Πέμπτη 13 Ιουλίου 2023

Το Newpost στα ναυπηγεία στη Lorient: «Πρόσω πάση δυνάμει» για τις φρεγάτες Belharra – Νωρίτερα οι παραδόσεις και των τριών πλοίων


Με την πρώτη Ελληνική FDI να ξεκινά Sea Trials στις αρχές του καλοκαιριού του 2024 και να παραδίδεται έως και τις αρχές του 2025.

Κώστας Σαρικάς

Με την κοπή των πρώτων ελασμάτων της φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» σήμερα στα Γαλλικά ναυπηγεία της Lorient οι κατασκευαστές της Naval Group θα εργάζονται πλέον ταυτόχρονα και στις τρεις Ελληνικές φρεγάτες.

Η πρόοδος στις εργασίες στο πρόγραμμα ναυπήγησης των καινούργιων φρεγατών του Στόλου είναι κάτι παραπάνω από εμφανής με τη Γαλλική εταιρεία να τονίζει ότι οι ρυθμοί κατασκευής δίνουν την αισιοδοξία ότι «ΚΙΜΩΝ», «ΝΕΑΡΧΟΣ» και «ΦΟΡΜΙΩΝ» όλα δείχνουν ότι θα παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό νωρίτερα από τους προβλεπόμενους χρόνους.

Με την πρώτη Ελληνική FDI να ξεκινά Sea Trials στις αρχές του καλοκαιριού του 2024 και να παραδίδεται έως και τις αρχές του 2025.

Εντός του ερχόμενου Σεπτεμβρίου η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» αναμένεται να βγει από την Dry Dock δεξαμενή και να πέσει στη θάλασσα ενώ ένα μήνα νωρίτερα σύμφωνα με τον σχεδιασμό των κατασκευαστών θα αρχίσουν οι δοκιμές στο PSIM του πλοίου όπου ήδη έχουν τοποθετηθεί και τα τέσσερα πάνελ του πανίσχυρου ραντάρ Sea Fire.

Ο ιστός της φρεγάτας έχει ήδη κατασκευαστεί και έχουν ήδη τοποθετηθεί σχεδόν όλου οι αισθητήρες του πλοίου ενώ εντός του καλοκαιριού αναμένεται να «κομπλαριστούν» στη βάση του και τα τρία decks στα οποία θα βρίσκονται τα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου τα οποία θα αφορούν τα ραντάρ και τους αισθητήρες. Οι δοκιμές θα αρχίσουν με παροχή ρεύματος στο PSIM την ώρα που στο πλοίο θα συνεχίζονται οι εργασίες στη θάλασσα για να ακολουθήσει έως τις αρχές του 2024 η τοποθέτηση του ιστού στη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» και το πλοίο να πάρει την οριστική του μορφή.

Ήδη οι δοκιμές στη θάλασσα της πρώτης Belharra «Amiral Ronarc’h» προχωρά σύμφωνα με τους Γάλλους κατασκευαστές χωρίς προβλήματα. Κατά συνέπεια στις δοκιμές που θα ακολουθήσουν για την Ελληνική φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» η Naval Group θα έχει εικόνα και εμπειρία από την αντίστοιχη διαδικασία στο πλοίο που κατασκευάζεται για λογαριασμό του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού.

Την ίδια ώρα έχει ήδη σχεδόν ολοκληρωθεί η κατασκευή των συνολικά εννέα Blocks τα οποία θα «κομπλαριστούν» το επόμενο διάστημα προκειμένου να σχηματιστεί το hull της δεύτερης Ελληνικής φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» η οποία το Φθινόπωρο θα πάρει τη θέση της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» στο Dry Dockτων ναυπηγείων.

Ενώ ταυτόχρονα σε άλλο σημείο των ναυπηγείων θα «χτίζονται» τα Blocks της φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» για να ακολουθήσει η αντίστοιχη διαδικασία. Έτσι για τους επόμενους μήνες οι Γάλλοι κατασκευαστές θα εργάζονται τα ταυτόχρονα και στις τρεις Ελληνικές FDI μέχρι να αρχίσουν οι παραδόσεις στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό με την τελευταία Belharra να παραδίδεται στον Στόλο εντός του 2026. Με τον χρόνο κατασκευής κάθε φρεγάτας να προσδιορίζεται στους 36 μήνες αλλά όλα δείχνουν ότι οι παραδόσεις θα επισπευσθούν.

Σχετικά με το ενδεχόμενο άσκησης προαίρεσης από την Ελληνική πλευρά για την τέταρτη FDI η εταιρεία αν και από τα τέλη Ιουνίου έχει λήξει η προθεσμία σύμφωνα με την συμφωνία δηλώνουν ανοιχτοί να συζητήσουν το ζήτημα αλλά και το κόστος κατασκευής του πλοίου.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές της Naval Group κανονικά και σύμφωνα με τον σχεδιασμό προχωρά και το πρόγραμμα για τις πέντε FDI οι οποίες προορίζονται για το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.

Ενώ οι Γάλλοι κατασκευαστές αποκάλυψαν ότι ήδη ακόμη τρεις χώρες ενδιαφέρονται να αποκτήσουν φρεγάτες Belharra και ήδη βρίσκονται σε συζητήσεις με την εταιρεία.

       

ΠΗΓΗ https://newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου