Από το ιστολόγιο http://www.exipno.gr/
Τα πάνω κάτω στη ζωή χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων φέρνουν οι επικείμενες μεταρρυθμίσεις στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης. Πέρα από το γενναίο μαχαίρι σε επιδόματα και τις περικοπές που έρχονται μέσω ενιαίου μισθολογίου, οι απασχολούμενοι στο δημόσιο τομέα, θα κληθούν να περάσουν από νέο αυστηρό σύστημα αξιολόγησης, σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, ενώ αρκετοί θα βρεθούν σύντομα αντιμέτωποι με την ένταξή τους σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας, καθώς οι φορείς στους οποίους υπηρετούν οδηγούνται σε κατάργηση.
Ακόμη και άμεση έξοδο από το Δημόσιο περιμένει χιλιάδες απασχολούμενους σε φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα, καθώς το επικαιροποιημένο Μνημόνιο δεν αποκλείει την απόλυσή τους ακόμη και πριν από την ένταξή τους στους πίνακες εργασιακής εφεδρείας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο κείμενο του Μνημονίου, «το πλεονάζον προσωπικό είτε θα απομακρύνεται άμεσα ή θα εντάσσεται σε ξεχωριστό πίνακα εργασιακής εφεδρείας».
Με απλά λόγια, η ένταξη στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας δεν είναι δεδομένη γι' όλους, αφού θα κρίνεται κατά περίπτωση και ανάλογα τα δημοσιονομικά.
Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα το Π.Δ. αναφορικά με τους όρους υπαγωγής στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας για τους υπαλλήλους των ΔΕΚΟ που καταργούνται ή εξυγιαίνονται.
Συνολικά 76 φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, μεταξύ των οποίων και 10 μεγάλοι, όπως η ΕΡΤ, αναμένεται να οδηγηθούν σε κατάργηση ή συγχώνευση εντός Αυγούστου.
Βασικά κριτήρια για τον καθορισμό του πλεονάζοντος προσωπικού θα αποτελέσουν οι πραγματικές ανάγκες του φορέα, ενώ θα υπάρξει και σύγκριση με το απαιτούμενο προσωπικό σε συναφείς δημόσιες επιχειρήσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι με μία πρόχειρη αριθμητική αποτύπωση των προγραμματισμένων προσλήψεων και των προβλέψεων για μετατάξεις, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το πλεονάζον προσωπικό που θα διασφαλισθεί μέσω αυτών θα είναι πολύ λίγο.
Από τις περίπου 6.500 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για το 2011, μόνο το 10% μπορεί να καλυφθεί από υπαλλήλους σε εργασιακή εφεδρεία, δηλαδή μόλις 650 άτομα! Άλλοι 1.200 μπορούν να προσληφθούν ως εργαζόμενοι ορισμένου χρόνου (με δεδομένο ότι οι προσλήψεις αυτής της κατηγορίας για φέτος δεν θα ξεπεράσουν τις 40.000, με το 30% αυτών να προέρχεται από τους πίνακες εργασιακής εφεδρείας).
Συνολικά, δηλαδή, μόλις 1.850 άτομα από τους πίνακες εργασιακής εφεδρείας θα μπορέσουν να «διασωθούν» στο στενό δημόσιο στη διάρκεια του 12μηνου προσαυξανόμενοι με όσους κατορθώσουν να ενταχθούν σε προγράμματα μερικής απασχόλησης, στα οποία βάσει του Μεσοπρόθεσμου έχουν προβάδισμα. Και όλα αυτά βέβαια, αφού κατορθώσουν να περάσουν τις συμπληγάδες του ΑΣΕΠ που θα αναλάβει να κρίνει τους προς μετάταξη υπαλλήλους.
Σοβαρές ανατροπές έρχονται στα βαθμολογικά κλιμάκια που πλέον θα είναι απόλυτα συνδεδεμένα με τη μισθολογική εξέλιξη. Τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα - με βάση κυρίως το δημοσιονομικό κόστος - και ένα από τα επικρατέστερα σενάρια για το νέο βαθμολόγιο, είναι ο διαχωρισμός των υπαλλήλων μεταξύ αυτών της υποχρεωτικής (ΥΕ) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΔΕ) και σε εκείνων της πανεπιστημιακής (ΠΕ) και τεχνολογικής εκπαίδευσης (ΤΕ), με τους δεύτερους μόνο να διατηρούν το δικαίωμα κατάληψης θέσης ευθύνης.
Επιπλέον θα απαιτείται πλέον μεγαλύτερος χρόνος προϋπηρεσίας ώστε και οι υπάλληλοι ΠΕ και ΤΕ να φτάσουν στον ανώτερο βαθμό που θα απαιτείται ώστε να γίνει κάποιος προϊστάμενος. Παράλληλα, οι σημερινοί πέντε βαθμοί εξέλιξης παραμένουν, ενώ προστίθενται ακόμη τρεις για όσους καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης.
Στο εξής προβλέπεται προαγωγή μόνο μέσω κρίσης και εξετάσεων. Με δεδομένο μάλιστα ότι η μισθολογική ωρίμανση θα είναι άμεσα συνυφασμένη με την εξέλιξη του υπαλλήλου, η επιτυχία στις εξετάσεις που θα γίνονται μέσω ΑΣΕΠ, σύντομα θα αποτελεί ζητούμενο για τους απασχολούμενους στο Δημόσιο.
Συγκεκριμένα, ευκαιρία κάθε τρία χρόνια, μέσω γραπτών εξετάσεων θα δίνεται στο εξής στους περίπου 100 χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους που επιθυμούν να καταλάβουν μία από τις 29 χιλιάδες θέσεις γενικών διευθυντών, διευθυντών και τμηματαρχών, ενώ ο βαθμός που θα συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι θα ισχύει για έξι χρόνια.
Στα μόρια που θα λαμβάνει κανείς από τις εξετάσεις θα προστίθενται τα υπόλοιπα κριτήρια, δηλαδή τα τυπικά προσόντα, η απόδοση στην υπηρεσία, αλλά και η προφορική συνέντευξη, στην οποία θα υποβάλλονται μόνον οι υποψήφιοι γενικοί διευθυντές και διευθυντές, αλλά όχι οι τμηματάρχες.
Η κυβέρνηση προωθεί άμεσα τον «Καλλικράτη» στο κράτος και την καθιέρωση του κρατικού υπαλλήλου. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται πως κάθε δημόσιος υπάλληλος μπορεί να υποχρεωθεί σε μετάταξη ανάλογα με τις ελλείψεις που θα προκύψουν μετά την καταγραφή.
Η υπαγωγή όλων των υπαλλήλων σε έναν «εργοδότη» που θα είναι η σχετική διεύθυνση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σε συνδυασμό η καθιέρωση του ενιαίου μισθολογίου που θα δώσει τέλος στις ανισότητες αποδοχών ανά υπουργείο, αναμένεται να αποτελέσουν το «διαβατήριο» για τη διευκόλυνση της κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων.
Τα πάνω κάτω στη ζωή χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων φέρνουν οι επικείμενες μεταρρυθμίσεις στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης. Πέρα από το γενναίο μαχαίρι σε επιδόματα και τις περικοπές που έρχονται μέσω ενιαίου μισθολογίου, οι απασχολούμενοι στο δημόσιο τομέα, θα κληθούν να περάσουν από νέο αυστηρό σύστημα αξιολόγησης, σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, ενώ αρκετοί θα βρεθούν σύντομα αντιμέτωποι με την ένταξή τους σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας, καθώς οι φορείς στους οποίους υπηρετούν οδηγούνται σε κατάργηση.
Ακόμη και άμεση έξοδο από το Δημόσιο περιμένει χιλιάδες απασχολούμενους σε φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα, καθώς το επικαιροποιημένο Μνημόνιο δεν αποκλείει την απόλυσή τους ακόμη και πριν από την ένταξή τους στους πίνακες εργασιακής εφεδρείας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο κείμενο του Μνημονίου, «το πλεονάζον προσωπικό είτε θα απομακρύνεται άμεσα ή θα εντάσσεται σε ξεχωριστό πίνακα εργασιακής εφεδρείας».
Με απλά λόγια, η ένταξη στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας δεν είναι δεδομένη γι' όλους, αφού θα κρίνεται κατά περίπτωση και ανάλογα τα δημοσιονομικά.
Μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα το Π.Δ. αναφορικά με τους όρους υπαγωγής στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας για τους υπαλλήλους των ΔΕΚΟ που καταργούνται ή εξυγιαίνονται.
Συνολικά 76 φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, μεταξύ των οποίων και 10 μεγάλοι, όπως η ΕΡΤ, αναμένεται να οδηγηθούν σε κατάργηση ή συγχώνευση εντός Αυγούστου.
Κριτήριο οι πραγματικές ανάγκες του κράτους
Η τύχη 29 φορέων του δημόσιου τομέα συζητήθηκε στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο. Κατά συνέπεια θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις για τους περίπου 7.000 απασχολούμενους σε αυτούς, δηλαδή είτε να απολυθούν είτε να ενταχθούν σε πίνακες εφεδρείας είτε τέλος να παραμείνουν στους νέους οργανισμούς που θα δημιουργηθούν.Βασικά κριτήρια για τον καθορισμό του πλεονάζοντος προσωπικού θα αποτελέσουν οι πραγματικές ανάγκες του φορέα, ενώ θα υπάρξει και σύγκριση με το απαιτούμενο προσωπικό σε συναφείς δημόσιες επιχειρήσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι με μία πρόχειρη αριθμητική αποτύπωση των προγραμματισμένων προσλήψεων και των προβλέψεων για μετατάξεις, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το πλεονάζον προσωπικό που θα διασφαλισθεί μέσω αυτών θα είναι πολύ λίγο.
Από τις περίπου 6.500 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για το 2011, μόνο το 10% μπορεί να καλυφθεί από υπαλλήλους σε εργασιακή εφεδρεία, δηλαδή μόλις 650 άτομα! Άλλοι 1.200 μπορούν να προσληφθούν ως εργαζόμενοι ορισμένου χρόνου (με δεδομένο ότι οι προσλήψεις αυτής της κατηγορίας για φέτος δεν θα ξεπεράσουν τις 40.000, με το 30% αυτών να προέρχεται από τους πίνακες εργασιακής εφεδρείας).
Συνολικά, δηλαδή, μόλις 1.850 άτομα από τους πίνακες εργασιακής εφεδρείας θα μπορέσουν να «διασωθούν» στο στενό δημόσιο στη διάρκεια του 12μηνου προσαυξανόμενοι με όσους κατορθώσουν να ενταχθούν σε προγράμματα μερικής απασχόλησης, στα οποία βάσει του Μεσοπρόθεσμου έχουν προβάδισμα. Και όλα αυτά βέβαια, αφού κατορθώσουν να περάσουν τις συμπληγάδες του ΑΣΕΠ που θα αναλάβει να κρίνει τους προς μετάταξη υπαλλήλους.
Βαθμολογική εξέλιξη
Απόλυτη σύνδεση μισθού και βαθμούΣοβαρές ανατροπές έρχονται στα βαθμολογικά κλιμάκια που πλέον θα είναι απόλυτα συνδεδεμένα με τη μισθολογική εξέλιξη. Τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα - με βάση κυρίως το δημοσιονομικό κόστος - και ένα από τα επικρατέστερα σενάρια για το νέο βαθμολόγιο, είναι ο διαχωρισμός των υπαλλήλων μεταξύ αυτών της υποχρεωτικής (ΥΕ) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΔΕ) και σε εκείνων της πανεπιστημιακής (ΠΕ) και τεχνολογικής εκπαίδευσης (ΤΕ), με τους δεύτερους μόνο να διατηρούν το δικαίωμα κατάληψης θέσης ευθύνης.
Επιπλέον θα απαιτείται πλέον μεγαλύτερος χρόνος προϋπηρεσίας ώστε και οι υπάλληλοι ΠΕ και ΤΕ να φτάσουν στον ανώτερο βαθμό που θα απαιτείται ώστε να γίνει κάποιος προϊστάμενος. Παράλληλα, οι σημερινοί πέντε βαθμοί εξέλιξης παραμένουν, ενώ προστίθενται ακόμη τρεις για όσους καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης.
Εξετάσεις για θέσεις ευθύνης
Προαγωγές μόνο μέσω κρίσης και εξετάσεωνΣτο εξής προβλέπεται προαγωγή μόνο μέσω κρίσης και εξετάσεων. Με δεδομένο μάλιστα ότι η μισθολογική ωρίμανση θα είναι άμεσα συνυφασμένη με την εξέλιξη του υπαλλήλου, η επιτυχία στις εξετάσεις που θα γίνονται μέσω ΑΣΕΠ, σύντομα θα αποτελεί ζητούμενο για τους απασχολούμενους στο Δημόσιο.
Συγκεκριμένα, ευκαιρία κάθε τρία χρόνια, μέσω γραπτών εξετάσεων θα δίνεται στο εξής στους περίπου 100 χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους που επιθυμούν να καταλάβουν μία από τις 29 χιλιάδες θέσεις γενικών διευθυντών, διευθυντών και τμηματαρχών, ενώ ο βαθμός που θα συγκεντρώνουν οι υποψήφιοι θα ισχύει για έξι χρόνια.
Στα μόρια που θα λαμβάνει κανείς από τις εξετάσεις θα προστίθενται τα υπόλοιπα κριτήρια, δηλαδή τα τυπικά προσόντα, η απόδοση στην υπηρεσία, αλλά και η προφορική συνέντευξη, στην οποία θα υποβάλλονται μόνον οι υποψήφιοι γενικοί διευθυντές και διευθυντές, αλλά όχι οι τμηματάρχες.
Κρατικός υπάλληλος
Ολοι διαθέσιμοι για όλες τις υπηρεσίεςΗ κυβέρνηση προωθεί άμεσα τον «Καλλικράτη» στο κράτος και την καθιέρωση του κρατικού υπαλλήλου. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται πως κάθε δημόσιος υπάλληλος μπορεί να υποχρεωθεί σε μετάταξη ανάλογα με τις ελλείψεις που θα προκύψουν μετά την καταγραφή.
Η υπαγωγή όλων των υπαλλήλων σε έναν «εργοδότη» που θα είναι η σχετική διεύθυνση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, σε συνδυασμό η καθιέρωση του ενιαίου μισθολογίου που θα δώσει τέλος στις ανισότητες αποδοχών ανά υπουργείο, αναμένεται να αποτελέσουν το «διαβατήριο» για τη διευκόλυνση της κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου