Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024

Rafale: Πως η Ελλάδα πρόλαβε το μεγάλο πρόβλημα των γαλλικών μαχητικών που δένει τα χέρια

Ένα περίεργο πρόβλημα αντιμετωπίζει η Dassault, κατασκευάστρια των Rafale.

Διονύσης Αντωνέλλος

Rafale: Πως η Ελλάδα πρόλαβε το μεγάλο πρόβλημα των γαλλικών μαχητικών που δένει τα χέρια και τι θα γινόταν αν αργούσε λίγους μήνες την παραγγελία της.

Ένα περίεργο πρόβλημα αντιμετωπίζει η Dassault, κατασκευάστρια των Rafale που βλέπει τη μία μετά τις άλλες μεγάλες παραγγελίες να φτάνουν.

Οι εκκρεμείς παραγγελίες τις Dassault έχουν φτάσει σε υψηλούς αριθμούς, αδυνατόντας η εταιρεία να καλύψει την τεράστια ζήτηση. Ακόμα και η δέσμευση των 36 μηνών παράδοσης στις νέες παραγγελίες τίθεται σε κίνδυνο, καθώς η εκκρεμότητα παραγωγής της Dassault φτάνει πλέον στα 228 νέα Rafale.

Aπό το 2026 έως το 2033 η Dassault πρέπει να παραδώσει συνολικά 174 μαχητικά, με τα νέα Rafale της Γαλλίας και της Ελλάδας να προηγούνται όλων των άλλων.

Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα δεν έχει παραλάβει ακόμη το τέταρτο από τα έξι νέα Rafale που παρήγγειλε το 2021, μαζί με τα επιπλέον έξι που παρήγγειλε το 2022.

Η γαλλική εταιρεία, γράφει το iiss.org, είχε στόχο να παράγει 15 Rafale πέρυσι, αλλά ολοκλήρωσε μόνο 13.

Rafale: Πως η Ελλάδα πρόλαβε το μεγάλο πρόβλημα των γαλλικών μαχητικών που δένει τα χέρια

Η εταιρεία δεν έχει δώσει ακόμη συγκεκριμένους αριθμούς για την παραγωγή του 2024, αν και αυτή πιθανότατα θα αυξηθεί φέτος και το επόμενο έτος, δεδομένης της ισχυρής ζήτησης.

Ακόμα κι έτσι, είναι απίθανο ο ετήσιος αριθμός αεροσκαφών να φτάσει γρήγορα την ζήτηση.

«Εάν η παραγωγή της Dassault είναι κατά μέσο όρο 20 Rafale ετησίως τόσο το 2024 όσο και το 2025, αφήνει να παραδοθούν 188 αεροσκάφη μεταξύ 2026 και 2033. Αυτό θα απαιτούσε ρυθμό παράδοσης σχεδόν 24 αεροσκαφών ετησίως», σημειώνεται ενώ με τα νέα αεροπλάνα που παρήγγειλε η Ινδία, ο ρυθμός αυτός χρειάζεται να πλησιάσει τα 27 αεροσκάφη ετησίως.

Να αναφερθεί πως η ινδική Πολεμική Αεροπορία έχει επίσης ξεκαθαρίσει εδώ και καιρό την πρόθεσή της να αποκτήσει άλλα 36 αεροσκάφη, τα οποία θα μπορούσαν να ωθήσουν τον απαιτούμενο ρυθμό παράδοσης των Rafale πάνω από 31 ετησίως.

Χρειάζεται διπλασιασμός των ρυθμών παραγωγής για να μπορέσει η Dassault να καλύψει τη ζήτηση.

Λίγο να αργούσε η Ελλάδα τις δικές της παραγγελίες και δεν θα μπορούσε να παραλάβει τα νέα Rafale για… χρόνια.

ΠΗΓΗ https://www.geostratigika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου