Οι βολές που έγιναν από το πολεμικό ναυτικό αποτέλεσαν ένα πολύ σημαντικό βήμα για το ηθικό των πληρωμάτων τα οποία είδαν ότι οι κόποι τους πιάνουν τόπο. Πηγή: Πολεμικό Ναυτικό
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL-Αθήνα
Στην μια πλευρά συμπεριλαμβάνονται οι ιδιαίτερα πετυχημένες βολές κατά την «πυραυλική επίθεση» που εξαπέλυσε το πολεμικό ναυτικό προς τους στόχους του.
Στην επιτυχημένη πορεία του ναυτικού, με την τρισχιλιετή ιστορία, καταγράφονται πλέον οι δυο νέες καταρρίψεις Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων που εξαπολύθηκαν από τους Χούθι της Υεμένης. Από την άλλη πλευρά όμως και μέσα από το ρεπορτάζ καταγράφουμε την αγωνία, την απογοήτευση, τις πιέσεις, την διαρκή προσπάθεια που καταβάλλεται, από τη ναυτική ηγεσία έως τον τελευταίο ναύτη, ώστε να κρατηθεί ζωντανός ο πολύπαθος στόλος.
Και εκείνο που δηλώνουν ακόμη και οι πλέον αισιόδοξοι είναι ότι με τα σημερινά δεδομένα, αν δεν ληφθούν δραστικές πολιτικές αποφάσεις, για τουλάχιστον μια δεκαετία ο στόλος θα μείνει με τα σημερινά πλοία και τρεις καινούριες φρεγάτες FDI. Σε αυτά δεν υπολογίζονται οι κινήσεις που θεωρούνται άμεσης ανάγκης, για τις πυραυλακάτους, τα υποβρύχια, τις κανονιοφόρους.
- Όσο και να κινηθούν με ταχείς ρυθμούς άλλα νεότερα και ελπιδοφόρα προγράμματα για τον στόλο, όπως σημειώνουν στρατιωτικές πηγές, πολύ δύσκολα θα δώσουν αποτελέσματα που αφορούν την άμεση ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος στην θάλασσα έως το 2030. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν με εμφατικό τρόπο την αγωνία του ναυτικού επιτελείου και των κυβερνητών στις μονάδες επιφανείας του στόλου, να διατηρηθεί η σημερινή εικόνα στην Σαλαμίνα.
Ύστερα και από την τελευταία συνάντηση πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας «λευκός καπνός» δεν βγήκε, με τους επιτελείς ν’ αντιλαμβάνονται την δυσκολία εξεύρεσης λύσης αλλά και των επόμενων κινήσεων που ενδεχομένως να μπορούσαν να τους οδηγήσουν σ’ έναν σχεδιασμό, τόσο για καινούριες μονάδες, όσο και για τον εκσυγχρονισμό πλοίων του στόλου.
Τέσσερις φρεγάτες εν πλω
Η προφύλαξη των μονάδων από «περιττές» μετακινήσεις θεωρείται μια λύση, η οποία έρχεται ως φυσική συνέπεια της διαρκούς παρουσίας σε κάθε ναυτικό πεδίο, όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά και την Μεσόγειο ή ακόμη πιο μακριά.
- Έχουν υπάρξει περίοδοι τα τελευταία χρόνια όπου αν κοιτούσε κανείς στους προβλήτες που δένουν οι κύριες μονάδες επιφανείας, αρκούσαν μόνο τα δάκτυλα ενός χεριού για να μετρηθούν οι δεμένες στο ναύσταθμο φρεγάτες. Η αποστολή του πολεμικού ναυτικού είναι τέτοια που σε πολλές περιπτώσεις απαιτεί παρουσία, επίδειξη σημαίας και ισχύος σε σημεία Εθνικού συμφέροντος. Αυτό αφορά τόσο τις Εθνικού χαρακτήρα αποστολές, όσο και τις Συμμαχικές υποχρεώσεις που έχουν συμφωνηθεί.
Την στιγμή αυτή τουλάχιστον τέσσερις κύριες μονάδες βρίσκονται εν πλω, μια στην Ερυθρά θάλασσα στην επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ», μια στην Unifil, μια στην επίσης Ευρωπαϊκή επιχείρηση «Ειρήνη» στη Μεσόγειο και μια ακόμη σε αυξημένη επιφυλακή σε νησί του Αιγαίου.
Το πως μπορεί να εφαρμοστεί αυτή η πρακτική απαιτεί λεπτομερή σχεδίαση και ιδιαίτερη προσοχή, μια και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση ν’ αφεθεί η κυριαρχία στην τύχη της.
Παραδείγματα και απαιτήσεις…
Πάντως και σε διεθνές επίπεδο καταγράφονται πρακτικές που δείχνουν ότι λύσεις προφύλαξης υπάρχουν. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή της Δανίας, η οποία έρχεται αμέσως μετά τα όσα είχαν αποκαλυφθεί, για τα προβλήματα που υπάρχουν ακόμη και στη μονάδα επιφανείας που επιχειρούσε στην Ερυθρά θάλασσα.
- Πλησιάζει η σειρά της Δανίας ν’ αναλάβει Συμμαχική υποχρέωση, με τους επιτελείς του ναυτικού της χώρας να λένε ότι θα πάρουν την διοίκηση η οποία ωστόσο θα γίνεται εν όρμω. Ένα επιπλέον παράδειγμα αφορά το ισχυρό γαλλικό ναυτικό, με τις οκτώ Fremm, τα δυο αντιτορπιλικά Orizon, τις τρεις εκσυγχρονισμένες, από τις πέντε Lafayette.
Το γαλλικό ναυτικό έχει ζητήσει τις FDI κι έχει διαμηνύσει προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να δεχτεί καθυστερήσεις, αφού θέλει με την παραλαβή των ψηφιακών φρεγατών να αποσύρει άλλες μονάδες που υπηρετούν στις τάξεις του.
Μάλιστα οι Γάλλοι αξιωματικοί είχαν δηλώσει προς την πολιτική ηγεσία ότι αν μειωθεί η οροφή των μονάδων επιφανείας, θα πρέπει να μειωθούν και οι αποστολές για το Marine Nationale, αρχής γενομένης από εκείνες που αφορούν την παρουσία του γαλλικού ναυτικού σε θάλασσες της Ασίας.
ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου