Να σημειωθεί πως η πρόταση για χρηματοδότηση μέσω Foreign Military Financing έπεσε για πρώτη φορά μετά το αίτημα των ΗΠΑ για αντικατάσταση των ρωσικών όπλων στην Ελλάδα.
Διονύσης Αντωνέλλος
Φρεγάτες: Πάμε ολοταχώς από τέσσερις μεταχειρισμένες αμερικανικές LCS και πάνω και τίποτα άλλο έως το 2027;
Το σφιχτό πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί δημοσιονομικά η Αθήνα τα επόμενα τρία χρόνια και οι οικονομικές συνθήκες στο διεθνές περιβάλλον, δεν αφήνουν περιθώριο στην Ελλάδα να προχωρήσει τα απαραίτητα εξοπλιστικά προγράμματα της τέταρτης φρεγάτα FDI, των 3+1 κορβέτων, του εκσυγχρονισμού του MLRS M270, καθώς σύμφωνα με την Καθημερινή ο Έλληνας υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας, αποφάσισε να τροποποιήσει τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό των εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Να σημειωθεί πως την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον Έλληνα υπουργό Οικονομίας, Κωστή Χατζηδάκη, οι αμυντικές δαπάνες είναι ένας από τους τρεις παράγοντες που επηρεάζουν τον ελληνικό προϋπολογισμό, μαζί με τις ανάγκες εξυπηρέτησης χρέους και τις συντάξεις.
Φρεγάτες: Πάμε ολοταχώς για πάνω από τέσσερις μεταχειρισμένες αμερικανικές LCS και μόνο αμερικανικά όπλα με FMF;
Έτσι, η Ελλάδα, μένει με μόνη επιλογή για να καλύψει τις αμυντικές της ανάγκες την παραχώρηση των μεταχειρισμένων αμερικανικών φρεγατών LCS η οποία θα καλυφθεί χρηματοδοτικά μέσω του Foreign Military Financing. Μάλιστα για το θέμα υπάρχουν και σχετικά τουρκικά δημοσιεύματα.
Να σημειωθεί πως η πρόταση για χρηματοδότηση μέσω Foreign Military Financing έπεσε για πρώτη φορά μετά το αίτημα των ΗΠΑ για αντικατάσταση των ρωσικών όπλων στην Ελλάδα με αμερικανικά και την αποστολή τους στην Ουκρανία (σ.σ. πρόκειται για τα ελληνικά S-300, TOR-M1 και OSA-K ενώ η Αθήνα έστειλε ήδη BMP 1 στην Ουκρανία).
Το Foreign Military Financing (FMF) είναι μικτό πιστωτικό σύστημα με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής και επιχορηγήσεις που μπορεί να εφαρμοστεί από τις περιπτώσεις των F-35 και των αμερικανικών επιθετικών ελικοπτέρων έως αυτήν των μεταχειρισμένων, αμερικανικών ελαφριών φρεγατών.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η ανάγκη του ελληνικού Στόλου για πλώρες παραμένει και πρέπει να βρεθούν λύσεις, μεταξύ των οποίων και για τον εκσυγχρονισμό των παλαιότερων ελληνικών φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ (σ.σ. πρόγραμμα που και αυτό κινδυνεύει).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου