Γιάννης Νικήτας
Καταλυτικής σημασίας για το αξιόμαχο του Λιμενικού Σώματος σηματοδοτεί η χθεσινή υπογραφή σύμβασης για τη πρόσκτηση 5+5 νέων περιπολικών σκαφών φιλανδικής προέλευσης και ναυπήγησης της εταιρείας Marine Alutech.
Το φιλανδικό ναυπηγείο θα ναυπηγήσει 5 σκάφη σε πρώτη φάση ενώ υπάρχει η πρόβλεψη για προαίρεση επιπλέον 5 σκαφών. Η σχεδίαση η οποία κέρδισε τον διαγωνισμό ήταν η Watercat 2000 Patrol.
Τα προς απόκτηση σκάφη τύπου “Watercat 2000 Patrol” θα έχουν ολικό μήκος 19,5 μ., ολικό πλάτος 5,1 μ., μέγιστη ταχύτητα άνω των 50 κόμβων και θα φέρουν υπερσύγχρονο εξοπλισμό επιτήρησης. Η πρόωση των σκαφών εξασφαλίζεται από δυο κινητήρες ΜΑΝ 1600 ίππων έκαστος. Η ταχύτητα των 50 κόμβων κρίνεται ως ιδιαίτερα υψηλή και ως εκ τούτων, επιλέχθηκαν υδροπροωθητές αντί για άξονες. Ακόμη και με την εγκατάσταση των υδροπροωθητών ή υδροτζέτ είναι ιδιαίτερα δύσκολο μια τέτοια σχεδίαση σκάφους να επιτύχει ταχύτητες άνω των 50 κόμβων λόγω εγγενών αδυναμιών (φορτία, σχεδίαση υπερκατασκευής κτλ).
Τα σκάφη εξοπλίζονται με τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού Sentinel 1.0 της ισπανικής Escribano διαμετρήματος 12,7mm. Παράλληλα, η υπερκατασκευή των σκαφών “Watercat 2000 Patrol” φέρει θωράκιση επιπέδου Level 1 ικανή να προστατεύσει το πλήρωμα του σκάφους από πυρά μικρών διαμετρημάτων.
Σε επίπεδο μέσων επιτήρησης, τα σκάφη “Watercat 2000 Patrol” φέρουν θερμική κάμερα MiniPOP Sea της Israel Aerospace Industries καθώς και ραντάρ επιφανείας. Ο λοιπός εξοπλισμός των σκαφών συμπληρώνεται από σύγχρονα συστήματα τηλεπικοινωνιών, δέκτη AIS καθώς και άλλα μέσα ηλεκτρονικής ναυτιλίας (κονσόλες GPS – PLOTTER).
Η ακτίνα δράσης των σκαφών αγγίζει τα 353 ναυτικά μίλια με την οικονομική ταχύτητα τους.
Συνοψίζοντας, πρόκειται για μια πολύ αξιόλογη σχεδίαση ενός ταχυπλόου σκάφους ικανό να καλύψει ένα ευρύ φάσμα επιχειρησιακών αναγκών των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου. Η τιμή του ανέρχεται στα 3.4 εκατομμύρια ευρώ ανά σκάφος ενώ το Λιμενικό Σώμα σε λιγότερο από ένα χρόνο θα έχει παραλάβει τα πρώτα 5 σκάφη. Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε πως πρόκειται για μια σχεδίαση στα επίπεδα του πολύ επιτυχημένου Lambro-57 της παλαιάς ελληνικής εταιρείας MOTOMARINE η οποία ναυπήγησε 46 περιπολικά σκάφη αμιγώς ελληνικής σχεδίασης και ναυπήγησης (η τελευταία έκδοση ήταν η Panther Mk.II η οποία αποκτήθηκε στις αρχές του 2000 ενώ τα πρώτα Lambro-53 Guardian στα μέσα του 1990).
Το νέο σκάφος του Λιμενικού Σώματος προσφέρεται και για στρατιωτική χρήση για τον Ελληνικό Στρατό αφού μπορεί να μεταφέρει μια δύναμη 18 ανδρών στο εσωτερικό του.
ΠΗΓΗ https://defencereview.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου