Απίστευτο δημοσίευμα του Time ισχυρίζεται πως η ιδιωτικοποίηση θα σώσει τους θησαυρούς της αρχαίας Ελλάδας - Προτείνει οι αρχαιολογικοί θησαυροί να δοθούν προς εκμετάλλευση σε ιδιωτικές εταιρείες.
Το φως της δημοσιότητας έχει δει ένα άρθρο στο γνωστό περιοδικό TIME, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά για την αξιοποίηση των ελληνικών θησαυρών και δη των ελληνικών αρχαιοτήτων.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να σωθούν οι ελληνικές αρχαιότητες και να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση, ενώ το ίδιο περιοδικό αναφέρει πως θα πρέπει να υπάρξει μερική ιδιωτικοποίηση και να επιτραπεί σε ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι να αναλάβουν τη φύλαξη τους και την προώθησή τους, προκειμένου να ενισχυθεί ο αριθμός των τουριστών που θα τα επισκέπτονται.
Το εν λόγω άρθρο ξεκινά ως εξής: «Πολλά αντικείμενα τα οποία έχουν ανασυρθεί από τη γη ή έχουν βρεθεί στη Νεμέα θα μπορούσαν να προωθήσουν την αρχαιολογική κληρονομιά της Ελλάδας: Το μυθολογικό λιοντάρι της Νεμέας που έσφαξε ο Ηρακλής, τα βάρη των αρχαίων αθλητών κατά τη διάρκεια των αγώνων και το μπρούτζινο άγαλμα του βρέφους Οφέλτη, ο θάνατος το οποίου λέγεται ότι ενέπνευσε τους αγώνες οι οποίοι αποτελούσαν το "αντίπαλον δέος" εκείνων της Ολυμπίας».
Εξάλλου, στη συνέχεια θέση παίρνει ο Αμερικανός αρχαιολόγος Στιβ Μίλερ, ο οποίος δηλώνει «εκνευρισμένος» από την έλλειψη ξενοδοχείων και εστιατορίων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών: «Το υπουργείο Πολιτισμού κάνει μερικά πράγματα πολύ καλά: Ξέρει να συζητεί, και είναι πολύ καλοί στη δημιουργία εκθέσεων. Είναι, όμως, χάλια επιχειρηματίες», λέει ο Μίλερ.
Το Time, στη συνέχεια, γράφει για τη λύση την οποία προτείνει ο Αμερικανός αρχαιολόγος, η οποία όπως υποστηρίζει θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα προστατέψει τον αρχαιολογικό πλούτο της Ελλάδας από την οικονομική κρίση.
Το βάθος της κρίσης, άλλωστε, σημαίνει ότι η εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στους θησαυρούς της Ελλάδα δεν είναι το πολιτικό ταμπού που ήταν κάποτε, επισημαίνει το γνωστό περιοδικό.
Ο υπ. Πολιτισμού κατά της διαχείρισης από τρίτους
Τέλος, το Time φιλοξενεί και δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου και επισημαίνει: «Ο υπουργός Πολιτισμού απορρίπτει αυτή τη στιγμή κάθε πρόταση μεταβίβασης της διαχείρισης των χώρων. "Ο πολιτιστικός πλούτος, η κληρονομιά αυτής της χώρας, θα παραμείνουν υπό τον κρατικό έλεγχο διότι ανήκουν στον ελληνικό λαό", λέει ο Παναγιωτόπουλος. Αλλά δεν αποκλείει μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτών σε άλλους τομείς και προσθέτει πως το κοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα ένα μέτρο που επιτρέπει σε εταιρείες τουρισμού να νοικιάζουν αρχαιολογικούς χώρους για μια εκδήλωση ή για συγκεκριμένες ώρες επίσκεψης. Οι επιχειρήσεις μπορούν τώρα να γυρίζουν τις διαφημίσεις τους με φόντο μνημεία στην Ελλάδα», αναφέρει το περιοδικό.
ΠΗΓΗ protothema
Το φως της δημοσιότητας έχει δει ένα άρθρο στο γνωστό περιοδικό TIME, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά για την αξιοποίηση των ελληνικών θησαυρών και δη των ελληνικών αρχαιοτήτων.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να σωθούν οι ελληνικές αρχαιότητες και να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση, ενώ το ίδιο περιοδικό αναφέρει πως θα πρέπει να υπάρξει μερική ιδιωτικοποίηση και να επιτραπεί σε ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι να αναλάβουν τη φύλαξη τους και την προώθησή τους, προκειμένου να ενισχυθεί ο αριθμός των τουριστών που θα τα επισκέπτονται.
Το εν λόγω άρθρο ξεκινά ως εξής: «Πολλά αντικείμενα τα οποία έχουν ανασυρθεί από τη γη ή έχουν βρεθεί στη Νεμέα θα μπορούσαν να προωθήσουν την αρχαιολογική κληρονομιά της Ελλάδας: Το μυθολογικό λιοντάρι της Νεμέας που έσφαξε ο Ηρακλής, τα βάρη των αρχαίων αθλητών κατά τη διάρκεια των αγώνων και το μπρούτζινο άγαλμα του βρέφους Οφέλτη, ο θάνατος το οποίου λέγεται ότι ενέπνευσε τους αγώνες οι οποίοι αποτελούσαν το "αντίπαλον δέος" εκείνων της Ολυμπίας».
Εξάλλου, στη συνέχεια θέση παίρνει ο Αμερικανός αρχαιολόγος Στιβ Μίλερ, ο οποίος δηλώνει «εκνευρισμένος» από την έλλειψη ξενοδοχείων και εστιατορίων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών: «Το υπουργείο Πολιτισμού κάνει μερικά πράγματα πολύ καλά: Ξέρει να συζητεί, και είναι πολύ καλοί στη δημιουργία εκθέσεων. Είναι, όμως, χάλια επιχειρηματίες», λέει ο Μίλερ.
Το Time, στη συνέχεια, γράφει για τη λύση την οποία προτείνει ο Αμερικανός αρχαιολόγος, η οποία όπως υποστηρίζει θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και θα προστατέψει τον αρχαιολογικό πλούτο της Ελλάδας από την οικονομική κρίση.
Το βάθος της κρίσης, άλλωστε, σημαίνει ότι η εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα στους θησαυρούς της Ελλάδα δεν είναι το πολιτικό ταμπού που ήταν κάποτε, επισημαίνει το γνωστό περιοδικό.
Σεκιούριτι σε αρχαιολογικούς χώρους
Σε μια λεπτομερή πρόταση του προς την κυβέρνηση στα τέλη του έτους προτείνει να επιτραπεί σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλάβουν την ανάπτυξη, την προώθηση και την φύλαξη μερικών υποβαθμισμένων αρχαιολογικών χώρων, με αντάλλαγμα ένα μερίδιο του κέρδους που θα προκύψει από την τουριστική κίνηση. Το Time σχολιάζει την πρόταση αυτή γράφοντας: «Η πρόταση μπορεί να μην φαίνεται τόσο ριζοσπαστική, δεδομένου ότι στην Ιταλία έχει επιτραπεί σε εταιρεία μόδας να σπονσοράρει το Κολοσσαίο. Η Βρετανία ιδιωτικοποιεί ορισμένες υπηρεσίες σε μερικά μουσεία και κάποιες ευρωπαϊκές χώρες νοικιάζουν στις ώρες εκτός λειτουργία αρκετά ιστορικά κτίρια, την ίδια στιγμή που οι προϋπολογισμοί μειώνονται. Ωστόσο, οποιαδήποτε πρόταση απειλεί να αφήσει τον τεράστιο πολιτιστικό πλούτο της Ελλάδας να φύγει από χέρια του κράτους, φέρνει αναστάτωση στο βαθιά ριζωμένο εθνικιστικό συναίσθημα μιας χώρας σημαδεμένης από επανειλημμένες λεηλασίες από ξένα κράτη. Μέσα στην οικονομική κρίση, ωστόσο, η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στους τεράστιους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Ελλάδας δεν συνιστά πολιτικό ταμπού, όπως ίσχυε κάποτε».Ο υπ. Πολιτισμού κατά της διαχείρισης από τρίτους
Τέλος, το Time φιλοξενεί και δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου και επισημαίνει: «Ο υπουργός Πολιτισμού απορρίπτει αυτή τη στιγμή κάθε πρόταση μεταβίβασης της διαχείρισης των χώρων. "Ο πολιτιστικός πλούτος, η κληρονομιά αυτής της χώρας, θα παραμείνουν υπό τον κρατικό έλεγχο διότι ανήκουν στον ελληνικό λαό", λέει ο Παναγιωτόπουλος. Αλλά δεν αποκλείει μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτών σε άλλους τομείς και προσθέτει πως το κοινοβούλιο ψήφισε πρόσφατα ένα μέτρο που επιτρέπει σε εταιρείες τουρισμού να νοικιάζουν αρχαιολογικούς χώρους για μια εκδήλωση ή για συγκεκριμένες ώρες επίσκεψης. Οι επιχειρήσεις μπορούν τώρα να γυρίζουν τις διαφημίσεις τους με φόντο μνημεία στην Ελλάδα», αναφέρει το περιοδικό.
ΠΗΓΗ protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου