Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2023

Αγοράζοντας οπλικά συστήματα από της φωτογραφίες; Οι ενστάσεις των αξιωματικών για την πρόταση του Lockheed CL-760 για την Ελλάδα και οι δικές μου γνώσεις.

 


Αγοράζοντας οπλικά συστήματα από της φωτογραφίες; Οι ενστάσεις των αξιωματικών για την πρόταση του Lockheed CL-760 για την Ελλάδα και οι δικές μου γνώσεις.

Πηγαίος τίτλος; Ή μήπως πηχυαίος τίτλος;

Γράφει ο Γεώργιος Δικαίος

Μετά την πρόταση σε άρθρο που έγραψα για την βελτιωμένη σχεδίαση του Lockheed CL-760. Μια λύση για την Ελλάδα με πολλές προοπτικές, μια παλιά σχεδίαση που δεν υλοποιήθηκε και την χρειαζόμαστε. Δέχτηκα δεκάδες αρνητικά σχόλια και από τους τρεις κλάδους των ΕΔ μας! και τι δεν άκουσα!

Ποτέ δεν μπορείς να εξαντλήσεις μια προμελέτη- εργασία-άρθρο και να γράψεις όλα όσα πρέπει, σε λίγες σελίδες κειμένου. Αν υπερβείς το όριο θα το διαβάσουν ελάχιστοι, οι περισσότεροι θα το εγκαταλείψουν στην μέση. Παλιά έλεγαν στης εφημερίδες έως 400 λέξεις να είναι το άρθρο και σε μόνιμη βάση γράφω πολλές περισσότερες, 535 είναι οι λέξεις του άρθρου. Είναι καλύτερα να επανέρχεσαι με νέο άρθρο και να συμπληρώνεις τα κενά και της απορίες που συνήθως μου στέλνουν με προσωπικά μηνύματα στο twitter.

Θα διαβάσετε το άρθρο εδώ:

https://hellenicdefencenet.blogspot.com/2023/10/lockheed-cl-760.html

Αληθινά δεν περίμενα όμως τόσα σχόλια: Είναι άχρηστο! Είναι αρχαίο! Πλήρως ακατάλληλο στην σημερινή εποχή! Δεν θα πουληθεί ούτε ένα στο εξωτερικό! Αυτην την πατάτα ποιος θα την αγοράσει; Με στρακαστρούκες το ρίχνουν λόγο ταχύτητας και ανιχνευσιμότητας σήμερα! Εμείς έχουμε αντίπαλο την Τουρκία! Είναι ακατάλληλο και άχρηστο στην σημερινή εποχή!

Δηλαδή βλέπουμε μια φωτογραφία του 1963 και την σχολιάζουμε χωρίς να σκεφτούμε της βελτιώσεις του σήμερα;

Οι βελτιώσεις στο σήμερα

Μεγαλύτερο ρύγχος για να πάρει ραντάρ αέρα, maritime or land ραντάρ και ΕΟ/ΙR κάμερες.




 Τα συστήματα σήμερα ζυγίζουν από 5-20 φορές λιγότερο από παλιά! Υπάρχουν ραντάρ με 30-50 κιλά βάρος με μεγάλη εμβέλεια. Για αυτό δεν τα τοποθετούσαν τότε το 1963 λόγο τεράστιου βάρους και μεγάλου όγκου.

Βλέπουμε ένα μικρότερου μεγέθους και δυνατοτήτων αεροσκάφος με δυο κινητήρες ντίζελ των 180 ίππων τι μπορεί να πάρει.



Ραντάρ I-MASTER 30 κιλά βάρος έχει.


Οι διάφορες εκδόσεις του αεροσκάφους


Οι κινητήρες έχουν βελτιωθεί αισθητά από τότε με παραπάνω από 50% αύξηση της ώσης, με το ίδιο βάρος και την ίδια κατανάλωση καυσίμου. Αύξηση ισχύος σημαίνει περισσότερο φορτίο οπλισμού, καυσίμων και ηλεκτρονικών συστημάτων. Ο υπολογισμός είναι από 600 ίππους θα φτάσει ο νέος κινητήρας να έχει περισσότερους από 1100 SHP!


Τα οπλικά συστήματα που θα μεταφέρει

Τότε δεν υπήρχαν κατευθυνόμενα πυρομαχικά και τα ελάχιστα που κατασκευάστηκαν είχαν τεράστιο βάρος. Σήμερα υπάρχουν δεκάδες λύσεις με βάρος 80-140 κιλά με εμβέλεια από 30-150 χιλιόμετρα. Δεν χρειάζεται να διακινδυνέψεις το αεροσκάφος, να βρεθεί κοντά στο πεδίο της μάχης όπως παλιότερα. Ρίχνεις από μακριά με ασφάλεια διάφορους τύπους πυρομαχικών ακόμα και περιπλανώμενα πυρομαχικά μεγάλης εμβέλειας.

Το στήσιμο της μονάδας παραγωγής.

Ο υπολογισμός είναι να κατασκευάζεις 11 αεροσκάφη κάθε χρόνο για 20 χρόνια για να καλύψεις της δικές μας ανάγκες. Δηλαδή συνολική παραγωγή 220 αεροσκαφών διαφόρων τύπων. Προσωπικά πιστεύω πως θα έχεις τουλάχιστον άλλες τόσες εξαγωγές αεροσκαφών σε διάφορες χώρες της δύσης κυρίως.

Οι δικές μας ανάγκες είναι: 40 εκπαιδευτικά, 80 εγγύς υποστήριξη, 40 θαλάσσιες περιπολίες, 40 πυροσβεστικά, 20 ηλεκτρονικού πολέμου. Σύνολο 220 αεροσκάφη,


 

Οι προοπτικές πώλησης στο εξωτερικό.

Δεν υπάρχουν προοπτικές πώλησης στο εξωτερικό για αυτό το αεροσκάφος όπως το βλέπουμε στην φωτογραφία. Ελάχιστοί θα ενδιαφερθούν, εκτός και το φτιάξουμε UAV με έκδοση χωρίς πιλότο. Αυτό είπαν σχεδόν όλοι όσοι διάβασαν το άρθρο.

Ναι μεν έχει αρκετά πλεονεκτήματα με την δυνατότητα μεταφοράς 8 στρατιωτών, ή 8 αλεξιπτωτιστών, ή άλλου φορτίου εσωτερικά και οπλικού φορτίου ταυτόχρονα. Είναι αεροσκάφος με δυνατότητες ειδικών επιχειρήσεων, γρήγορης διακομιδής τραυματιών θαλάσσιας περιπολίας κλπ.

Γιατί όμως να επιλέξουν το δικό μας αεροσκάφος στην δύση; Για το χαμηλότερο κόστος ίσως;

Όλα αυτά είναι λάθος συλλογιστική και θα το εξετάσουμε αναφέροντας της διάφορές εκδόσεις του αεροσκάφους.

Δυο από αυτές έχουν δυναμική και δυνατότητες πιλήσεις στο εξωτερικό: Η έκδοση πυροσβεστικού αεροσκάφους και θαλάσσιας περιπολίας. Υπάρχουν όμως και οι εκδόσεις AEW, ASW και αεροπλανοφόρου.


Οι εκδόσεις του αεροσκάφους:

Εκπαιδευτικό με ικανότητες επίθεσης και μεταφοράς επιβατών, με εκτινασσόμενα καθίσματα ή χωρίς. Το αεροσκάφος θα έχει σύστημα διάσωσης με αλεξίπτωτα σε όλες του της εκδόσεις για να σωθούν οι επιβάτες και το πλήρωμα. Εδώ εννοούμε πως το αεροσκάφος θα έχει αλεξίπτωτα, για να μην συντριβή στο έδαφος αν συμβεί βλάβη.

Επίθεσης στόχων εδάφους. Η διαφορά με το προηγούμενο είναι ότι το δεύτερο κάθισμα του συγκυβερνήτη περιστρέφεται. Θα έχουν τα ίδια ηλεκτρονικά συστήματα με το εκπαιδευτικό.

Ειδικών επιχειρήσεων. Με μεταφορά ειδικών μονάδων αλλά και φορτίου. Μπορείς να ρίξεις φορτίο σε παλέτα με αλεξίπτωτο. Είναι πολλες οι δυνατότητες του αεροσκάφους που θα μεγαλώσει λίγο όμως σε διαστάσεις για να μπουν τα ηλεκτρονικά συστήματα, χωρίς να χάσει την μεταφορά φορτίου.

Οι τρεις εκδόσεις θα είναι οι μόνες που θα έχουν δυο πυροβόλα των 20 χιλιοστών. Η μεταφορική ικανότητα τους είναι πολύ μεγάλη 5000 λίβρες δηλαδή 2270 κιλά οπλικού φορτίου. Θα έχουν ραντάρ αέρα ελικοπτέρου μεγάλης εμβέλειας και θα μεταφέρουν σε 8 φορείς πολλά κατευθυνόμενα όπλα.

Σημαντική σημείωση με τα ραντάρ βλέπεις στο έδαφος άρματα, φορτηγά, δρόμους κλπ. Δηλαδή μπορείς να δεις της μετακινήσεις των μονάδων του εχθρού.


Θαλάσσιας περιπολίας. Ισχυρό ραντάρ μεγάλης εμβέλειας GABBIANO TT 160 ναυτικών μιλίων ή SEASPRAY 7500E 320 ναυτικών μιλίων και καλή κάμερα IIR. Δυνατότητα μεταφοράς διαφόρων πυραύλων εναντίον πλοίων: SEA VENOM με εμβέλεια 35 χιλιόμετρα, MARTE ER με εμβέλεια 100 χιλιόμετρα, SPEAR με εμβέλεια 130 χιλιόμετρα. Μπορεί να έχει την αποθήκη επιβατών όπως θα την έχουν και οι τρεις προηγούμενες εκδόσεις.  

ASW ανθυποβρυχιακή έκδοση. Μέσα στο χώρο επιβατών θα μπουν τα συστήματα για ανθυποβρυχιακό αγώνα, το MAD και οι ηχοσημαντήρων. Με τα ίδια ραντάρ IIR κάμερα όπως η προηγούμενη έκδοση.


AEW ιπτάμενο ραντάρ! Στην σημερινή εποχή τα ραντάρ είναι φτηνά, ελαφριά και έχουν χαμηλό κόστος. Ραντάρ OSPREY μέγιστης εμβέλειας 200 ναυτικών μιλίων. Τρία μικρά ραντάρ AESA είναι συνδεδεμένα για κάλυψη 360 μοιρών.

Όλα τα συστήματα στέλνουν δορυφορικά το σήμα στους σταθμούς βάσης, των ραντάρ και των συσκευών ανθυποβρυχιακού πολέμου. Δεν χρειάζεσαι παραπάνω από δυο άτομα πλήρωμα.

Στο παρακάτω λινκ θα διαβάσετε όλες της πληροφορίες για τα ραντάρ που αναφέρω στο άρθρο:

 https://electronics.leonardo.com/documents/16277707/18299996/Surveillance+Radar+Capability+Brochure+LQ.pdf?t=1680089955675

Ηλεκτρονικού πολέμου. Με εξωτερικά της κεραίες και εσωτερικά τα συστήματα.

Έκδοση για αεροπλανοφόρα. Εδώ θέλουμε να εκμεταλλευτούμε της δυνατότητες των εκδόσεων θαλάσσιας περιπολίας, ASW & AEW. Υπάρχει μια ιδιαιτερότητα που δεν την αναφέραμε ακόμα και θα την δούμε στην επόμενη έκδοση.

Πυροσβεστικό αεροσκάφος. Θα έχει ραντάρ, ΙΙR κάμερα και τα συστήματα επίθεσης τοποθετημένα στο αεροσκάφος. Δηλαδή αν βάλεις τους φορείς οπλισμού το αεροσκάφος μπορεί να πολεμήσει. Θα έχει όμως δυο φορείς οπλισμού λιγότερους, λόγο της αποθήκης νερού και του ανοίγματος εξόδου. Η μεταφορική ικανότητα νερού ή επιβραδυντικού ανέρχεται στα 2000 λίτρα. Το αεροσκάφος δεν μπορεί να προσγειωθεί με γεμάτη την αποθήκη νερού, έχει ειδικό αγωγό απόρριψής στο πίσω μέρος του αεροσκάφους που συνδέεται όμως με σύστημα παροχής καυσίμου!

Έχει την δυνατότητα να κάνει εναέριο ανεφοδιασμό καυσίμου! Μπορεί να πάρει ακόμα δυο εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου και να δώσει 3500-4000 λίτρα καύσιμο σε διάφορα αεροσκάφη.


Ανακεφαλαίωση

Αναφέραμε όλες της εκδόσεις του αεροσκάφους, είδαμε πως είναι πολλες σε αριθμό. Δεν υπάρχει ένα αεροσκάφος για να της καλύπτει όλες.

Τα αεροσκάφη θαλάσσιας περιπολίας και ανθυποβρυχιακού πολέμου είναι μεγάλα μετασκευασμένα επιβατικά. Δεν χρειάζεσαι τώρα πια τόσο μεγάλα αεροσκάφη, γιατί αμέσως όλα τα δεδομένα πάνε στους σταθμούς βάσης ή σε πολεμικά πλοία. Το κόστος τους είναι μεγάλο και στην σημερινή εποχή καταρρίπτονται πολύ εύκολα. Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες εξαγωγών λόγο χαμηλού κόστους του αεροσκάφους.

Τα εκπαιδευτικά, επίθεσης στόχων εδάφους και ειδικών επιχειρήσεων, πρακτικά είναι το ίδιο αεροσκάφος με τα ίδια συστήματα. Οι πιθανότητες εξαγωγών είναι μικρές κυρίως για τα αεροσκάφη ειδικών επιχειρήσεων.

Η έκδοση για αεροπλανοφόρα και ηλεκτρονικού πολέμου έχει ελάχιστες πιθανότητες να πουληθεί στο εξωτερικό.

AEW ιπτάμενο ραντάρ. Δεν υπάρχουν μικρού μεγέθους ιπτάμενα ραντάρ, με εξαιρετικά χαμηλό κόστος. Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες εξαγωγών.

Πυροσβεστικά αεροσκάφη. Δεν υπάρχει πυροσβεστικό αεροσκάφος με δυνατότητα θαλάσσιας περιπολίας, εντοπισμού ναυαγών, λαθρεμπορίου λαθρομεταναστών! Ναι θα χρησιμοποιηθεί εν καιρώ πολέμου σε θαλάσσιες περιπολίες –καταστροφή πλοίων ή στόχων εδάφους και ιπτάμενο τάνκερ. Η αγορά σε 20 χρόνια είναι 400 πυροσβεστικά αεροσκάφη είναι 100% σίγουρο ότι θα διαλέξουν την δική μας έκδοση πάνω από το 50%.


Σύνοψης.

Αναφέραμε της εκδόσεις του αεροσκάφους, είπαμε πως θα κατασκευάσουμε 220 σε 20 χρόνια για την Ελλάδα, 11 αεροσκάφη κάθε χρόνο. Είδαμε τις προοπτικές εξαγωγών που είναι τουλάχιστον 220 σε αριθμό πολύ καλά. Δηλαδή θα κατασκευάζουμε 22 αεροσκάφη κάθε χρόνο.

Υπάρχουν προοπτικές όμως με τις διάφορές εκδόσεις, να τα πάμε πολύ καλύτερα σε εξαγωγές με έως 440 αεροσκάφη σε 20 χρόνια. Να κατασκευάζουμε δηλαδή 33 αεροσκάφη κάθε χρόνο για 20 χρόνια. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να επιλεγεί η έκδοση για αεροπλανοφόρα κλπ.

Η δική μου γνώμη είναι πως θα υπάρξουν εξαγωγές 300+ αεροσκαφών και δεν αναφέρουμε καθόλου τα UAV.



Εν κατακλείδι

Την έκδοση UAV την αναφέρουμε ξεχωριστά. Δεν θα είναι μια έκδοση, μπορεί να πάρει πολλά από τα συστήματα που αναφέραμε στα αεροσκάφη με πιλότους. Η ταχύτητα του αεροσκάφους θα είναι μεγαλύτερη από 700 χιλιόμετρα την ώρα και μπορεί να πετάει με 500 χιλιόμετρα για πολλές ώρες. Η αγορά είναι μεγάλη και το κόστος χαμηλό από όλα τα υπόλοιπα, λόγο της κατασκευή των εκδόσεων με πιλότο.

Οι δυνατότητες είναι μεγαλύτερες από τα δικινητήρια Bayraktar Akıncı UAV της Τουρκίας  με παρόμοιο κόστος όμως.

Μόνο η Κίνα έχει βγάλει πολλές παραλλαγές UAV με ικανότητες μεταφοράς φορτίου, AEW, θαλάσσιας περιπολίας κλπ. Όλες όμως οι εκδόσεις αφορούν διαφορετικού μεγέθους UAV, με διαφορετικούς κινητήρες. Είναι αδύνατον να κάνεις παραγωγή με χαμηλό κόστος σε μεγάλες ποσότητες.

Μόνο εμείς θα έχουμε το κατάλληλο μέγεθος UAV με χαμηλό κόστος, με πολλές ικανότητες και σε πολλές διαφορετικές εκδόσεις. Ο μεθεπόμενος πόλεμος θα είναι ο πόλεμος των UAV, Drones και των περιπλανώμενων πυρομαχικών.

Μπορεί να το επιλέξει το ΝΑΤΟ και η Αμερική και τότε δεν θα προλαβαίνουμε να τα κατασκευάζουμε

Το μόνο που μένει είναι μαζί με το αεροσκάφος- UAV, είναι να αναπτύξουμε της δικές μας εκδόσεις κατευθυνόμενων οπλικών συστημάτων και περιπλανώμενων πυρομαχικών.


Γενικό συμπέρασμα

Η εργασία που διαβάσατε είναι μια προμελέτη οπλικού συστήματος. Θέλαμε να εξετάσουμε όλες της παραμέτρους, αν μας συμφέρει να προχωρήσουμε στην μελέτη του οπλικού συστήματος. Αν υπάρχουν προοπτικές πώλησης στο εξωτερικό, της δυνατότητες, της εκδόσεις. Τον διεθνή ανταγωνισμό και τα παρόμοια συστήματα. Έχω κάνει πολλες τέτοιες εργασίες- προμελέτες για διάφορα οπλικά συστήματα. Πως πρέπει να κατασκευάσουμε ένα οπλικό σύστημα, με τι προδιαγραφές και βελτιώσεις οπλικών συστημάτων.

Γιατί δεν ενδιαφέρετε όμως κανείς στο ΥΠΕΘΑ, στης διοικήσεις των πολεμικών βιομηχανιών, οι υπουργοί άμυνας και οι αρμόδιοι για 31 χρόνια τα συμπεράσματα δικά σας. 

ΠΗΓΗ hellenicdefencenet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου