεργασία με τα υπόλοιπα μαχητικά αλλά και τα υπόλοιπα συνδεδεμένα οπλικά συστήματα και πλατφόρμες όπως την αεράμυνα, τα ιπτάμενα ραντάρ αλλά και τα πλοία του Στόλου με τα οποία μπορούν να ανταλλάσσουν πληροφορίες και δεδομένα. Οι εντυπώσεις από τους πρώτους μήνες λειτουργίας της Μοίρας Επιχειρησιακής Συνθετικής Εκπαίδευσης είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικές με τους ιπτάμενους που έχουν περάσει από την ΜΕΣΕ και την 117 Πτέρυγα Μάχης να φεύγουν φανερά ικανοποιημένοι από το επίπεδο της εκπαίδευσης και τις γνώσεις που αποκομίζουν. Στόχος του Αεροπορικού Επιτελείου είναι όχι μόνο η συνεχής ανάπτυξη της νεοσύστατης Μοίρας αλλά και η επέκταση της με διασύνδεση όλων των Πολεμικών Μοιρών ανά τη χώρα και όχι μόνο. Διασύνδεση με συστήματα αεράμυνας και ραντάρ αλλά και με άλλα οπλικά συστήματα των Ενόπλων Δυνάμεων. Η ΜΕΣΕ άλλωστε αποτελεί προσωπικό στοίχημα για το πρώτο ‘’γεράκι’’ της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς ήταν αυτός που στήριξε το πετυχημένο πλέον εγχείρημα ενώ ήταν ακόμη Αρχηγός ΑΤΑ.
Το επόμενο βήμα που σχεδιάζει το Αεροπορικό Επιτελείο προκειμένου να ανεβάσει ακόμα πιο ψηλά το επίπεδο των νέων Ικάρων είναι η θεσμοθέτηση ειδικών τεστ για τους μαθητές που στοχεύουν στη Σχολή Ικάρων με χρήση εξομοιωτών και άλλων σύγχρονων τεχνολογικών μέσων. Με στόχο να εντοπίσει και να δώςει κίνητρο στα επόμενα «γεράκια» της Πολεμικής Αεροπορίας πριν καν περάσουν το κατώφλι της Σχολής Ικάρων.
ΠΗΓΗ https://newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου