Κυριακή 14 Μαΐου 2023

Fincantieri “S-800”, ένα υποβρύχιο 800 τόνων για παράκτια και ρηχά νερά.

 

Η Fincantieri μας, με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Pierroberto Folgiero, παρουσίασε πρόσφατα το υποβρύχιο "S800" στην IDEX 2023, βελτιστοποιημένο για παράκτια και ρηχά νερά.



Το υποβρύχιο 800 τόνων, ή S800, εκτέθηκε για πρώτη φορά στην IDEX 2023. Αποφασίστηκε να σχεδιαστεί αυτό το υποβρύχιο αφού ληφθούν υπόψη οι ανάγκες των πιθανών πελατών και αφού θεωρήθηκε ότι είναι πολύτιμο αγαθό σε παραθαλάσσια περιβάλλοντα.
 

 

Τεχνικές προδιαγραφές υποβρυχίου S800:
  • Συνολικό μήκος: 51,00 m;
  • Μετατόπιση επιφάνειας (έτοιμο για κατάδυση): 750 τόνοι;
  • Βυθισμένο εκτόπισμα: 850 τόνοι;
  • Ταχύτητα βύθισης: >15 κόμβοι.
  • Πλήρωμα: < 20 άτομα.
  • Μπορεί να φτάσει σε βάθος λειτουργίας 250 m.
  • Θα χρησιμοποιεί μπαταρία ιόντων λιθίου.
  • Θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα ανεξάρτητης από τον αέρα πρόωσης (AIP).
  • Έχει διάταξη πηδαλίου Χ που συνήθως υποδεικνύει ότι επικρατεί σε ρηχά παράκτια ύδατα: Τα πηδάλια Χ βελτιώνουν την ικανότητα ελιγμών σε χαμηλή ταχύτητα.
  • Εύρος λειτουργίας περίπου 4.000 ναυτικά μίλια.
  • Οπλισμός: 5 βαρείς εκτοξευτές τορπιλών ή βλήματα χερσαίας επίθεσης + εφεδρεία.



Χάρη στην τρέχουσα τεχνολογία και την εμπειρία της Fincantieri, θα είναι δυνατό να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί το υποβρύχιο S800 με καλό επίπεδο επιχειρησιακής ικανότητας και ικανό να μειώσει το λειτουργικό κόστος. αυτό το υποβρύχιο έχει τη δυνατότητα να είναι πιο επιτυχημένο από τα μεγαλύτερα στα παράκτια ύδατα.
 

 
 
Το νέο υποβρύχιο θα επωφεληθεί όχι μόνο από το έργο U212 NFS (Near Future Submarine), αλλά και από τη συνολική εμπειρία της εταιρείας.
 

 
 
Ο Fincantieri al Muggiano εργάζεται επί του παρόντος στο έργο για την ιταλική MM NFS. ο ναυπηγός είναι ανένδοτος ότι έχει αρκετή χωρητικότητα για να ξεκινήσει παράλληλα να κατασκευάζει τα S800. Ωστόσο, η εταιρεία είναι ανοιχτή σε μελλοντικές συνεργασίες.
 

 
 
Το S800 είναι πιθανό να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από ένα συνεχιζόμενο πρόγραμμα «μικρών υποβρυχίων»: το έργο STM500 της Τουρκίας, το οποίο είναι ελαφρώς μικρότερο. Τέτοιες πλατφόρμες βελτιστοποιημένες για ρηχά νερά και παράκτιες επιχειρήσεις θα βοηθούσαν στην ενίσχυση των ναυτικών αμυντικών ικανοτήτων των ναυτικών της περιοχής του Κόλπου, παρέχοντάς τους τα μέσα για να αποτρέψουν πιθανούς εχθρούς σε έναν νέο υποθαλάσσιο τομέα. Το μικρό μέγεθος και το μικρό πλήρωμα του S800 σημαίνουν ότι η καμπύλη εκμάθησης για την πλήρη κατάκτηση των δυνατοτήτων του υποβρυχίου δεν θα είναι τόσο απότομη σε σύγκριση με μεγαλύτερα συμβατικά υποβρύχια.
 

 

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ «DIESEL-AIP».

Η διαμόρφωση του συστήματος πρόωσης είναι επίσης σημαντική. με ένα κλασικό σχέδιο diesel-electric που αποτελείται από μια γεννήτρια ντίζελ που τροφοδοτεί 2 πακέτα μπαταριών (πιθανώς του πιο προηγμένου τύπου με ιόντα λιθίου), οι οποίες με τη σειρά τους κινούν έναν ηλεκτροκινητήρα πρόωσης. Στη συνέχεια, σε αυτό το σχήμα εισάγεται ένα σύστημα AIP (Air Independent Propulsion), με 2 μονάδες κυψελών καυσίμου που μπορούν να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες στην τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα. μια πτυχή που όχι μόνο εγγυάται ουσιαστική αύξηση της αυτονομίας αλλά και μεγαλύτερη «διακριτικότητα» όσον αφορά τη σιωπή του σκάφους (ιδιαίτερα χρήσιμη πτυχή στις επιχειρήσεις των επιδρομέων και όχι μόνο).
 

 
 
Το αποτέλεσμα είναι μια ενδιαφέρουσα εικόνα από πλευράς απόδοσης, με μέγιστη υποβρύχια ταχύτητα άνω των 15 κόμβων αλλά, κυρίως, με μέγιστη εμβέλεια πάνω από 4.000 μίλια (που σε κάθε περίπτωση πέφτει στα 700 περίπου, λειτουργώντας συνεχώς υποβρύχια με ταχύτητα περίπου 4 κόμβων). Η αυτονομία λειτουργίας σε κανονικές συνθήκες είναι 7 ημέρες, αλλά μπορεί να επεκταθεί έως το πολύ 30.
Σε επίπεδο πλατφόρμας, υπάρχει ένα υψηλό επίπεδο αυτοματισμού, όπως να επιτρέπει σε ένα πλήρωμα μόνο 18 ανδρών να διαχειρίζεται/χειρίζεται το υποβρύχιο. επίσης προβλέπεται επιπλέον χώρος για να επιβιβαστεί ομάδα 8 ανδρών των Ειδικών Δυνάμεων. 




ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΧΗΣ

Το Combat Management Systems έχει μια πολύ προηγμένη διαμόρφωση. με ένα πλήρες σύνολο αισθητήρων (προφανώς, ειδικά όσον αφορά τα σόναρ αλλά και τα περισκόπια και τα ραντάρ) και συσκευές διαφόρων ειδών (ιδίως για ηλεκτρονικό πόλεμο). όσο και από πλευράς οπλισμού. Το S800 θα φέρει 5 σωλήνες τορπιλών για τόσα βαριά πυρομαχικά (πιθανότατα, Leonardo's Black Shark Advanced). στην εφεδρεία θα υπάρχουν άλλες 4 τορπίλες, συν άλλη μία αναμένεται υπό ειδικές συνθήκες. Από αυτούς τους σωλήνες μπορούν να εκτοξευθούν αντιπλοϊκοί πύραυλοι / «επίθεση ξηράς».
Οι χρόνοι κατασκευής S800 θα μειωθούν. Κατά μέσο όρο, η κατασκευή ενός μεγαλύτερου υποβρύχιου σκάφους μπορεί να απαιτήσει πολύ μεγαλύτερο χρόνο. αυτή η πτυχή μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα ελκυστικό στοιχείο για το νέο έργο.




ΤΙΜΟΝΙ «Χ».

Το αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου πλατφόρμας χρησιμοποιεί τέσσερα πίσω πηδάλια σχήματος Χ, διαμορφωμένα ώστε να αυξάνουν την απόδοση της προπέλας και να παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία. Η αθόρυβη λειτουργία του συστήματος κυψελών καυσίμου θα επιτρέψει επίσης να διατηρηθεί στο ελάχιστο το αποτύπωμα θορύβου που παράγεται από τους προωθητές, ένα θεμελιώδες χαρακτηριστικό για την εκτέλεση του τύπου των αποστολών για τις οποίες σχεδιάστηκε. Εκτός από σόναρ, περισκόπια και ραντάρ, θα φορτωθεί ένα εξαιρετικά τεχνολογικό σύστημα αισθητήρων και συσκευών διαφόρων ειδών για την αντιμετώπιση των ειδικών καταστάσεων του λεγόμενου «ηλεκτρονικού πολέμου», δηλαδή κάθε ενέργεια που αφορά τη χρήση του κατάλληλου ηλεκτρομαγνητικού φάσματος για τον έλεγχο των ραδιοεκπομπών, που προορίζονται για επίθεση σε εχθρικές δυνάμεις ή για αποτροπή εχθρικής επίθεσης.




ΧΡΟΝΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Το S800 θα χρειαστεί περίπου ένα χρόνο για να κατασκευαστεί, σε αντίθεση με το έργο S1000 που χρειάστηκε δυόμισι χρόνια για να συναρμολογηθεί. Ο πειραματισμός, που συνήθως επιφυλάσσεται στο Ιταλικό Ναυτικό για εθνικά ναυπηγικά προϊόντα, στην περίπτωση του S800 θα πραγματοποιηθεί από τον πρώτο ξένο αγοραστή. Κατάσταση δυνατή χάρη στο γεγονός ότι η ναυτική μας ένοπλη δύναμη δεν έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις σχετικά με αυτόν τον τύπο σκάφους με τόσο μικρές διαστάσεις.
 

 
 
Το Πακιστάν και οι χώρες του Κόλπου έχουν ήδη δείξει σοβαρό ενδιαφέρον για την πλατφόρμα: τα αραβικά κράτη προσπαθούν να επεκτείνουν σταδιακά τις ναυτικές τους δυνατότητες, κυρίως μετά την αύξηση των εντάσεων με το Ιράν, το οποίο, από τον Φεβρουάριο του 2023, θα έχει δύναμη υποβρυχίων που θα μπορούσε υπερβαίνει τις είκοσι μονάδες. Οι υποβρύχιες δυνατότητες του ναυτικού της Τεχεράνης ανησυχούν ξεκάθαρα τους περιφερειακούς γείτονές της. 
 
Τούτου λεχθέντος, το Πακιστάν ξεκίνησε επίσης μια διαδικασία εκσυγχρονισμού για την αύξηση του στόλου των υποβρυχίων του, αφού αγόρασε πολλά μίνι-υποβρύχια MG110 από την Cosmos από την Ιταλία το 1988.

Χαμηλού κόστους υποβρύχιο, με γρήγορο ρυθμό κατασκευής ενός έτους κατάλληλο για το αιγαίο.
Είναι κατά 40% χαμηλότερου ακουστικού ίχνους από το 212  που θα φτιάξει τώρα η Ιταλία, αυτό από αποκλειστικές πληροφορίες και της δημοσιεύω με επιφύλαξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου