Παρασκευή 12 Μαΐου 2023

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ NAVAL GROUP

Σήμερα είχαμε την τιμή να μιλήσουμε με εκπροσώπους της Naval Group κατά την 2η μέρα της διεθνούς αμυντικής έκθεσης Defea 2023. Συγκεκριμένα είχαμε την τιμή να μιλήσουμε με τον κύριο Yonec Fihey και τον κύριο Stephane Fremont. Στην φετινή έκθεση η εταιρεία έχει έρθει με 2 μακέτες, την Ελληνική έκδοση της FDI, την FDI HN αλλά και την πρόταση της εταιρείας για τον διαγωνισμό των κορβετών που έρχεται με την μορφή της Gowind 2800 στην κατάλληλη διαμόρφωση για να καλύψει τις ανάγκες του ΠΝ.


Θα μπούμε κατευθείαν στο θέμα και θα αρχίσουμε με τις FDI.






Θα ξεκινήσουμε με την συμμετοχή των Ελληνικών εταιρειών στο πρόγραμμα των FDI, ένα κομμάτι που θα λέγαμε ότι μας γεμίζει αισιοδοξία καθώς όπως μας αποκαλύφτηκε, στελέχη και προσωπικό των Ελληνικών εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, έχουν ήδη μεταφερθεί στην Lorient της Γαλλίας και έχει ήδη αρχίσει η εκπαίδευση τους. Δυστυχώς όμως, όπως μας εξηγήθηκε, το πρόγραμμα των Γαλλικών FDI είχε ήδη ξεκινήσει όταν η χώρα μας αποφάσισε να προβεί στην αγορά των 3+1 FDI HN και τα επιμέρους υλικά των πρώτων 3 πλοίων είχαν ήδη αγοραστεί από τις Γαλλικές εταιρείες. Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζουμε ότι τα πρώτα 2 πλοία για την χώρα μας προορίζονταν για την Γαλλία και όχι για την χώρα μας αφού μας παραχωρήθηκαν οι θέσεις νούμερο 2+3. Αλλά, οι Ελληνικές εταιρείες θα συμμετάσχουν στην κατασκευή των Γαλλικών πλοίων αντίστοιχα, για παράδειγμα αναφέρθηκε ότι τα ναυπηγεία Σαλαμίνας θα παραδώσουν το πρώτο μπλοκ στις αρχές του 2024 για την δεύτερη Γαλλική FDI. Όσο αφορά την πρόοδο των Ελληνικών εταιρειών μέχρι σήμερα μας ενημέρωσαν ότι ήδη, μέσα σε ένα χρόνο, οι εταιρείες αυτές έχουν κάνει κύκλο εργασιών ίσο με το 2% του συνολικού κόστους του προγράμματος ενώ η Naval Group, όπως δηλώνουν οι εκπρόσωποι, νιώθει αισιόδοξη ότι ο στόχος του 15% θα επιτευχθεί (υπενθυμίζουμε ότι χτες η NG σύναψε 5 ακόμα συμβόλαια με Ελληνικές εταιρείες).


Στο ίδιο μήκος κύματος, ακόμα μας αποκαλύφτηκε ότι η Ελλάδα ζήτησε και η NG δέχτηκε την κατασκευή κέντρου συντήρησης του CMS Setis στην Ελλάδα αλλά και εγκαταστάσεις εκπαίδευσης του προσωπικού του ΠΝ πάνω στο Setis.



Σχετικά με τις αλλαγές που είδαμε στο νέο infographic της FDI οι εκπρόσωποι μας είπαν πως δεν επρόκειτο για νέες αλλαγές αλλά για αλλαγές που έγιναν από την αρχή της παραγγελίας των FDI HN από την Ελλάδα και που προέκυψαν από τις αλλαγές που αιτήθηκε η Ελληνική μεριά.

Κατά την διάρκεια του Press release ο κύριος Yonec Fihey παρουσίασε το σύστημα αυτοπροστασίας του πλοίου από ασύμμετρες απειλές. Το σύστημα αυτό, όπως μας τονίστηκε, λειτουργεί χωριστά από το Setis με δικές του κονσόλες και σε δικό του χώρο πίσω από την γέφυρα. Αυτό το σύστημα όπως μας παρουσιάστηκε, περιλαμβάνει σειρά “προβολέων” για την τύφλωση πχ πειρατών, έλεγχος των RWS αλλά και σειρά αισθητήρων για τον εντοπισμό ασύμμετρων απειλών αλλά και ταυτοποίηση τους και κατηγοριοποίηση τους ώστε να αποφευχθεί οποιοδήποτε σφάλμα. Τέλος μας παρουσιάστηκαν οι κάμερες νυχτερινής όρασης που περιλαμβάνει το σύστημα, μάλλον ο όρος “νυχτερινής όρασης” είναι υποτιμητικός καθώς δεν θα μπορούσε κανείς να καταλάβει διαφορά μεταξύ μέρας και νύχτας.

Οι FDI διαθέτουν ακόμα εξελιγμένο σύστημα Cyber Security για προστασία των συστημάτων του από οποιαδήποτε επίθεση του είδους και μας τονίστηκε ότι εκτός των αισθητήρων του πλοίου, η NG έκανε τα απαραίτητα βήματα ώστε μέχρι και αυτόματες υδραυλικές βαλβίδες να είναι προστατευμένες. Δηλαδή να είναι εξαιρετικά δύσκολο για κάποιον να πετύχει έστω και το μικρότερο σαμποτάζ πάνω στο πλοίο.

Ρωτήσαμε και μάθαμε για τις FDI XL και πιστεύουμε ότι οι αναγνώστες μας θα είναι αρκετά ενθουσιασμένοι να μάθουν ότι η σχεδίαση της FDI XL είναι έτοιμη ήδη από την αρχή των σχεδιάσεων του πλοίου αλλά δεν προτάθηκε στο ΠΝ λόγο χρόνων παραδόσεων και κόστους που θα είχε η επιλογή των XL, όλοι γνωρίζουμε πως λόγο των γεγονότων του 2020 το ΠΝ ήθελε σκάφη που πληρούν τις απαιτήσεις του και στον καλύτερο χρόνο. Το έξτρα module θα μπορούσε να λάβει οτιδήποτε χρειαστεί ο πελάτης, είτε είναι UAV,UUV,USV είτε έξτρα κελιά και το μόνο σχεδιαστικό κομμάτι που θα χρειάζονταν αυτό το module θα ήταν η τοποθέτηση των παραπάνω. Όπως τόνισαν οι ίδιοι και εμείς ακούσαμε με ενθουσιασμό, έχουν γίνει οι απαραίτητοι υπολογισμοί και οι δοκιμές οι έξτρα τόνοι που θα προστεθούν από το module δεν θα μειώσουν την ταχύτητα της FDI αλλά…ενδέχεται να την αυξήσουν ελάχιστα λόγο της ανάστροφης πλώρης.

Τέλος, μας επιβεβαίωσαν τα σχετικά δημοσιεύματα Γαλλικών μέσων πως η NG βρίσκεται σε συζητήσεις με μία χώρα, δεν μας είπαν ποια, για την πώληση σε αυτή των φρεγατών FDI καθώς υπήρχε αρχικό ενδιαφέρον για τα πλοία αυτά από εκείνη την ακατανόμαστη, προς το παρόν, χώρα.

GOWIND

Το πρώτο πράγμα που μας είπαν σχετικά με τις Gowind και τον διαγωνισμό των 3+1 κορβετών είναι ότι η NG, πιστεύει, ότι είναι το κατάλληλο πλοίο για το ΠΝ καθώς πληρεί τις απαιτήσεις που δόθηκαν από το ΠΝ.

Σύμφωνα με την NG η Gowind είναι ένα πλοίο που έχει δοκιμαστεί ήδη στην Ανατολική Μεσόγειο από την Αίγυπτο και έχει αφήσει θετικές εντυπώσεις στους Γάλλους αξιωματικούς του Marine Nationale κατά την διάρκεια κοινών ασκήσεων με το Αιγυπτιακό ναυτικό. Σύμφωνα με τους ίδιους πάλι, αυτά τα πλοία μπορούν να συνεργαστούν ομαλά με τα ποία των ΝΑΤΟικων χωρών, δεν χρειάζονται συχνά συντήρηση και έχει χαμηλό κόστος συντήρησης ενώ η Gowind, όπως και η FDI, έχουν σχεδιαστεί ώστε να υπάρχει ο κατάλληλος χώρος ώστε η συντήρηση αλλά και οι επισκευές να γίνονται ευκολότερα σε όλο ή τουλάχιστον τα περισσότερα συστήματα του πλοίου.

Όπως και με τις FDI, η εταιρεία σκοπεύει να δώσει αρκετό έργο σε Ελληνικές εταιρείες με μίνιμουμ το 30% του προγράμματος αλλά από ότι φαίνεται θα ξεπεραστεί αυτό το ποσοστό αν τελικά το ΠΝ καταλήξει στις Gowind. Τεχνογνωσία που θα λάβουν οι εταιρείες από το πρόγραμμα των FDI θα βοηθήσουν και θα χρησιμοποιηθούν και στις Gowind.

Οι Gowind θα είναι εξοπλισμένες με 2 Lionfish 20mm από την Ιταλική Leonardo καθώς όπως μας είπαν αυτό το σύστημα ζητήθηκε από το ΠΝ. Ο κύριος αντί-αεροπορικός πύραυλος του σκάφους θα είναι ο Mica και αργότερα ο Mica NG αλλά όπως μας αναφέρθηκε δεν θα υπήρχε πρόβλημα να τοποθετηθεί ο CAMM/CAMM-ER αλλά αυτό θα χρειάζονταν περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερο κόστος. Δηλαδή το Setis δεν είναι “κλειστό” σύστημα και μπορεί να δεχτεί έξτρα συστήματα εφόσον το ζητήσει ο πελάτης. 

ΠΗΓΗ hellenicdefencenet

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου