Ενώ ο Σύλλογος Υπαλλήλων του Δήμου Πατρέων ετοιμάζεται για συμβολική κατάληψη του Δημαρχείου, την Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, έχοντας στο πλευρό του και τα μέλη του Σωματείου Προσωπικού Υπηρεσιών Καθαριότητας, αλλά και του Σωματείου Οδηγών και Χειριστών Δήμου Πατρέων, η δημοτική Αρχή του Γ. Δημαρά δεν κάνει πίσω και επιχειρεί να εκθέσει τους εργαζόμενους στην Καθαριότητα, αλλά και να τους διασπάσει, με το να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για τις αποδοχές ορισμένων εξ αυτών, οι οποίες δείχνουν, όπως υπογραμμίζει η ανακοίνωση της δημοτικής Αρχής, ότι υπάρχουν εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων στην Καθαριότητα του Δήμου. Συγκεκριμένα, εμφανίζονται στις καταστάσεις του Τομέα Καθαριότητας, του Δήμου Πατρέων, εργαζόμενοι, που κατά μέσο όρο εισπράττουν το μήνα 1.540 ευρώ περίπου, και άλλοι να εισπράττουν 3.860 ευρώ περίπου το μήνα. Επίσης, εμφανίζονται εργαζόμενοι να παίρνουν επίδομα κίνησης 300 περίπου ευρώ το μήνα, ενώ άλλοι μισθό και υπερωρίες ξεπερνούν τις 4.450 ευρώ.
Σφοδρή αντεπίθεση από τους εργαζόμενους
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι στην Καθαριότητα πέρασαν στην αντεπίθεση, μέσω συνέντευξης που έδωσαν, το πρωί της Τρίτης, στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης. Εκεί ανήγγειλαν ότι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση, την Πέμπτη στις 10 το πρωί, στην έδρα των υπηρεσιών καθαριότητας του Δήμου (Μιαούλη 100). Στις 10.30 τα μέλη του Σωματείου Προσωπικού Υπηρεσιών Καθαριότητας, αλλά και του συστεγαζόμενου Σωματείου Οδηγών και Χειριστών Δήμου Πατρέων θα σχηματίσουν πορεία προς το Δημαρχείο, όπου θα κάνουν και απεργιακή εκδήλωση.
Στην ίδια συνέντευξη οι εργαζόμενοι παρέθεσαν τα δικά τους στοιχεία, αποκρούοντας την επίθεση της δημοτικής Αρχής, που μιλούσε για υψηλόμισθους, βολεμένους και προνομιούχους. Μάλιστα, παραβρέθηκαν και πολλοί εργαζόμενοι του Τομέα, με τα εκκαθαριστικά σημειώματα της Εφορίας ανά χείρας. Για παράδειγμα, εργαζόμενος με 27 χρόνια δουλειάς (του οποίου τα στοιχεία αναφέρθηκαν), μαζί με τις ώρες του, δουλεύοντας καθημερινά όλο το χρόνο, ακόμη και νύχτα (με τη νόμιμη προσαύξηση του 25%), έχει συνολικές αποδοχές 1.730 ευρώ.
Ο ίδιος ο πρόεδρος του Σωματείου Προσωπικού Υπηρεσιών Καθαριότητας, Χρήστος Ιατρού, υποστήριξε πως δεν γνωρίζει κανέναν με μισθούς σαν κι αυτούς που υποδεικνύονται από τη δημοτική Αρχή, αλλά, κι αν ακόμη ζητήσει από τη μισθοδοσία τα ονομαστικά στοιχεία, δεν θα του δοθούν, με την επίκληση του προσωπικού απορρήτου.
"Έπρεπε να βρει ο Δήμαρχος ένα άλλοθι"
“Ήθελαν να σπεκουλάρουν, για να στρέψουν την κοινωνία εναντίον μας. Έπρεπε να βρει ο Δήμαρχος ένα άλλοθι και το βρήκε”, τόνισε, μεταξύ άλλων, προσθέτοντας ότι “τα σκουπίδια έχουν ονοματεπώνυμο” κι αυτό δεν είναι άλλο από εκείνο του Δημάρχου, που έχει και την τελική ευθύνη για την καθαριότητα μιας πόλης. Επανέλαβε δε ότι οι εργαζόμενοι καθημερινά, με την έναρξη των βαρδιών τους, βρίσκονται στη Μιαούλη 100, που είναι ο χώρος συγκέντρωσής τους, περιμένοντας τη μεταφορά τους στο χώρο της Ξερόλακκας, προς τον οποίο δεν υπάρχει πρόσβαση ούτε μέσω της αστικής συγκοινωνίας.
“Πριν τις εκλογές, ο κ. Δημαράς είχε λύσεις για όλα τα προβλήματα”, καυτηρίασε, εξάλλου, σε άλλο σημείο, ενώ εκτίμησε ότι αυτή η δημοτική Αρχή (την οποία ο ίδιος έχει αποκαλέσει “νεοφιλελεύθερη Αριστερά”), “λόγω πολυσυλλεκτικότητας και πλουραλισμού, έχει... χάσει τον μπούσουλα”.
Τι υποστηρίζει η δημοτική Αρχή
Στην ανακοίνωσή της η Δημοτική Αρχή, τονίζει:
"Με αφορμή τη συνέντευξη Τύπου των εκπροσώπων του Σωματείου Προσωπικού Υπηρεσιών Καθαριότητας και του Σωματείου Οδηγών και Χειριστών Δήμου Πάτρας, από τη Δημοτική Αρχή ανακοινώνονται τα εξής:
Η Δημοτική Αρχή της Πάτρας όταν μιλάει χρησιμοποιεί ουσιαστικά που μαρτυρούν τη γλώσσα της αλήθειας και όχι επίθετα και χαρακτηρισμούς που συνιστούν ύβρεις προς ανούσια επικοινωνιακή εκτόνωση.
Οι εκπρόσωποι του Σωματείου Προσωπικού Υπηρεσιών Καθαριότητας και του Σωματείου Οδηγών και Χειριστών, επιβεβαίωσαν πλήρως τα όσα επεσήμανε χθες ο Δήμαρχος Πατρέων:
1. Τα σκουπίδια βρίσκονται στους δρόμους της Πάτρας, επειδή οι εργαζόμενοι αφενός αρνούνται να προσέλθουν να εργαστούν στα σημεία που έχουν οριστεί από την υπηρεσία τους ως σημεία έναρξης της εργασίας τους, αφετέρου επειδή αρνούνται να εργαστούν τα Σαββατοκύριακα παρότι η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει λειτουργία του Τομέα Καθαριότητας και τις 7 ημέρες της εβδομάδας, γεγονός που σημαίνει ότι είναι υποχρέωση της αρμόδιας Διεύθυνσης να κατανέμει στους εργαζομένους εργασία και τις 7 ημέρες της εβδομάδας.
2. Επίσης επιβεβαιώθηκε με τον πλέον καταφανή τρόπο η διαπίστωση της Δημοτικής Αρχής ότι στον τομέα καθαριότητας υπάρχουν εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων.
Εργαζόμενοι οι οποίοι εργάζονται κανονικά με βάση το ωράριο που ορίζει ο νόμος και αμείβονται για την εργασία τους με χαμηλούς μισθούς και εργαζόμενοι που εργάζονται 3 ώρες και λαμβάνουν πολύ υψηλότερες αποδοχές.
Τα έγγραφα που δίνουμε στη δημοσιότητα και είναι αντίγραφα από τις καταστάσεις μισθοδοσίας είναι ενδεικτικά της ύπαρξης εργαζομένων δύο ταχυτήτων (σημείωση: προστατεύοντας τα προσωπικά δεδομένα, έχουν απαλειφθεί τα ονοματεπώνυμα των εργαζομένων).
Στα δύο πρώτα έγγραφα φαίνονται οι μηνιαίες αποδοχές εργαζομένου στον τομέα καθαριότητας, που με τον συνυπολογισμό του βασικού μισθού του, των υπερωριών και του επιδόματος κίνησης εργασίας, ανέρχονται 1.083 ευρώ καθαρά (787,52+290,5=1.083 ευρώ).
Στα υπόλοιπα δύο έγγραφα φαίνονται οι αμοιβές εργαζομένου στον ίδιο τομέα της καθαριότητας, που οι μηνιαίες αποδοχές του (βασικός μισθός, υπερωρίες, επίδομα κίνησης εργασίας) ανέρχονται σε 2.474 ευρώ καθαρά (2.178,93+295,50=2.474 ευρώ).
Μάλιστα ο δεύτερος εργαζόμενος του τομέα καθαριότητας, τυγχάνει και συνδικαλιστής.
Σε ό,τι αφορά τις συνθήκες εργασίας τους και τα αιτήματα τα οποία κατά καιρούς έχουν διατυπώσει οι εργαζόμενοι, σας παραθέτουμε το έργο που έχει επιτελεστεί από την αρμόδια Αντιδημαρχία Καθαριότητας, στο διάστημα των τριών μηνών της θητείας της Δημοτικής Αρχής:
1.Ταφή απορριμμάτων (κατά γενική ομολογία γίνεται πλέον με τους προβλεπόμενους κανόνες).
2.Είδη ατομικής προστασίας εδόθησαν σε όλους.
3.Ορίστηκε επόπτης Καθαριότητας υπεύθυνος για τους πρώην 4 Καποδιστριακούς Δήμους.
4. Ίση μεταχείριση εργαζομένων μεταξύ πρωινής και βραδινής βάρδιας.
5. Κτίριο παραμονής εργαζομένων στην Μιαούλη.
6. Επανασχεδιασμός του γραφείου Κίνησης- συγκέντρωση όλων των οχημάτων.
7. Ετέθησαν σε κυκλοφορία οχήματα –σάρωθρα, που ήταν παροπλισμένα επί μήνες.
8. Νόμιμη κυκλοφορία όλων των οχημάτων (ασφαλιστήρια, ΚΤΕΟ κ.λ.π.).
9.Ο χώρος του ΚΔΑΥ (Ανακύκλωση), ελέγχεται από την Υπηρεσία.
10.Ελέγχθησαν και συμπληρώθηκαν όλα τα μέτρα πυροπροστασίας.
11.Ελέγχεται όλη η περίφραξη του χώρου της Ξερόλακκας και όπου υπάρχουν κενά περιφράσσονται.
12.Υλικά ετών (κάδοι, σίδερα, λάστιχα, παλιά υλικά), που ήσαν πεταμένα στο χώρο της Ξερόλακκας, καταμετρήθηκαν κα ήδη εκποιούνται.
13.Κοπή χόρτων εντός του χώρου της Ξερόλακκας.
14.Μυοκτονία εντός του χώρου της Ξερόλακκας.
Επίσης κάνουμε γνωστό ότι υλοποιούνται αυτή την περίοδο:
1.Δημοιυργία αποδυτηρίων- ντουζιέρων.
2.Εξοπλισμός συνεργείου με σύγχρονα μηχανήματα (άμεσα με την ψήφιση του προϋπολογισμού).
Είναι προφανές ότι μέσα σε τρεις μήνες ικανοποιήθηκαν ήδη αιτήματα που διατυπώνονται εδώ και χρόνια.
Όσον αφορά στην ανακοίνωση για κατάληψη του Δημαρχείου τίθεται το ερώτημα: πως συμβιβάζεται ο ισχυρισμός του Σωματείου ότι προσέρχονται κανονικά στην εργασία τους, με την απόφαση τους να προχωρήσουν σε κατάληψη;
Ή εργάζονται και βρίσκονται στους τόπους δουλειάς τους, ή κάνουν κατάληψη. Και τα δύο ταυτόχρονα δεν μπορεί να συμβαίνουν.
Καλούμε για ακόμα μία φορά τους εργαζομένους να αναλογιστούν τη σοβαρότητα και την κρισιμότητα της κατάστασης και να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Να αναλογιστούν ότι υπάρχουν άνεργοι και άλλοι εργαζόμενοι που τους πληρώνουν για να έχουν μια καθαρή πόλη.
Να αναλογιστούν το συμφέρον της πόλης και την αναγκαιότητα προάσπισης της δημόσιας υγείας.
Και επιμένουμε: αυτό, δεν αφορά όλους τους εργαζόμενους, αλλά μια μερίδα τους οι οποίοι πρέπει επιτέλους να απομονωθούν.
* Τα στοιχεία των μισθοδοσιών που σας επισυνάπτουμε, είναι του μηνός Μαρτίου 2011".
ΠΗΓΗ attacktv
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου