Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

Γαλλία: Ξεκίνησε παρουσία Έλληνα ΣΕΑ η ναυπήγηση της πρώτης FDI Belh@rra… ενώ “έβγαλε” και πολύ σημαντικά νέα

Ολοκληρώθηκε η τελετή απόθεσης τρόπιδας (keel laying) της πρώτης φρεγάτας FDI Belh@erra στο ναυπηγείου της Lorient στις ακτές του Ατλαντικού που θα ναυπηγηθεί για το γαλλικό Ναυτικό και θα λάβει το όνομα “Admiral Ronarc’h”. Στην τελετή από ελληνικής πλευράς παραβρέθηκε ο Θάνος Ντόκος, Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Όσον αφορά τις πληροφορίες που διέρρευσαν, η πρώτη γαλλική Belh@rra θα είναι έτοιμη σε έναν χρόνο και στο τέλος του 2022 θα ξεκινήσει τη διαδικασία των εν όρμω δοκιμών σε συνεργασία με το γαλλικό Ναυτικό και με τη γαλλική διεύθυνση εξοπλισμών και προμηθειών (DGA). Παράλληλα θα βρίσκεται σε εξέλιξη η ναυπήγηση της δεύτερης Belh@rra που αφορά το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Αυτό σημαίνει ότι θα γίνουν όλες οι δοκιμές εντός του 2023 από το γαλλικό Ναυτικό στο γαλλικό καράβι και το 2024 θα ακολουθήσει η ίδια διαδικασία για την πρώτη ελληνική φρεγάτα FDI Belh@rra προ της παράδοσής της, προφανώς με αξιοποίηση της γνώσης που θα έχει προκύψει από τις δοκιμές της πρώτης.

Η παρουσία Ντόκου στην τελετή έδωσε την ευκαιρία συζήτησης από την οποία προέκυψαν πολύ ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Η πρώτη και σημαντικότερη, είναι ότι η ΔΕΝ υπάρχει επίσημη πρόταση της ιταλικής Fincantieri για εξαγορά των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ούτε και επίσημη πρόταση για κορβέτες (Doha)! Όσον αφορά τις κορβέτες, οι δυο προτάσεις που υπάρχουν και εξετάζονται είναι μόνο γαλλική (Gowind) και η ολλανδική (Sigma 10514)!

Πολύ ενδιαφέρουσες είναι και οι ειδήσεις που προέκυψαν για τη διαμόρφωση των πλοίων σε ελληνική υπηρεσία. Σύμφωνα με την επίσημη θέση της Group Naval, το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ΔΕΝ ζήτησε την τοποθέτηση πυροβόλου STRALES στις Belh@rra. Αυτό προκαλεί μεγάλη εντύπωση τόσο επί της ουσίας, όσο και λόγω πολύ συγκεκριμένων πληροφοριών ιδιαίτερα αξιόπιστων πηγών που επέμεναν ότι το ζήτημα αυτό είχε απασχολήσει τις συζητήσεις ανάμεσα στην ελληνική πλευρά και μάλιστα έντονα.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η επίσημη γαλλική θέση, ότι πρόβλημα για την τοποθέτηση του STRALES δεν υφίσταται και το σύστημα μπορεί να τοποθετηθεί κανονικότατα όπως θα μπορούσε ένα πυροβόλο της Oto Melara των 76 χλστ. Εν ολίγοις, επιμένουν ότι ΔΕΝ ζητήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό.

Επίσης, πέρα από το σύστημα RAM, τα ελληνικά πλοία θα διαφέρουν από τα γαλλικά ως προς το ότι θα φέρουν όλη την υποδομή, καλωδιώσεις, βάσεις εγκατάστασης, συστήματα ψύξης και τροφοδοσίας σε ηλεκτρική ενέργεια, για την εγκατάσταση συστήματος ECM (Electronic Counter-Measures). Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι οι Γαλλοι αναφέρουν ότι θα μπορεί αν τοποθετηθεί, προφανώς με επιπρόσθετο κόστος, όποιο σύστημα επιθυμεί η Ελλάδα. Σύμφωνα πάντα με τη γαλλική πλευρά (Group Naval), η υποδομή είναι ακριβώς ίδια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπό ναυπήγηση πλοίο στο ναυπηγείο, όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, είναι κορβέτα Gowind που ναυπηγείται για λογαριασμό των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ).








ΠΗΓΗ defence-point

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου