Τρίτη, 12 Σεπτεμβρίου 2017

Η μάχη του Μαραθώνα-ΤΙΜΑΝ ΔΕ ΕΧΕΤΛΑΙΟΝ ΕΚΕΛΕΥΣΕΝ ΗΡΩΑ."-Σεπτέμβριος 490 π.Χ.

Η μάχη του Μαραθώνα

Σεπτέμβριος 490 π.Χ.

«Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι Μαραθώνι, χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν»

ΑΠΟ ΤΟ hellinon.net

 

ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΟΝΤΑΡΙΟ. ΕΙΝΑΙ Η ΚΕΦΑΛΗ    ΕΛΛΗΝΑ ΜΑΧΗΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΟΥ , ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΜΑΖΙ ΣΤΟΝ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.

Η περίοδος της Ελληνικής Ιστορίας μεταξύ 492-479 π.Χ είναι γνωστή ως μια φάση των «Περσικών Πολέμων». Πρόκειται για μία περίοδο διαμάχης μεταξύ των πόλεων-κρατών της Ελλάδας και της πανίσχυρης Περσικής Αυτοκρατορίας Η αιτία των Περσικών Πολέμων ήταν η επεκτατική πολιτική των Περσών. Τους ήταν αδύνατο να επεκταθούν προς τα Ανατολικά (προς την Ινδία), ή πέρα από την Αίγυπτο (λόγω της Λιβικής Ερήμου) ή προς την αφιλόξενη χώρα των Σκύθων (προς τα βόρια). Έτσι η μόνη επιλογή τους ήταν να προχωρήσουν προς τα δυτικά προς την Ευρωπαϊκή ήπειρο. Η Ελλάδα ήταν το κύριο εμπόδιο που έπρεπε να ξεπεράσουν για να επιτύχουν τον αντικειμενικό σκοπό τους και η Αθήνα ήταν ο πιο αποφασιστικός τους αντίπαλος στην Ελλάδα.

Η Μάχη του Μαραθώνα ως ένα ανατρεπτικό «ρεπορτάζ»

Το «ρεπορτάζ» για τη Μάχη του Μαραθώνα δεν τελειώνει στο «νενικήκαμεν». Μπορεί μάλιστα εκεί να αρχίζει για όσους θέλουν να πληροφορηθούν περισσότερα. Κι όμως, συνήθως σε αυτό το σημείο βλέπουμε να πέφτει η αυλαία και δεν μαθαίνουμε, για παράδειγμα, τι απόγιναν οι Μήδοι αιχμάλωτοι και νεκροί, πότε έφθασαν οι Λακεδαιμόνιοι, πού και αν τελικά θάφτηκαν οι βάρβαροι.



Στην περίφημη αφήγηση, την απόλυτα τεκμηριωμένη με αναφορές σε αρχαίες πηγές, του ιστορικού, φιλολόγου Χρήστου Δ. Διονυσόπουλου στο φρεσκοτυπωμένο βιβλίο του «Η Μάχη του Μαραθώνα. Ιστορική και τοπογραφική προσέγγιση» (εκδόσεις Καπόν) μαθαίνουμε πολλά. Όπως ότι «την επομένη το πρωί, στις 14 Σεπτεμβρίου 490/89 π.Χ., οι Λακεδαιμόνιοι φθάνουν στην Αθήνα και πληροφορούνται τα συμβάντα. Δείχνουν ενδιαφέρον να επισκεφθούν το πεδίο της μάχης για να δουν τους Μήδους».

«Μαύρισε» η Σαλαμίνα: Ξεχειλίζουν από αγανάκτηση οι κάτοικοι

Ξεχειλίζουν από αγανάκτηση οι κάτοικοι της Σαλαμίνας, που βλέπουν τη «μαύρη» καταστροφή στις ακτές του νησιού, μετά τη βύθιση του αγκυροβολημένου μικρού δεξαμενόπλοιου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ τα ξημερώματα της Κυριακής, με 2.570 τόνους καύσιμα, νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό.
Από νωρίς το πρωί, κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού φωτογραφίζουν τις μαύρες ακτές της Σαλαμίνας και όλοι μιλούν για την τεράστια οικολογική καταστροφή, ενώ εκφράζουν τους φόβους τους για τις μετέπειτα επιπτώσεις. «Ο κόσμος της Σαλαμίνας είναι αγανακτισμένος από όλη αυτή την υποβάθμιση που δέχεται το νησί μας τα τελευταία χρόνια», αναφέρει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Σήμερα Τρίτη Σαράντα παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου από τουρκικά μαχητικά

Έξι τουρκικά F-16 ήταν οπλισμένα - Σημειώθηκαν και τρεις εικονικές αερομαχίες - στο παιχνίδι των προκλήσεων και τα κατασκοπευτικά CN-235
Σε σαράντα παραβιάσεις του Ελληνικού εναέριου χώρου προχώρησε σήμερα η Τουρκική πολεμική αεροπορία συντηρώντας την ένταση πάνω από το Αιγαίο.

Οι παραβιάσεις από τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη έγιναν στο βορειοανατολικό, κεντρικό και το νοτιοανατολικό Αιγαίο. Μάλιστα έξι από αυτά ήταν οπλισμένα, ενώ σημειώθηκαν και τρεις εικονικές αερομαχίες με τα ελληνικά μαχητικά που έσπευσαν να τα αναχαιτίσουν.

Πάνω από το ιερό

Πάνω από το ιερό
Του Ν. Λυγερού

Όταν εξετάζουμε μια εκκλησία δομικά και εσωτερικά αντιλαμβανόμαστε ανάλογα με τις γνώσεις μας ότι ακολουθεί κανόνες και τύπους. Βέβαια αυτοί παραμένουν εντελώς άγνωστοι στον πιστό που δεν προσέχει τις λεπτομέρειες ενώ αυτές αποτελούν ενδείξεις για την ιστορία της ίδιας της εκκλησίας και της πίστης μας. Μετά την είσοδό μας στην εκκλησία προσκυνούμε τις εικόνες ενώ δεν κατανοούμε την επινόηση της ύπαρξής τους. Διότι είναι οι εικόνες που σηκώνουν την εκκλησία και γι' αυτόν τον λόγο ήθελαν να τις χτυπήσουν οι εικονοκλάστες και γι' αυτόν τον λόγο επίσης όταν ξέρουμε ότι εχθροί έρχονται να λεηλατήσουν την εκκλησία οι ίδιοι οι δικοί μας βγάζουν τις εικόνες για να τις προστατέψουν από την βαρβαρότητα.