Οι δοκιμές που είχαν γίνει διήρκεσαν μία εβδομάδα σε θαλάσσια περιοχή δυτικά της Κρήτης και κατά τη διάρκεια τους το μη επανδρωμένο αερόχημα επιχειρούσε από την τύπου Standard φρεγάτα ΑΙΓΑΙΟ F-460.. Πηγή εικόνας: Schiebel Group 706 αναρτήσεις Προβολή νέων αναρτήσεων Schiebel Group @SchiebelGroup/
Τou ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, Hellas Journal-Αθήνα
Οι απονηώσεις και προσνηώσεις στο ελικοδρόμιο των φρεγατών FDI δεν θ’ αποτελούν υπόθεση μόνο των ΜΗ-60 ROMEO, των πιο σύγχρονων ελικοπτέρων παγκοσμίως για την αποστολή του ανθυποβρυχιακού πολέμου.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στην Ειδική Επιτροπή Εξοπλιστικών Άμυνας και Προμηθειών, το μεσημέρι της Πέμπτης στο κοινοβούλιο, ο Νίκος Δένδιας πέραν των F-35 και των φρεγατών Constellation, θα ενημερώσει τα μέλη της επιτροπής και για την προμήθεια τεσσάρων Μη Επανδρωμένων Ελικοπτέρων, μικρού- μεσαίου μεγέθους, που θα ενισχύσουν τις τρεις FDI.
Οι ίδιες πηγές καταδεικνύοντας τον τύπο των νέων Μη Επανδρωμένων Ελικοπτέρων, λένε ότι πρόκειται για τα Camcopter S-100, «ελικοπτεράκια» δηλαδή που έχουν δοκιμαστεί ήδη στο Ναυτικό άλλων σύμμαχων χωρών όπως είναι της Ιταλίας, της Μ. Βρετανίας αλλά και της μακρινής Αυστραλίας, με την οποία το Πολεμικό Ναυτικό διατηρεί ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας.
Το «οργανικό» Μη Επανδρωμένο έχει βάρος απογείωσης περίπου τα 200 κιλά και φέρει ωφέλιμο φορτίο 50 κιλών πάνω στο οποίο μπορούν να «κουμπώσουν» σημαντικά συστήματα μεταφοράς πληροφοριών πίσω στην φρεγάτα.
Σημαντική λεπτομέρεια μπορεί να θεωρηθεί ότι το Camcopter S-100 δοκιμάστηκε στο παρελθόν και ως οπλισμένο Μη Επανδρωμένο Ελικόπτερο με ρουκέτες αέρος- επιφανείας.
Μπορεί να παραμείνει σε αποστολή έως 10 ώρες, αναλόγως του kit καυσίμου που θα εφαρμοστεί και μπορεί να φτάσει περίπου 200 χλμ μακριά από την πλωτή βάση του.
Το Camcopter S-100 είχε τραβήξει τα βλέμματα και το ενδιαφέρον του Ναυτικού Επιτελείου από το 2021, όταν είχε γίνει εν πλω δοκιμή με απονήωση από το ελικοδρόμιο της φρεγάτας τύπου S ΑΙΓΑΙΟΝ.
Οι ηλεκτροπτικοί αισθητήρες που μπορεί να φέρει είναι ικανοί να εντοπίζουν θαλάσσιες απειλές αλλά και ιδιαίτερα μικρούς όγκους, αν ομιλούμε για μια αποστολή έρευνας – διάσωσης, λένε στρατιωτικές πηγές, τονίζοντας ότι οι ικανότητές του το αναδεικνύουν σε «από μηχανής Θεό» για ειδικές αμφίβιες επιχειρήσεις.
Ορισμένες μόνο από τις αποστολές που μπορεί να φέρει εις πέρας εκτός από την έρευνα και διάσωση είναι η συλλογή πληροφοριών, η χρήση του σε αποστολές ανθυποβρυχιακού πολέμου, ο ηλεκτρονικός πόλεμος, η μεταφορά εφοδίων, κ.α.
Αμέσως μετά την έγκριση από την αρμόδια επιτροπή, επόμενο βήμα θα είναι η έγκριση από το ΚΥΣΕΑ ώστε να δοθεί η εντολή στην Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων, για εκκίνηση της συμβασιοποίησης του προγράμματος αυτού.
Πάντως να επισημανθεί ότι στο Ναυτικό ήδη έχουν την εμπειρία δοκιμής και χρήσης ελληνικής παραγωγής Μη Επανδρωμένου.
Αυτό αφορά το UAV ΑΡΧΥΤΑΣ, όχι όμως αυτό το οποίο αναπτύσσουν και κατασκευάζουν τα πανεπιστήμια με την ΕΑΒ. Κατά πληροφορίες, η επιχειρησιακή του δράση πάνω στις φρεγάτες του Ναυτικού έχει κριθεί θετική και δεν θεωρείται τυχαίο ότι επελέγη ως ένα μέσο που ήταν στην φρεγάτα ΥΔΡΑ στην αποστολή στην Ερυθρά θάλασσα.
Οι «Connie»…
Πέραν των τριών φρεγατών ΚΙΜΩΝ, ΝΕΑΡΧΟΣ, ΦΟΡΜΙΩΝ, που αποτελούν τις μόνες μονάδες επιφανείας που θα ενισχύσουν τον ελληνικό στόλο μέσα στα επόμενα δυο χρόνια, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής θα έρθει προς έγκριση και το πρόγραμμα εκείνο που αφορά την είσοδο του Πολεμικού Ναυτικού στον «αστερισμό» των Constellation.
Η συζήτηση αφορά την προμήθεια υπηρεσιών σχεδίασης, στην οποία εφόσον συμφωνηθούν όλες οι λεπτομέρειες με τους Αμερικανούς, λόγο θα έχει και η Ελλάδα να δώσει τις δικές της «πινελιές» σ’ ένα πλοίο που θα πάρει μορφή από το 2031 και μετά.
Για την είσοδο της χώρας μας στην προμήθεια υπηρεσιών σχεδίασης, αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι η Αθήνα θα δαπανήσει ένα ποσό λίγο παραπάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ.
Η πρώτη φάση των συζητήσεων με την αμερικανική πλευρά θεωρείται τόσο από το Πολεμικό Ναυτικό, όσο και από το υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας ιδιαίτερα σημαντική για το μέλλον του προγράμματος των Constellation, πάντα σε σχέση με τον ελληνικό στόλο.
Εκεί μπορούν να μπουν στην άκρη οι όποιες πιθανές αγκυλώσεις υπάρχουν, διότι μέσα σε όλα υπάρχουν ορισμένοι Νόμοι που βάζουν σημαντικά εμπόδια. Και μάλιστα στην έναρξη των συζητήσεων θα στοιχειοθετήσουν οι επιτελείς χρονοδιαγράμματα, τρόπους συμμετοχής- επιτελικής ή και βιομηχανικής- διαμόρφωσης πλοίων σύμφωνα με τις απαιτήσεις που έχει ο καθένας χρήστης.
{…} η αποδοχή από τις Ηνωμένες Πολιτείες της πρότασής μας για συμμετοχή εξαρχής στον σχεδιασμό με βάση τις ανάγκες μας και στη ναυπήγηση νέων φρεγατών τύπου Constellation, αποτελεί σημαντική εθνική επιτυχία καθώς με την υλοποίηση του προγράμματος η Ελλάδα θα έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει πότε, τι είδους και πόσα πλοία θα ναυπηγήσει για το Πολεμικό Ναυτικό, με τη συμμετοχή της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας, με διαφαινόμενη προοπτική ναυπηγήσεων πλοίων τρίτων χωρών, εφόσον προκύψει σχετικό ενδιαφέρον. Ωστόσο, δεν εφησυχάζουμε. Παράλληλα με την απόκτηση των FDI και τη σχεδίαση των Constellation, υλοποιούμε ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα αναβάθμισης του στόλου μας{…}, είπε μεταξύ άλλων ο Νίκος Δένδιας στον δημοσιογράφο Βασίλη Νέδο από την «Καθημερινή» σε συνέντευξή του στο Κυριακάτικο φύλλο της εφημερίδας.
Το πρόγραμμα των «Connie» ήδη έχει καταγράψει σημαντικές καθυστερήσεις, γεγονός που αποτυπώθηκε και επισήμως από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς των Ηνωμένων Πολιτειών προς την κυβέρνηση τους. Αυτό το γεγονός δίνει την ευκαιρία στην ελληνική πλευρά να προλάβει την σχεδίαση αλλά και τις παρεμβάσεις που γίνονται από τους Αμερικανούς στα σχέδια του επερχόμενου πλοίου.
Τα Stealth του 2030
Ένα βήμα πριν από την τελική έγκριση του ΚΥΣΕΑ βρίσκεται το πρόγραμμα προμήθειας των 20 αεροσκαφών 5ης γενιάς, F-35.
Οι συνομιλίες και η συμφωνία με την αμερικανική πλευρά προβλέπει ότι η Αθήνα θα γίνει από το 2028 (σ.σ. στις Ηνωμένες Πολιτείες) χρήστης του πιο σύγχρονου μαχητικού με το οποίο πετούν ολοένα και περισσότερες αεροπορίες της Συμμαχίας.
Το κόστος γι’ αυτή την προμήθεια των 20 F-35 Block 4, συμπεριλαμβανομένων της εκπαίδευσης και της αρχικής υποστήριξης θα φτάσει τα 3,47 δισεκατομμύρια, ενώ ο οπλισμός θα είναι ξεχωριστή σύμβαση η οποία θα δημιουργήσει μια κοινή δεξαμενή για τα stealth αεροσκάφη αλλά και για τα F-16 Viper.
Αρμόδιες πηγές επισημαίνουν ότι εκτός από την προκαταβολή που θα πρέπει να δοθεί, το επόμενο μεγάλο ποσό προβλέπεται ότι θ’ αποδεσμευτεί κοντά στο 2028. Και αυτό είναι ένα αποτέλεσμα των συνομιλιών- διαπραγματεύσεων που έγιναν ανάμεσα στο αεροπορικό επιτελείο και τους Αμερικανούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου