Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024

Νέοι εκτοξευτές VLS για πυραυλάκατους, για κορβέτες και φρεγάτες για ευρωπαϊκούς πυραύλους IRIS-T SLS, IRIS-T SLM ή CAMM-ER, IRIS-T SLX, CAMM κλπ.


Τοποθέτηση εκτοξευτών αντιαεροπορικών πυραύλων, VLS σε μικρού μεγέθους πλοία. Νέοι εκτοξευτές VLS για κορβέτες και φρεγάτες για ευρωπαϊκούς πυραύλους IRIS-T SLS, IRIS-T SLM ή CAMM-ER, IRIS-T SLX, CAMM κλπ.

Λύσεις για να σχεδιάσουμε και κατασκευάσουμε για φρεγάτα χαμηλού κόστους. 

Υπάρχουν λύσεις για ισχυρή αντιαεροπορική άμυνα μικρού μεγέθους πλοίων; Μπορούν να τοποθετηθούν αντιαεροπορικά συστήματα ξηράς σε πολεμικά πλοία;

Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος.

Στην σύνθετη μελέτη για διαβάσουμε για τα:

VLS C1: 8 IRIST SLM τοποθέτηση σε πυραυλακάτους

VLS C2: 8 IRIS-T SLM ή 8 CAMM-ER

VLS C3: 8 IRIS-T SLX

VLS C4: 18 CAMM

VLS D1: 12 IRIS-T SLS

VLS E αντίστοιχα με τα C για τοποθέτηση κάτω από το κατάστρωμα.

Τα VLS C είναι σαν τα ΜΚ-48

Δεν έγιναν μελέτες μόνο για VLS νέας σχεδίασης, αλλά και μελέτες για αύξηση οπλισμού για μικρού μεγέθους πλοια. Υπάρχουν παλιότερες μελέτες για τοποθέτηση ExLS & SCL σε μικρές κορβέτες και άλλες μελέτες για να βρούμε λύσεις για ένα πολεμικό πλοίο με μεγάλη ισχύ με χαμηλό εκτόπισμα. Όλα αυτά γίνονται με γνώμονα το επιχειρησιακό περιβάλλον του Αιγαίου και της δύσκολες συνθήκες που έχει. Χρειάζεσαι μεγάλα σε μήκος πλοία με χαμηλές υπέρ κατασκευές για να μεταφέρουν μεγάλο αριθμό οπλικών συστημάτων και να αντέχουν σε υψηλότερο κυματισμό.

Προβλήματα

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των εκτοξευτών πυραύλων για να τοποθετηθούν σε μικρού μεγέθους πλοία επιπέδου πυραυλακάτου και ελαφρών κορβετών: είναι πρώτα το ύψος, μετά το βάρος, τα απαιτούμενα ηλεκτρονικά συστήματα-ραντάρ και τέλος το κόστος.

Υπάρχουν λύσεις για την σχεδίαση και κατασκευή μιας μικρής πυραυλάκατου με χαμηλό κόστος, η ενσωμάτωση ενός αντιαεροπορικού συστήματος ξηράς. Βρέθηκε το κατάλληλο, με ραντάρ που χρησιμοποιούνται και σε πλοία με ηλεκτρονική σταθεροποίηση.

iris-t-sls mk iii mobile shorad system

Τα προβλήματα:

Οι πύραυλοι με κάνιστρα για ναυτική χρήση δεν υπήρχαν.

Η εμβέλεια είναι 12 χιλιόμετρα και θα βελτιωθεί στα 15 χιλιόμετρα.

Πλεονεκτήματα:

Χρησιμοποιείς τα ραντάρ του ΑΑ συστήματος, στης υπέρ κατασκευές του πλοίου, δεν χρειάζεσαι άλλα μειώνοντας το κόστος.

Η νέα έκδοση ARGE NNbS βελτίωσε κατά πολύ της δυνατότητες, ενσωματώνοντας τα όλα σε έναν περιστρεφόμενο πύργο.  Δυο τριάδες πυραύλων IRIS-T, αυτόματος εκτοξευτής βομβίδων των 40 χιλιοστών για να καταστρέφεις drones, ραντάρ GIRAFE 1X, 2 ραντάρ Spexer 2000 3D MKIII και δυο ηλεκτρο-οπτικά συστήματα.

Προσοχή οι πύραυλοι δεν είναι μέσα σε κάνιστρα σφραγισμένοι. Η κατασκευή αφορά την τοποθέτηση τριών πυραύλων IRIS-T SLS σε αεροπορικούς φορείς, με εξωτερικό κάλυμμα. Η τοποθέτηση τους αυτούσια σε πλοία θα απαιτήσει εμπρόσθιο κάλυμμα για προστασία από υγρασία, θαλάσσια διάβρωση. Κάτι σαν αυτό που έχει ο εκτοξευτής ΜΚ-29 και ένα καπάκι που θα απορρίπτεται στο πίσω μέρος σαν του συστήματος RAM.

Δεν υπάρχει πρόβλημα στην σχεδίαση του και στης τροποποιήσεις του πύργου. Δεν χρειάζεται το ραντάρ έρευνας αφού τα τοποθετηθεί στην υπέρ κατασκευή για να παρέχει στοιχεία. Στην θέση του ραντάρ μπορούμε να βάλουμε ένα ή δυο ακόμα τριπλούς εκτοξευτές με τους πυραύλους τοποθετημένους υπό γωνία.

*Η νέα κατασκευή την ονομάζουμε Χ θα έχει 12 πυραύλους IRIS-T SLS, δυο ραντάρ, δυο ηλεκτρο-οπτικά συστήματα και τον εκτοξευτεί βομβίδων των 40 χιλιοστών αν αντέχει το συνολικό βάρος. Εναλλακτικά μπορείς να βάλεις 9 πυραύλους σε τρεις τριάδες το βάρος της κεραίας του ραντάρ που αφαιρέσαμε.

Αυτά τα συστήματα είναι έτοιμα για να μπουν σε μικρές πυραυλακάτους των 47 μέτρων και μικρότερες.

Σύγκριση εξοπλισμού-οπλισμού PG.

Θα κάνουμε σύγκριση με μια παλιά πυραυλάκατο που έχουμε για να δούμε της διαφορές με σήμερα και τι θα μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε. Θα δούμε αναλυτικά το βάρος των μηχανών ντίζελ, το βάρος του πυροβόλου των 76 χιλιοστών κλπ.

Οι πυραυλάκατοι 148 έχουν μήκος 47 μέτρα, πλάτος 7 μέτρα βύθισμα 2,7 μέτρα, εκτόπισμα 265 τόνους.

Το πυροβόλο στης παλιές μας πυραυλακάτους των 76 χιλιοστών ζυγίζει 8 τόνους. Τα 300 πυρομαχικά  των 76 χιλιοστών που είναι στην αποθήκη του πυροβόλου τα 70 και τα 230 στην αποθήκη πυρομαχικών με ειδική προστασία ζυγίζουν 13 τόνους. Συνολικό βάρος 21 τόνους!

Ας μην ξεχνάμε πως όλα τα συστήματα στης παλιές πυραυλακάτους είναι του 1970, με 30-50% περισσότερο βάρος από τα σημερινά. Οι μηχανές ντίζελ είναι μικρότερες με μεγαλύτερη ισχύ και χαμηλό βάρος. Οι MTU Model 16V 538TB90 ντίζελ με ισχύ 3500 ΗΡ ζυγίζουν 6700 κιλά!

Ένας κινητήρας ντίζελ Κίνας με απόδοση 4500 ΗΡ ζυγίζει 4300 κιλά. Το αναφέρω σαν παράδειγμα, οι σύγχρονοι ντίζελ έχουν πέσει κάτω από ένα κιλό ανά ίππο.

6n330 Marine Engine 2207kw To 2574kw - Buy 6n330 Marine Engine,Inboard Marine Engines,Marine Engines Product on Alibaba.com

Ένα παρόμοιο μηχανοστάσιο σε ισχύ, θα είναι ελαφρύτερο σε βάρος κατά 12 τόνους στην σημερινή εποχή. Προσοχή εδώ αναφερόμαστε σε υψόστροφους κινητήρες ντίζελ, γιατί υπάρχουν οι μεσόστροφοι που μπαίνουν σε επιβατικά ή πολεμικά πλοία και οι αργόστροφοι που μπαίνουν στα εμπορικά.

Ο υπολογισμός μείωσης του βάρους σε μια μικρή πυραυλάκατο μπορεί να φτάσει έως και σε 50 τόνους με την χρήση συνθετικών υλικών.

Για να τοποθετήσεις ένα αντιαεροπορικό σύστημα ARGE NNbS εμπρός από την γέφυρα, πρέπει να βγει το πυροβόλο και να τοποθετηθεί ένα των 30 χιλιοστών. Μελλοντικά γίνετε να βάλεις ένα πυροβόλο των 50 χιλιοστών. Υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε ότι κάνεις.

Ένα αντιαεροπορικό σύστημα ARGE NNbS μπορεί να τοποθετηθεί στην πρύμνη ακριβώς πίσω από το πυροβόλο, πάνω από την έξοδο του κάτω καταστρώματος. Το πυροβόλο των 40 χιλιοστών το αντικαθιστάς με ένα των 30 χιλιοστών και μελλοντικά με ένα των 50 χιλιοστών.

Η διαφορά βάρους είναι πολύ μικρή 100 κιλά παραπάνω, συν την διαφορά του βάρους των πυρομαχικών.


Ο οπλισμός της πυραυλακάτου θα είναι:

δυο πυροβόλα των 50 χιλιοστών

2x 4 MARTE ER

2x 6 MARITIME BRIMSTONE

2 τορπίλες των 400 χιλιοστών

Έναν εκτοξευτεί με 12 περιπλανώμενα πυρομαχικά.

Δυο αντιαεροπορικά συστήματα Χ σε πύργο: με 12 πυραύλους IRIS-T SLS, δυο ραντάρ , Spexer 2000 3D MKIII, έναν εκτοξευτεί βομβίδων των 40 χιλιοστών και δυο ηλεκτρο-οπτικά συστήματα.

Ραντάρ GIRAFE 1-X

Αυτή είναι η φτηνότερη έκδοση με 24 πυραύλους IRIS-T. Τα δυο συστήματα με τους 12 πυραύλους σε πύργο με δυο ραντάρ και με έναν εκτοξευτή βομβίδων ζυγίζουν λιγότερο από ένα σύστημα RAM με 21 πυραύλους. Η διαφορά είναι πως καταλαμβάνουν δυο θέσεις οπλισμού.

Απορίες γιατί να μην φτιάξουμε ναυτικό εκτοξευτή για τους IRIS-T; Να φτιάξουμε κάτι παρόμοιο με την φωτογραφία με 9 ή 12 πυραύλους;

Η μελέτη για νέας σχεδίασης VLS συνεχίζεται, εργάζομαι κατά διαστήματα. Μαθαίνω πολλά και οι αποτυχίες είναι μεγαλύτερες από της επιτυχίες. Πόσο θα ζύγιζε ένας συμπαγής εκτοξευτής με 9 πυραύλους IRIS-T SLS; Για την κατασκευή του απαιτούνται 25 m2 χάλυβας υψηλής αντοχής με πάχος ενός εκατοστού, μόνο για το κουτί που θα έχει μέσα τους 9 πυραύλους.  m3x7,85  γραμμάρια ανά εκατοστό σε κύβους (μετρικό) ίσον με 2000 κιλά!

Δυο τόνους ζυγίζει χωρίς τους εσωτερικούς φορείς που θα τοποθετηθούν οι πύραυλοι, το σύστημα περιστροφής, η βάση στήριξης, τα καλώδια. Οπότε αυτές οι λύσεις αποκλείονται σαν μη εφικτές.
 
Δεύτερη τοποθέτηση οπλισμού σε PG.

Τo ΠΝ θα είναι αρνητικό για την μη τοποθέτηση πυροβόλου των 76 ή 57 χιλιοστών στην πλώρη. Τα νέα πυροβόλα έχουν μικρότερο βάρος κατά 700 κιλά από τα παλιά και ακόμα περισσότερο.

Στην γέφυρα και επάνω βάζεις ένα ραντάρ NS-50 και γλυτώνεις 800 κιλά από το παλιό ραντάρ, χωρίς FCR γλυτώνεις άλλα 1300 κιλά και 400 περίπου κιλά από το ναυτικό ραντάρ. Μέχρι στιγμής είσαι λιγότερο 2,5 τόνους σε βάρος για τα ηλεκτρονικά συστήματα. Σε όλα κερδίζεις από τους ασυρμάτους, το σύστημα διεύθυνσης και πλοήγησης του πλοίου. Κυρίως όμως από της παλιές αρχαίες κονσόλες των οπλικών συστημάτων του πυροβόλου των 76 χιλιοστών, των πυραύλων επιφανείας κλπ. Το συνολικό κέδρος σε βάρος για ηλεκτρονικά συστήματα, κονσόλες, κλπ ανέρχεται σε 4 τόνους!

Λύσεις για τοποθέτηση αντιαεροπορικών πυραύλων μέσης εμβέλειας.

1. Τοποθέτηση δυο VLS SCL συνδεδεμένων μεταξύ τους, πίσω από την γέφυρα στης υπέρ κατασκευές.

2 Τοποθέτηση 8 πυραύλων IRIS-T SLSM ή CAMM-ER εμβέλειας 40 χιλιομέτρων.

3 Η λύση για τοποθέτηση ΜΚ-48 για πυραύλους ESSM έχει απορριφτεί εξ αρχής.

4 VLS ExLS με μεγαλύτερο ύψος 5 μέτρα για να μπορεί να πάρει τους CAMM-ER. Περιμένουμε να δούμε αν θα κατασκευαστεί με ύψος 5 μέτρα ο ExLS.

5 Άλλες λύσεις για κατασκευή νέων VLS που να μπορούν να πάρουν αεροπορικούς παλιούς πυραύλους IRIS-T, AIM-9M, AIM-120 A & B & CAMM-ER η μελέτη συνεχίζεται έχουν όμως μεγάλες διαστάσεις.

Υπάρχουν και άλλες λύσεις, της εξετάζω όλες την κάθε μια αναλυτικά και διεξοδικά. Θα δούμε μετά την λύση που μπορούμε να δώσουμε για τους πυραύλους IRIS-T SLS.

Η μελέτη γίνετε για να καταλήξουμε σε όλες της παραμέτρους σχεδίασης της πυραυλακάτου. Μετά θα πάμε στους ναυπηγούς για να σχεδιάσουν το πλοίο και σε σχεδίαση 3D για τα δυο VLS που δεν υπάρχουν. Ο σκοπός μας είναι να σχεδιάσουμε ένα αξιόλογο πλοίο καλύτερο από τα υπάρχοντα. Θέλουμε να πετύχουμε η μαχητική ικανότητα της πυραυλακάτου των 47 μέτρων, να είναι ίση με της φρεγάτας FDI HN! Να είναι ικανή η πυραυλάκατος των 47 μέτρων, να αντιμετωπίσει μια επίθεση κορεσμού και περιπλανώμενων πυρομαχικών ρίχνοντας σε 40 στόχους! Προσοχή άλλο ρίχνω και αλλά πετυχαίνω τους στόχους, υπάρχουν ποσοστά ευστοχίας.


Θα εξετάσουμε της λύσεις 1 & 2.

SCL

Το μονό κελί για 4 πυραύλους ESSM II με βάρος άδειο τα 2495 κιλά! Οι 4 ESSM II μαζί με τα κάνιστρα ζυγίζουν 2637 κιλά! Τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι ίδια όπως στα ΜΚ-41 και ζυγίζουν 590 κιλά! Το μόνο καλό που έχουν είναι πως μπορείς να συνδέσεις πολλά μεταξύ τους. Δυστυχώς όμως οι τελικές διαστάσεις είναι μεγαλύτερες από του VLS MK-41.

Εμείς δεν θα βάλουμε όμως ESSM αλλά CAMM-ER.

Τα δυο συνδεδεμένα VLS SCL έχουν μεγάλο ύψος 6,8 μέτρα και μεγάλο νεκρό βάρος. Οι διαστάσεις τους είναι 1,35 μέτρα λόγο της τοποθέτησης των ηλεκτρονικών συστημάτων και 1,15 μέτρα. Τα δυο συνδεδεμένα έχουν διαστάσεις 1,15Χ2,7Χ6,8 μέτρα! Για να τοποθετηθούν θέλουν εξωτερική κατασκευή και ζυγίζουν 5600 κιλά χωρίς πυραύλους!

Δεν μπορούν να τοποθετηθούν είναι αδύνατον λόγο βάρους και ύψους, αν το αναφέρω είναι για να λυθούν οι απορίες.

IRIS-T SLM

Τοποθέτηση ενός οκταπλού εκτοξευτή με τα 8 κάνιστρα, παρόμοιο με τους εκτοξευτές του αντιαεροπορικού συστήματος ξηράς στην πυραυλάκατο. Θα είναι μόνιμα σε κάθετη θέση μέσα σε ειδική κατασκευή- εξωτερικό κάλυμμα.

Δηλαδή βάζουμε τα 8 συνδεδεμένα κάνιστρα σε όρθια θέση με στηρίγματα και με ειδικό σύστημα, να βγαίνουν με την βοήθεια γερανού στο Ναύσταθμο για να τοποθετηθούν νέα κάνιστρα με πυραύλους.

Το απαιτούμενο ύψος είναι 5 μέτρα προσοχή όχι των κανίστρων αλλά με το κενό στο κάτω μέρος. Η κατασκευή που θα μπει μέσα το VLS C1 (αριθμός της μελέτης που συνεχίζεται)  Η εξωτερική κατασκευή απαιτεί τρεις εξωτερικές πλευρές αφού η τέταρτη θα είναι ενσωματωμένη στην υπέρ κατασκευή του πλοίου.

Χρειαζόμαστε  δυο κομμάτια χάλυβα υψηλής αντοχής 1Χ5 και 2Χ5 μέτρων είναι 20 m2 συν το άνω μέρος, οι πόρτες των κελιών οι βάσεις κλπ. Χοντρικά χρειαζόμαστε 25 m2 χάλυβα 1 cm βάρους 2000 κιλών. Το συνολικό υπολογιζόμενο βάρος είναι λίγο επάνω από 2500 κιλά όσο ζυγίζει ο ένας SCL και 3100 κιλά με τα ηλεκτρονικά συστήματα!

Διαλέγουμε λύσεις με μείωση του βάρους ας μην ξεχνάμε πως έχουμε υπολογίσει το κέρδος βάρους των ηλεκτρονικών συστημάτων στους 4 τόνους  και έναν τόνο ακόμα από το νέας κατασκευής πυροβόλο. Το μηχανοστάσιο έχει 16 τόνους λιγότερο βάρος θα αναφερθούμε μετά σε αυτό.

Προσοχή το ότι έχουμε 16 τόνους ελαφρύτερο μηχανοστάσιο, δεν σημαίνει πως μπορούμε να τοποθετήσουμε 16 τόνους πιο ψηλά. Υπάρχουν αναλογίες εν σχέση με την τοποθέτηση ύψους! Οι 16 τόνοι του μηχανοστασίου γίνονται 4 τόνοι για την τοποθέτηση οπλισμού στο κατάστρωμα εκεί που μπαίνουν οι πύραυλοι επιφανείας. Διαλέγω την μικρότερη τιμή δεν είμαι ναυπηγός, δεν τα γνωρίζω όλα μπορεί να είναι και 5 τόνοι. Δεν επιτρέπονται λάθη και να φορτώσεις το πλοίο με βάρος ψηλά στης υπέρ κατασκευές.

Το VLS C-1 ζυγίζει παραπάνω από 2500 κιλά, συν το βάρος των πυραύλων IRIS-T SLM, των κανίστρων και των συνδέσμων μεταξύ τους 2500 κιλά.

Ο υπολογισμός βάρους για την κατασκευή, τους 8 IRIS-T LSM, τα κάνιστρα κλπ ανέρχεται στα 5000 κιλά.

Ο υπολογισμός βάρους για έναν SCL με 4 CAMM-ER ανέρχεται σε 4600 κιλά!

5.200 κιλά έχουμε υπολογίσει το βάρος που κερδίζουμε από τα ηλεκτρονικά συστήματα και το νέας γενεάς πυροβόλο των 57 χιλιοστών. Είμαστε περίπου στα ίδια κιλά. Διαλέγουμε να βάλουμε το πυροβόλο των 57 χιλιοστών που είναι 1000 κιλά ελαφρύτερο από το πυροβόλο των 76 χιλιοστών, για να έχουμε περιθώριο ασφαλείας λόγο λαθών στους υπολογισμούς. Χρειαζόμαστε ένα καλύτερο αντιαεροπορικό πυροβόλο από το πυροβόλο των 76 χιλιοστών.

Προσοχή οι διαστάσεις του VLS C1 έχουν υπολογιστεί μεγαλύτερες από τα 8 κάνιστρα και στο ύψος.

Προσπαθούμε να ενσωματώσουμε τα κάνιστρα στην κατασκευή του πλοίου για να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο βάρος. Περισσότερες πληροφορίες για τα VLS, πως λειτουργούν, τα προβλήματα υπέρ θέρμανσης και άλλες λύσεις θα της αναφέρουμε στα VLS C2, VLS C3, VLS C4 που θα τοποθετηθούν σε κορβέτες και φρεγάτες στο μέσον των πλοίων.

VLS D1

Ο VLS D1 είναι ο νέος εκτοξευτής με 12 πυραύλους IRIS-T SLS. Μετά από δεκάδες προσπάθειες και αποτυχίες, είναι μια καλή και αξιόπιστη λύση για μικρού εκτοπίσματος πλοία. Χρησιμοποιούμε 4 τριάδες εκτοξευτών, ανά δυο σε κάθε μια πλευρά σε μια κατασκευή που περιστρέφετε. Δεν ανακαλύψαμε τον τροχό, όλα αυτά υπάρχουν στο αντιαεροπορικό σύστημα ARGE NNbS. Αφαιρούμε τα τρία ραντάρ και προσθέτουμε μεγαλύτερο ύψος για να τοποθετηθούν, οι δυο τριάδες πυραύλων ανά πλευρά. Ενδιάμεσα δεν χρειάζεται τώρα πια να υπάρχει τόσο μεγάλο πλάτος. Αρχική εκτίμηση βάρους 3 τόνοι με τους 12 πυραύλους IRIS-T SLS, 1020 κιλά ζυγίζουν οι πύραυλοι.

Από της μελέτες που έχω κάνει, ξέρω της ακριβείς διαστάσεις των πυραύλων IRIS-T και της απαιτούμενες διαστάσεις τοποθέτησης. 1600 κιλά ζυγίζουν τα εξωτερικά καλύμματα των πυραύλων και οι φορείς, συν τους μηχανισμούς περιστροφής ανόδου και του συστήματος, και την βάση στήριξης θα φτάσουμε στα 4000 κιλά. Όταν έρθουν οι πληροφορίες από την εταιρία θα έχω πλήρη εικόνα του βάρους των συστημάτων. Υπολογίζω χωρίς συνθετικά υλικά τα καλύμματα των πυραύλων IRIS-T στην δεύτερη εκτίμηση από χάλυβα που είναι αδιανόητο να τον έχουν χρησιμοποιήσει λόγο του πάχους του υλικού. Ο ακριβής υπολογισμός είναι 3 τόνοι για την κατασκευή με τους 12 πυραύλους IRIS-T SLS.

Οι Πύραυλοι EXOCET.

Οι 4 πύραυλοι EXOCET MM38 έχουν βάρος: container 3,858 lb. (1,750 kg) & missile 1,653 lb. (750 kg)! Δηλαδή ο πύραυλος με το κοντέινερ ζυγίζουν 2,5 τόνους! Οι 4 ΜΜ38 ζυγίζουν 10 τόνους Α!

Το πυροβόλο των 40 χιλιοστών της S148 έχει τεράστιο βάρος 7300 κιλά μαζί με τα πυρομαχικά. Ένα σύγχρονο πυροβόλο των 30 χιλιοστών ζυγίζει κάτω από 1300 κιλά, μαζί με τα πυρομαχικά του και το ηλεκτρο-οπτικό σύστημα.

Η διαφορά βάρους με το SEA SNAKE των 30 χιλιοστών είναι 6 τόνοι Β!

Η διαφορά βάρους που έχουμε για να αξιοποιήσουμε στο κατάστρωμα της πυραυλακάτου Α+Β είναι 16 τόνοι!

Οι 2Χ4 πύραυλοι MARTE ER με εμβέλεια 100 χιλιόμετρα ζυγίζουν 6,5 τόνους! 

Οι δυο εκτοξευτές με 6 πυραύλους (2x6) MARITIME BRIMSTONE  ζυγίζουν 1000 κιλά έκαστος, οι δυο 2 τόνους.

 12 περιπλανώμενα πυρομαχικά Mini harop με τον εκτοξευτή ζυγίζουν 1200 κιλά!

800 κιλά ζυγίζουν οι δυο ελαφριές τορπίλες των 400 χιλιοστών.

4000 κιλά ο εκτοξευτής VLS D1 με τους 12 πυραύλους IRIS-T SLS.

Για να λειτουργήσει το VLS D1 με τους 12 πυραύλους IRIS-T SLS, θα τοποθετηθούν 2 ραντάρ Spexer 2000 3D MKIII στην υπέρ κατασκευή. Βάρος 400 κιλά (2Χ200) κιλά τα ραντάρ.

Δυο ναυτικοί εκτοξευτές βομβίδων των 40 χιλιοστών θα τοποθετηθούν εκατέρωθεν της γέρας, βάρος 600 (2Χ300) κιλά οι δυο εκτοξευτές βομβίδων.

Το συνολικό βάρος των νέων οπλικών συστημάτων και των δυο ραντάρ είναι πιο ελαφριά κατά 500 κιλά, από το συνολικό βάρος του πυροβόλου των 40 χιλιοστών και των 4 πυραύλων ΜΜ38!

Το μηχανοστάσιο όπως ανέφερα έχει 16 τόνους λιγότερο βάρος και μικρότερες διαστάσεις. Από όλα κερδίζουμε βάρος από τα έπιπλα, την κουζίνα, τα ψυγεία, τα ερμάρια τροφίμων κλπ. Οι 20+ τόνοι μικρότερο βάρος, είναι ένα μεγάλο κέρδος σε μια νέα κατασκευή που μπορεί να αυξηθεί. Ο υπολογισμός είναι το 1/10 του βάρους του πλοίου!

Η μαχητική ικανότητα της πυραυλακάτου είναι ίση με την FDI HN.

Το πυροβόλο των 76 χιλιοστών μπορεί να ρίξει σε 8-9 αεροπορικούς στόχους. Αν τοποθετήσουμε πυροβόλο των 57 χιλιοστών μπορεί να ρίξει σε 10-12 στόχους.

Το πυροβόλο των 30 χιλιοστών μπορεί να ρίξει σε 4 αεροπορικούς στόχους.

Οι δυο εκτοξευτές βομβίδων των 40 χιλιοστών μπορούν να ρίξουν σε 4 αεροπορικούς στόχους.

Με 8 IRIS-T SLM & 12 IRIS-T SLS χτυπάς 20 αεροπορικούς στόχους.

Η πυραυλάκατος μπορεί να ρίξει σε 36 αεροπορικούς στόχους.

Η φρεγάτα FDI HN μπορεί να ρίξει σε 8 στόχους με το πυροβόλο των 76 χιλιοστών, σε 2 στόχους με τα πυροβόλα των 20 χιλιοστών! Διαφωνείτε; Δεν είναι PHALANX σε επίθεση κορεσμού αναφερόμαστε!

Σε 16-18 αεροπορικούς στόχους με τους πυραύλους Aster-30 και σε 8-10 αεροπορικούς στόχους με το σύστημα RAM.

Η φρεγάτα FDI HN μπορεί να ρίξει σε 36 αεροπορικούς στόχους!

Προσοχή δεν υπολογίσαμε την πυραυλάκατο με το πυροβόλο των 57 χιλιοστών που με αυτό, θα μπορέσει να ρίξει συνολικά σε 40 αεροπορικούς στόχους.

Αναφέρομαι σε επιθέσεις κορεσμού με τους αεροπορικούς στόχους, σε κοντινές αποστάσεις ο ένας στόχος από τον άλλον. Μπορεί πολλοί να διαφωνούν με όσα γράφω, δεν ξέρουν όμως τους χρόνους αντίδρασης του κάθε ενός οπλικού συστήματος. Το να ρίξω και τους 21 πυραύλους του συστήματος RAM προς την περιοχή των στόχων, αυτό δεν είναι βολή.

Τα ευρωπαϊκά VLS για πυραύλους IRIS-T SLM, IRIS-T SLX, CAMM, CAMM-ER.

Ανέφερα το VLS C1 που θα τοποθετηθεί στην πυραυλάκατο. Αυτά τα VLS μπορούν να τοποθετηθούν στο μέσον του πλοίου στο μεσόστεγο. Οι διαστάσεις είναι ίδιες με το VLS C1 για το VLS C2.

Σκοπός της μελέτης να βρούμε λύσεις για να σχεδιάσουμε και κατασκευάσουμε νέα VLS, για ευρωπαϊκούς πυραύλους που υπάρχουν σε αντιαεροπορικά συστήματα ξηράς. Δηλαδή όλο το αντιαεροπορικό σύστημα θα τοποθετηθεί στο πλοίο! Τα ραντάρ- σύστημα ελέγχου πυρός θα τοποθετηθεί στην γέφυρα και θα είναι το ραντάρ του πλοίου. Οι πύραυλοι που είναι σε συνδεδεμένα κάνιστρα, θα τοποθετηθούν αυτούσια σε νέας σχεδίασης VLS! Το εξωτερικό περίβλημα των VLS θα τοποθετηθεί κατά την κατασκευή του πλοίου στης ανάλογες θέσεις.

Βλέπουμε στην παρακάτω φωτογραφία την τοποθέτηση ενός VLS MK-41.

Είναι ξεχωριστά η βάση τοποθέτησης στο πλοίο από το VLS. Για να γλυτώσουμε βάρος, το εξωτερικό περίβλημα των VLS θα το στείλει η εταιρία στο ναυπηγείο και θα τοποθετηθούν σε ανάλογες θέσεις. Η σχεδίαση των VLS το επιτρέπει, έτσι μπορούν να τοποθετηθούν εύκολα σε ελαφριές κορβέτες κάτω των 1000 τόνων.

Γιατί κάνουμε αυτήν την μελέτη;

Τα ΕΑΣ (Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα) υπέγραψαν ένα σημαντικό μνημόνιο συνεργασίας με τον τομέα Diehl Defence, του γνωστού γερμανικού ομίλου για το πυραυλικό σύστημα επίγειας αεράμυνας IRIS-T SLS/SLM.

Θέλουμε ένα vls που να μπορεί να πάρει πυραύλους IRIS-T SLM, γιατί είναι το αντιαεροπορικό σύστημα της ΕΕ άμυνας και θα το πάρουν σχεδόν όλες οι χώρες. Αν το αγοράσεις έχει επιδότηση από την ΕΕ, αντί για 150 εκατομμύρια ευρώ, 100 εκατομμύρια ευρώ.

Στης μελέτες για αντιαεροπορικά συστήματα έχει τον καλύτερο βαθμό.

 Ο IRIS-T είναι ο πύραυλος μικρού βεληνεκούς αέρος-αέρος σε υπηρεσία με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επίγειο σύστημα αεράμυνας χωρίς καμία τροποποίηση υλικού. Αυτό το σύστημα GBAD μικρής εμβέλειας που βασίζεται στο «αεροπορικό» IRIS-T ονομάζεται IRIS–T SLS και αποτελείται από ένα όχημα εκτόξευσης με τέσσερις πυραύλους σε ράγες χωρίς κάνιστρο, το οποίο συμπληρώνεται από οπτικούς αισθητήρες ή ραντάρ και ένα σύστημα Command & Control.

Το IRIS–T SLΜ αφορά στη μεσαίου βεληνεκούς έκδοση του πυραύλου IRIS-T με μεγαλύτερο πυραυλοκινητήρα, ζεύξη δεδομένων και το αεροδυναμικό κάλυμμα που προανέφερα. Σε μια τυπική διάταξη το αντίστοιχο GBAD IRIS-T SLΜ αποτελείται από τρεις εκτοξευτές με οκτώ βλήματα ο καθένας σε κάνιστρα, ένα ραντάρ και ένα Κέντρο Τακτικών Επιχειρήσεων (TOC).

Το IRIS–T SLX αφορά στην έκδοση πυραύλου μεγάλου βεληνεκούς, η οποία είναι υπό εξέλιξη από την Diehl Defence και παρέχει εμβέλεια 80 km με ύψος εμπλοκής 25 km. Η διαμόρφωση του συστήματος GBAD IRIS-T SLX είναι παρόμοια με αυτή του συστήματος μέσης εμβέλειας IRIS-T SLM. Ορισμένες χώρες μάλιστα εξετάζουν μικτό φορτίο πυραύλων ανά συστοιχία, δηλαδή SLM και SLX και χρήση τους κατά περίπτωση, σε ένα σύστημα GBAD με υψηλή επιχειρησιακή ευελιξία.

Με τα ίδια ραντάρ, τα ίδια συστήματα ελέγχου πυρός, τα ίδια λινκ μεταδόσεις των δεδομένων, τα ίδια φορτηγά κλπ. Μόνο τα κάνιστρα αλλάζεις με λίγο μεγαλύτερα για να έχεις και τους δυο πυραύλους.

Ο IRIS-T ξεκίνησε την καριέρα του ως πύραυλος αέρος-αέρος και μέχρι στιγμής τον έχουμε προσαρμόσει για σκοπούς GBAD. Ένα επόμενο βήμα θα ήταν η ανάπτυξη ενός συστήματος που χρησιμοποιεί την τεχνολογία IRIS-T SL σε ναυτικές εφαρμογές, δηλαδή την προστασία των πλοίων από εναέριες απειλές: μαχητικά, μη επανδρωμένα αεροχήματα και πυραύλους. Έχουμε μεγάλη εμπειρία για να φέρουμε σε πέρας αυτή την πρόκληση και να υλοποιήσουμε το απαιτούμενο έργο. Μια έκδοση ναυτικού πυραύλου IRIS-T θα ήταν ένα μεγάλο πλεονέκτημα στην αεράμυνα κάθε πλοίου. Ωστόσο, η ανάπτυξη ενός τέτοιου συστήματος δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Σημαντική πτυχή σε μια ναυτική έκδοση IRIS-T είναι η ενσωμάτωση στην υπάρχουσα υποδομή και το σύστημα διαχείρισης μάχης ενός πλοίου. Υπάρχουν διάφορες επιλογές υπό συζήτηση, τόσο με διάφορα ναυτικά όσο και ναυπηγεία, ως προς το ποια ιδέα ολοκλήρωσης πρέπει να εφαρμοστεί ανάλογα με τον υπάρχοντα εξοπλισμό ή τις απαιτήσεις τους. Αυτό περιλαμβάνει και ανεξάρτητους εκτοξευτές, Mk41 ή άλλα τέτοια συστήματα.

Έχει μεγάλες εξαγωγές παγκοσμίως και η εταιρία ενδιαφέρετε να επεκταθεί και στον ναυτικό τομέα ΕΕ άμυνας.

Το VLS C2

Οι εκδόσεις είναι δυο για πυραύλους IRIS-T SLM και για CAMM-ER. Οι διαστάσεις είναι ίδιες παρότι μέσα θα μπουν τα 8 κάνιστρα, με τους πυραύλους των αντιαεροπορικών συστημάτων ξηράς. Το ανέφερα και πριν στο VLS C1, βάζουμε τα 8 συνδεδεμένα κάνιστρα με βάσεις στήριξης μέσα στο κενό περίβλημα και συνδέουμε τους αγωγούς μεταφοράς δεδομένων.

Το εξωτερικό περίβλημα που καλύπτει το vls διαφέρει και είναι ανάλογο με της διαστάσεις των κανίστρων των πυραύλων. Το εξωτερικό περίβλημα της οροφής του vls είναι μια ενιαία κατασκευή που θα καλύψει και ένα μέρος των κανίστρων.

Τα κάνιστρα των πυραύλων θα εξέχουν περίπου 1,5 μέτρο και θα καλυφτούν εξωτερικά και τα 8 και όχι χωριστά όπως βλέπουμε στον ΜΚ-48. Το μοναδικό σημείο που μένει ακάλυπτο είναι η οροφή των κανίστρων που εξέρχονται οι πύραυλοι. Το συνολικό βάρος είναι μικρότερο από το VLS MK-48 ακόμα και από το επόμενο VLS E.

Το VLS E που θα αναφερθούμε μετά εκτενώς θα έχει τοποθέτηση κάτω από το κατάστρωμα, με πόρτες που θα καλύπτουν το κάθε ένα κάνιστρο. Οι διαστάσεις είναι ίδιες με το VLS C2 εκτός από το ύψος.

Το πρόβλημα της υπέρ θέρμανσης.

Προσοχή σε ότι διαβάσετε, θα υπάρχει διευκρίνιση στο τέλος*

Όλα τα vls έχουν προβλήματα υπέρ θέρμανσης. Στον ΜΚ-41 πρέπει να περιμένεις 5 δευτερόλεπτα για να εκτοξεύσεις τον επόμενο πύραυλο ESSM και 10 δευτερόλεπτα για να εκτοξεύσεις τον επόμενο πύραυλο SM-2. Εδώ το VLS θα είναι σφραγισμένο και η μοναδική έξοδος των θερμών καυσαερίων θα είναι το άδειο κάνιστρο. Για να λυθεί το πρόβλημα της υπερθέρμανσης, το VLS περιμετρικά θα έχει ανοίγματα που θα ανοίγουν πριν την εκτόξευση και θα κλείνουν μετά. Εναλλακτικά θα τοποθετηθούν στα 4 άκρα του vls, 4 παρόμοια αλλά μικρότερου μεγέθους σαν αυτά που έχουν οι ΜΚ-48. Επειδή τα VLS C & E έχουν κενό από κάτω και στα πλάγια, τα ανοίγματα εξαγωγής των θερμών καυσαερίων είναι μεγαλύτερα από του ΜΚ-41 και του ΜΚ-48.

* Σχεδιάζουμε VLS που θα είναι ικανά για να πάρουν διαφορετικούς πυραύλους. Αν ο πελάτης θέλει να βάλουμε μέσα πυραύλους πχ RIM-116 που το κάνιστρό τους είμαι ανοιχτό από την κάτω πλευρά (αυτό είναι ένα παράδειγμα) δεν θα υπάρχει πρόβλημα με τα θερμά καυσαέρια. Λαμβάνουμε υπόψιν όλες της παραμέτρους, αν δεν εκτοξευτεί ο πύραυλος ή το κάνιστρο είναι ελαττωματικό και ανοίξει στο κάτω μέρος, πρέπει να υπάρχει εκτόνωση των θερμών καυσαερίων από το VLS.

Μέσα στο VLS Ε που αναφέραμε μπορούν να μπουν 8 ίσως και 10 πύραυλοι IRIS-T SLS χωρίς κάνιστρα! Μπορούν να μπουν 8 πύραυλοι ΑΙΜ-120 Α & Β χωρίς κάνιστρα, με ειδική κατασκευή μέσα με αεροπορικούς φορείς. Αυτή είναι μια λύση ανάγκης γιατί θα υπάρξουν φθορές στον εσωτερικό χώρο του εκτοξευτή και απαιτεί ειδική επίστρωση για αύξηση της αντοχής του.

Τα VLS Ε2 είναι ίδια σε διαστάσεις έχουν μεγαλύτερο ύψος, δηλαδή βάθος και μπορούν να τοποθετηθούν στο πρόστεγο, ανάμεσα στην γέφυρα και στο πυροβόλο. Η κατασκευή της οροφής είναι διαφορετική γιατί θα έχουν 8 πόρτες, μια σε κάθε κελί. Το πρόβλημα είναι αν τα 4 ειδικά ανοίγματα στης 4 γωνίες του VLS της εξαγωγής των θερμών καυσαερίων, δεν έχουν-δημιουργούν  πρόβλημα σε υψηλό κυματισμό. Η λύση με τα περιμετρικά ειδικά ανοίγματα ανάγκης δεν είναι εφικτή εδώ. Η μελέτη συνεχίζεται για να βρω άλλες λύσεις αν υπάρχουν.

Εξυπακούεται πως και τα VLS Ε2 μπορούν να τοποθετηθούν στο μεσόστεγο στο μέσον του πλοίου.

* Στο μυαλό μας έχουμε τα προβλήματα αντιμετώπισης των UAV, τα περιπλανώμενα πυρομαχικά και της υπόλοιπες απειλές. Δεν μπορείς να ρίχνεις πυραύλους 2-6 εκατομμυρίων για να τα αντιμετωπίσεις. Οι αεροπορικοί πύραυλοι έχουν συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, αν τοποθετούνται συνεχώς στα αεροσκάφη. Ο IRIS-T έχει διάρκεια 600 ώρες πτήσεων, μετά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί παρά μόνο σε αντιαεροπορικά συστήματα.

Μια φρεγάτα που θα έχει 6 VLS E, μπορεί να χρησιμοποιήσει το ένα ή τα δυο για να τοποθετήσει πυραύλους IRIS-T ή AIM-120 A & B. Αν υποθέσουμε πως οι πύραυλοι σε ένα πόλεμο μεγάλης διάρκειας τελείωσαν, υπάρχει λύση για να βάλεις κάτι άλλο.

Προσπαθούμε να βρούμε λύσεις για μια φτηνή φρεγάτα.

Στον ίδιο χώρο που τοποθετούνται 2 MK-41 μπορούν να τοποθετηθούν 6 VLS C2 ή VLS E2 με 48 πυραύλους IRIS-T SLX ή CAMM-ER!

Μια φρεγάτα των 120 μέτρων μήκος με εκτόπισμα 4000 τόνους, θα έχει διάφορες εκδόσεις εξοπλισμού, γερμανική έκδοση, ιταλική έκδοση κλπ. Γιατί να φτιάξουμε την ευρωκορβέτα και να μην προχωρήσουμε και στην ευρωφρεγάτα;

Η Γερμανική έκδοση θα έχει 48 IRIS-T SLM με εμβέλεια 40 χιλιόμετρα, δυο συστήματα RAM με 42 πυραύλους RIM-116 ή GRIFFIN, 4 SEA SNAKE 30 mm, πυροβόλο των 76 χιλιοστών, 8 πυραύλους NSM, ραντάρ TRS4D, NS50, 2 SPEXER 2000.

Από πλώρη σε πρύμνη τοποθετούμε τα οπλικά συστήματα που αναφέραμε στην ALS CLAS 115.

Στην θέση των 3 ΜΚ-41 μπαίνει το σύστημα RAM και εκατέρωθεν αυτού τα δυο πυροβόλα των 30 χιλιοστών. Το πυροβόλο των 35 χιλιοστών επάνω από την γέφυρα καταργείτε.

Κόστος φρεγάτας 600 εκατομμύρια ευρώ μαζί με ένα φόρτο πυραύλων Α εκτίμηση και 650 εκατομμύρια ευρώ Β εκτίμηση με 8 πυραύλους NSM.

Η Ιταλική έκδοση μπορεί να έχει πυροβόλο των 76 χιλιοστών, αντί για το σύστημα RAM στο υπόστεγο ελικοπτέρου, δυο πυροβόλα των 40 χιλιοστών αντί για το εμπρόσθιο RAM και CAMM-ER αντί για τους IRIS-T SM.

Θα αναφερθώ μετά για της εκδόσεις αναλυτικά.

Αντιρρήσεις με δυο ΜΚ-41 θα έχεις 64 πυραύλους ESSM II.

Nαι αλλά με το διπλάσιο βάρος και το διπλάσιο κόστος! Ο υπολογισμός του βάρους για τα 6 VLS C3 μαζί με τα κάνιστρα και τους 48 πυραύλους, είναι ελαφρά λιγότερο από ένα ΜΚ-41 με 32 ESSM. Θέλουμε Ευρωπαϊκό VLS για να βάλουμε Ευρωπαϊκούς πυραύλους. Θα δούμε στην συνέχεια πως μπορούμε να βάλουμε πυραύλους IRIS-T LSX με εμβέλεια 80 χιλιόμετρα.

Φρεγάτα 4000 τόνων με πυραύλους εμβέλειας μόνο 40 χιλιομέτρων;

Όπως εξήγησα στο αντιαεροπορικό σύστημα, είναι εφικτό να έχεις SLM και SLX και χρήση τους κατά περίπτωση, σε ένα σύστημα GBAD με υψηλή επιχειρησιακή ευελιξία.

Με τα ίδια ραντάρ, τα ίδια συστήματα ελέγχου πυρός, τα ίδια λινκ μεταδόσεις των δεδομένων, τα ίδια φορτηγά κλπ. Μόνο τα κάνιστρα αλλάζεις με λίγο μεγαλύτερα για να έχεις και τους δυο πυραύλους.

Εδώ όμως δεν γίνετε αυτό χρειάζεσαι μεγαλύτερου μεγέθους και ύψους, τα VLS C3 & VLS E3 που μπορούν να πάρουν 8 πυραύλους IRIS-T SLX.

Ο υπολογισμός είναι στην θέση δυο ΜΚ-41 μπορούν να μπουν 4 VLS C2/E2 & 2 VLS C3/E3 έτσι η φρεγάτα θα έχει 32 πυραύλους IRIS-T SLM και 16 IRIS-T SLX, συν τους 42 πυραύλους των δυο συστημάτων RAM.

Αυτός είναι ο καλύτερος συνδυασμός τοποθέτησης vls στον ίδιο χώρο. Γίνετε γιατί ο ΜΚ-41 απαιτεί συστήματα υποστήριξης που δεν φαίνονται εξωτερικά.

Η φρεγάτα των 4000 τόνων στην Γερμανική έκδοση θα έχει 16 IRIS-T SLX, 32 IRIS-T SLM, 42 RIM-116 των δυο συστημάτων RAM, ραντάρ TRML-4D, μια πολύ καλή αντιαεροπορική άμυνα με υπολογιζόμενο κόστος 700 εκατομμύρια ευρώ μαζί με έναν φόρτο πυραύλων.

Μπορεί να τοποθετηθεί καλύτερο ραντάρ, το καινούργιο TRS-4D Fixed Panel με εμβέλεια 300 χιλιόμετρα. Το κόστος της φρεγάτας θα ανέλθει στα 775 εκατομμύρια ευρώ που είναι το κόστος του νέου ραντάρ μείον το παλιο και του ιστόυ i-Mast.

Στης ίδιες διαστάσεις των VLS C3 & VLS E3 που παίρνουν 8 IRIS-T SLX αλλά με μικρότερο ύψος μπορούν να τοποθετηθούν 18 CAMM VLS C4 & E4!

Η FULL έκδοση της Γερμανικής φρεγάτας

Υπάρχει αναξιοποίητος χώρος στο πρόστεγο, στην θέση των 3 ΜΚ-41 μπορεί να μπει το σύστημα RAM με τα δυο πυροβόλα των 30 χιλιοστών εκατέρων και δυο VLS E3 με 16 πυραύλους IRIS-T SLX. To υπολογιζόμενο κόστος ανέρχεται στα 850 εκατομμύρια ευρώ!

Πυροβόλο των 76 χιλιοστών, 4Χ30 SEA SNAKE, 32 IRIS-T SLX, 32 IRIS-T SLM, 2 RAM, 8 NSM, TRS-4D Fixed, NS50 μια πολύ καλά οπλισμένη φρεγάτα!

Όλα αυτά δεν είναι απλές σκέψεις μπορούν να γίνουν, αν σχεδιαστούν και κατασκευαστούν τα VLS και επιλέξεις την ALS CLAS 115 φρεγάτα. Προσοχή οι τιμές είναι χωρίς το κόστος εξέλιξης, σχεδίασης, δοκιμών και βελτιώσεων της φρεγάτας και των VLS που θα το διαθέσει η ΕΕ αν επιλέξουμε την Ευρωφρεγάτα.

Η αντιαεροπορική έκδοση!

Αφαιρείς το σύστημα RAM και τα πυροβόλα, στο χώρο των 3 ΜΚ-41 μπορείς να βάλεις 4 VLS E2 & 2 VLS E3 και αν θέλουν 3 εκτοξευτές με 36 συνολικά περιπλανώμενα πυρομαχικά δεν συμπεριλαμβάνονται στην τιμή!

Η αντιαεροπορική έκδοση θα έχει 32 IRIS-T SLX, 64 IRIS-T SLM, ram, 16 NSM κλπ. Το υπολογιζόμενο κόστος είναι 900 εκατομμύρια ευρώ! Ναι μόνο 50 εκατομμύρια παραπάνω γιατί αφαιρούμε το κόστος του συστήματος RAM με τους 21 πυραύλους και τα δυο πυροβόλα που κάνουν 60+ εκατομμύρια ευρώ.

Η αντιαεροπορική έκδοση με τους τρεις εκτοξευτές περιπλανώμενων πυρομαχικών και με ένα πυροβόλο των 35 χιλιοστών επάνω στην γέφυρα, είναι η κατάλληλη έκδοση για την Ελλάδα με κόστος 950 εκατομμύρια ευρώ.

Η φτηνή έκδοση θα έχει πυροβόλο των 76 χιλιοστών, δυο των 40 χιλιοστών και 2 VLS με 36 πυραύλους CAMM. Το σημαντικό πλεονέκτημα όμως είναι πως στο πλοίο θα έχουν τοποθετηθεί οι βάσεις των VLS και με μικρό κόστος θα μπορούν να εγκατασταθούν. Αγοράζεις φτηνές εκδόσεις όπως κάνουν οι Ιταλοί με τα PPA και μελλοντικά κάνεις αναβαθμίσεις.

Ανακεφαλαίωση

Έχουμε μια αξιόλογη σειρά μελετών με μεγάλες προοπτικές για αξιοποίηση τους. Βασιζόμαστε στην συμφωνία με τα ΕΑΣ και με την θέληση της γερμανικής εταιρίας να προχωρήσουν σε ναυτικούς εκτοξευτές για τους αντιαεροπορικούς της πυραύλους.

Χρησιμοποιήσαμε μια πυραυλάκατο για να δείξουμε τι θα μπορούσε να τοποθετηθεί σήμερα σε αυτή και μια σχεδίαση της ALS NSD.

Η μελέτη συνεχίζεται και δεν είναι μια όπως καταλαβαίνουμε. Προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις για μια πυραυλάκατο των 35 μέτρων, συνεχίζουμε την μελέτη για την τοποθέτηση αντιαεροπορικού συστήματος.

Οι μελέτες για τα VLS είναι πολλές σε αριθμό VLS 1-7 & VLS A & B που δεν τα αναφέραμε εδώ. Θα δούμε με καθαρό μυαλό τι από αυτά μπορεί να αξιοποιηθεί για το μέλλον. Διαλέξαμε της καλύτερες λύσεις και προσπάθησα να δώσω της βασικές κατευθύνσεις περιγράφοντας πως θα είναι τα VLS. Για να κάνω πλήρη σχεδίαση χρειάζομαι πληροφορίες από την εταιρία και μετά να κατοχυρωθούν οι πατέντες.

Τα χειρόγραφα σκίτσα αμφιβόλου ποιότητας δεν θα τα δημοσιεύσω, ούτε τους υπολογισμούς που έκανα από δυο φορές και τρεις φορές. Ο απαιτούμενος χρόνος για να καταφέρω να φτάσω σε όλα αυτά τα συμπεράσματα και να γράψω αυτην την μελέτη για τα VLS, ξεπέρασε της 1200 ώρες! 150 ημέρες επί 8 ώρες κάθε ημέρα, συν τα υπόλοιπα που βάζω στο σαιτ, αυτά που διαβάζω και αναρτώ και πολλά ακόμα! Δεν σου επαρκούν οι 24 ώρες για τα κάνεις όλα αυτά. Είσαι αναγκασμένος ακόμα και στον ύπνο σου να σκέπτεσαι για να βρεις λύσεις!  

Τι μέλει γενέσθαι;

Συνεχίζω την προσπάθεια, ξέρω πως δεν μπορώ να βρω βοήθεια από τους αρμόδιους. Αν κατασκευαστούν 100 πολεμικά πλοία με αυτά τα VLS, χρειάζονται 500 VLS! 500 VLS που τα μισά μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Ευρωφρεγάτα με χαμηλό κόστος που θα συμμετέχει η Ελλάδα, συμπαραγωγές πυραύλων, ραντάρ κλπ. Η αξία της μελέτης είναι τεράστια και οι προοπτικές της άριστες, συν την τεχνογνωσία και της εξαγωγές.

Παλεύω για 32 χρόνια να βρω λύσεις για να σχεδιάσουμε διαφορετικά αμυντικά καινοτόμα προϊόντα που δεν υπάρχουν, για να έχουν πιθανότητες να τα διαλέξουν οι ξένες εταιρίες. Η φιλοσοφία μου είναι αυτή, δεν κάνω αντιγραφές. Ξέρω πως μόνο με αυτήν την λογική θα δώσουν τα χρήματα τους οι ξένες μεγάλες εταιρίες, για να τα σχεδιάσουμε ολοκληρωμένα και να προχωρήσουμε στην κατασκευή και στης δοκιμές. Η Ελλάδα θα κερδίσει από της πατέντες, μερίδιο από της εξαγωγές και ποσοστό συμπαραγωγής.

Εν κατακλείδι.

Τελειώνοντας, όσα αναφέρω μόνο εύκολα δεν είναι να πραγματοποιηθούν. Μπορεί να τα γράφω απλά, αποφεύγοντας πολύπλοκους όρους για να μπορούν να τα διαβάσουν όλοι. Οι γνώσεις που πρέπει να έχεις για προχωρήσεις σε λύσεις, ιδέες, πατέντες, είναι δύσκολο να της αποκτήσεις μόνο διαβάζοντας. Μόνο η συνεχής ενασχόληση με το αντικείμενο και η συνεχής προσπάθεια για νέες μελέτες και εξεύρεση λύσεων επί σειρά ετών, σου δίνει το ποθούμενο αποτέλεσμα. Από 10 μελέτες μπορεί να αξιοποιηθεί η μια, άλλη μια ή δυο μελέτες είναι για μελλοντική αξιοποίηση, μια άλλη μελέτη έχει τεράστιο κόστος και μπορείς να κάνεις την δουλειά σου με μικρότερο. Από όλα αυτά όμως έχεις το κέρδος των γνώσεων που σε βοηθούν για να βρεις λύσεις για μια καλύτερη μελέτη στο μέλλον.

Οι μελέτες συνεχίζονται!

ΠΗΓΗ https://hellenicdefencenet.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου