Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Στην διάρκεια της εκθέσεως αμυντικού υλικού DEFEA 2023, στο περίπτερο της ελληνικής εταιρείας Barracuda παρουσιάστηκε το πρωτότυπο του Μη Επανδρωμένου Θαλασσίου Σκάφους Επιφανείας (USV) 747 που έφερε τον χαρακτηρισμό Πολλαπλών Αποστολών (Multi Mission).
Το 747 USV είχε παρουσιαστεί ουσιαστικά πριν από δύο χρόνια αλλά εφέτος είχε προστεθεί σε αυτό οπλισμός.
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, πρόκειται για σκάφος άκαμπτης γάστρας ολικού μήκους 7,65 μέτρων με εσωτερικό μήκος 7,45 μέτρα, ολικού πλάτους 2,90 μέτρων με εσωτερικό πλάτος 2,17 μέτρα, βύθισμα 0,52 μέτρο και 6 αεροθαλάμους. Το σκάφος έχει βάρος 2.350 κιλά και φέρει καύσιμο 930 λίτρων ενώ στην περίπτωση που επιλεγεί η επανδρωμένη χρήση του, είναι δυνατή η μεταφορά συνολικώς 14 ατόμων.
Για την πρόωση, το 747 USV μπορεί να φέρει έναν εξωλέμβιο κινητήρα 250 ίππων ή εναλλακτικώς δύο ισχύος 200 ίππων έκαστος ενώ ο ισχυρότερος συνδυασμός που μπορεί να υιοθετηθεί αφορά δύο εξωλέμβιους των 225 ίππων. Η επίδοση μέγιστης ταχύτητος ορίζεται στους 55 κόμβους.
Το σκάφος είναι κατασκευασμένο από GRP (Glass Reinforced Plastics) δηλαδή πλαστικό από ενισχυμένα υαλονήματα ενώ τα “μπαλόνια” από CSM Neoprene 1670 DTEX/ 1565gr/m². Ο κατασκευαστής παρέχει 10ετή εγγύηση λειτουργίας του σκάφους και των “μπαλονιών”. Προμηθευτής των υλικών είναι η γαλλική Orca Pennel & Flipo.
Από πλευράς επιδόσεων, η αυτονομία ανέρχεται σε 500 ν.μ. με 4 Beaufort ενώ έχει ικανότητα επιχειρήσεων με 7 Beaufort. Με πλήρως κενούς αεροθαλάμους, το σκάφος μπορεί να επιχειρεί με άνεμο ισχύος 5 Beaufort.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός είναι βασικός, περιλαμβάνοντας πυξίδα, GPS με έγχρωμο απεικονιστή σε οθόνη 7 ιντσών και ραντάρ ναυτιλίας με οθόνη επίσης 7 ιντσών. Μπορεί όμως να εμπλουτιστεί αναλόγως των αναγκών του χρήστη.
Το 747 USV μπορεί να μεταφερθεί από αεροσκάφος C-130, ως εξωτερικό φορτίο από ελικόπτερο Chinook, μπορεί να συσκευαστεί εγκιβωτισμένο ώστε να μεταφερθεί από θαλάσσης ή αέρος σε μεγάλες αποστάσεις ενώ οδικώς φέρεται επί τρέιλερ.
Στο περίπτερο της εταιρείας, το πρωτότυπο παρουσιάστηκε οπλισμένο με τηλεχειριζόμενο σταθεροποιημένο σταθμό οπλισμού και ρουκετοβόλα. Ο σταθμός οπλισμού ήταν τύπου Sentinel 2.0 της ισπανικής Escribano Mechanical & Engineering, με γυροσκοπική σταθεροποίηση δύο αξόνων, που έφερε βαρύ πολυβόλο τύπου Μ3Μ των 12,7 mm. Ο σταθμός ενσωματώνει ανεξάρτητο γυροσκοπικό σταθεροποιημένο σύστημα σκοπεύσεως για παρατήρηση, επιτήρηση και αυτόματη ιχνηλάτηση στόχων, σε αποστολές ημέρα και νύκτα.
Με βάρος μικρότερο των 180 κιλών, ο Sentinel 2.0 μπορεί να φέρει θερμική κάμερα που αναλόγως τύπου εξασφαλίζει εντοπισμό τυπικού στόχου ΝΑΤΟ διαστάσεων 2,3 x 2,3 μέτρων σε απόσταση 8,5 ως 17,3 χλμ., αναγνώριση σε 2,9 ως 5,4 χλμ. και ταυτοποίηση σε 2 ως 3,6 χλμ. Η φερόμενη κάμερα ημέρας αντιστοίχως, εντοπίζει στόχο στα 15 χλμ., παρέχει αναγνώριση στα 10,3 και ταυτοποίηση στα 8,4 χλμ. Ενσωματώνεται αποστασιόμετρο λέιζερ ακριβείας +/- 5 μέτρων και μέγιστης ακτίνος 15 χλμ.
Ο οπλισμός ρουκετοβόλων παρέχεται από την ελληνική εταιρεία SAS Technology. Τα δύο ρουκετοβόλα των 4 ρουκετών 2,75 ιντσών (70 χιλ.), μπορούν να βάλουν ρουκέτες κατευθύνσεως λέιζερ, εξασφαλίζοντας ικανότητα πληγμάτων ακριβείας σε αποστάσεις 6-7 χλμ.
Το 747 USV είναι καρπός αναπτυξιακού προγράμματος που προορίζεται να καλύψει φάσμα εφαρμογών, μεταξύ των οποίων και η κρούση, η συνοδεία και η παροχή πυρών υποστηρίξεως.
ΠΗΓΗ https://doureios.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου