Τετάρτη, 27 Δεκεμβρίου 2017

Οι θεατρινισμοί της Τουρκίας

Trominoes και Έξυπνη Παιδεία
Του Ν. Λυγερού


Η χρήση των Trominoes στη διάγνωση έχει μεγάλη αποτελεσματικότητα λόγω καινοτομίας, διαδραστικότητας, αλλαγής κανόνων σε κάθε παρτίδα , ύπαρξη βαθέων νοητικών σχημάτων, ανάδρασης και πλαστικότητας εγκεφάλου. Οι μικροί άνθρωποι νιώθουν ασφάλεια με αυτό στρατηγικό παίγνιο που δίνει μεγάλη ελευθερία, ελεγχόμενη πρωτοβουλία, επικέντρωση ουσίας, βοήθεια την ώρα της ανάγκης. Αν επίσης συνειδητοποιήσουμε ότι υποστηρίζει τις προσπάθειες που ενεργοποιούνται για να καθυστερήσουν την ασθένεια Alzeimer, τότε ξέρουμε ότι διαθέτουμε ένα πρακτικό εργαλείο το οποίο ενισχύει ενεργά την ανάλυση της συμπεριφοράς και της απόδοσης. Επειδή η βάση είναι τα Dominoes που είναι απλά επειδή τα τριγωνικά χρώματα καλύπτουν την επιφάνεια, έχουμε και μία όμορφη αίσθηση την ώρα της διεξαγωγής του παιγνίου. Επίσης το παίγνιο Trominoes εύκολα μετατρέπεται σε συνεργατικό όταν ξεπερνάμε το γραμμικό επίπεδο, προσπερνάμε το δεύτερο κι επικεντρωνόμαστε στο αρωματικό. Έχουμε μία πλατφόρμα εφαρμογών με γρήγορη εφαρμογή που επιτρέπει μια φασματική ανάλυση των ιδιοτήτων και ταλέντων των μικρών ανθρώπων αλλά και εργαλείο αντίστασης στη νόσο.




Οι θεατρινισμοί της Τουρκίας
Του Ν. Λυγερού

Φαίνεται ότι για την Τουρκία η χρήση των NAVTEX αποτελεί παίγνιο επί χάρτου για να προκαλέσει μια κλιμάκωση, ενώ βέβαια παράλληλα συνεχίζουμε να μιλούμε για ελληνοτουρκική φιλία. Όλοι πια έχουν καταλάβει ότι οι δεσμεύσεις της Τουρκίας δεν γίνονται για κάποια συγκεκριμένη στρατηγική χρήση, αλλά απλώς για να φαίνεται ότι επικρατεί μια ένταση που δικαιολογεί τα μέτρα που παίρνει τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Η Ελλάδα αποτελεί για την Τουρκία τον αδύναμο κρίκο όλων των γειτόνων της κι επειδή έχει σοβαρά προβλήματα τόσο με τους Αρμένιους όσο και με τους Κούρδους, προσπαθεί να κρατήσει τα προσχήματα μέσω της εκμετάλλευσης του θεσμού των NAVTEX. Όμως αυτό το τακτικό παίγνιο είναι μάταιο, γιατί δεν ακολουθεί κανένα στρατηγικό υπόβαθρο. Αν η Ελλάδα απαντούσε πιο αποτελεσματικά σε αυτές τις τεχνητές προκλήσεις δεν θα ήταν τόσες πολλές. Απλώς επειδή αποφεύγει κάθε απάντηση, έχουμε να διαχειριστούμε όλο πιο πολλές υποθέσεις τέτοιου τύπου. Όμως επί της ουσίας τίποτα δεν αλλάζει για την ΑΟΖ από την οποία η Τουρκία έχει αποκλειστεί λόγω ιδεολογικής αδιαλλαξίας.

                                                      Η ανθρωπιά της Έξυπνης Παιδείας
                                                                       Του Ν. Λυγερού

Στην υποχρεωτική εκπαίδευση δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στην κοινωνία και στην κοινωνικοποίηση παρά στον ανθρωπισμό και την ανθρωπιά που αποτελούν θεμέλια της Έξυπνης Παιδείας. Στην εκπαίδευση μένουμε στις επαφές, θεωρώντας ότι στην καλύτερη περίπτωση, θα φτάσουν στην έννοια της σχέσης. Ενώ στην Έξυπνη Παιδεία η διδασκαλία έχει ως βάση την ανθρώπινη σχέση που μπορεί να καταλήξει σε δεσμό αν είναι διαχρονική, όπως το βλέπουμε με τον Σωκράτη και τον Πλάτωνα, με τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη. Έτσι η ανθρωπιά της διδασκαλίας είναι προαπαιτούμενη και αυτό διότι δεν υπάρχει χρήση δέους αλλά μόνο σεβασμού. Είναι έτσι ο συνδυασμός μεταξύ σεβασμού και γνώσεων που θα επιτρέψει στη συνέχεια την αξιοποίηση της περιέργειας, του ενδιαφέροντος, του ενεργού ρόλου και αυτό χάρη σε έξυπνα παίγνια που προετοιμάζουν τους μικρούς ανθρώπους σε έννοιες προγραμματισμού, υπολογισμών, πειραμάτων νοημοσύνης και στρατηγικής σκέψης για να ξεπερνάει αναμενόμενες δυσκολίες χάρη σε τεχνικές εκμάθησης ανάλογες με το υπόβαθρό του και την εξέλιξή του.

                                                                 Πολυκυκλικά Ιεροσόλυμα
                                                                          Του Ν. Λυγερού

Αν κάποιος πιστεύει ότι το θέμα των Ιεροσολύμων είναι πρόσφατο, τότε είτε έχει άγνοια είτε ξέχασε την ιστορία. Οι απλοποιήσεις που γίνονται για να μεταφερθεί το πρόβλημα στο πλαίσιο της γεωστρατηγικής είναι εκφυλισμοί. Τα Ιεροσόλυμα είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα όπου δρα η πολυκυκλικότητα και κατά συνέπεια απαιτείται η χρονοστρατηγική ανάλυση για να γίνει κατανοητό αυτό το διαχρονικό πρόβλημα. Μία πόλη που έχει νόημα 4000 χρόνια δεν μπορεί να απλοποιηθεί. Οι κατοχές είναι τόσες πολλές που χάνονται στα βάθη των αιώνων, όμως η εξέταση δεδομένων της γεγονολογίας διαφωτίζουν το γόρδιο δεσμό με τρόπο αποκαλυπτικό. Επίσης δείχνουν ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο ή αποδεκτό όσο δεν το έχεις αποδεκτεί και αυτό το νοητικό σχήμα διασχίζει τον Χρόνο. Οι παρουσίες και οι δεύτερες παρουσίες είναι ακόμα πιο σημαντικές. Έτσι δεν αρκεί να εξετάζουμε τα έτη 1967, 1980 και 1995 για να καταλάβουμε τις πρόσφατες αποφάσεις κρατών. Χρειαζόμαστε ένα μεγαλύτερο στρατηγικό βάθος που να επιτρέπει την ύπαρξη εξηγήσεων. Οι περίοδοι έχουν και αυτές την πολυπλοκότητά τους, αφού δεν είναι στρατηγικές ούτε συνεκτικές κατά συνέπεια δίχως γέφυρες του Χρόνου παρουσιάζονται τεχνητές ασυνέχειες, ενώ ερμηνεύονται ομαλά μέσω της θεωρίας καταστροφών του Rene Thom.


                                                     Οι υπερδομές και η Έξυπνη Παιδεία
                                                                      Του Ν. Λυγερού

Πολλοί θεωρούν ότι όλα έχουν ειπωθεί στην Παιδεία επειδή επί της ουσίας μιλούν μόνο για εκπαίδευση. Όταν βλέπουμε παράλληλα πώς λειτουργούν οι υπερδομές στο Σκάκι, στο Go, στο Shogi ειδικά όταν αρχίζουν την εκμάθηση τους tabula rasa είναι δύσκολο να πει κάποιος ότι δεν ζούμε μια επανάσταση ακόμα και σε διδακτικό επίπεδο. Οι υπερδομές δεν θα λειτουργήσουν απλώς μέσα στο πλαίσιο της Έξυπνης Παιδείας, θα τις αναβαθμίσουν με καινοτομίες. Με άλλα λόγια δεν θα είναι μόνο χρήστες δεδομένων τεχνικών αλλά χάρη στους υπερλογισμούς τους θα προγραμματίζουν και νέους κώδικες. Δεν είμαστε πια σε μοντέλα του τύπου Turing και Wiener, τώρα τα βαθιά νευρωνικά δίκτυα ανοίγουν νέους ορίζοντες και το παράδοξο είναι ότι όσο πιο ανθρώπινες είναι οι υπερδομές τόσο πιο καινοτόμες είναι. Επί της ουσίας η Έξυπνη Παιδεία δείχνει ότι η προσέγγιση που είχαμε για τους υπολογιστές έμοιαζε με αυτή που είχαμε με τους μαθητές, δηλαδή βασιζόταν στο νοητικό σχήμα του μαύρου κουτιού. Ενώ με τις υπερδομές η Έξυπνη Παιδεία μελετά και αξιοποιεί τις δομές του νευρωνικού δικτύου αφού ξέρει ότι έχει πλαστικότητα και πολλαπλές δυνατότητες εξέλιξης, πράγμα που δεν εξετάζει η υποχρεωτική εκπαίδευση.

                                                Saipem 12000 στην κυπριακή ΑΟΖ
                                                                  Του Ν. Λυγερού

Την ώρα που όλοι ασχολούνται με το τι θα πει και τι θα κάνει η Τουρκία σε διάφορα μέτωπα, η Κύπρος συνεχίζει το ερευνητικό της πρόγραμμα ακάθεκτα χάρη στα συμβόλαια που έχει υπογράψει με τις ξένες εταιρείες. Ένα χειροπιαστό παράδειγμα είναι ο ερχομός του γεωτρύπανου Saipem 12000 της ENI στην κυπριακή ΑΟΖ για να κάνει γεώτρηση στο κοίτασμα-στόχο Καλυψώ στο θαλάσσιο οικόπεδο 6. Δηλαδή την ώρα που οι περισσότεροι αναρωτιούνται ακόμα ποιο θα είναι το μέλλον της Κύπρου η ίδια όχι μόνο το δείχνει αλλά το ζει. Επίσης βλέπουμε ότι η ENI θα ξεκινήσει την τρίτη της γεώτρηση μετά από αυτές που έκανε στα κοιτάσματα-στόχοι Ονασαγόρα και Αμαθούσα στο θαλάσσιο οικόπεδο 9. Και παρόλο που διαθέτει τα θαλάσσια οικόπεδα 2 και 3 που είχε αποκτήσει με το 9, δίνει προτεραιότητα στο 6 λόγω των νέων σεισμικών δεδομένων μετά την ανακάλυψη του κοιτάσματος Ζορ στην ΑΟΖ της Αιγύπτου. Γεωπολιτικά αυτή η έρευνα στο θαλάσσιο οικόπεδο 6 έχει τη σημασία της αφού θα θωρακίσει ακόμα περισσότερο τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κύπρου. Έτσι η κυπριακή ΑΟΖ όχι μόνο λειτουργεί καταλυτικά για την απελευθέρωση της Κύπρου αλλά ενισχύεται και αναβαθμίζεται από τα ίδια της τα εργαλεία στον τομέα των υδρογονανθράκων.

Saipem 12000



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου