Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Νέα κρίση στον Δήμος Θεσσαλονίκης για τα σκουπίδια ( Ο δήμαρχος όλη μέρα στη ΝΕΤ)

Από το ιστολόγιο http://www.greekmoney.gr/index.php/permalink/67560.html

image


Αιχμές κατά του δημάρχου Θεσσαλονίκης περιέχει η επιστολη παραίτησης του πρώην αντιδημάρχου Στάθη Αβραμίδη, οποίος αναφέρει μεταξύ άλλων ότι υποχρεώθηκε σε παραίτηση καθώς και ότι δεν είχε ουσιάστική στήριξη στην οξεία κριτική που δεχόταν. «Δεχόμουν καθημερινά οξεία κριτική χωρίς την ουσιαστική στήριξη αναγκαζόμενος σχεδόν ταυτόχρονα να αντιμετωπίζω και να προσπαθώ να δίνω λύσεις σε προβλήματα που η αντιμετώπιση τους δεν ήταν στην αποκλειστική μου αρμοδιότητα» τονίζει χαρακτηριστικά.


Ο πρώην αντιδήμαρχος Καθαριότητας κάνει λόγο για ανεξήγητες πρακτικές και συμπεριφορές απέναντί του, κινήσεις τις οποίες, όπως τονίζει, δεν μπορεί να ερμηνεύσει. «Από την θέση που μου αναθέσατε, παρότι από την αρχή αμφισβητήθηκα προσπάθησα με όλες μου τις δυνάμεις να αντεπεξέλθω στο δύσκολο έργο της διαχείρισης των θεμάτων καθαριότητας και ανακύκλωσης» σημειώνει. Υπεραμύνεται το έργο του και αναφέρει χαρακτηριστικά τις κινήσεις στις οποίες προχώρησε σε φλέγοντα θέματα, όπως η προμήθεια ανταλλακτικών και η επισκευή απορριμματοφόρων.
Κάνει επίσης λόγο για υπερσυγκεντρωτισμό και αναιτιολόγητες παρεμβάσεις, ενώ μιλά για απαξίωση με συγκεκριμένες κινήσεις ενός έργου χωρίς την ολοκλήρωση του. Ο κ. Αβραμίδη, τονίζει ότι προχώρησε σε αυτή την απόφαση με γνώμονα το συμφέρον της πόλης και καταλήγει λέγοντας: «Όλοι φέρουν την ευθύνη των αποφάσεων και των πράξεων τους ενώ είναι γνωστό ότι κριτής πάντων είναι ο λαός. Οι κρίνοντες κρίνονται».
Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή παραίτησης του Αβραμίδη:
Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,
στο ξεκίνημα της κοινής μας πορείας για μια Θεσσαλονίκη σύγχρονη ευρωπαϊκή μεγαλούπολη με νέο πρόσωπο, ισχυρές προοπτικές, για μια Θεσσαλονίκη που όλοι ονειρευόμαστε να πρωταγωνιστεί στο οικονομικό γίγνεσθαι στην νοτιανατολική Ευρώπη με νέο ρόλο και πρόσωπο, στην ανάγκη συνδυασμού νέων ιδεών και τολμηρών λύσεων για να πάρει επιτέλους η Θεσσαλονίκη τη θέση που της αξίζει στον ολοένα και πιο ανταγωνιστικό χώρο των Βαλκανίων ήμασταν συνοδοιπόροι.
Αυτή η αναγκαιότητα, ο νέος ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης και ο Μητροπολιτικός χαρακτήρας του Δήμου Θεσσαλονίκης με τελικό στόχο την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης πρέπει να εξυπηρετείται με κινήσεις και πρακτικές μακριά από μικροπολιτικές –μικροπαραταξιακές σκέψεις, δράσεις και αποφάσεις που στη σκέψη μας είναι ακόμη νωπές για τα αποτελέσματα τους.
Στο ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας αντιμετωπίσαμε ακριβώς τα αποτελέσματα αυτών των πρακτικών που όμως με συντονισμένες ενέργειες και νέες πρακτικές μακριά από την κοντόφθαλμη πολιτική πρακτική των προηγούμενων ετών τα αντιμετωπίσαμε και θέσαμε τις νέες βάσεις για την αλλαγή στην πόλη.  Από την θέση του Αντιδημάρχου Ανακύκλωσης και Καθαριότητας που μου αναθέσατε και στο πλαίσιο των αλλαγών με την εφαρμογή του ‘’Καλλικράτη’’ ξεκίνησαν συντονισμένες ενέργειες και δράσεις για την αναδιοργάνωση και τον επανασχεδιασμό των υπηρεσιών της Αντιδημαρχίας. Ο ανοικτός και ευρύς διάλογος που καθιέρωσα στο πλαίσιο μιας δημιουργικής συνεργασίας, οι νέες δράσεις και πρωτοβουλίες μαζί με την συμμετοχή των εργαζομένων, παράλληλα με τα συνεχιζόμενα προβλήματα που κληρονομήθηκαν από το παρελθόν και επιλύαμε όμως σταδιακά, άρχισαν να αποδίδουν τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.

Δημιουργήσαμε τις καλές προϋποθέσεις για την αλλαγή στις υπηρεσίες παρόλα τα προβλήματα όπως προσωπικό, τεχνολογικός εξοπλισμός, υπερωρίες κ.ά.
Από την θέση που μου αναθέσατε, παρότι από την αρχή αμφισβητήθηκα προσπάθησα με όλες μου τις δυνάμεις να αντεπεξέλθω στο δύσκολο έργο της διαχείρισης των θεμάτων καθαριότητας και ανακύκλωσης. Δεχόμουν καθημερινά οξεία κριτική χωρίς την ουσιαστική στήριξη αναγκαζόμενος σχεδόν ταυτόχρονα να αντιμετωπίζω και να προσπαθώ να δίνω λύσεις σε προβλήματα που η αντιμετώπιση τους δεν ήταν στην αποκλειστική μου αρμοδιότητα.
Συμπαραστάτης από τις πρώτες στιγμές το άξιο προσωπικό που πολλές φορές με αυταπάρνηση κατέβαλε άοκνες και υπεράνθρωπες προσπάθειες για να εκτελέσει τα καθήκοντα του. Είχαμε καθημερινά έναν γόνιμο διάλογο με το προσωπικό σε όλα τα θέματα και το αποτέλεσμα ήταν ότι δινόταν λύσεις έστω και προσωρινές για την αντιμετώπιση των επειγόντων θεμάτων που αρκετές φορές αυτά δεν ήταν αποκλειστικό έργο της Αντιδημαρχίας.
Στο διάστημα των επτά μηνών έγιναν πάρα πολλά από αυτά που ήταν στον αρχικό μας σχεδιασμό σε συνάρτηση πάντα με τον όγκο των καθημερινών προβλημάτων και των ζωτικών άλυτων θεμάτων που κληρονομήσαμε και τα γνωρίζετε.
κ. Δήμαρχε,
επιθυμείτε να σας υποβάλλω την παραίτηση μου από την θέση του αντιδημάρχου Ανακύκλωσης και Καθαριότητας, θέση στην οποία ορίστηκα με δική σας απόφαση, θέση που μου εμπιστευτήκατε. Η διάσταση απόψεων και αντίληψης για τον τρόπο λειτουργίας της Αντιδημαρχίας Ανακύκλωσης και Καθαριότητας ας δεχτώ, ότι είναι η αιτία αυτής σας της πρόθεσης.
Μιας ενέργειας που με λυπεί διότι η θητεία μου στην τοπική αυτοδιοίκηση από το 1994 έδειξε ότι λειτουργώ πάντα με κανόνες πολιτικού πολιτισμού, δεοντολογίας και αξιοπρέπειας, ότι λειτουργώ και θα λειτουργώ πάντα με πολιτικά και αυτοδιοικητικά κριτήρια. Με αίσθημα ευθύνης απέναντι πρώτα από όλα σε όλους τους πολίτες που με τιμούν με την ψήφο τους όλα αυτά τα χρόνια. Φιλοδοξία μου δεν είναι να εμπλουτίζω την πολυετή μου θητεία στην τοπική αυτοδιοίκηση και ούτε διακατέχομαι από τον ίλιγγο της εξουσίας. Όραμα μου και στοίχημά όπως καλά γνωρίζετε η Θεσσαλονίκη που όλοι θέλουμε σε μια άλλη πορεία σε μια νέα προοπτική.
Πολλά όμως γεγονότα συνετέλεσαν, συνέχεια ανεξήγητων συμπεριφορών και πρακτικών απέναντι μου για τις οποίες σας έχω κατά χρονικά διαστήματα εκφράσει την πλήρη αντίθεση μου και μετά από έξι και πλέον μήνες στην θέση του αντιδημάρχου, -την οποία εσείς μου αναθέσατε και την οποία υπηρέτησα με όλες μου τις δυνάμεις πάντα στο πλαίσιο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων προς τον λαό της Θεσσαλονίκης - με αναγκάζουν στο να θέσω την παραίτησή μου από την θέση του αντιδημάρχου στην διάθεση σας.
Σεβόμενος τους ψηφοφόρους για την τιμή που με περιέβαλλαν και ευχαριστώντας τους συνεργάτες μου αλλά και το προσωπικό της Αντιδημαρχίας, Ευελπιστώ ότι η παραίτησή μου να είναι καθοριστική για την αλλαγή συμπεριφορών και πρακτικών και σας γνωρίζω ότι παραμένω απλός δημοτικός σύμβουλος αγωνιζόμενος για τις θέσεις μας για καλύτερη ποιότητα ζωής όπως αυτή αξίζει στους δημότες μας. Επειδή κύριε δήμαρχε, ξεκινήσαμε μαζί αυτή την νέα και ελπιδοφόρα πορεία για την Θεσσαλονίκη μας, δυστυχώς η συνολική σας στάση απέναντί μου με αναγκάζει να μην μπορώ να ερμηνεύσω κάποιες κινήσεις.
Σε δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών πληροφορήθηκα όχι μόνο προσωπικούς μας διαλόγους αλλά διατυπωμένες σε ένα γενικό πλαίσιο δημοσιευμένες αναλήθειες και ένα δημιουργούμενο φάσμα παραπληροφόρησης για το πρόσωπο μου και την θητεία μου στη θέση του Αντιδημάρχου. Έτσι αναφέρω:
1.Σε ότι αφορά το θέμα της επισκευής των απορριμματοφόρων και της προμήθειας των ανταλλακτικών μπορεί να υπήρχε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου το θέμα όμως απορρίφτηκε από την Πάρεδρο και σε συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής αποφασίστηκε η απευθείας προμήθεια ανταλλακτικών. Μετά από προσωπικές συντονισμένες επαφές και ενέργειες ενός μήνα δημιουργήθηκε λίστα προμήθειας ανταλλακτικών σε πολύ χαμηλές τιμές και με εκπτώσεις έως 80%. Εσείς όμως αποφασίσατε τελικά να πραγματοποιηθούν διαγωνισμοί που έως σήμερα δεν είχαν αποτέλεσμα.
2.Στο φλέγον θέμα των υπερωριών υπήρχε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους ενώ πάγια θέση μου από την στιγμή που ανέλαβα ήταν ότι οι εργαζόμενοι δικαιούνται να παίρνουν τις υπερωρίες και τα εξαιρέσιμα τους διότι σε όλη την διάρκεια της θητείας μου διαπίστωσα όταν μαζί ήμασταν στους δρόμους της πόλης, τον καθημερινό νυχθημερόν τους αγώνα με όλες τις συνθήκες και με τα υπάρχοντα μέσα. Κάποια λάθη στον υπολογισμό τους ή κάποιες αδικίες που προήλθαν από το παρελθόν τακτοποιήθηκαν σε συνεργασία με τους Συλλόγους εργαζομένων.
3. Η τοποθέτηση προϊσταμένων σε όλους τους τομείς, η μετακίνηση και οι αλλαγές στο προσωπικό να σας θυμίσω, ότι έγιναν με πρωτοβουλία και γνώση του κ. γενικού Γραμματέα, ενώ πρόθεση μου εξ αρχής ήταν και αυτό αποδείχτηκε στην πράξη που όπως καλά γνωρίζετε, η συνεργασία με όλους τους υπαλλήλους και τους προϊσταμένους για την αναδιάρθρωση και την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της Αντιδημαρχίας.
Η λογική του υπερσυγκεντρωτισμού, των αναιτιολόγητων παρεμβάσεων και της απαξίωσης με συγκεκριμένες κινήσεις ενός έργου χωρίς την ολοκλήρωση του, μιας συλλογικής εν τέλει προσπάθειας, δεν βοηθάει κανένα. Η πολιτική αυτή δεν βοηθάει κανέναν, δεν βοηθάει την πόλη, δεν είναι σύμφωνη ακόμη με την επιθυμία των δημοτών για αλλαγή στην νοοτροπία και στην πολιτική διαχείριση του παρελθόντος.
Γνωρίζετε ότι όλο αυτό το διάστημα σε πλήρη συνεργασία μαζί σας και με την συμμετοχή των άλλων συναδέλφων Αντιδημάρχων και δημοτικών συμβούλων προσπάθησα ακούραστα, σε βάρος των προσωπικών και οικογενειακών μου υποχρεώσεων, να ανταποκριθώ στα καθήκοντα μου όσο και αν κάποιοι θέλησαν από την αρχή να ακυρώσουν αυτή την κοινή προσπάθεια που βασίστηκε εν τέλει στην συλλογική δημιουργικότητα που εγώ πίστεψα και αποδέχτηκα σε βαθμό παρερμηνείας ως αδυναμία ενώ άλλοι την υπέθαλπαν.
Σε αυτούς υπόσχομαι ότι θα είμαι δίπλα τους με την παρουσία μου στο Δημοτικό Συμβούλιο και θα αγωνίζομαι για την Θεσσαλονίκη που όλοι θέλουμε. Στις εργαζόμενες και στους εργαζόμενους από καρδιάς ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις δύσκολες αλλά όμορφες στιγμές που περάσαμε μαζί μέρα και νύχτα στους δρόμους της πόλης δίπλα στα απορριμματοφόρα και τα σάρωθρα. Οι δημότες πιστεύουν σε αυτούς και είναι δίπλα τους.

κ. Δήμαρχε, η πρόθεση να θέσω στην διάθεση σας την παραίτησή μου, αποτελεί πειστήριο του ειλικρινούς και πολυετούς ενδιαφέροντος μου για την Θεσσαλονίκη μας μακριά από συσχετισμούς κομματικών σχεδιασμών. Είναι μια απόφαση με γνώμονα το συμφέρον της πόλης. Όλοι φέρουν την ευθύνη των αποφάσεων και των πράξεων τους ενώ είναι γνωστό ότι κριτής πάντων είναι ο λαός.  Οι κρίνοντες κρίνονται .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου