Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

Όλο και πιο κακό το Προσύμφωνο - Έξυπνη Γεωγραφία

Όλο και πιο κακό το Προσύμφωνο
Του Ν. Λυγερού

Όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που καταλαβαίνουν ότι αν το Προσύμφωνο των Πρεσπών είναι απαράδεκτο, είναι επειδή δομικά δεν στέκει. Έτσι όλο και περισσότερα προβλήματα δημιουργούνται για όσους θέλουν να το εφαρμόσουν, ακόμα και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Ενώ όλα αυτά τα στοιχεία υπάρχουν από την αρχή και απλώς πολλοί δεν ήθελαν να το ομολογήσουν. Τώρα όμως οι κριτικές γίνονται όλο και πιο πολλές και από διάφορες πηγές. Όσο και να θέλει η κυβέρνηση να πείσει το κοινό ότι το Προσύμφωνο έχει και θετικά, όλοι βλέπουν πια τι σαβούρα έχει μπει σε αυτό το κείμενο μόνο και μόνο επειδή η ιδεολογία της βαρβαρότητας δεν ξέρει να κάνει τίποτα άλλο, διότι δεν σέβεται την ύπαρξη των λαών. Αυτή η κόκκινη βαρβαρότητα της κυβέρνησης θεωρεί ότι έχει όλες τις γνώσεις για να εξηγήσει τα πάντα, ακόμα κι αν χρειαστεί να πει ψέματα, αφού επί του πρακτέου βλέπει τον ελληνικό λαό ως σύνολο ηλιθίων επειδή δεν είναι όλοι σταλινιστές. Ό, τι και να λέει η κυβέρνηση το Προσύμφωνο των Πρεσπών παραμένει απαράδεκτο και γι’ αυτόν τον λόγο θα το ακυρώσουμε.

Έξυπνη Γεωγραφία

Του Ν. Λυγερού

Για να προσεγγίσουμε με έξυπνο τρόπο την πολιτική γεωγραφία της Ευρώπης δημιουργήσαμε το Eurotopo και για τις ΗΠΑ, το Ustopo. Ενσωματώσαμε στοιχεία της Θεωρίας γραφημάτων, για να μπορούν οι μικροί μαθητές να μάθουν τις έννοιες των κορυφών, ακμών, βαθμών που αντιστοιχούν στις έννοιες των κρατών, των συνόρων και του πλήθους των κρατών που συνορεύουν. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουν πρώτα ποιές είναι οι τοπολογικές σχέσεις μεταξύ χωρών, για να δουν πόσο μεγάλη σημασία έχουν πριν καν μάθουν πώς λειτουργεί το κράτος, για να αντιληφθούν ότι υπάρχουν στοιχεία τοποστρατηγικής. Κι αν πάρουμε χάρτες διαφορετικών εποχών τότε θα ενώσουμε τα σημεία που είναι διαχρονικά και θα έχουμε μια τρισδιάστατη εικόνα χρονοστρατηγικής που θα εξηγεί πιο βαθιά και τους δεσμούς. Δηλαδή μέσω μαθηματικών δομών ανακαλύπτουμε στοιχεία έξυπνης γεωγραφίας που λειτουργούν ως ενδιάμεσα για την έξυπνη ιστορία. Οι μικροί μαθητές βλέπουν επιτέλους αυτό που κοιτάζουν, διότι δεν τους το έδειχναν με το κατάλληλο υπόβαθρο που ενσωματώνει υποδομές, δομές και υπερδομές για να φανεί η πολυκυκλικότητα του διαχρονικού.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου