Το αεροσκάφος μεμονομενων αεροπορικών επιδείξεων ΖΕΥΣ είναι αυτό που κερδίζει ολοένα και περισσότερους θαυμαστές για την πολεμική Αεροπορια. Πηγή εικόνας Ιστότοπος πολεμικής αεροπορίας
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL-Αθήνα
Το αεροσκάφος F-16 Block 52 plus της ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων «ΖΕΥΣ» είτε φιλοτεχνημένο, είτε με το γνωστό χρώμα των μαχητικών της Σούδας κόβει την ανάσα των θεατών, όταν ο ιπτάμενος εκτελεί το πρόγραμμα με τους απαιτητικούς ελιγμούς.
Πολλοί από αυτούς αποτελούν τμήματα τακτικής που οι Έλληνες αεροπόροι έχουν επαναλάβει ξανά και ξανά, ώστε να αναγνωρίζονται ως «μετρ» στην κλειστή αερομαχία που απαιτεί η υπεράσπιση της Κυριαρχίας και των Κυριαρχικών Δικαιωμάτων.
Η φήμη του «ΖΕΥΣ» έχει ξεπεράσει προ πολλού τα ελληνικά σύνορα και οι υποχρεώσεις της ομάδας αυξάνονται διαρκώς, μια και οι προσκλήσεις για συμμετοχή σε αεροπορικές επιδείξεις ανά τον κόσμο δεν είναι λίγες.
Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές, την προηγούμενη εβδομάδα ο Σμηναγός Χρήστος- Πάρης Χαρίτος, ιπτάμενος του «ΖΕΥΣ» εθεάθη στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Ν. Αγχίαλο της Μαγνησίας.
Οι ίδιες πηγές λένε ότι βρέθηκε εκεί καθώς έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για κάτι που αφορά το μέλλον στις επιδείξεις μεμονωμένου αεροσκάφους…
Αρχικά η πληροφορία που έφτανε στην σελίδα μας, έκανε λόγο για μετανάστευση του «ΖΕΥΣ», από την Σούδα, στη Ν. Αγχίαλο.
Ωστόσο ανώτατες πηγές ξεκαθάριζαν, ώρες μετά ότι η αεροπορική ιστορία είναι πολύ συγκεκριμένη και μέσα εκεί υπάρχουν ακόμη και άγραφοι κανόνες. Οπότε ο πρώτος «ΖΕΥΣ» δεν θα μπορούσε να εγκαταλείψει το νησί με το Δικταίο Άνδρο, στο οποίο είναι η σπηλιά μέσα στην οποία ο μύθος θέλει τον Δια να μεγαλώνει.
14 χρόνια ο «ΖΕΥΣ» πετά από την 115 Πτέρυγα Μάχης, την 343 Μοίρα «Αστέρι» ή και με αεροσκάφος της 340 Μοίρας «Αλεπού», οπότε ο δεύτερος- αν ονομάζεται «ΖΕΥΣ»- θα πάρει σάρκα και οστά στην αεροπορική βάση της κεντρικής Ελλάδας…
Και εξηγούσαν οι ίδιες πηγές ότι το διάστημα αυτό εξετάζεται ποια εκ των τριών Μοιρών της 111 Πτέρυγας, θ’ αναλάβει να σηκώσει το ειδικό βάρος της σύστασης νέας ομάδας αεροπορικών επιδείξεων μεμονωμένου αεροσκάφους, πάντα με την βοήθεια του υφιστάμενου team της 343 Μοίρας…
Αρκετοί ομιλούν για την 330 Μοίρα «Κεραυνός», η οποία διαθέτει τον παλαιότερο και ίσως πιο ευέλικτο τύπο των F-16 που διαθέτει ο αεροπορικός στόλος.
Οι «Κεραυνοί» της Ν. Αγχιάλου έχουν ιδιαίτερα μεγάλη διαθεσιμότητα και αποτελούν αεροσκάφη- εγγύηση, με τις λιγότερες βλάβες, ενώ όσες φορές κι αν έχουν μπει στο στόχαστρο πωλητηρίου, η άρνηση του αεροπορικού επιτελείου ήταν και παραμένει δεδομένη. Το ίδιο και η θέληση για μικρής έκτασης αναβάθμιση, αρκεί να βρεθεί το κονδύλι εκείνο που θα δώσει άλλη πνοή στους «γερόλυκους» των F-16.
Πιθανά η μελλοντική επιλογή ως «ΖΕΥΣ» Νο2 για τα F-16 Block 30 να σχετίζεται και με το μέλλον των Block 50, όπου το αεροπορικό επιτελείο επιμένει και πιέζει να προχωρήσει η διαδικασία μετατροπής τους σε Viper, είτε αμέσως, είτε παράλληλα με το τρέχων πρόγραμμα στην ΕΑΒ.
Στο αεροπορικό επιτελείο αναμένεται η εισήγηση των αρμόδιων στους οποίους ανατέθηκε η μελέτη για την σύσταση και δεύτερης ομάδας αεροπορικών επιδείξεων.
Η «γέννηση» του ΖΕΥΣ…
H Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «Ζευς» (F-16 Demo Team) ήταν ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εκτέλεσης αεροπορικών επιδείξεων, που σκοπό είχε πάντα να διαδίδει την καλλιέργεια της αεροπορικής ιδέας και την τόνωση του ηθικού τόσο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και της Ελληνικής κοινωνίας, ενώ παράλληλα προβάλλει την μαχητική ικανότητα και το γενικότερο έργο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Συνεχίζοντας την ένδοξη ιστορία των ακροβατικών σμηνών της Πολεμικής Αεροπορίας : “Καρέ των Άσσων”, “Acro Team”, “Ελληνική Φλόγα”, “Νέα Ελληνική Φλόγα” καθώς και του Μεμονωμένου Αεροσκάφους Αεροπορικών Επιδείξεων Τ-6Α Texan II, το 2009 ξεκίνησε η προσπάθεια δημιουργίας μιας Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους με F-16.
Το πρόγραμμα εκπαίδευσης διάρκειας 28 ημερών, ξεκίνησε στις 4 Ιανουαρίου 2010 και ολοκληρώθηκε την 1η Φεβρουαρίου 2010 στην 115 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση Σούδας.
Το Ελληνικό F-16 είναι το μοναδικό αεροσκάφος επιδείξεων στον κόσμο που εκτελεί το πρόγραμμα επίδειξης με διαμόρφωση CFT. Η μέγιστη ταχύτητα κατά τη διάρκεια της επίδειξης είναι 0.94 Mach, ενώ τα G κυμαίνονται από +9,5 έως -3. Κάθε πτήση επίδειξης πληρεί όλα τα διεθνή Πρότυπα Ασφάλειας Πτήσεων που ορίζονται από το ΝΑΤΟ, τον ICAO, τον JAA και την FAA.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου