Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023

Ναυπηγεία Σπανόπουλου: Γεμάτα ταχύπλοα πλοία (Βίντεο)

Τις σύγχρονες εγκαταστάσεις του Ομίλου Σπανόπουλου καταλαμβάνουν αυτή την περίοδο μερικά από τα εντυπωσιακότερα ταχύπλοα σκάφη της ελληνικής ακτοπλοΐας, τα οποία προετοιμάζονται πυρετωδώς για να εφορμήσουν στα νησιά μας ενόψει της νέας θερινής σεζόν 2023. Το θέαμα που προσφέρουν αναμφίβολα είναι μοναδικό, καθώς η σπάνια σύναξη ταχύπλοων κολοσσών δεν είναι κάτι που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε.

ΤΟΥ Σπυρίδωνα Ρούσσου
ΠΗΓΗ arxipelagos.gr

Ειδικότερα, αυτό το διάστημα δεξαμενίζονται παράλληλα τα HSC SANTORINI PALACE των Μινωικών Γραμμών και το HSC WORLD CHAMPION JET της Seajets μαζί με το μεγάλο SUPEREXPRESS της Golden Star Ferries, που καταλαμβάνουν τη μεγάλη δεξαμενή των εγκαταστάσεων του Ομίλου Σπανόπουλου.

Η «βολίδα» των Μινωικών Γραμμών HSC SANTORINI PALACE, βρίσκεται στη μικρή δεξαμενή από τις 11 Μαρτίου και φέτος θα δουλέψει -για πρώτη φορά- σε συνεργασία με το επίσης υπερπολυτελές HSC THUNDER της Fast Ferries στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος- Ίος – Σαντορίνη – Ηράκλειο, όπου μαζί θα προσφέρουν συνδυαστικά τακτική, γρήγορη και ασφαλή σύνδεση του Πειραιά και της Κρήτης με τα νησιά των Κυκλάδων.

To HSC SANTORINI PALACE, ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (Austal) το 2005 και ανακαινίσθηκε πλήρως το 2016 στα Ιταλικά Fincantieri. Έχει χωρητικότητα 4.927gt (470 dwt), μήκος 85 μέτρα, πλάτος 21,2 μέτρα και βύθισμα 3,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.160 επιβάτες και 117 Ι.Χ. ή 100 Ι.Χ. και 2 Λεωφορεία. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές CATERPILLAR 3618 diesel συνολικής ισχύος 28.800 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 38 κόμβων.

Στη συνεχεία, ο «Πρωταθλητής» της Seajets HSC WORLD CHAMPION JET που ανέβηκε στη δεξαμενή στις 14 Μαρτίου και αναμένεται να δρομολογηθεί περί τα τέλη Μαΐου στη δημοφιλή για αυτό γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος -Ίος – Σαντορίνη και Πειραιάς-Πάρος-Νάξος με επιστροφή. Γέμισαν από ταχύπλοα οι εγκαταστάσεις των ναυπηγείων Σπανόπουλου 4, Αρχιπέλαγος, Η 1η ναυτιλιακή πύλη ενημέρωσης στην Ελλάδα

To HSC WORLD CHAMPION JET, κατέχει τον τίτλο του ταχύτερου πλοίου στην κατηγορία του στον πλανήτη και ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (Austal) το 2000. Έχει χωρητικότητα 6.402gt (1.530 dwt), μήκος 87 μέτρα, πλάτος 24 μέτρα και βύθισμα 4 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.310 επιβάτες και 222 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 πανίσχυρες General Electric LM2500 gas turbines συνολικής ισχύος 36.000 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 41 κόμβους και μέγιστη 48 κόμβους!

Ακολουθεί το μεγάλο HSC SUPEREXPRESS της Golden Star Ferries, που από χθες μοιράζεται τη μεγάλη δεξαμενή με τον «Πρωταθλητή» της Seajets. Το εντυπωσιακό πλοίο της Ανδριώτικης εταιρείας, αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια στα μέσα Απριλίου στη γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Ραφήνα – Άνδρο, ενώ από τις αρχές Ιουνίου θα εξυπηρετεί τη μεγάλη γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Ίο – Θήρα.

To HSC SUPER EXPRESS, ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (lncat/Tasmania) το 1998. Έχει χωρητικότητα 5.832gt (366 dwt), μήκος 91,3 μέτρα, πλάτος 26 μέτρα και βύθισμα 3,8 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.070 επιβάτες και 200 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές CATERPILLAR 3618 diesel συνολικής ισχύος 28.800 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 34 κόμβων.

Τέλος, στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων Σπανόπουλου βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες και το τελευταίο απόκτημα της Κρητικής Creta Cargo Lines OLYMPUS, το οποίο αναμένεται να επισκευαστεί και πιθανότατα να αξιοποιηθεί ως RORO με νέο όνομα (ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ).

To OLYMPUS, ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1976 (Kochi Jyuko Heavy Industries). Έχει χωρητικότητα 12.338gt (3.732dwt), μήκος 141,7 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 5,95 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.100 επιβάτες και 420 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές 2 x MAN-Kawasaki 14V49/54MU diesel συνολικής ιπποδύναμης 16.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων.


 

ΠΗΓΗ defence-point

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου