Κυριακή, 27 Απριλίου 2014

Στρατηγός Μακρυγιάννης Ιωάννης (1797-1864)

Δείτε και ΕΔΩ

Από το argolikivivliothiki

Αγωνιστής του 1821 και αργότερα στρατηγός, γνωστός για τα δημοκρατικά του φρονήματα. Γεννήθηκε στο Αβορίτι της Φωκίδας, ένα χωριουδάκι τρεις ώρες δρόμο μακριά από το Λιδωρίκι. Ήταν μωρό ακόμη, όταν ο πατέρας του Δημήτριος Τριανταφύλλου δολοφονήθηκε από τους Τούρκους. Ο ίδιος ονομάστηκε αργότερα Μακρυγιάννης για το ψηλό του ανάστημα. Η μάνα του, η φτωχή Βασιλική, που τον είχε γεννήσει επιστρέφοντας στο σπίτι μ’ ένα δεμάτι ξύλα στην πλάτη, αναγκάστηκε να φύγει στη Λειβαδιά.

Eφτάχρoνoς ο Γιάννης μπήκε υπηρέτης. Αργότερα, το 1811, σε ηλικία 14 ετών, τον έστειλε η μάνα του υπηρέτη στην Άρτα, στο σπίτι του Θανάση Λιδωρίκη. Εκεί ασχολήθηκε ταυτόχρονα με το εμπόριο, έμπορας και δανειστής, με αποτέλεσμα στις παραμονές της επανάστασης να έχει αποκτήσει σημαντική περιουσία και συνείδηση μικροαστού. Έμεινε στην Άρτα δέκα χρόνια.

Διακόσια χρόνια μετά

Του Ν. Λυγερού

Διακόσια χρόνια μετά τη γέννηση της Φιλικής Εταιρείας υπάρχουν ακόμα μικροπολιτικοί που αναρωτιούνται τι σημαίνει πρακτικά ένα εθνικό θέμα λες και τους είναι άγνωστο λόγω ραγιαδισμού. Έχουμε βέβαια και επαγγελματίες του τομέα που προσπαθούν να μας πουν ότι οι Έλληνες πρέπει να είναι γονατισμένοι, για να μην έχουν προβλήματα με τους γείτονες, τους αντιπάλους, τους εχθρούς. Μάλλον έχουν ξεχάσει ότι ως έθνος έχουν επιλέξει το σύνθημα: Ελευθερία ή θάνατος, γιατί ακριβώς δεν αποδεχόμαστε τη ζωή αν δεν είναι ελεύθερη. Κι ενώ αυτός ο χαρακτηρισμός υπάρχει, πάλι με την πειθώ της διπλωματίας μας εξηγούν ότι σημασία έχει μόνο να εκλεγούν, για να κάνουν πολιτική. Μα τι να τους κάνουμε τους πολιτικούς αν αποφεύγουν τα εθνικά θέματα. Αν θέλουν πραγματικά να παράγουν έργο να μας πουν ντόμπρα και σταράτα τι πρόκειται να κάνουν με την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, με το Ζεόλιθο ή ακόμα και με την Καινοτομία, για ν’ αλλάξει επί του πρακτέου η ζωή του κάθε Έλληνα και να μην μας πουλάνε με κάτι λεπτομέρειες που δεν θα έχουν καμία εφαρμογή και δεν θα συνεισφέρουν στην εξέλιξη της πατρίδας μας.

Ο Σιδηρόχρονος (θεατρικό μυθιστόρημα)

 Του Νίκου Λυγερού



Ο Σιδηρόχρονος


Ποιος μπορούσε να φανταστεί ότι όλα θα άρχιζαν από μια πτήση. Υπήρχε βέβαια αναφορά στον δημιουργό της πτητικής μηχανής που περίμενε εδώ και αιώνες ν' αναγνωριστεί. Αλλά ποιος να καταλάβει πως σχετιζόταν με την επέτειό του, αν δεν είχε διαβάσει τα ίχνη του Χρόνου πάνω στην ιστορία των ανθρώπων. Ο προορισμός του αεροσκάφους ήταν το Παρίσι λες και έπρεπε να κλείσει ο κρίκος για να δημιουργηθεί η αλυσίδα των γεγονότων που θα άλλαζαν τα δεδομένα του παρελθόντος. Ο ήλιος ήταν ήδη ζεστός και δεν θύμιζε τους λευκούς χειμώνες που είχαν ξεπεράσει απλώς για να ζήσουν ελεύθεροι. Τότε είχαν ενεργοποιηθεί οι διακλαδώσεις και ξεκίνησε το ακίνητο ταξίδι. Πριν κανένας δεν είχε οραματιστεί ότι στον ίδιο χώρο θα συνυπήρχαν πολλοί χρόνοι. Κι όμως αυτό το παράξενο φαινόμενο ήταν η αιτία της κατασκευής του Σιδηρόχρονου.

Η άγνωστη ιστορία του Ήρωα Εύζωνα Κουκίδη… Που αυτοκτόνησε τυλιγμένος με την Ελληνική Σημαία για να μην την παραδώσει στους Γερμανούς!

Η άγνωστη ιστορία του Ήρωα Εύζωνα Κουκίδη… Που αυτοκτόνησε τυλιγμένος με την Ελληνική Σημαία για να μην την παραδώσει στους Γερμανούς!
Όταν μπήκαν οι Γερμανοί στην Αθήνα, 27 Απριλίου 1941, η πρώτη τους δουλειά ήταν να στείλουν ένα απόσπασμα υπό τον λοχαγό Γιάκομπι και τον υπολοχαγό Έλσνιτς για να κατεβάσει τη Γαλανόλευκη από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και να υψώσει τη σβάστικα. Δεξιά ο Παρθενώνας, αριστερά οι Καρυάτιδες. Από την ελιά τής Αθηνάς οι Γερμανοί αντικρίζουν στο ακραίο σημείο τού βράχου τής Ακρόπολης πού δεσπόζει τής πόλης, την γαλανόλευκη σημαία πού θ’ αντικατασταθεί από τον αγκυλωτό σταυρό. Η εθνική Σημαία με το μεγάλο σταυρό στην μέση λάμπει και τα χρώματά της τονίζουν και τονίζονται από τον Παρθενώνα που στέκει αγέρωχος και όμορφος όπως πάντα.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρύσανθος και η στάση του κατά την γερμανική κατοχή

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρύσανθος και η στάση του κατά την γερμανική κατοχή
Από το άρθρο:Xρύσανθος Φιλιππίδης: Ο τελευταίος Αργοναύτης
του Αρχιμ. Ιωακείμ Οικονομίκου, Γενικού Αρχιερατικού Επιτρόπου Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους

(με αφορμή την είσοδο των Γερμανών στην Αθήνα, στις 27 Απριλίου 1941)

Από το hellasforce
 
Η Γερμανική Κατοχή βρίσκει τον Χρύσανθο στην Αρχιεπισκοπή. Από το γραφείο του παρακολουθεί την υποστολή της Ελληνικής Σημαίας από την Ακρόπολη, και την έπαρση της γερμανικής σβάστικας.

27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1941. ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ(ΒΙΝΤΕΟ)


germanoi

Το πρωί της Κυριακής του Θωμά, 27/04/1941, η Αθήνα ξυπνούσε τρομαγμένη. Όλη τη νύχτα την ανατάραζαν υπόκωφοι κρότοι από εκρήξεις αποθηκών πυρομαχικών, που-για να μην πέσουν στα χέρια των Γερμανών- καίγονταν στα προάστια Αθηνών και Πειραιά. 
Από νωρίς το πρωί, γερμανικά αεροπορικά σμήνη πετούσαν επιδεικτικά σε χαμηλό ύψος πάνω από την ελληνική πρωτεύουσα και τις γειτονικές περιοχές. Κλεισμένοι στα σπίτια τους οι Αθηναίοι περίμεναν με αγωνία και ανησυχία την είσοδο των κατακτητών. Άσχημα συναισθήματα τους έπνιγαν και τους γέμιζαν συγκίνηση. Μέσα από τα σπίτια τους, με κλειστά τα παράθυρα, παρακολουθούσαν τις εξελίξεις, που μετέδιδε το ελεύθερο ακόμη ραδιόφωνο.

ΞΑΦΝΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!!!ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!!Υλοποίηση «Εθνικού Χάρτη Χωρικής Επικινδυνότητας»!!!ΤΙ ΜΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ!!!!

Νέους χώρους για την προστασία του πληθυσμού σε περίπτωση φυσικών καταστροφών, οι οποίες γίνονται συχνότερες και ισχυρότερες λόγω της κλιματικής αλλαγή, προβλέπει σχέδιο νόμου που έδωσε για διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών» αφορά νέες κτηριακές κατασκευές και υπαίθριους χώρους και ενίσχυση των υφιστάμενων υποδομών. Οι αντίστοιχες στρατιωτικές δομές δεν περιλαμβάνονται.

Οι Βιβλιοθήκες της αρχαίας Ελλάδας

Βιβλιοθήκες στην αρχαία ΕλλάδαΤου Επ. Βρανόπουλου -Δρα ­ Ιστορικού – Αρχαιολόγου

Σε μια χώρα που γεννήθηκε το πνεύμα της επιστήμης και η φιλοσοφία, που η τέχνη έφτασε στο αποκορύφωμα της, που το θέατρο αποτέλεσε σχολείο υψηλού επιπέδου για όλες τις ηλικίες, σε μια χώρα που δεν υπήρξε πόλη χωρίς θέατρο – μοναδικό φαινόμενο στην ιστορία του πολιτισμού – δεν θα ήταν δυνατό να μην έχουν υπάρξει και αγαπηθεί και οι βιβλιοθήκες. Υπήρχαν βιβλιοθήκες στις αρχαίες ελληνικές πόλεις; Εκτός από σποραδικές περιπτώσεις, οι αρχαίοι συγγραφείς δεν αναφέρονται στο θέμα αυτό. Υπάρχουν όμως, ευτυχώς, επιγραφικές πηγές που έρχονται να συμπληρώσουν το κενό.

Οι αρχαίοι Έλληνες που τόσο καλλιέργησαν τις τέχνες και τα γράμματα, ήταν επόμενο να εκτιμήσουν την επινόηση και τη χρήση του αλφαβήτου σε τέτοιο σημείο, ώστε ο Σοφοκλής να βάλει στη χαμένη τραγωδία του «Αμφιάραος» ένα ηθοποιό να σχηματίζει με κινήσεις του χορού τα γράμματα, ενώ σε άλλη τραγωδία ­ επίσης χαμένη – του Αθηναίου Καλλία, 24 μέλη χορού υποδύονταν τα ισάριθμα γράμματα του αλφάβητου, χαρακτηριστική άλλωστε της γοητείας που είχε στους αρχαίους Έλληνες η χρήση των γραμμάτων είναι και η ωδή του Πινδάρου στο γράμμα Σ.

Αρνηθήκαμε το δώρο 10 τοπ-μόντελ-Θα διαφήμιζαν δωρεάν την Ελλάδα στο εξωτερικό.

Αρνηθήκαμε το δώρο 10 τοπ-μόντελ
Του Κώστα Χαρδαβέλλα
Από το   newsbomb

Η Ναόμι Κάμπελ, η Κέιτ Μος, η Σκάρλετ Γιόχανσον και άλλα επτά τοπ-μόντελ παγκόσμιας ακτινοβολίας, θέλησαν να κάνουν ένα σούπερ δώρο στην Ελλάδα των μνημονίων, αλλά «έφαγαν πόρτα» από τις υπηρεσίες του ελληνικού τουρισμού.
Η απίστευτη αυτή ιστορία ξεκίνησε λίγο πριν τα Χριστούγεννα, όταν τα 10 τοπ-μόντελ, που είναι φίλες μεταξύ τους, συνεννοήθηκαν με διάσημους φωτογράφους να έρθουν για φωτογραφήσεις στην Ελλάδα, σε Ακρόπολη, Σούνιο, Επίδαυρο και Αρχαία Ολυμπία, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση της ελληνικής πλευράς.