Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024

Άμεσα τα Ισραηλινά Spice & Rampage για τα F-16 Viper: Κι από το 2028 το μακρύτερο δόρυ – οι AGM-158 JASSM ER των 1000 χλμ και τα άλλα αμερικανικά όπλα

Από σήμερα ως το 2028 η πολεμική αεροπορικά θα ενισχυθεί με τα ισραηλινά όπλα των συλλογών Spice και τους πυραύλους Rampage. Μετά το 2028 θα ξεκινήσουν οι παραγγελίες αμερικανικών όπλων για F-16 Viper & F-35. Πηγή εικόνας: Πολεμική Αεροπορία

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ // HELLAS JOURNAL

Το 2028 μπορεί να θεωρηθεί η χρονιά «κλειδί» για τις Ένοπλες Δυνάμεις και ίσως, λίγο περισσότερο για την Πολεμική Αεροπορία η οποία, άλλωστε, έχει ξεκινήσει προοδευτικά να ενισχύεται σημαντικά.

Σε τέσσερα χρόνια από σήμερα η Πολεμική Αεροπορία, βάσει οικονομοτεχνικών υπολογισμών που γίνονται στο αεροπορικό επιτελείο, δεν θα έχει μόνο F-35 βαμμένα σε ελληνικά χρώματα.

Μαζί με τα «μπλε φτερά» στο stealth αεροσκάφος θα φτάνουν και οι αποφάσεις για το σύνολο των όπλων που θα φέρουν στο μέλλον τα μαχητικά 5ης γενιάς αλλά και τα F-16 Viper.

Με απλά λόγια οι αεροπόροι υπολογίζουν, εν έτει 2024, ότι σε τέσσερα χρόνια από σήμερα, θα έχουν το κονδύλι για την παραγγελία της εξέλιξης των όπλων που χρειάζονται, ώστε να υποστηρίξουν και στο μέλλον την αεροπορική ισχύ και υπεροχή.

Έως τότε τα νεοεισερχέμενα «έξυπνα» όπλα που θα παραλάβει η αεροπορία είναι οι συλλογές Spice & οι πύραυλοι Rampage που θεωρούνται ένα όπλο απάντηση στους τουρκικούς S-400.

Μπορεί η επίσημη απάντηση των ΗΠΑ για την τιμή και την διαθεσιμότητα των πυραύλων μακρού πλήγματος AGM-158 JASSM ER να έχει παραδοθεί στο αεροπορικό επιτελείο, όμως από την πλευρά της Αθήνας δεν έχει προχωρήσει στο επόμενο βήμα, δηλαδή την επιστολή πρόθεσης για την απόκτηση του όπλου αυτού (LOR for LOA).

Συζητήσεις για τους αριθμούς μιας πιθανής παραγγελίας είναι σαφές ότι έχουν γίνει ανάμεσα στις δυο πλευρές, ωστόσο στην παρούσα στιγμή προηγούνται άλλες ανάγκες για τον αεροπορικό στόλο, την συντήρησή του και την διατήρηση του αεροπορικού ισοζυγίου.

Τα παραπάνω σημαίνουν ότι στην παρούσα στιγμή τα χρήματα που υπάρχουν αφορούν άλλες ανάγκες για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Και συγκεκριμένα είναι χαρακτηριστικά τα όσα συμβαίνουν στο Πολεμικό Ναυτικό, όπου οι ανάγκες αυξάνονται διαρκώς.

Ανώτατες πηγές από την Πολεμική Αεροπορία τονίζουν ότι όπλα υπάρχουν και είναι πολλά στην φαρέτρα τους, ιδιαίτερα ικανά, τα οποία μπορούν να εξυπηρετήσουν οποιαδήποτε αποστολή ανατεθεί στους ιπτάμενους των μαχητικών αεροσκαφών.

Σίγουρα πάντως, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές, το εξελικτικό βήμα δεν είναι απλά απαραίτητο, αλλά επιτακτικό, εφόσον η Πολεμική Αεροπορία ακολουθεί κατά βήμα τις εξελίξεις του όπλου, γεγονός το οποίο αναγνωρίζεται από τους Συμμάχους, συμπεριλαμβάνοντάς την ανάμεσα στις «ελίτ».

Και οι προφορικές δεσμεύσεις που έχει λάβει η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας για τον πύραυλο ΑΙΜ-120D δεν μπορεί να θεωρηθούν αμελητέες διότι το συγκεκριμένο όπλο που προορίζεται για τις πτέρυγες των F-16 Viper αποτελεί το «alter ego» των γαλλικών METEOR που εξοπλίζουν τα Rafale F3R, αλλά όπως όλα δείχνουν στο μέλλον και τα F-35.

Τα συγκεκριμένα όπλα με πλήθος νεοτερισμών άλλαξαν τα δεδομένα στην εναέρια μάχη μέσων και μεγάλων αποστάσεων (BVR) και είναι τα μέσα που δημιουργούν την λεγόμενη «άρνηση περιοχής» προς όποιον επιβουλεύεται το FIR Αθηνών, τον Εθνικό Εναέριο Χώρο, τα Κυριαρχικά δικαιώματα και την κυριαρχία της χώρας.

Παράλληλα με τις συζητήσεις για τα όπλα των F-16 Viper, οι εργασίες στα αεροσκάφη που μετατρέπονται στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία δείχνουν ότι έγινε μια σημαντική προσπάθεια να κλείσει η αρνητική ψαλίδα διολίσθησης του προγράμματος.

Όλες οι πληροφορίες αναφέρουν ότι από τον Οκτώβριο η 337 μοίρα «φάντασμα» θα παραλάβει το πρώτο αναβαθμισμένο αεροσκάφος της, καθώς όλα όσα βρίσκονται σε τελικό στάδιο δοκιμών θα ταξιδέψουν για την Σούδα και την 340 μοίρα «Αλεπού».

Αναμφισβήτητα τα F-16 Viper, τα νεοαποκτηθέντα Rafale F3R, τα μελλοντικά F-35 Block 4, αν και λιγότερα σε αριθμούς, δημιουργούν ποιοτική διαφορά για την ελληνική πολεμική αεροπορία απέναντι στα αεροσκάφη της τουρκικής αεροπορίας.

Η πληθώρα των αισθητήρων και ηλεκτρονικών συστημάτων που συγκεντρώνουν τα F-16 Viper & Rafale F3R, δημιουργούν καταλληλότερες συνθήκες για τον αεροπόρο που καλείται να υπερασπιστεί το FIR Αθηνών, τον Εθνικό Εναέριο Χώρο, την Κυριαρχία στο Αρχιπέλαγος και την Αν. Μεσόγειο.

Η αεροπορική ισχύς και υπεροχή ήταν πάντοτε το ζητούμενο στον αεροπορικό αγώνα, με την αγωνία του αρμόδιου επιτελείου να εστιάζει στον τρόπο και στα επιχειρήματα που θα χρειαστεί ώστε να πείσει την πολιτική ηγεσία ή την όποια κυβέρνηση, να λάβει αποφάσεις ενίσχυσης.

AGM-158 JASSM ER και άλλα…

Το stand-off όπλο, ο πύραυλος cruise AGM-158 JASSM (-ER) των χιλίων χιλιομέτρων εμβέλειας θεωρείται μια πολύ σημαντική εξέλιξη καθώς οι Αμερικανοί έπειτα από την άσκηση διαρκούς πίεσης, έχουν απαντήσει θετικά για την διαθεσιμότητα και την τιμή του συγκεκριμένου όπλου.

Η Hellasjournal είχε αναφερθεί αρκετές φορές σε αυτή την εξέλιξη, όταν το αεροπορικό επιτελείο τελούσε εν αναμονή της αμερικανικής απάντησης, η οποία τελικά δίνει το πράσινο φως.

Ο πύραυλος των 1000 χλμ εμβέλειας πιστοποιήθηκε στο βομβαρδιστικό B-1B το 2015, στο F-15E το 2018 και ενσωματώνεται σε όλα τα μαχητικά και βομβαρδιστικά των ΗΠΑ.

Στον αέρος- αέρος αγώνα, πέραν του οπτικού πεδίου, η ελληνική πολεμική αεροπορία θα έχει τη δυνατότητα από το 2028 και μετά να υπολογίζει στην αξιοποίηση του ΑΙΜ-120D στα εκσυγχρονισμένα F-16 Viper.

Από ανοιχτές πηγές γίνεται γνωστό ότι λόγω του εξελιγμένου αμφίδρομου data link, η τελευταία έκδοση του AMRAAM μπορεί να αξιοποιηθεί και από παλαιότερους τύπους F-16 επειδή μπορεί να λαμβάνει στοιχεία στοχοποίησης και από πλατφόρμες όπως το ιπτάμενο ραντάρ, αρκεί να συντηρηθεί και να μην απαξιωθεί.

Απο το 2028 κι έπειτα μπαίνει στην ατζέντα παραγγελιών και ο αντιπλοϊκός Harpoon ο οποίος απευθύνεται στα αναβαθμισμένα Viper.

Η αποστολή «ΑPCMO», είναι τα πλήγματα εχθρικών μονάδων επιφανείας τα οποία δύναται να γίνουν είτε με τους Harpoon AGM-84 αλλά και με τη διαχρονική αξία της Πολεμικής Αεροπορίας, που για πολλά χρόνια έκαναν τη διαφορά πάνω από το Αιγαίο, τους πυραύλους ΑΜ39 Exocet.

ΠΗΓΗ https://hellasjournal.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου